Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij ook hier 😛 ga je ook elektrisch rijden.
Als ik een paar miljoen had, kon er wel 15 mille voor een Zero af ja. _O-
Alleen hoef ik dan waarschijnlijk geen woon~werk verkeer meer te rijden. ;)

Maar ik zag dit jaar bij MotoMe wel een verslag van een electrische bikes, wat een mooi ding.
Het bekijken waard: http://www.motome.nl/items/2016/energica-ego-en-eva-motor-test

Energica-Ego-electric-superbike-launch-Scott-Jones-08.jpg


Mooi ding voor zo uit de winkel. :}

En hier in het algmeen wat leuke acceleratietestjes:
Voor het circuit blijf ik maar ff bij de RSV4. :P ;)
 
Laatst bewerkt:
Kom ik verdeurie in de parkeergarage, hebben maar liefst twee onverlaten MIJN laadplekken ingenomen met hun benzineverbranders |( Gelukkig had ik een extra lange kabel bij me :P
Ik ga er maar even vanuit dat het per ongeluk was.
 
Kom ik verdeurie in de parkeergarage, hebben maar liefst twee onverlaten MIJN laadplekken ingenomen met hun benzineverbranders |( Gelukkig had ik een extra lange kabel bij me :P
Ik ga er maar even vanuit dat het per ongeluk was.
I've been #ICED (@ivebeeniced) | Twitter
Is het de garage van het werk? Dan even een fotootje snappen en op het prikbord hangen :+

Als ik een paar miljoen had, kon er wel 15 mille voor een Zero af ja. _O-
Alleen hoef ik dan waarschijnlijk geen woon~werk verkeer meer te rijden. ;)

Maar ik zag dit jaar bij MotoMe wel een verslag van een electrische bikes, wat een mooi ding.
Het bekijken waard: http://www.motome.nl/items/2016/energica-ego-en-eva-motor-test

[afbeelding]

Mooi ding voor zo uit de winkel. :}

En hier in het algmeen wat leuke acceleratietestjes:
Voor het circuit blijf ik maar ff bij de RSV4. :P ;)
Haal er maar een derde vanaf hoor, voor minder dan 10k rij je al elektrisch tegenwoordig. Na de pittige aanschaf rijdt voor een cent per kilometer, als je 20-30.000 per jaar rijdt zoals ondergetekende dan tikt dat aardig aan.
 
Als ik een paar miljoen had, kon er wel 15 mille voor een Zero af ja. _O-
Alleen hoef ik dan waarschijnlijk geen woon~werk verkeer meer te rijden. ;)

Maar ik zag dit jaar bij MotoMe wel een verslag van een electrische bikes, wat een mooi ding.
Het bekijken waard: http://www.motome.nl/items/2016/energica-ego-en-eva-motor-test

[afbeelding]

Mooi ding voor zo uit de winkel. :}

En hier in het algmeen wat leuke acceleratietestjes:
Voor het circuit blijf ik maar ff bij de RSV4. :P ;)

Ja prijs, afstand op een accu en bagareruimte was voor mij dat ik weer een benzene motor heb gekocht, wel een nc750X DCT dus erg zuinig en veel opbergmogenlijkheid, na deze motor wil ik zeker wederom kijken of ik de overstap na electrische kan doen.
 
Ik ga binnenkort testrijden op een Zero FX. Ben heel benieuwd hoe die rijdt, het is eigenlijk de enige betaalbare elektrische allroad op de markt momenteel. Alleen heeft hij een actieradius van maar 100km gecombineerd... Dat is echt te weinig. Ik doe 95km woonwerk heen en terug...

Ik heb trouwens gisteren een artikel gepost over elektrische motoren:
Dossier elektrisch rijden: zijn elektrische motoren de toekomst?
 
Ik ga binnenkort testrijden op een Zero FX. Ben heel benieuwd hoe die rijdt, het is eigenlijk de enige betaalbare elektrische allroad op de markt momenteel. Alleen heeft hij een actieradius van maar 100km gecombineerd... Dat is echt te weinig. Ik doe 95km woonwerk heen en terug...


Vindt persoonlijk de FXS net iets lekkerder rijden op de weg, in vergelijking met de Fx.

Rijdt wel heerlijk :]
 
Ik ga binnenkort testrijden op een Zero FX. Ben heel benieuwd hoe die rijdt, het is eigenlijk de enige betaalbare elektrische allroad op de markt momenteel. Alleen heeft hij een actieradius van maar 100km gecombineerd... Dat is echt te weinig. Ik doe 95km woonwerk heen en terug...

Ik heb trouwens gisteren een artikel gepost over elektrische motoren:
Dossier elektrisch rijden: zijn elektrische motoren de toekomst?
Da's te weinig ja. Is een DS geen optie? Kom je ook prima mee uit de voeten in het bos :P
 
Het is volgens mij algeheel bekend dat verbruikscijfers totaal niet kloppen.Praktijkverbruik heb je ook daadwerkelijk wat aan, maar daar kom je vaak pas achteraf achter.
Dat laatste ben ik met je eens, maar daarom verbaast het hele verhaal mij ook. Als ik die heer was geweest, dan had ik tegen de dealer gezegd: "Ik wil wel zo'n Leaf kopen, maar dan wil ik hem wel eerst eens een dag of twee gebruiken. Gewoon voor mijn woon-werkverkeer, om te zien hoe dat bevalt en of hij de range inderdaad haalt met mijn rijstijl." Zeker als jouw afstand ten opzichte van die range op het randje is, dan zouden een paar testritten uitsluitsel moeten kunnen bieden.

Kom ik verdeurie in de parkeergarage, hebben maar liefst twee onverlaten MIJN laadplekken ingenomen met hun benzineverbranders |( Gelukkig had ik een extra lange kabel bij me :P
Ik ga er maar even vanuit dat het per ongeluk was.

Ik kwam gisteren bij de IKEA Duiven ook een mooie tegen: |(

Vorige week was het nat buiten en werden de automobilisten die werden aangehouden langs de A58 bij een controle, onder het FastNed afdak bekeurd... Zo staan de agenten wel droog, maar laden was er dus niet bij. ;)
 
.... En hij houdt zich prima in de kou :) ....

Eind vorige maand moest ik vliegen; toen nam ik de benzinemotor mee omdat ik daar de helm, motorjas en meer in kan opbergen. Ik parkeerde hem op Schiphol Plaza, lekker dichtbij. s 'Avonds kwam ik terug bij die motor en het was me daar toch koud, koude tocht; brrrr, heel verschrikkelijk.

Het is daar vlakbij de oprit naar de snelweg maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om de motor dat aan te doen; ik wilde niet met een door en door koud blok meteen de snelweg op. Zodoende ben ik rustig aan binnendoor via secundaire wegen vaar huis gereden, zo kon de motor rustig op temperatuur komen.

Wel, de temperatuurmeter kwam pas na zo'n 8 km los, en voor ie aangaf dat de koelvloeistof op temperatuur kwam was ik weer zo'n 5 km verder.
Hij was bijna niet warm te krijgen, en dat was nog maar de koelvloeistof...

Natuurlijk moest ik toen denken aan mijn andere motor, die geeft daar totaal niet om. Geen beroerd en met verhoogd toerental lopen met een hoop damp uit de uitlaat als het vriest, geen speciale behandeling met kou; de elektrische motor loopt altijd goed en je hoeft er niets speciaals voor te doen, je hoeft je niet inhouden en kunt meteen de snelweg op zonder je er schuldig om te voelen.


En over kou gesproken, het was weer frisjes vandaag...
Al een tijdje probeer ik een relatie te vinden tussen de actieradius en o.a. de temperatuur. Die schijnt er te zijn en sommigen -zo lees ik hier- zijn er nogal beducht op. Ik doe dus niet aan geconditioneerde testomstandigheden, houd alleen in de gaten wat de batterij doet op mijn ritten en die zijn nooit hetzelfde.

Vandaag was de eerste keer dat ik de indruk kreeg dat de laadtoestand inderdaad wat sneller zakt dan normaal, maar veel is het niet en het kan ook liggen aan verschil in rijstijl. Bovendien was het in de loop van de dag niet echt warmer geworden waardoor de laadtoestand van de batterij zich niet herstelde en ik gebruikte de handvatverwarming...

Hoe dan ook, de rijstijl heeft een veel en veel grotere invoed op de actieradius dan de temperatuur. Mijn ervaring, ben je bang dat je minder ver komt vanwege kou, houd je een heel klein beetje in en je komt verder dan je dacht.

Het is de rechterpols die met afstand de grootste invloed heeft op de actieradius.
 
Laatst bewerkt:
Het heeft wel invloed, hoe kouder de cellen zijn des te groter de interne weerstand wordt.
Ook vindt de controller het niet zo leuk als ie onder de nul komt, maar voor dat zover is heb je het over met 100 door een sneeuwstorm rijden bij -10.
Ik merk wel een klein beetje terugval in het vermogen als ik al een tijdje onderweg ben en het vriest, maar dat is voornamelijk het bms wat in grijpt om de cellen te beschermen.
 
s'Ochtend heb ik eerst 3km woonwijk met 50km/h en 2km 30km zone, en als het niet vriest heb ik 1% verbruikt tot de snelweg maar met de kou 2%. Naar het werk meestal 34%, in de kou 40%. Arbitrair, dat zeker maar wel merkbaar. Vrijdag moet ik 175 km snelweg gaan rijden met de vonkenbrommer, eens kijken of dat gaat lukken ;)
 
s'Ochtend heb ik eerst 3km woonwijk met 50km/h en 2km 30km zone, en als het niet vriest heb ik 1% verbruikt tot de snelweg maar met de kou 2%. Naar het werk meestal 34%, in de kou 40%. Arbitrair, dat zeker maar wel merkbaar. Vrijdag moet ik 175 km snelweg gaan rijden met de vonkenbrommer, eens kijken of dat gaat lukken ;)

Tja, die lage percentages zeggen me niet zoveel; 1,4999 wordt afgerond naar 1% terwijl 1,5000 al wordt weergegeven als 2%.

Zelf rijd ik naar m'n werk meest via de provinciale weg, daar zijn hele stukken waar je niet mag inhalen en dan hangt het tempo -en dus ook het verbruik- heel erg af van het overige verkeer.
Bovendien, met vorst, als de weg hier en daar glinstert rijd ik sowieso een stuk rustiger. Dat geeft (zeker bij mij) al meer effect dan de 6% verschil die jij meet.

Ik ben benieuwd naar die langere rit, ik kan 175 km gewoon in één ruk rijden maar dan moet ik niet over de snelweg gaan maar rustig aan binnendoor.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd naar die langere rit, ik kan 175 km gewoon in één ruk rijden maar dan moet ik niet over de snelweg gaan maar rustig aan binnendoor.

Veel meer is mogelijk. Mijn record is 269 km, ideaal weer, wel heuvelachtig (Frankrijk) en nog 11 km range over.
 
Kan iemand niet even Leiden Zeist rijden, N11 A12 A27 en actieradius rapporteren als je 100-120 kmpu rijdt :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan