Motor stalling bouwen

elixian

Rookie
6 jun 2011
9
0
Door ruimte gebrek in de schuur heb ik zelf een motor schuurtje gebouwd, staat hij toch lekker droog. Omdat ik van veel (motor)vrienden veel positieve reacties krijg wil ik graag de foto's delen om personen met het zelfde probleem een oplossing te geven.

Handige info:
- Het hok heeft met totaal aan hout schroeven verf ect ongeveer € 250,- gekost.
- De eerste winter heeft me motor overleefd.
- Als extra bescherming heb ik wel altijd een motorhoes gebruikt
- Binnenmaat 2.15 x 90 (ongeveer)

* Wil je meer foto's of info mail gerust.
full
 
Door ruimte gebrek in de schuur heb ik zelf een motor schuurtje gebouwd, staat hij toch lekker droog. Omdat ik van veel (motor)vrienden veel positieve reacties krijg wil ik graag de foto's delen om personen met het zelfde probleem een oplossing te geven.

Handige info:
- Het hok heeft met totaal aan hout schroeven verf ect ongeveer € 250,- gekost.
- De eerste winter heeft me motor overleefd.
- Als extra bescherming heb ik wel altijd een motorhoes gebruikt
- Binnenmaat 2.15 x 90 (ongeveer)

* Wil je meer foto's of info mail gerust. [afbeelding]

Naaaais!! :}

Heb je met 90 cm breedte voldoende ruimte?

Ziet er in elk geval goed uit en als je geen ruimte hebt om te stallen, is dit een perfect alternatief. En dat voor "slechts" 250 Euro :}

:W
 
Op wieltjes, kunnen de dieven em zo de bestelbus inrollen :+

Oh, zie de foto's nu pas _O-
 
Laatst bewerkt:
Qua veiligheid heb ik een van de tegels er uitgehaald, uitgegraven en volgestort met beton en een pin met een oog in in gedaan laten uitharden en epresto. Ketting er doorheen weer een stukje veiliger.

90 CM is voldoende. Past perfect tegen de schutting aan.
 
Mooi gedaan zeg! Toch nog voldoende ventilatie omdat hij aan een kant open is, maar wel lekker beschut. Voor 250 euro zeg ik :}
 
Dat is wel een mooi idee :O.
Maar heb je de brommert wel op paddock stand staan dan? Ik heb vaak gehoord dat het niet echt goed voor de bandjes is om hem de hele winter stil te laten staan, of kan het wel wat hebben?
 
hele mooie oplossing, maar vooral ook hele mooie afwerking.
Ik denk dat als je goedkoper uit wilt zijn dat je misschien iets van 9mm triplex zou kunnen gebruiken.
Maar dan ziet het er zeker niet zo mooi uit als deze.
Mijn complimenten voor je oplossing :} :}
 
wow dat ziet er erg netjes uit _O_.

Alhoewel ik nog niet met grote zekerheid kan zeggen of een motor wel of niet gaat passen is dit wel DE oplossing! Geen last gehad met starten van je motor na de winter? Of heb je wel stroom in het hokje gemaakt?
 
Gewoon je accu eruit halen als je dat nodig vind en binnen zetten aan de druppellader...
 
Ik zat ook aan zoiets te denken.
Ik heb alleen te weinig ruimte in mijn tuin om hem zo te rollen.
 
hele nette oplossing. zat zelf ook aan zo iets te denken maar dan een vast hok. mag helaas niet van de woningbouw stichting
 
Ik zat ook aan zoiets te denken.
Ik heb alleen te weinig ruimte in mijn tuin om hem zo te rollen.

Dan moet je dit bouwen, kom je rond dezelfde prijs uit (mits je zelf kunt lassen en metaal kan recyclen)
stalling2a.jpg

stalling3a.jpg


Dakplaat erop komt rond de 100/150 euro (maar ik wil gelijk een dure lexan plaat)

Dit systeem heb ik ook overwogen maar was voor mij minder praktisch dan wat ik nu heb.
 
Dat is wel een mooi idee :O.
Maar heb je de brommert wel op paddock stand staan dan? Ik heb vaak gehoord dat het niet echt goed voor de bandjes is om hem de hele winter stil te laten staan, of kan het wel wat hebben?
Als je hem op de middenstandaard zet hoef je alleen een ingekerfd plankje onder je voorwiel as te zetten. De motor rust dan niet meer op de banden.
kosten: 10 min werk en een restplankje.
 
hele nette oplossing. zat zelf ook aan zo iets te denken maar dan een vast hok. mag helaas niet van de woningbouw stichting

Zoek dan eens op Marktplaats naar een 2de hands bungalotentje. Of een nieuwe kopen voor € 150,= bij een kampeersuper in de Achterhoek.
Tent op het gras/tegels. Kan geen woningcorporatie wat van zeggen.
Motor staat dan ook droog!
 
Qua veiligheid heb ik een van de tegels er uitgehaald, uitgegraven en volgestort met beton en een pin met een oog in in gedaan laten uitharden en epresto. Ketting er doorheen weer een stukje veiliger.

90 CM is voldoende. Past perfect tegen de schutting aan.
haha een goeie voor de beveiliging;).

ik heb echt een teringjantje dikke pin met oog door mijn schuur heen geboord, en dan een moer op gezet van jewelste. en dan kan de ketting door dat oog heen, knappe jongen die dat ding nog mee gaat nemen:D.

Verder: dat schuurtje ziet er echt top uit:D IDEE
 
Helaas staat dit topic niet in [Te koop] -O-

Ben naar exact zoiets op zoek. Heb een tuin met grote stenen berging (4x4 meter ongeveer) maar door de locatie en hoogte krijg ik daar nooit een motor in.

Een simpele overkapping bouwen kan ik wel..maar die beschermd de zijkant nog niet..en een complete blokhut is vele malen te duur en ook vaak lomp groot. Hokjes van 220 x 90 kun je nergens vinden..

Oftewel..wat jij hebt gemaakt is ideaal! :} Heb je de foto's ook nog groter?
Eventueel een bouwplan/tekening..en welk soort latten/palen zou ik erg mee geholpen zijn!

(ter info: vriendin vind dat ik max 50euro mag spenderen aan mijn motorstalling..tenzij ik een gedegen/waterdicht bouwplan heb).
 
Laatst bewerkt:
ziet er goed uit!

misschien een tipje wat je kan overwegen: een gootje om regenwater af te voeren word je hout ook niet zo snel groen :)
 
ziet er goed uit!

misschien een tipje wat je kan overwegen: een gootje om regenwater af te voeren word je hout ook niet zo snel groen :)

zat ik ook aan te denken ja. Maar ook het dak aan een kant wat ophogen. Een plat dak met van die shingles gaat niet werken. :N Verder is het een te gekke constructie.
 
bouw van geraamte
b2014832128d96f3e9fb1019aebad8cc

bouw met alu-beplaating
2e1e9ae537dd9f60d0a7043efee24e36

toen met tempex ge-isoleerd
e5be2d39b64efaf3cbc856d6915c3333

binnen kant met hout beplaat
f5f98e3defe374d49f2975e78f0f8b4c

binnen kant geschilder en tegels er in en lampen en sloten op de deur
134ac68988ce1c46f7828b00df5e41bd


dit is het hokje wat k in de laatste paar weken gemaakt had of zo als sommigen tegen me zeggen :P ''walk in fridge''

(k weet nie of de foto's er voor komen maar anders kun je hem hier zien Motorstek - Fotoalbum)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan