Suzuki GS550 restauratie

Nee, ben vandaag aan het spuiten geweest. Alles zwart en onder de blanke lak. Hele operatie....
Morgen weer werken. Zien wel weer verder. Heb wel de doppen effe losgedraaid.

Groetjes Marc
 
Zo het meeste spuitwerk afgemaakt vandaag.

DSCF2512.jpg


DSCF2513.jpg


DSCF2515.jpg


Weer wat gemonteerd :+

DSCF2518.jpg


Hapo, herken je je voorpoot nog :P

DSCF2519.jpg


Wordt weer vervolgd.

Marc
 
Verdikke Marc, probeer je me te overtreffen?!
Dat lukt je aardig!
Ziet er mooi uit man. Ga zo door.
 
Nieuwe keerringen en verse olie later:

Dscf2521.jpg


Meteen maar even een paar andere zaken gemonteerd. Wordt het nog eens wat :W

Marc
 
Ziet er alweer netjes uit! Voorvork gespoten en zo ja met wat?

1) professionele etsende alu primer
2) motip wheel spray 04010
3) 2k blanke lak (let op; na activering slechts 24uur bruikbaar.....)

Het motorblok ga ik in dezelfde kleur spuiten.

Job done.

Kwam er net achter dat de lamporen precies andersom staan waardoor de lamp te laag hangt. :(
Net maar even omgezet en de knippers (uit thailand) eropgezet, met een 12V lampje O-)

Marc
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is, dat als je uit gaat van goede spullen dan kom je een eind. Dus niet de goedkoopste zooi. Ik haal mijn spullen bij JP carcolor in Roosendaal en wordt altijd perfect geholpen en geadviseerd. Verder spuit ik in mijn garage onder de afzuigkap die ik daar heb hangen. Verder creeer ik een kleine ruimte door af te plakken met zeil of doek. Werkt tot nu toe best goed. De resultaten zijn niet verkeerd. Alleen die velgen in blanke lak was best lastig. Heb uiteindelijk toch nog wat druipers..... :(
Die ga ik weg schuren met een dremel./schuurpapier en commandant. Dat moet toch wel lukken hoop ik.
Vandaag nieuwe bandjes erom laten leggen en morgen weer eens op zijn eigen poten (banden) zetten. :Y

Marc
 
Laatst bewerkt:
Zo vandaag weer veel gedaan.
Gisteren nog de velgen laten voorzien van vers rubber bij de dealer.
Vanmorgen de zaak weer verder opgebouwd.

005-6.jpg


011-6.jpg


Thaise knippers :+

009-7.jpg


Achterrem werkt weer.
017-3.jpg


Ik vind die suzuki boutjes zo mooi! :P

014-6.jpg


016-3.jpg


Klassieke ventieltjes
019-3.jpg


Voorrem weer in elkaar.

020-3.jpg


Wordt weer vervolgd.

Marc
 
Ja, 1 van de. Ik heb 3 zonen in de leeftijd van 12 -15-16 jaar. En die helpen af en toe ook mee.
Met name de middelste (nu 15) sleutelt al vanaf zijn 4e mee!

101_0724.jpg


Een van de leukere foto's

Marc
 
Laatst bewerkt:
Haha, leuk man! Die wordt nog wel chefmonteur.
Maarre, zo kan ik het ook zo snel. Valsspeler!
Wordt mooi zo. *O*
 
Laatst bewerkt:
Shit man, ik dacht al: die is snel. Ik heb een zoontje van bijna 2, dus dat duurt nog wel even voor hij mee kan sleutelen. Maar hij heeft al wel een werkbank in de woonkamer staan, en meppen dat hij kan met een hamer ( en schroevendraaier, en steeksleutel, en ja eigenlijk met alles wel).
 
Ik denk dat ie met jouw kabelboom prima uit de voeten kan. Hij was 11 en toen had ie al zijn eerste soldeerbout en zat op zijn 12e al electronica te solderen..........

Jammer dat je zo ver weg zit anders stuurde ik hem wel even :+

Marc
 
Laatst bewerkt:
Dat ligt er net aan hoe je het doet. Zolang je de kabel/draad kunt fixeren voor en na de soldeerverbinding gebeurt er niets mee. Verder kun je de soldeerverbinding verstevigen door hem met een krimpkous stevig in te pakken. Bedenkt dat de soldeer verbinding star is en de uitgaande koper draadjes flexibel. Maar het is en blijft een eeuwige discussie. Ik waag me er niet meer aan en ga lekker mijn eigen gang.

Ik soldeer dus al jaren verbindingen in de auto en motor. Wel in de lengte richting op elkaar solderen, goed uit laten vloeien, GEEN S39 of andere zooi, want dit zuur trekt in de draden vernietigt je koper. Altijd een krimpkous erover en die goed dicht smelten. In al die jaren dat ik dit doe heb ik nog nooit een soldeer verbinding gehad die faalde en de oudste zijn alweer meer dan 10 jaar geleden en die motorfiets heb ik nog steeds staan.........

Marc
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het belangrijkste is, dat de draad kan werken. Trillingen zullen ook wel funest zijn, na een bepaalde tijd.
Mijn CDI was kapot vd GS, die heb ik open gezaagd/geboord en die soldeerpunten zaten ingegoten in een harde hars. Tja, hars, koper en soldeer hebben andere uitzettingscoefficienten.

Aan de andere kant: nieuwe connectoren staan wel orgineler. Niet dat dat wat uitmaakt.
 
Klopt, heb net de accu er effe ingezet en de laatste verbindingen gemaakt. Gelukkig was bij mij de kabelboom origineel. Heb dus nergens hoeven solderen.

Alles is weer aangesloten, op de motor aansluitingen na, en alles werkt! *O*
Ook nog even het oliedruk lampje en de versnellings indicator gecheckt, en ook dat werkt! *O*

Verder vandaag rustig aan. Heb me gisteren te druk gemaakt waardoor ik op het ziekenhuis eindigde.... :( Bloedneus die niet wilde stoppen, errug vervelend. :r

Marc
 
Dat is mooi Marc! Zijn we zo'n beetje even ver, haha.

Ja, dan ga je maar lekker buiten zitten ofzo. Lekker relaxen, moet ook afentoe.

Ik heb een probleem gevonden, misschien het probleem.
Dat lees je wel op mn eigen topic.
 
Zo, gisteren nog even met de voorremklauwen aan het stoeien geweest, echter was de seal niet echt goed meer om te gebruiken. Dus snel even bij de dealer besteld en vandaag al binnen *O* Toch wel fijn zo'n exclusief dealer in de buurt.

Dus even gezellig er een fietstochtje van gemaakt samen met de hond en mijn vrouw, met dit mooie weer zowaar geen straf! :]

Bij thuiskomst e.e.a. weer gemonteerd.

DSCF2540.jpg


Dscf2542.jpg


We kunnen weer remmen :W Alles goed ontlucht en beloond met een mooie harde remhendel. Zo hoort het. Zolangzamerhand liggen er niet veel delen meer in de garage. Alleen de carbs en zadel moeten nog onderhanden genomen worden.

De tank en achterkapje liggen bij een kennis om gespoten te worden. Ik kan veel, maar een tank spuiten laat ik toch graag over aan de professionals. Is toch voor een groot deel bepalend voor de indruk van de fiets. :Y

Motorblok ligt bij vriend Hapo om gestraald te worden. Als dat klaar is kan ik het blok spuiten en weer samenbouwen.

DSCF2543.jpg


Zo, pilsje verdiend. :Y

Marc
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan