racen op een pc40 / pc37 2017

Ik had daar tot voor kort ook nooit van gehoord, maar bij GSXR'en schijnt dit mogelijk te zijn. Bij de 600RR heb ik er geen idee van.Geen idee of dit bij de 600RR ook zo werkt. Ik kan best bij mijn motor kijken. Die mist (voor mijn gevoel) zeker geen vermogen en ik kan wel starten in elke versnelling dus die zou overbrugt moeten zijn. De schakelaars zitten er niet meer op.

ik had er ook nooit van gehoord, totdat ik ging zoeken... snap het verband ook niet helemaal. :?
 
Ik heb zojuist deze WP shock gekocht voor de CBR :)

evclxn.jpg
 
ik had er ook nooit van gehoord, totdat ik ging zoeken... snap het verband ook niet helemaal. :?

Ik ook niet totdat die kerel in het GSXR600\750 topic er 2 weken geleden toevallig mee kwam.

Wat wel zo is, is dat je bij de GSXR de koppeling MOET inknijpen om te starten. Ookal staat de motor in z'n neutraal. Die fiets werkt dus iets anders dan de 600RR.

Ik zal vanavond ff kijken in de schuur hoe die van mij is en een foto maken.
 
haha thanks! alhoewel ik nog graag 2 a 3 seconden van mijn racepace wil afschaven dan was ik helemaal tevreden.

Ja, wie niet! _O-
Ik wil dit jaar 2.00 halen op Zandvoort. Ik moet dus 8 seconden sneller.
Mijn uitdaging voor dit jaar. :]

Altijd goed, heb je wat om voor te rijden denk ik. Anders wordt het zo saai!
 
Laatst bewerkt:
Ja, wie niet! _O-
Ik wil dit jaar 2.00 halen op Zandvoort. Ik moet dus 8 seconden sneller.
Mijn uitdaging voor dit jaar. :]

Altijd goed, heb je wat om voor te rijden denk ik. Anders wordt het zo saai!

Helemaal waar! Zandvoort moet ik ook nog eens gaan rijden. Ben benieuwd wat ik daar kan halen. Maar op Assen is mijn streven 1.46-1.47
 
Ik heb deze shock ook volgens mij (in ieder geval ook een geavanceerd WP ding) en de 2 keren dat ik er mee gereden heb waren genieten. Ik ben er geen seconde mee bezig geweest in het hoofd (en dat is top denk ik).

Ah mooi om te horen. Wat voor veer heb je er op zitten ? Hier zit nu een 95-130 veer op en benieuwd of dat deze juist is voor mijn gewicht (weeg zelf 76 kg).
Uiteraard laat ik hem tijdens het inbouwen ook afstellen. Weet nog niet waar maar dat komt nog wel. Dan ook meteen de voorkant laten services en andere veer erin en dan moet de vering wel top zijn lijkt me ^^

Verder staat nog een quickshifter op de lijst. Healtech quickshifter Easy IQSE. Hoop die over een paar maandjes te kopen.
 
Helemaal waar! Zandvoort moet ik ook nog eens gaan rijden. Ben benieuwd wat ik daar kan halen. Maar op Assen is mijn streven 1.46-1.47

Assen ga ik dit jaar voor het eerst heen. Waarschijnlijk wel een paar keer meteen.

Ik heb dar nog geen verwachtingen van, want ik ken de baan nog niet.

Volgens de maat waarmee ik rij ben ik na een dagje Assen wel meteen genezen van Zandvoort dus ik ga het meemaken. Ik moet hem echt meesleuren naar Zandvoort want hij wilt het liefst het hele seizoen enkel Assen doen. -O-
 
Laatst bewerkt:
Ah mooi om te horen. Wat voor veer heb je er op zitten ? Hier zit nu een 95-130 veer op en benieuwd of dat deze juist is voor mijn gewicht (weeg zelf 76 kg).
Uiteraard laat ik hem tijdens het inbouwen ook afstellen. Weet nog niet waar maar dat komt nog wel. Dan ook meteen de voorkant laten services en andere veer erin en dan moet de vering wel top zijn lijkt me ^^

Verder staat nog een quickshifter op de lijst. Healtech quickshifter Easy IQSE. Hoop die over een paar maandjes te kopen.

Ik heb geen flauw idee!

Het zat al onder mijn motor toen ik deze kocht (icm de cartridges & veren van wp aan de voorkant). De vering was wel een hoofdreden voor mij om deze motor te kopen.

Ik heb er ook nog niets aan afgesteld. Ik denk dat ik dat dit jaar ga doen, maar de 2 keren vorig seizoen dat ik er mee gereden heb vond ik de motor echt lekker rijden.

Ik vergeleek het dan met mijn vorige PC37 die wel aangepaste (OEM) vering had en ook afgesteld. Toch voelde dit 100x keer stabieler aan. Is niet helemaal een goede vergelijking, maar meer vergelijkingsmateriaal \ ervaring bezit ik helaas niet.

Als dit seizoen na een paar dagen dat gevoel nog steeds zo is en de banden niet raar gaan slijten dan denk ik ook dat ik er niet aan ga zitten. Maar dat is omdat het er nu eenmaal onder zit.

Na dit seizoen gaan we het sowieso ook servicen en daarna zal het wel nodig zijn. Ik verwacht in ieder geval dat de motor dan anders aanvoelt.

Wat betreft de Healtech quickshifter.
Ik heb deze gehad (wel de QSE en niet de iQSE) en op zich is het best een goed ding, maar ik denk dat al die afstelmogelijkheden juist geen pluspunt zijn, maar een minpunt.

Enerzijds is het natuurlijk top dat je het ding tot in detail kan instellen, maar mijn ervaring was dat dit ook nodig is. Je kan het niet monteren en gaan rijden, want dan gaat alles stuk.

Ikzelf heb nu een HM die het vorig seizoen niet goed deed. Daar ben ik dus nog niet van overtuigd. Daarvoor had ik een Translogic en dat was letterlijk aansluiten en rijden.

Als ik een nieuwe moet kopen dan koop ik om die reden weer een Translogic. Die is "self learning". Kost wel een bak centen meer dus dat is het minpunt van deze, maar echt 0 omkijken naar. Zowel de module als de sensor waren duidelijk van hoge kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
@Oliekan

Ik heb geen schakelaar bij de koppeling.

De kabelboom ligt deels in 2 dus ik kon hem niet ff starten om te kijken of dit ging in een versnelling. Ik ben in de veronderstelling van wel, maar als er geen draadje zit kan het niet volgens mij.

Ben dus in de war.

Foto van de onderkant.
full
 
Heren,

Ik ga andere clip ons monteren en ook maar meteen de linker stuurschakelaar verwijderen, aangezien ik niet regelmatig toeter of richting aangeef op het circuit :+, wat hebben jullie gedaan met de koppelingssensor? gewoon unpluggen en altijd starten in neutraal of even doorverbinden en in elke versnelling kunnen starten?

Als ik internet raadpleeg, kom ik spookverhalen tegen over minder pk's met het doorverbinden. Lijkt mij onwaarschijnlijk, maar je weet maar nooit. en minder pk's met het standaard blokje en mijn gewicht kan ik er niet bij hebben ;)
Koppelingssensor? Bedoel je de zijstandaard beveiliging?
Zou bij de neutraal schakelaar moeten zitten........en geen verlies van PK's

Had ik bij de eerste endurance ook.......willen starten in zijn 1 (wat dus niet lukt). :$
 
@ turbo,

Bedankt dat je even hebt gekeken. :t

@solex,

Het is echt een koppelingssensor, zodat je de motor niet kan starten als deze in de versnelling staat en je de koppeling niet inknijpt.

deze (het pinnetje):
s-l1600.jpg


Ik verbind hem gewoon door en dan moet het goedkomen. het is geen suzuki :+




Ik kan trouwens niet wachten totdat ik weer kan rijden :Y
gewoon een ritje met de straatfiets ben ik zo zat, ik verveel mij te pletter en de eerste waarschuwing van het jaar is alweer een feit :( (gelukkig geen boete *O* )
Ik moet weer op therapeutische basis rondjes rijden, beter voor het rijbewijs.
 
Graag gedaan!


Ik kijk er ook enorm naar uit. Uit het op straat rijden haal ik ook geen voldoening. Saai is inderdaad het juiste woord.

Dat is waarschijnlijk een gevolg van rijden op het circuit. :]
 
Laatst bewerkt:
Hier ook veel werk gehad aan de motor en overige belangrijke zaken .. Sponsoren , materiaal , omderdelen . enz enz enz ..

Motor verder grote beurt gegeven , remklauwen gereviseerd , radiale rempomp gemonteerd, voorvork gereviseerd ... Nieuwe kuipen op maat , gespoten en bestickerd ... maar hij is helemaal klaar voor de OW cup :Y nog 2 weekjes :Y kan echt niet wachten
 
Dat is inderdaad weinig geld voor een GPS laptimer!

Daar kom ik wel even naar kijken ja :Y

In welke groep rij jij?
Ik ga voor het eerst met groep 4 mee. Hopelijk kicken ze mij niet terug halverwege de dag :')

Ik rij die dag in groep 3.
Volgens mij heb ik nog een infrarood versie liggen. Als dat zo is kan je die gebruiken om te kijken hoe het bevalt om rijdend je tijden te zien.
 
Ik rij die dag in groep 3.
Volgens mij heb ik nog een infrarood versie liggen. Als dat zo is kan je die gebruiken om te kijken hoe het bevalt om rijdend je tijden te zien.

Ik zit er nu aan te denken om zo'n Duitse goedkope GPS laptimer te kopen. Die kan je verder niet uitlezen via de pc maar kost ook maar 150 euro.

Ik ben mijn bluetooth GPS ontvanger kwijt kwam ik gisteren achter en zonder dat ding heb ik niets aan mijn smartphone met RaceChrono.

Ik heb er lang over na zitten denken (nu nog steeds eigenlijk) en ik wil er 1 waarbij ik de GPS snelheid in een filmpje kan plakken.
Echter kom ik dan uit bij de Aim Solo, Starlane Stealth of PZRacing Start Next en die zijn allemaal richting de €400 -O-

Mijn snelheidsmeter op de motor doet het niet (geen draad vanaf de ecu naar de teller) en ik was van plan deze te gaan fixen, maar niet gedaan. Nu voel ik mij toch wel gedwongen dit toch maar te gaan doen, want 400 euro enkel voor de snelheid in filmpjes is iets waarvan ik zelfs mezelf nog niet heb weten te overtuigen (simpelweg omdat ik ook geen geldboom heb). Als de snelheidsmeter werkt (dan wel afwijkend) staat er in ieder geval iets op de filmpies.

Ik ga er nog ff over nadenken en nog 1 keer goed zoeken thuis, maar als die GPS module niet kan vinden denk ik dat ik aankomend weekend nog die snelheidsmeter aan de praat probeer te krijgen om zo'n Duitse laptimer te kopen.

Ik zag overigens ook dat hier een Japanse versie van is. Precies dezelfde, maar dan met een Japanse naam.
Net zoals dat ik zie dat je de PZRacing Start Next hebt en ook de Moto-D Start Next. Precies hetzelfde op de naam na. :/
 
Assen ga ik dit jaar voor het eerst heen. Waarschijnlijk wel een paar keer meteen.

Ik heb dar nog geen verwachtingen van, want ik ken de baan nog niet.

Volgens de maat waarmee ik rij ben ik na een dagje Assen wel meteen genezen van Zandvoort dus ik ga het meemaken. Ik moet hem echt meesleuren naar Zandvoort want hij wilt het liefst het hele seizoen enkel Assen doen. -O-
Elk circuit is eigenlijk wel leuk om te rijden, maar het is wel grappig om te lezen dat je maatje een voorstander is van Assen. Persoonlijk vind ik Zandvoort juist leuker dan Assen.

Spa is daarentegen de mooiste baan als je het mij vraagt. Erg snel en mooi vloeiend op de laatste chicane na. Echt een aanrader o daar eens heen te gaan als jullie het niet eens kunnen worden of het Assen of Zandvoort moet worden :P
 
Staat nog altijd op de verlanglijst :)
Net zoals Zandvoort overigens, die heb ik ook nog niet gereden.
Nog zoveel circuits te gaan haha.

Mogelijk volgend jaar of als alles mee zit dit jaar nog naar Portugal met Eybis :)
 
Elk circuit is eigenlijk wel leuk om te rijden, maar het is wel grappig om te lezen dat je maatje een voorstander is van Assen. Persoonlijk vind ik Zandvoort juist leuker dan Assen.

Spa is daarentegen de mooiste baan als je het mij vraagt. Erg snel en mooi vloeiend op de laatste chicane na. Echt een aanrader o daar eens heen te gaan als jullie het niet eens kunnen worden of het Assen of Zandvoort moet worden :P

De muren van Zandvoort zijn nogal een dingetje. Iets minder voor hem dan voor mij. Ik kan daar niet elke bocht pakken zonder dat ik mijn achterhoofd die muren heb zitten. Het is heel stom, maar dat is nu eenmaal zo. Ik kan er weinig aan doen :)

Doordat je die niet hebt op Assen, maar uitloopstroken denkt hij dat ik het daar veel leuker zal vinden. Uiteraard de baan zelf ook, maar met name het "onbezorgd" rondrijden. Zo ervaart hij het zelf wel.

Ik moet het zelf gaan ervaren natuurlijk. Wellicht vind ik het wel helemaal niets inderdaad. :)

Het buitenland zit er dit jaar nog niet in voor ons denk ik. Misschien volgend jaar. Dat kost meestal toch een bak met centen meer.
Buitenland willen we wel graag eens doen. Spa is een optie, maar Italië of Spanje lijkt ons ook erg gaaf.

Lekker weer normaliter en over bijvoorbeeld Mugello knallen zonder DB killer is toch wel een machtige gedachte zeg! :9~ :9~ :] :] :] :] *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan