Motorrijles: kletsen over lessen (en niets anders aub!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aarghh.. waarom heb ik vanmiddag geen les?!? Lijkt me heerlijk om nu lekker de weg op te gaan!

Zaterdagochtend weer.. ziet er niet heel erg goed uit.

Ik heb wel een vermoeden waardoor ik de laatste zo weinig rust had. Had verwacht dat het allemaal veel beter/makkelijker zou gaan, maar dat viel dus tegen haha. Moet me realiseren dat ik gewoon meer ervaring op moet doen. Hoef niet meteen op topsnelheid door te rijden. Gewoon lekker rustig aan doen :)
Thanks voor de tips in ieder geval!
 
Ach leuk topic. als nog te jong om te mogen lesser-mannetje,

maar mooi weer? vanochtend had het gevroren en ik ben toch nog gevallen met de brommer.
Gelukkig nog mn motor winterhandschoenen , motorjas, en zaagbroek aan.
Anders geen knie meer over. mn rechterhand opgezwollen kan der niks meer mee.

oh.. de brommer is goed :P geen schade. had geluk dat die in't gras viel.. en bijna in de sloot.


en lessen? van de zomer hé. als ik mn theorie mag behalen..
 
Aarghh.. waarom heb ik vanmiddag geen les?!? Lijkt me heerlijk om nu lekker de weg op te gaan!

Zaterdagochtend weer.. ziet er niet heel erg goed uit.

Ik heb wel een vermoeden waardoor ik de laatste zo weinig rust had. Had verwacht dat het allemaal veel beter/makkelijker zou gaan, maar dat viel dus tegen haha. Moet me realiseren dat ik gewoon meer ervaring op moet doen. Hoef niet meteen op topsnelheid door te rijden. Gewoon lekker rustig aan doen :)
Thanks voor de tips in ieder geval!

Lessen of niet, leren doe je toch pas als je je Atje op zak hebt :P
 
Vandaag ging de langzame slalom perfect. gewoon wat meer vertrouwen , recht vooruit kijken en de koppeling iets meer ingeknepen ! , ook voor het eerst het 8tje geoefend, oeff ! dat valt toch vies tegen maar na 20 minuutjes ging het al een heel stuk beter, 2 lesjes en dan moet dat ook wel lukken.
 
De belangrijkste tip die ik ooit kreeg tijdens het lessen was "have fun".
Doe het allemaal met plezier en voor de lol.
Dan ben je ontspannen en gaat het veel beter en het is nog leuker ook.
En zo moet motorrijden zijn!!!
(Met dank aan Erik vd Top van rijschool van de Top Bennekom)

bigscale
 
De belangrijkste tip die ik ooit kreeg tijdens het lessen was "have fun".
Doe het allemaal met plezier en voor de lol.
Dan ben je ontspannen en gaat het veel beter en het is nog leuker ook.
En zo moet motorrijden zijn!!!
(Met dank aan Erik vd Top van rijschool van de Top Bennekom)

bigscale

Helemaal mee eens! Ik zie het lessen ook echt als plezierritjes :)

Net weer terug van lessen. De een na laatste les op de suzuki, zaterdag mag ik op de grote mensen motor! *O*
Deze les draaide om het leren gebruiken van slepende achterrem. Rondjes en bochtjes draaien en achtje gedaan. Ging allemaal erg lekker!

Ben ook echt zeer te spreken over rijschool Safety in Houten. Lekker rustige opbouw, oefeningen worden goed in kleine brokjes opgedeeld waardoor het uiteindelijk allemaal erg makkelijk en natuurlijk gaat. Win-win situatie, want het is ook goed voor je zelfvertrouwen als alles gewoon lukt. Ik kan me voorstellen dat je jezelf behoorlijk in de weg kan gaan zitten als je door te complexe oefeningen het overzicht gaat kwijt raken.

Ik kan iig niet wachten totdat ik zaterdag weer lekker op de motor mag stappen :Y
 
Ik heb vandaag een proefles gehad en later in de middag nog een uurtje les.
Ik ben tevreden, langzame en snelle slalom, halve draai en achtje maken beheers ik eigenlijk al.

Als je de halve draai of een achtje moet doen helpt het wel om je wijsvinger te gebruiken om constant op 2000 toeren te blijven rijden. Zonder de vinger moest ik steeds een slippende koppeling gebruiken.
 
Ik heb vandaag een proefles gehad en later in de middag nog een uurtje les.
Ik ben tevreden, langzame en snelle slalom, halve draai en achtje maken beheers ik eigenlijk al.

Als je de halve draai of een achtje moet doen helpt het wel om je wijsvinger te gebruiken om constant op 2000 toeren te blijven rijden. Zonder de vinger moest ik steeds een slippende koppeling gebruiken.

Gefeliciteerd! Dan wordt de rest van je AVB waarschijnlijk een eitje :) De langzame oefeningen zijn doorgaans het lastigst.
Succes verder en veel :] plezier met lessen!
 
Vandaag mijn AVB gehaald :D! Super weertje en het ging redelijk goed, behalve de langzame slalom die ik 2x moest doen... Had eigenlijk wat meer verwacht van het examen. Ik ging supersnel van de ene oefening naar de andere, en voor ik het wist was ik geslaagd (in de spanning had ik de oefeningen niet zitten tellen dus wist niet dat ik klaar was :) ). Voor mijn gevoel was ik binnen 5 min klaar met alles!? Hoe dan ook is AVB binnen en kan ik niet wachten om verder te gaan richting AVD :)
 
Vandaag mijn AVB gehaald :D! Super weertje en het ging redelijk goed, behalve de langzame slalom die ik 2x moest doen... Had eigenlijk wat meer verwacht van het examen. Ik ging supersnel van de ene oefening naar de andere, en voor ik het wist was ik geslaagd (in de spanning had ik de oefeningen niet zitten tellen dus wist niet dat ik klaar was :) ). Voor mijn gevoel was ik binnen 5 min klaar met alles!? Hoe dan ook is AVB binnen en kan ik niet wachten om verder te gaan richting AVD :)
Congratz, welke oefeningen moest je allemaal doen. En hoe lang duurde het aanvragen van het examen bij jou? Ik ga vrijdag alvast reserveren namelijk.
 
Vandaag mijn AVB gehaald :D! Super weertje en het ging redelijk goed, behalve de langzame slalom die ik 2x moest doen... Had eigenlijk wat meer verwacht van het examen. Ik ging supersnel van de ene oefening naar de andere, en voor ik het wist was ik geslaagd (in de spanning had ik de oefeningen niet zitten tellen dus wist niet dat ik klaar was :) ). Voor mijn gevoel was ik binnen 5 min klaar met alles!? Hoe dan ook is AVB binnen en kan ik niet wachten om verder te gaan richting AVD :)

Gefeliciteerd!

En ja, het kan snel; ergens op internet circuleert een filmpje van een compleet examen. Filmpje duurt 6 minuten.
 
Congratz, welke oefeningen moest je allemaal doen. En hoe lang duurde het aanvragen van het examen bij jou? Ik ga vrijdag alvast reserveren namelijk.

In mijn geval moest ik 3 weken van te voren aangeven wanneer ik wilde rijden. Ik weet niet of dit voor AVD ook geldt?

Je krijgt sowieso de 4 verplichte:
- Achteruit inparkeren
- Langzame slalom
- Uitwijk oefening
- Noodstop

Daarbij had ik nog de snelle slalom, precisie stop en halve draai (rechtsom)

Ik moet zeggen dat ik de oefeningen tijdens het examen allemaal iets minder netjes heb uitgevoerd dan tijdens het lessen (waarschijnlijk door de zenuwen?). Het is dus goed om tijdens rijlessen te gaan voor 100% goede oefeningen zodat je op het examen nog wat speling hebt en eenvoudig slaagt :)!
 
Laatst bewerkt:
maandag moet ik weer:D
afgelopen maandag had ik de 2e les: en toen mocht ik eindelijk de weg op:D:D:D.

heb nu:
-halve draai
-lange slalom
-korte slalom
-precisiestop
-"gewone stop"

behandeld.
dit moet natuurlijk wel geperfectioneerd worden (teringjantje wat een kutwoord).

als het zo doorgaat ben ik makkelijk onder de 20 uur klaar. heb nu al zin om de weg op te gaan!

( ga binnekort nl een kawa ex250f uit '90 ophalen )


greetz jorik
 
Laatst bewerkt:
heb trouwens de reactie 2x gewijzigd omdat dat perfectionistische woord.. niet goed stond...

en ik weet nogsteeds niet of hij wel helemaal juist geschreven is:P
 
In mijn geval moest ik 3 weken van te voren aangeven wanneer ik wilde rijden. Ik weet niet of dit voor AVD ook geldt?

Je krijgt sowieso de 4 verplichte:
- Achteruit inparkeren
- Langzame slalom
- Uitwijk oefening
- Noodstop

Daarbij had ik nog de snelle slalom, precisie stop en halve draai (rechtsom)

Ik moet zeggen dat ik de oefeningen tijdens het examen allemaal iets minder netjes heb uitgevoerd dan tijdens het lessen (waarschijnlijk door de zenuwen?). Het is dus goed om tijdens rijlessen te gaan voor 100% goede oefeningen zodat je op het examen nog wat speling hebt en eenvoudig slaagt :)!

Dat hangt helemaal af van de regio waarin jij examen gaat doen. In de ene regio lopen de wachttijden soms op tot 8 weken, in de andere zou je de week erna terecht kunnen :)
 
Gister mijn avd gehaald :D
ging mooi rustig me eigen ritje rijden, en voor ik het wist was ik
alweer bij het cbr gebouw en kreeg ik te hore dat ik geslaagd was.

vannochtend me pasje aangevraagd dus volgende week :]
kan niet beter met dit weer ;)
 
Had er iemand vanochtend les in Eindhoven? Dan heb ik je bij dezen namelijk gespot bij de langzame slalom. Ging goed!
 
Oeh, spannend. over een paar uurtjes heb ik mijn AVD examen (in Alkmaar).
Hoe fijn zou het zijn om met dit lekkere weer volgende week meteen een proefrit te kunnen gaan maken.

hebben jullie nog tips voor AVD?
Zelf zat ik bijvoorbeeld te twijfelen of het juist een positief punt is om tegemoetkomende motorrijders (terug) te begroeten. Het laat namelijk wel zien dat je goed kijkt etc, maar aan de andere kant hou je je niet bezig met het (belangrijke) verkeer. wat vinden jullie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan