XJ/XS topic deel IV

Iemand nog een koppelings hendel + de klem om de stuur stang over van een xs400? D'r zit zoveel speling op bij mij de de hendel een cm of 5 aan het uiteinde op en neer kan.

bvd

db
 
@Dirtbag : dan kun je toch fiberringetjes ofzo tussen hendel en bevestiging doen, of je trekt de penbout wat vaster aan lijkt me..?!

@Nils: top!

Vandaag na een paar kleine reparaties en aanpassingen weer een rondje op 'Kamikaze' gemaakt ondanks het slechte weer..
Sodeknetters wat is dat toch iedere keer weer wennen als je een 750 gewend bent; zo'n 850 trekt gewoon als een madam met drie handen!
De uitlaatbochten sluiten nog niet helemaal mooi aan op de kop dus daar lekt wat weg, dus ik ben er nog niet.
Ik moet de zijstandaard er opnieuw aanlassen, want die heb ik eraf moeten slijpen omdat ik met een 3-2 headerset van een Triumph rondrij die nèt effe wat anders is als die van een XS.
'T past na wat (slijp- en hak-)aanpassingen, maar is breder dus de standaard moet anders.
Ik is in ieder geval weer happy dat het ding eindelijk weer op de weg is, het waren een drie lange hersteljaren...
Niet voor herhaling vatbaar
 
Laatst bewerkt:
@] Dirtbag

Rijd je nou een seca/maxim model of niet...ik weet nl niet meer :?

Ow...en mijn oldtimerframe is uit het RDW register gehaald...de onderdeeltjes liggen netjes op zolder te wachten totdat ik de boel aan gort rijdt ;)
 
Laatst bewerkt:
@Dirtbag : dan kun je toch fiberringetjes ofzo tussen hendel en bevestiging doen, of je trekt de penbout wat vaster aan lijkt me..?!

@Nils: top!

Vandaag na een paar kleine reparaties en aanpassingen weer een rondje op 'Kamikaze' gemaakt ondanks het slechte weer..
Sodeknetters wat is dat toch iedere keer weer wennen als je een 750 gewend bent; zo'n 850 trekt gewoon als een madam met drie handen!
De uitlaatbochten sluiten nog niet helemaal mooi aan op de kop dus daar lekt wat weg, dus ik ben er nog niet.
Ik moet de zijstandaard er opnieuw aanlassen, want die heb ik eraf moeten slijpen omdat ik met een 3-2 headerset van een Triumph rondrij die nèt effe wat anders is als die van een XS.
'T past na wat (slijp- en hak-)aanpassingen, maar is breder dus de standaard moet anders.
Ik is in ieder geval weer happy dat het ding eindelijk weer op de weg is, het waren een drie lange hersteljaren...
Niet voor herhaling vatbaar

fotos ?
 
Vandaag na een paar kleine reparaties en aanpassingen weer een rondje op 'Kamikaze' gemaakt ondanks het slechte weer..
Sodeknetters wat is dat toch iedere keer weer wennen als je een 750 gewend bent; zo'n 850 trekt gewoon als een madam met drie handen!
De uitlaatbochten sluiten nog niet helemaal mooi aan op de kop dus daar lekt wat weg, dus ik ben er nog niet.
Ik moet de zijstandaard er opnieuw aanlassen, want die heb ik eraf moeten slijpen omdat ik met een 3-2 headerset van een Triumph rondrij die nèt effe wat anders is als die van een XS.
'T past na wat (slijp- en hak-)aanpassingen, maar is breder dus de standaard moet anders.
Ik is in ieder geval weer happy dat het ding eindelijk weer op de weg is, het waren een drie lange hersteljaren...
Niet voor herhaling vatbaar

Hee Pascal gefeliciteerd.....moet weer fijn gevoel zijn..... *O* *O*
 
Gretl's laatste avontuur.......heb 'r normaal onder een druppel lader staan.....start en opwarmen 2x per maand normaal...( regent bijna constant het laatste half jaar en m'n gezondheid zat ook niet echt mee om lekker te rijden...)...zag vrijdag dat de druppel lader van Gretl afgehaald was ( zoonlief) en op de motormaaier gezet was.....afijn druppel lader ( en conditioner ) weer terug op Gretl.... zaterdag wilde ik eindelijk een stukkie rijden.....m'n knie is niet egg jofel dus op de DT na start alles met een knop..... twee kuchen verder niets.... pats accu naar z'n grootje dacht ik..hmmm....accu eraf voltmeter erop....12.7 volt.....vreemd...accu terug...erop....12.7 volt...contact aan ....0 volt..... accu eraf..... oud knipper licht erop ; lamp brand..... weer onder druppel lader.....dagje verder.....accu weer erin...gemeten 13.5 volt....erin...contact aan 0 volt...hmm...accu eruit circuit doormeten met ohm meter.....geen weerstand bij contact aan op alle standen....misschien niet de accu dacht ik....zou het startrelais zijn blijven hangen op aan ofzo....afijn begon dat los te koppelen en door te meten.....opeens zag ik het....de verlichtings knop stond ook aan.. op groot licht....knop om , accu er weer in en ja hoor nu bleef het vrijstand lamje en olie lampje wel aan als het contact aan gezet werd.... dus toch de accu.....heb zo'n idee dat er iets op de accu gevallen is of iets dergelijks...het was zo'n hoog cca accu , calcium-calcium ofzoiets en nog niet zo gek oud....
Bij van het ene moment naar het andere moment van heel gezond naar niets is kompleet en snel leeglopen is meestal de doodsoorzaak...grootlicht aanlaten met contact aan of kortsluiting....
zoonlief ontkent....... weer die kaboutertjes........
Ga nu voor een Gel accu...en zal nieuwe rubberen beschermjasjes kopen zodat de plus pool weer echt beschermd is. Heb ook de accu bak wat ingekort zodat de plus draad minder strak staat....en zeker weten dat ik de sleutel niet op de bike houd.....
....komend weekend is overwegend droog weer voorspeld.....
 
@Dirtbag : dan kun je toch fiberringetjes ofzo tussen hendel en bevestiging doen, of je trekt de penbout wat vaster aan lijkt me..?!

Tja, als ik de bout nog verder aandraai ben ik bang dat ik de houder in het geheel kapot draai. Fiberringetjes geven volgens mij geen stabiliteit genoeg en zorgen er alleen voor dat die stroef gaat draaien.


@] Dirtbag

Rijd je nou een seca/maxim model of niet...ik weet nl niet meer :?

Ow...en mijn oldtimerframe is uit het RDW register gehaald...de onderdeeltjes liggen netjes op zolder te wachten totdat ik de boel aan gort rijdt ;)

Tja goeie vraag, er staat DOHC op de zijkant van het blok.

Hier een fotootje van het type plaatje. Volgens kenteken is hij in 1989 op de weg gekomen.

full


Ik heb even het serienummer er uit gehaald, ik wil niet dat er opeens 20 rondrijden met mijn nummer omdat crimineel nederland ook meekijkt op MF :)

De reden waarom ik een ander hendeltje wil hebben:

full



Tevens is de koppelingshendel vorige week ook gebroken, voor €0,85 zo'n klemmetje gekocht bij de LMS. Vervolgens even de kabel volgens handboek ingestelt EN opeens wil m'n koppeling niet meer slippen vanaf 6000 rpm!!! Blijkbaar had een vorige eigenaar de steller onder het tandwieldeksel iets te vast gezet. Scheelt mij weer een pokke klus en een zak geld :)

mvg

db
 
@Dirtbag

Dan is het volgens mij toch een seca Dohc.
In de joe es of ee is dat weer een xs400rj.
Ik snap er ook niet veel meer van..als dat ding maar rijdt :)
Wat de verschillen allemaal zijn..ik weet het niet. Ook zijn er van hetzelfde model, motortjes uitgebracht met minder KW. Ik weet wel dat ik een snelle heb iig *D .
Ik heb een frame uit 1982, en 1 uit 1986[op de weg gekomen].
82er frame is inmiddels uit de RDW database. rip

groeten basman
 
Pff, er valt op het moment om de paar dagen wel een onderdeel van af :) gister ben ik (blijkbaar) het circlipje van de schakelpook kwijtgeraakt, ik was opeens m'n pook kwijt, die hing aan het getande dingetje. Blij dat hij in z'n twee stond. Daarnet even meteen maar 3 nieuwe gehaald, met een beetje goeie wil kun je die er op prutsen zonder zo'n tangetje. Jammer genoeg ben ik het ringetje dat er bij hoort wel kwijt, ik heb dus ietsje meer speling dan origineel was (nog buiten de slijtage speling :)

mvg

db
 
Ja Nils, sorry vergeten je terug te mailen..
Bleek de teller alleen niet kapot, maar de kabelaandrijving in het voorwiel...
Ook een erfenisje van de aanrijding.
'kamikaze' loopt als de brandweer in ieder geval...
 
Vandaag effe lekker kunnen knallen op 'Kamikaze': de weg is vrij want Twente speelt tegen Ajax, dus iedereen zit in het stadion/ voor de buis..

Lange tijd zat er iemand op een Duc achter me, blijkbaar vond hij het deuntje van zo'n driecylinder toch aardig goed klinken (en dat voor een Ducatisti..).
Bij het inhalen werd me een dikke duim opgestoken.

Goed, de foto's: op de eerste zie je een shot van de Triumph uitlaatbochten (headers) die met een beetje schikken prima op de Yamaha triple passen...

Foto-FXGUWT8I-D.jpg


Probleem is alleen: die headers zijn wat breder, d.w.z. ze maken een bredere bocht onder het blok door en komen daardoor recht onder de framebuizen uit.
Zodoende past je zijstandaard niet meer (zie afgeslepen stukkie boven pijp) en moet de standaard (naar buiten) worden verplaatst..

Foto-4PO4TSBV-D.jpg


Nog efkes een totaal-shot van 'Kamikaze' en profil 3/4 voor en achter:

Foto-ME6G43FP-D.jpg

Foto-OMR7MZXA-D.jpg


Voldoende zo, tot morgen? (Classic races Holten)
 
Laatst bewerkt:
zou eigenlijk wel een filmpje van de kamikaze willen zien/horen. Ben nl benieuwd naar het geluid wat uit zo n apparaat komt. :Y
 
Dat filmpje bestaat al een paar jaar

->

Jammer genoeg doet het geluid het ding geen eer aan, want in real life klinkt ze veel beter.
Zal wel een keer een nieuw filmpje maken met een beter toestel/ microfoon..

@Onno: toen het ding is opgebouwd destijds is alles in 2K gespoten.
Door het ongeluk en de hersteloperaties is hier en daar wat beschadigd, maar valt mee.
Zal eens even weer een klodder 2k regelen en bijwerken
 
Laatst bewerkt:
@TripleXS

Zal wel aan mij liggen,omdat ik een 2 cilinder gewend ben. Maar het lijkt of hij de kamikaze te langzaam terugkomt op stationair toerental na het geven van wat gas.Is dit normaal?
Rijd al jaren geen 3 enof 4cilinder meer...dus vandaar zeg maar.
 
Dat filmpje is al vier jaar oud en gemaakt nèt nadat de fiets 'klaar' was voor gebruik.
intussen is het ding los- (en kaduuk-...zucht..en weer opgebouwd) gereden en de carbs etc opnieuw afgesteld zodat:

- het ding fatsoenlijk stationair draait,
- de gasrespons is zoals bedoeld is.

Zoals ik al aangaf; het wordt hoog tijd voor een nieuw filmpje mèt beter geluidskwaliteit..
 
@kornfed

Ik weet dus echt niet wat dat spul waard is, maar een bijzondere oldtimer is dit toch niet of zit ik zwaar verkeerd? :?

Als je gaat zoeken voor de vraagprijs kom je met een goede betrouwbare jongere bijv Diversion thuis met niet al teveel kilometer.
Dit soort machines zijn voor de liefhebber mijn inziens, en ik ben dat niet.
Vandaar dat ik hierbij mijn vraagtekens plaats ????????????????????????????????????????????????????? :+
 
Het gaat niet altijd om het mooie bij mij dan hé ;)
Vandaar ook de liefde voor de XS750.
Ik vind dit ook aparte dingen die je niet zoveel meer ziet. Ik zou er ook niet meer dan 250 euro voor over hebben en dan mooi verbouwen natuurlijk.
Het blokje van de XS500 lijkt wel wat op de TX750 die echt zeldzaam is.
SR500's zie je nog zoveel en dat geldt ook voor de XS650.
Een diversion koop je puur als vervoermiddel.
 
das waar van dat een diversion een vervoersmiddel is...mijn yammie xs400 seca ook. Niks bijzonders aan. En voor €150,- gekocht. Ik doelde er alleen op dat een oude motorfiets dat 1250 moet opleveren wel wat specialer moet zijn als wat er werd aangeboden in de MP advertentie. Het bedrag is niet veel, maar als ik het heb kocht ik in mijn situatie iets anders. Smaken verschillen natuurlijk, anders reden we allemaal op dezelfde brommert :) .
En dan valt er ook niks te posen *D

niet dat dat met mijn motor het geval is ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan