Motorrijles: kletsen over lessen (en niets anders aub!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ehm....misschien wordt het dan toch tijd om even een kleine spoedles Nederlands te gaan volgen waardoor je misschien gaat zeggen wat je bedoelt in plaats van iets roepen terwijl je iets heel anders bedoelde.

zogenaamd
I zogenaamd Uitspraak: zoxəˈnamt Bijwoord <dit zeg je als iets anders is dan het lijkt>. Synoniem: in schijn. Synoniem: zogezegd `Hij kwam zogenaamd om een praatje te maken, maar eigenlijk wilde hij geld van me lenen.` II zogenaamd Uitspraak: zoxəˈnamt Bij...
Gevonden op zogenaamd Nederlands woordenboek - Woorden.org

Dus zeg jij, doordat je het woord zogenaamd gebruikt niets anders dan dat de automobilist net doet alsof hij je niet gezien heeft. Dus zeg je daarmee automatisch dat hij, omdat hij net deed alsof hij je niet zag, je dus wel zag en dus met opzet je van de motor probeert te rijden. Ik redeneer dus niet onzinnig maar op exact dat wat jij schrijft :') Dat jij misschien iets anders bedoelde, dat is een heel ander verhaal....

Verder kan het woord zogenaamd niet slaan op het feit dat ze bezig zijn met andere zaken dan het verkeer, want dat haalde je in het stukje waar je het woord zogenaamd gebruikte helemaal niet aan :')

En sorry hoor, maar jij beweerd nu dus dat ik wel op het verkeer let als ik op de motor zit en dat dus automatisch niet meer doe als ik in de auto zit, want dan heb ik schijt aan het verkeer en ben ik met andere dingen bezig en heb ik 0,0 overzicht in het verkeer :')

En het leuke van het hele verhaal.....jij bent autoverkoper :') Jij verdient dus je brood aan die malloot die schijt heeft aan het verkeer en jou zogenaamd niet heeft gezien :+
om dit keer even niet op je hele reactie in te gaan maar puur nu even op het dikke gedeelte in te gaan zeg jij dat zogenaamd dus niet geplaatst kan worden.

de betekenis van het woord gebruikt dit voorbeeld: `Hij kwam zogenaamd om een praatje te maken, maar eigenlijk wilde hij geld van me lenen.`
dit zou ook vertaald kunnen worden naar het verkeer.
de automibilist zegt: ik heb je over het hoofd gezien, maar eigenlijk was hij bezig met zijn mobieltje of krant of...
dat past dus precies in het begrip van zogenaamd.

verder heb ik mijn reactie gezet dat autorijders 0,0 overzicht hebben in het verkeer, wat je uit kan draaien op "niks".

als jij een voorbeeld stelt: hij kan er helemaal niks van. dan wil je er iemand op wijzen dat hij het niet zo goed kan,. hij kan het wel een beetje maar niet helemaal.
dus dan wijs je naar het uiterste toe ( wat weer slaat op "0,0 overzicht hebben" ).

en ik ben idd autoverkoper van beroep, dus verkoop ik inderdaad auto's aan merendeels leaserijders,. die regelmatig terugkomen met een schade.
maar dat is niet mijn probleem meer want zoals mijn baan zichzelf al beschrijft gaat het om AUTOVERKOPEN en draait het niet om ongelukken te veroorzaken.

een auto is opzichzelf niet gevaarlijk, de idioten die hem besturen maken hem gevaarlijk. dus ik verkoop een gebruikersvoorwerp wat op zichzelf niet gevaarlijk is. hoe de bestuurder van de koekblik er mee omgaat is zijn verantwoordelijkheid en zal mij een zorg zijn! :W
 
om dit keer even niet op je hele reactie in te gaan maar puur nu even op het dikke gedeelte in te gaan zeg jij dat zogenaamd dus niet geplaatst kan worden.

de betekenis van het woord gebruikt dit voorbeeld: `Hij kwam zogenaamd om een praatje te maken, maar eigenlijk wilde hij geld van me lenen.`
dit zou ook vertaald kunnen worden naar het verkeer.
de automibilist zegt: ik heb je over het hoofd gezien, maar eigenlijk was hij bezig met zijn mobieltje of krant of...
dat past dus precies in het begrip van zogenaamd.

verder heb ik mijn reactie gezet dat autorijders 0,0 overzicht hebben in het verkeer, wat je uit kan draaien op "niks".

als jij een voorbeeld stelt: hij kan er helemaal niks van. dan wil je er iemand op wijzen dat hij het niet zo goed kan,. hij kan het wel een beetje maar niet helemaal.
dus dan wijs je naar het uiterste toe ( wat weer slaat op "0,0 overzicht hebben" ).

en ik ben idd autoverkoper van beroep, dus verkoop ik inderdaad auto's aan merendeels leaserijders,. die regelmatig terugkomen met een schade.
maar dat is niet mijn probleem meer want zoals mijn baan zichzelf al beschrijft gaat het om AUTOVERKOPEN en draait het niet om ongelukken te veroorzaken.

een auto is opzichzelf niet gevaarlijk, de idioten die hem besturen maken hem gevaarlijk. dus ik verkoop een gebruikersvoorwerp wat op zichzelf niet gevaarlijk is. hoe de bestuurder van de koekblik er mee omgaat is zijn verantwoordelijkheid en zal mij een zorg zijn! :W

Zoals ik al in het andere topic schreef, waar dus nog meer mensen zijn die jou verkeerd begrijpen :')

Je geeft nu zelf al aan in jou eigen reactie dat je het woord onjuist gebruikt hebt :')

jij schrijft nu: "ik heb je over het hoofd gezien, maar eigenlijk was hij bezig met zijn mobieltje of krant of..."

Je schreef: "...en minder kans hebt dat er een malloot aan komt die je zogenaamd "over het hoofd ziet"."

Ik neem aan dat je het verschil zelf wel ziet toch?? En zo niet, dat is dan heel jammer :)

Ik zou je dus toch het advies geven om af en toe even te lezen wat je schrijft en dan nog eens na te gaan of dat wat je geschreven hebt nou ook echt dat is wat je bedoeld :')

En verder ga ik het hier niet meer met je over hebben want we gaan te veel off-topic. :)
 
Zoals ik al in het andere topic schreef, waar dus nog meer mensen zijn die jou verkeerd begrijpen :')

Je geeft nu zelf al aan in jou eigen reactie dat je het woord onjuist gebruikt hebt :')

jij schrijft nu: "ik heb je over het hoofd gezien, maar eigenlijk was hij bezig met zijn mobieltje of krant of..."

Je schreef: "...en minder kans hebt dat er een malloot aan komt die je zogenaamd "over het hoofd ziet"."

Ik neem aan dat je het verschil zelf wel ziet toch?? En zo niet, dat is dan heel jammer :)

Ik zou je dus toch het advies geven om af en toe even te lezen wat je schrijft en dan nog eens na te gaan of dat wat je geschreven hebt nou ook echt dat is wat je bedoeld :')

En verder ga ik het hier niet meer met je over hebben want we gaan te veel off-topic. :)
zoals ik al zei, schreef ik in voorgaande berichten dat er een paar zeikuurds rondhangen in dit forum die niks begrijpen maar alleen kunnen zeiken.

ik heb dat inderdaad geschreven en je zal toch wel begrijpen dat die 2 met elkaar vergeleken kunnen worden? en zoniet :W het boeit mij niks..

thanks for your advice, jou graag het advies geven om niet te gaan kankeren om 1 woord in een gesprek/discussie van 10 pagina's lang ( 10 pagina's is natuurlijk nooit behaald, maar dat wijst erop dat we een behoorlijk gesprek achter de rug hebben.. voordat je me niet begreep ).
maar de hele reactie te lezen en daadwerkelijk ook op deze reactie te reageren ipv ( inplaats van ) de rotte appel er tussen uit te halen ( dat is een spreekwoord ) *D
 
Ja, bij 120 zonder windscherm heb ik echt het idee dat ik eraf waai als ik mijn handen wat losser laat, laat staat met één hand.

Heeft iemand tips? Want dat is niet echt lekker rijden natuurlijk. Meer ontspannen, oké, maar ik denk écht dat ik er af waai als ik me niet goed vast hou.
Had ik in het begin ook.
Maar hoe vaker je rond die snelheid rijd hoe meer het wend en je er vetrouwd mee raakt.
tenminste had ik :)
 
zoals ik al zei, schreef ik in voorgaande berichten dat er een paar zeikuurds rondhangen in dit forum die niks begrijpen maar alleen kunnen zeiken.

ik heb dat inderdaad geschreven en je zal toch wel begrijpen dat die 2 met elkaar vergeleken kunnen worden? en zoniet :W het boeit mij niks..

thanks for your advice, jou graag het advies geven om niet te gaan kankeren om 1 woord in een gesprek/discussie van 10 pagina's lang ( 10 pagina's is natuurlijk nooit behaald, maar dat wijst erop dat we een behoorlijk gesprek achter de rug hebben.. voordat je me niet begreep ).
maar de hele reactie te lezen en daadwerkelijk ook op deze reactie te reageren ipv ( inplaats van ) de rotte appel er tussen uit te halen ( dat is een spreekwoord ) *D

Sommigen, niet alleen jij, begrijpen helaas niet dat het weglaten of verkeerd gebruiken van een woord ervoor zorgt dat je niet begrepen of verkeerd begrepen wordt. Dat zul je misschien ooit begrijpen...

Zeg maar eens tegen een klant dat de auto die je hem verkocht hebt niet vijftien maar honderdvijftien duizend euro kost....Je hebt toch maar 1 woord weggelaten....Denk dat je de auto mag houden :')

En wat de rotte appel er tussen uithalen betreft. Ik heb altijd netjes op je hele reacties geantwoord en enkel duidelijk proberen te maken (te vergeefs helaas) dat je iets anders bedoeld dan wat je hebt geschreven.

Maar hey....je hebt helemaal gelijk :) Ik loop alleen maar te zeuren om nix en heb nergens verstand van en jij hebt in ieder geval de wijsheid in pacht :') :W
 
@jorikj & Spades:

Juist door dit soort discussies is het eerste deel van deze 'reeks' gesloten. Zouden jullie deze discussie willen stoppen of elders willen voeren voordat dat met dit topic ook weer gaat gebeuren? Zou jammer zijn :)

Dit topic is bedoeld voor vragen/tips/tricks omtrent rijlessen, laten we dus ontopic blijven alstublieft :)
 
Laatst bewerkt:
@jorikj & Spades:

Juist door dit soort discussies is het eerste deel van deze 'reeks' gesloten. Zouden jullie deze discussie willen stoppen of elders willen voeren voordat dat met dit topic ook weer gaat gebeuren? Zou jammer zijn :)

Dit topic is bedoeld voor vragen/tips/tricks omtrent rijlessen, laten we dus ontopic blijven alstublieft :)

Niet om het een of ander, maar dat is een beetje laat ;) Had ik namelijk al in mijn een na laatste post geschreven ;)

Niet dat het geholpen heeft, maar goed...ik ga hier in ieder geval niet meer verder met genoemde persoon verder over in discussie ;)
 
Niet om het een of ander, maar dat is een beetje laat ;) Had ik namelijk al in mijn een na laatste post geschreven ;)

Niet dat het geholpen heeft, maar goed...ik ga hier in ieder geval niet meer verder met genoemde persoon verder over in discussie ;)

Omdat je daarna weer reageerde heb ik het geplaatst ;)

Maar bedankt *D
 
Toch best zenuwachtig voor morgen...

Mijn instructeur zei dat hij het jammer zou vinden als ik zou slagen omdat hij het altijd zo gezellig vindt. :P Toch leuk om te horen. Mijn auto-instructeur zei dat destijds ook, maar die was volgens mij verliefd op me. (was tevens een vriend) Eens kijken of ik de examinator morgen ook zo kan charmeren. :P
 
Toch best zenuwachtig voor morgen...

Mijn instructeur zei dat hij het jammer zou vinden als ik zou slagen omdat hij het altijd zo gezellig vindt. :P Toch leuk om te horen. Mijn auto-instructeur zei dat destijds ook, maar die was volgens mij verliefd op me. (was tevens een vriend) Eens kijken of ik de examinator morgen ook zo kan charmeren. :P


Succes morgen en vergeet de banaan niet, die schijnt te helpen ;)
 
Ik had er ook veel moeite mee omdat ik het gas vaak per ongeluk dicht draaide, en dan wordt het allemaal wat lastiger. :p De manier waarop ik het deed was mijn hand meer naar rechts houden en om het uiteinde van handvat klemmen zodat dat niet meer kon. Toen ik dat eenmaal door had ging het allemaal veeeeeel makkelijker. :D
Ik draai m juist verder open, leun teveel op mn stuur. Als ik dat afleer moet het allemaal wel goedkomen, ik heb nog 2 weken. :P
 
zoals ik al zei, schreef ik in voorgaande berichten dat er een paar zeikuurds rondhangen in dit forum die niks begrijpen maar alleen kunnen zeiken.

ik heb dat inderdaad geschreven en je zal toch wel begrijpen dat die 2 met elkaar vergeleken kunnen worden? en zoniet :W het boeit mij niks..

thanks for your advice, jou graag het advies geven om niet te gaan kankeren om 1 woord in een gesprek/discussie van 10 pagina's lang ( 10 pagina's is natuurlijk nooit behaald, maar dat wijst erop dat we een behoorlijk gesprek achter de rug hebben.. voordat je me niet begreep ).
maar de hele reactie te lezen en daadwerkelijk ook op deze reactie te reageren ipv ( inplaats van ) de rotte appel er tussen uit te halen ( dat is een spreekwoord ) *D


Beste MF-ers ik zal me even voorstellen ik ben Gerrit en heb reeds mijn motorrijbewijs. Ik ben nieuw op MF, maar lees al een tijdje mee in dit topic. Ik wil graag mensen voorzien van advies. Maar ik moet zeggen dat de speciale reden waarom ik dit account heb aangemaakt is, om het volgende mee te delen: Jorikj je bent waarachtig een sukkel :r
 
Beste MF-ers ik zal me even voorstellen ik ben Gerrit en heb reeds mijn motorrijbewijs. Ik ben nieuw op MF, maar lees al een tijdje mee in dit topic. Ik wil graag mensen voorzien van advies. Maar ik moet zeggen dat de speciale reden waarom ik dit account heb aangemaakt is, om het volgende mee te delen: Jorikj je bent waarachtig een sukkel :r
Zo zo, je eerste reactie en meteen iemand beledigen? :')
 
Drax en Bitha, heel veel succes morgen!! Jullie kunnen het!!

De zenuwen zaten er vannacht flink in...heb geen oog dicht gedaan, en als ik dat wel deed droomde ik over het afrijden. :P

Het zal in ieder geval rustig zijn op de weg en er is minder kans op irritante schoolgaande fietsers. Waar is die banaan??
 
De zenuwen zaten er vannacht flink in...heb geen oog dicht gedaan, en als ik dat wel deed droomde ik over het afrijden. :P

Het zal in ieder geval rustig zijn op de weg en er is minder kans op irritante schoolgaande fietsers. Waar is die banaan??

Succes! *D

Hoe laat heb je examen? :o
 
Succes allemaal die vandaag moeten (af)rijden :P.

Blijft allen binnen van 11:00 tot 12:00, ik kom eraan *O*
 
Kwart voor 11 in Nijmegen. Dus bij dezen mijn excuses als ik niet terugzwaai. :P

Oh, daar kom ik niet eens in de buurt, ik zit (veel) noordelijker :+
Ik zit de hele dag toch op kantoor, maar dat terzijde

Maar het zal op dat tijdstip wel rustig zijn qua schoolgaande fietsers. Studenten kan je nog wel (veel) verwachten denk ik..
 
Laatst bewerkt:
Zo net terug van de les, helaas niet de openbare weg op, instructeur wilde toch nog ff gaan rijden op parkeerplaats. Ging best goed met toch een paar kleine puntjes; moet wel goed zn 1 vinden :P. Schakel soms net te weinig terug, eigenlijk overdreven terug schakelen.

Verder ging het goed, zelfs even hachelijk momentje met een golf, maar ik was de verstandige ;).

Volgende week WEL de openbare weg op, nog wel ff op de 250 :Y.
 
Gehaald! :D Zonder opmerkingen zelfs. 8)

Nu nog das roze pasje zien te krijgen, dat wordt nog veel moeilijker..
 
Gehaald! :D Zonder opmerkingen zelfs. 8)

Nu nog das roze pasje zien te krijgen, dat wordt nog veel moeilijker..

Gefeliciteerd! *O*

Waarom wordt dat moeilijker? Even langs het gemeentehuis en je hebt hem over 4-5 werkdagen. Met spoed heb je hem zelfs morgen al :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan