1980-er GSX1100 hardtaildinges

helaholatuthola

MF veteraan
Donateur
20 dec 2009
9.026
10.868
Sommelsdijk
Na 2 jaar zeikstralen tegen een collega kon ik afgelopen november dit gele gevaar kopen.

IMG_4650.jpg


Rijdt fantastisch, ziet er voor zijn leeftijd fantastisch uit. Ik moest ook wel dit ding uit zijn tuin halen...

IMG_4639.jpg


Rijdt niet en ziet er niet uit. De helft van zijn leven in de tuin gestaan. Daar kun je dus maar 1 ding mee doen. In de tuin zetten. Of doorzagen.

2012-03-31150618.jpg


De planning was om hem in 1 zaterdag te hardtailen, samen met mijn zwager. Ik heb een zieke geest, hij kan met zijn handen werken, dus een goeie combinatie.
Vanwege een spoedklus bij een klant aan mijn kant en een nachtdienst aan zijn kant was driekwart van de zaterdag al verziekt voordat we konden beginnen.

We kwamen erachter dat we de pijpen niet konden buigen. Zwagert had het idee om dan maar om de 5cm een sneetje te maken, naar elkaar toe te buigen en dan weer vast te lassen. Duurde best lang, maar was wel leuk om te doen. Hoop vonken, hoop vuur, hoop herrie.

2012-03-31163319.jpg


Dan krijg je dus dit.

2012-03-31170052.jpg


Uiteindelijk heel de middag bezig geweest om enen pijp krom te krijgen. De pijp word trouwens krom omdat er een joekel van een uitlaat in de weg zit. En die uitlaat ga ik dus niet verwijderen want ik zie nu al gebeuren dat ik straks 8 bouten sta uit te boren. En dus een cilinderkop verziek. Dus gaan we er maar omheen.

Moet dit dus een beetje de lijn worden.

2012-03-31171831.jpg


Misschien doe we de bovenste buis ook wel krom, misschien ook niet. Zien we wel.

Dit gaat in ieder geval heul lang duren. We hebben allebei geen tijd. Ik doe regelmatig in het buitenland werken en mijn zwager heeft ook een behoorlijk drukke baan. En daar komt nog bij dat ik wel dingen kan afzagen, maar ze nooit meer fatsoenlijk aan elkaar krijg. Dat talent heb ik niet.

Tips en commentaar welkom, ook aangaande de lijn van de motor. Een GSX1100 is best een lomp ding namelijk.

Wordt (een keer) vervolgd.
 
:} :} :} :} :} diep......nee dieper respect, hoe diep? nog dieper respect voor dit topic, tel er nog maar een fan(hoe is het mogelijk bij luchtkoeling?) bij :W :W
 
Klopt. Maar deze oldtimer is echt geen reet waard. Het ding heeft letterlijk zijn halve leven in een tuin gestaan. Ik was eerst van plan om hem door een collega met de kraan op het dakterras te laten zetten en er echt een plantenbak van te maken. Vind ik dit toch een betere optie. Misschien komt ie zo ooit nog eens op de weg.
Daarentegen heb ik de gele GSX1100 nog, en een leuke GS1000G. Die worden gekoesterd en liefdevol behandeld. (en soms flink op d'r kloten gegeven natuurlijk)
 
Er is niets wat je niet met tape en stukkies hout kan doen. Zo ook framebuizen uitlijnen _O-

2012-04-01150947.jpg


Vastgetikt en met behulp van een parasolstok en iets van alu weer even een lijn gemaakt. Als ik de achterrempedaalhouder wegslijp kan ik toch nét over de uitlaat heen met een rechte buis.

2012-04-01153955.jpg


Nu eerst koffie.
 
Hmmm is wel een idee, lager. Kort vind ik hem wel gaaf, lekker aggresief.
Ik zit alleen met de uitlaat. Er hangt een collector van bijna 10 cm dik onder. Ik kan het hele zootje er wel afhalen maar dan kom ik weer bij het verhaal van 15 jaar in de tuin gestaan enz... Alles zit echt VAST! + dat ik dan op zoek moet naar vervanging.
Ik zal eens kijken of ik hem voorzichtig kan laten zakken, stukje hout eronder vandaan _O-

Edit: heb net op mijn buik in de schuur gelegen, aanrader voor iedereen. Kom je een hoop dingen tegen die je kwijt was.
Ik heb nu een cm of 10 grondspeling onder de uitlaat, kan best gehalveerd worden toch??????? (dit is een vraag aan de helderdenkenden)

Ediedit: 5 cm laten zakken...
 
Laatst bewerkt:
Begrijp dat het low budget moet blijven maar zo'n dikke oldskool laser uitlaat helpt niet aan bodem speling.
Ben ermee eens dattie laag moet, voorvork doorsteken en achterkant omlaag.

Op mp staat nog een 4in2 voor gsx750...... Helaas niet voor krat bier
 
gewoon zo laten, forward controls en een iets bredere achterband. Kun je mooi je zadel iets lager plaatsen.

Maar ik voel wel een ratbike aankomen, matzwart en lelijk moet hij worden 8-) . Of niet natuurlijk :Z

Ps, ik ben een volger hoor O-) :W
 
Laatst bewerkt:
Het zal zeker geen showbike worden, die oldskool Laser blijft (oldskool rules!) en laag wordt ie!!

Ik heb de achterbrug weer terug gestoken om opnieuw een lijn te kunnen bepalen. Hoop dat ik morgen een beetje op tijd kan ontsnappen van het werk. Kan ik verder klooien. Zal de onderste framebuizen toch moeten laten buigen om de lijn "laag" te houden. Zal vast wel kunnen op het werk maar moet ik eerst een plan hebben natuurlijk. Denk niet dat een pijpenbuiger van de gamma dit kan.
Voorvork hoeft niet doorgestoken te worden. Bij deze fietsen ligt de vooras vóór de voorvork. Optisch is het laag genoeg. Zal effe een plaatje schieten.
 
Klopt. Maar deze oldtimer is echt geen reet waard. Het ding heeft letterlijk zijn halve leven in een tuin gestaan. Ik was eerst van plan om hem door een collega met de kraan op het dakterras te laten zetten en er echt een plantenbak van te maken. Vind ik dit toch een betere optie. Misschien komt ie zo ooit nog eens op de weg.
Daarentegen heb ik de gele GSX1100 nog, en een leuke GS1000G. Die worden gekoesterd en liefdevol behandeld. (en soms flink op d'r kloten gegeven natuurlijk)

Ja ik denk dat dit een zwijnig project gaat worden,ziet er wel maf uit
toch eens effe vragen of er nog een 1000g blokje ergens ligt die weg kan
 
Neuh, geen 1000G blokje over. Zou ik er 1 hebben die goed is zou ik hem trouwens niet weg doen. Zo heb ik alle elektra driedubbel voor de 1000's, heeft me al vaker geholpen. (hmmm cilinder 2 en 3 doen niet mee, "nieuwe" bobine uit de la en gááán)
 
Neuh, geen 1000G blokje over. Zou ik er 1 hebben die goed is zou ik hem trouwens niet weg doen. Zo heb ik alle elektra driedubbel voor de 1000's, heeft me al vaker geholpen. (hmmm cilinder 2 en 3 doen niet mee, "nieuwe" bobine uit de la en gááán)

:Y helemaal waar,heb zelf ook zo'n draadbende hier in de kast en heb wel 'n 1000sblok liggen en 'n gs1100 met ketting maar ik wil percé' |( eentje met cardan hebben die komt dan in 'n VIPER frame
 
Terug
Bovenaan Onderaan