XJ/XS topic deel IV

ik ben sinds vandaag trots eigenaar van een xj 900 f uit 1990
kleurstelling is wit met rode en blauwe strepen
extra kappenset erbij met de kleuren grijs met donker -en licht blauwe strepen
deze set kaal gemaakt en mat zwart gespoten icm met monster energy stickers
het blok misschien een likje verf of aanslag vrij maken

foto's volgen nog
greetz ed
 
Ik heb nog wel een lijstje met wannehaves.
Maar ja ik mis 2 dingen daarvoor: geld en ruimte.
Daarom blijf ik ook hangen bij de XS750. Die kosten tenminste bijna niks. En een stuk of 3 kan ik er wel kwijt.
Maar hier dan een kort lijstje: RD350, SRX600, XS850, SZR660, TX750 nou vooruit dan de XS500 ook. Dat het allemaal Yamaha's zijn is puur toeval ;)
 
voor mijn lijstje is een forum helaas te klein :Y want daar komen dan ook nog autos bij !
...................en vrouwen vind ik ook leuk ..........maar ja , das 5 min. en dan weer gauw de schuur in ! _O-
 
Die vrouwen neem ik aan dan.
Auto's nemen toch meer tijd in beslag en daar heb ik al helemaal geen plaats voor, zeker niet voor de slagschepen die ik mooi vind.
 
Ik heb ook echt wel een voorliefde voor dit soort auto s. Komen echt uit een andere tijd. Overigens ben ik toch meer van de muscle-cars. Beetje vermogen kan geen kwaad natuurlijk, en zeker niet als je een 400tje rijdt ;) .
Maar idd, de ruimte en de centjes zijn niet altijd aanwezig. En zo wel, dan zijn er altijd wel belangrijkere dingen waaraan het besteed gaat worden.
vrouw boos aankijkt B|
 
Verbruiksupdate: Op vakantie in de Eiffel, achter mijn vriendin aan (op een savage met aanhanger) pruttelend en met een rugzak van 25 kilo: 1 op 22,7.

Vandaag op de snelweg 190 km lang bijna het hele stuk 120 per uur: 1op 19

Andere vraag: Heb voor een prikkie een blok, tank, carbs en klein grut gescoord. Echter dit blok is een 51J en ik heb een 3km (1989) Mijn blok heeft de dynamo op de krukas, de 51J achter de cilinders.

Dynamo en startmotor kan ik dus niet gebruiken denk ik dan.

Ik heb me laten vertellen dat door de verschillen ook de CDI en de spanningsregelaar niet uitwisselbaar zijn. Dat zou jammer zijn want de spanningsregelaar wil nog wel eens stuk gaan en is reteduur. Kan ik de carbs wel gebruiken mocht dat nodig zijn of zijn die ook verschillend tussen de twee modellen?

Alvast bedankt!
 
Ah, weer eens 1 in de mooiste kleurstelling die er geweest is. Niet helemaal origineel meer maar dat merk je niet tijdens het rijden ;)
Je achterspatbord is wel illegaal kort trouwens, 't is maar dat je het weet.
KM stand?
 
blijft de kuip incl ruit in orginele staat, of past u dit nog aan?
Mooi blok overigens :Y
eigenlijk wil ik ook een 4-pitter B|
 
Laatst bewerkt:
hoezo illegaal kort? nog nooit problemen mee gehad hoor *D
km stand staat nu op 88003.6 en dat blijft ie het komende jaar ook wel
reserve kappenset word as we speak onderhanden genomen voor een nieuw kleurtje

In nederland moet je officieel een apart reflectortje op je achterspatbord hebben. Maar ik heb ook nog niet gehoord dat daar moeilijk over gedaan wordt.

Je ruit is trouwens ook niet origineel, maar dat is mooi meegenomen.

Kuip eraf halen en een ronde koplamp op zetten is meestal geen optisch succes. De tellerset wordt dan een enorme blikvanger. De originele stuurhelften maken hem "naked" ook al niet mooier. Wil je hem dus echt mooi naked maken mag je ook op zoek naar een andere tellerset en een andere kroonplaat waar je een normaal stuur op kan monteren.
 
krijgt ook een ander kleurtje of ik laat hem eraf en zie hoe ik de spagetti die er in zit moet opbergen
en dan een mooie ronde koplamp erop

maar zeg maar "je" hoor
met mijn 28 jaar voel ik me dan wel heel erg oud

En dat onderkuipje gaat die er ook af zo ja heb ik wel intresse.
Het kuipruitje lijkt me ook wel wat dus mocht het er afgaat heb ik Intresse.

De mijne heeft de zelfde kleur stelling alleen een 750
 
ik zal eerst alles spuiten.
ik heb nog wel wat kappen over maar de onderkuip blijft zeker weten want daar heb ik er maar 1 van.
van de rest heb ik alles dubbel.

het ruitje komt uit duitsland weg. staat in ieder geval made in gemany op. (MRA?)

de planning is om een set kappen naar mijn smaak te maken.
en mocht die gaan vervelen dan een naked er van maken
 
Laatst bewerkt:
Ik kom even inbreken in dit topic, ik heb hier nog een xj600 in de Tuin staan. Daar staat ie nu een jaar en ga hem niet meer gebruiken. Misschien is het wat voor een van jullie in onderdelen of met wat liefde weer rijdend. Ik wil er 75 euro voor hebben ...
 
Gister voor het eerst een normaal ritje op m'n Rat-XJ400 kunnen maken!
Trek er een hoop bekijks mee, maakt lekkere knallen.
Stationair lopen doen we nog niet aan, en na een half uurtje blazen spoot er ineens een witte wolk uit m'n uitlaat.. Daarnaast kwam er ook wat olie uit m'n blokontluchting.. Aangezien het toch een ratbike is dacht ik; zolang 'ie rijdt zal het wel. En dat bleek een prima ingeving, ritje normaal af kunnen maken :)

Toen ik een paar straten van huis was sloeg hij ineens af, daarna probeerde ik electrisch te starten, dat leverde alleen maar een droge *KLIK* op. Na twee minuten proberen werkte hij ineens weer mee en ben ik rustig richting huis gereden.. Was me het dagje wel!

IMAG0402.jpg
 
Ik kom even inbreken in dit topic, ik heb hier nog een xj600 in de Tuin staan. Daar staat ie nu een jaar en ga hem niet meer gebruiken. Misschien is het wat voor een van jullie in onderdelen of met wat liefde weer rijdend. Ik wil er 75 euro voor hebben ...

Ik heb je een pb gestuurd, ik wil je morgen wel even bellen.
 
@Your1: waarschijnlijk je koppakking dus doorgeslagen...
Tussen cylinder en oliekanaal wel te verstaan, waardoor er druk in het blok wordt opgebouwd en de carterontluchting dus stevig rookt...
Even je compressie (laten) meten geeft uitsluitsel, dat wordt een zaterdagje klussen... O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan