Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel ben ik benieuwd of bij andere Zero rijders de km teller (Trip en ODO) ook afwijkt van de werkelijk gereden km?
Die van mij geeft 6 a 7% teveel aan.

Dit is een standaard afwijking die bij ieder voertuig aanwezig is.
Of dat nou wettelijk is weet ik niet.
De staat vd banden is ook al van invloed op de snelheids meting.

Niets aan doen en accepteren.
 
De snelheidsmeter ja, maar de trip en ODO moeten redelijk kloppen.
Mijn V-strom wijkt bijna 10% af qua snelheid (ik houd de naald op 110 op de A2) maar de ODO klopt vrij aardig.
 
Zakelijk gezien is de motor aantrekkelijk vanwege de MIA en de KIA, wat aftrekposten oplevert voor de zaak, waardoor de motor uiteindelijk een stuk goedkoper is dan hij op het eerste gezicht lijkt.
Hoe werkt dat precies? Kun je een simpel sommetje noemen?
Ik weet helemaal niks van leasen van een voertuig maar ik wil misschien ook een keer een Zero voorstellen aan mijn werkgever.
 
De snelheidsmeter ja, maar de trip en ODO moeten redelijk kloppen.
Mijn V-strom wijkt bijna 10% af qua snelheid (ik houd de naald op 110 op de A2) maar de ODO klopt vrij aardig.

Nou bij al mijn voertuigen wijken de Trip en Odo ook af.
Dat is altijd al zo geweest.

Met het slijten vd banden verandert de omtrek en daar heb je gelijk al een afwijking.
Waarschijnlijk bij auto's wat meer omdat het profiel wat dieper is en de omtrek kleiner.
En dus de verandering relatief groter.

Of 5% bij een motor te groot is weet ik niet.
 
Hoe werkt dat precies? Kun je een simpel sommetje noemen?
Ik weet helemaal niks van leasen van een voertuig maar ik wil misschien ook een keer een Zero voorstellen aan mijn werkgever.
Nee ik weet dat dus niet precies, maar ik verwacht dat dat bij lease gewoon in het leasetarief verweven zit. Het zijn namelijk investerings-aftrekken, dus ik denk dat dat alleen maar geldt bij aanschaf. En bij lease doet de leasemaatschappij de aanschaf.
 
Dit is een standaard afwijking die bij ieder voertuig aanwezig is.
Of dat nou wettelijk is weet ik niet.
De staat vd banden is ook al van invloed op de snelheids meting.

Niets aan doen en accepteren.

Snelheidsmeter had ik ook wel verwacht.
Maar bij mijn vorig motoren (Honda) klopte de ODO en Trip altijd heel precies.
Vandaag even met GPS vergeleken en blijkt dat de Trip en ODO één op één gekoppeld zijn met de snelheidsmeter.
(Snelheid volgens GPS 100 volgens Zero dashboard 106 kmh)

Is dan niet anders, maar wat meld ik nu bij de eerste 10.000 km :] ;)
 
ODO en trip hebben een andere aandrijving als de snelheidsmeter. Mechanisch zijn ze los van elkaar, in een display zit er een sommetje tussen. De ODO telt tikken, de snelheid is tikken per tijdseenheid. Die kan je dus niet met elkaar vergelijken. Een snelheidsmeter mag 10% teveel aan geven maar nooit te weinig.6% is vervelend, maar mag. Voordat er GPS bestond rekenden we altijd met 10%.
 
Naar mijn idee gebruikt de Zero alleen de tachoinformatie van de motor c.q. regelaar voor de afgelegde afstand en snelheidsaanduiding.

Op het dashboard kun je ook kiezen voor de toerenteller, hij geeft dan in één van de displays het toerental van de motor weer; dat is vanwege de vaste overbrenging altijd rechtevenredig met de snelheid en voegt dus weinig toe.

Mij lijkt dat ditzelfde signaal gebruikt wordt voor de Odo- en snelheidsmeter; mijn Zero heeft geen ABS waarvan het signaal zou kunnen komen en er zit ook geen opnemer aan een wiel.


Even wat anders....

Het grote elektrische motorfietsen topic is bijna vol; is er iemand die straks een mooi vervolg wil starten en bijhouden ? Laat dan even weten...
 
Zo net voor het eerst op een electrische motor gereden en dan wel de zero dsr :]

Ik vondt het egt leker rijden. Alleen het zadel vondt ik erg hard en de zit houding was erg rechtop maar het is dan ook een "all road" .
Ik heb ook nog wat boekjes mee gekregen om mijn baas te overtuigen.

De koppel voelt egt lekker aan en als ze zeggen dat je geen geluid hebt... als je de "gas" hendel (hoe noem je zoon ding op een electrische motor :p ) open trekt maakt ie tog ook wel een mooi geluidje *O*

Al metal een geslaagde rit en nu hopen dat ik mijn baas zover krijg.
 
Laatst bewerkt:
Hoe werkt dat precies? Kun je een simpel sommetje noemen?
Ik weet helemaal niks van leasen van een voertuig maar ik wil misschien ook een keer een Zero voorstellen aan mijn werkgever.

De KIA is alleen van toepassing op kleinere ondernemers, de MIA voor alle ondernemers.
KIA wil zeggen dat je 28% van de aankoopwaarde ex. BTW als extra aftrekpost mag opvoeren.
MIA wil zeggen dat je 36% van de aankoopwaarde ex. BTW als extra aftrekpost mag opvoeren.

Dus stel dat de prijs van de motor 10.000 euros ex. BTW is, mag de ondernemer 2800+3600=6400 euro extra aftrekken van zijn winst (naast de gebruikelijke afschrijving en kosten), waar dus geen belasting over hoeft te worden betaald.
In geval van een eenmanszaak of VOF levert dat een netto voordeel op van zo'n 2700-3328 euro. Voor een BV is dat voordeel netto 1600 euro.
 
*O*

TavX6Yg.jpg


iqwvZ5F.jpg


lN7uDfC.jpg
 
Ziet er netjes uit, zeker ook de binnenzijde; alsof ie zo uit de fabriek komt.

Stroomlijn gaat echt tellen op hogere snelheden of met hevige tegenwind. Ik ben ook heel benieuwd naar de ervaringen.

Vandaag de eerste rit ? Houd ons op de hoogte.
 
Nou de eigenaar komt hem woensdag pas ophalen dus er zal nog even gewacht moeten worden met zijn eerste recenties... ;)

Ik heb er gisteren bijna een uur op gereden om te kijken of alles werkte en er niks lag te rammelen of trillen, wil wel een veilige fiets afleveren. Ging prima verder, de kuip is niet superzwaar dus hij voelde niet lomp aan ofzo, maar ik heb er nauwelijks op gereden voordat ik hem binnen kreeg dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet.

Hij is nog een beetje turbulent rondom de bovenkant van de kuipruit maar dat lost een ruitspoilertje wel op denk ik. Vanaf de borst naar beneden tot aan de tenen voel ik geen enkele winddruk meer, dat lijkt me wel geslaagd.

Verder een leuk project om een keer te doen, maar wel een berg werk!

Succes ermee :t
 
Laatst bewerkt:
Top klus :)

Van achter ziet het er inderdaad uit alsof hij zo uit de fabriek komt.

Minpuntje, voor mij iig, ik vind de 'looks' aan de voorkant wat 'jaren 80'
Jammer voor een fiets die eigenlijk voor ligt op de rest qua techniek.

Maar ok dat is persoonlijk, doet in het geheel niets af aan de geleverde prestatie :} heel netjes afgewerkt enz.
En inderdaad veel beter voor woonwerk in weer en wind dan naked :]
 
Ik kan niet wachten om hem op te halen, ik wil zo graag weer lekker rijden :]

Top klus :)

Van achter ziet het er inderdaad uit alsof hij zo uit de fabriek komt.

Minpuntje, voor mij iig, ik vind de 'looks' aan de voorkant wat 'jaren 80'
Jammer voor een fiets die eigenlijk voor ligt op de rest qua techniek.

Maar ok dat is persoonlijk, doet in het geheel niets af aan de geleverde prestatie :} heel netjes afgewerkt enz.
En inderdaad veel beter voor woonwerk in weer en wind dan naked :]
Klopt de kuip komt ook uit de jaren '80-90, tegenwoordig heb je nog amper losse kuipen te koop. Ik heb nog gekeken naar een moderne kuip van een gecrashte andere toermotor oid maar die zijn amper compleet te vinden en nog moeilijker op maat te maken.
 
Weet hier iemand hoelang de snaar van een zero mee gaat en wat de kosten daarvan zijn om deze te vervangen?
Ik zag al in het topic dat iemand hem naar 6k al stuk had maar dat dit ongewoon was.
 
of eigelijk beter gevraagd wat zijn de totale onderhoudskosten per XXXX KM ik weet dat ze laag zijn maar wat zijn dan kosten voor remerij en snaar ? banden zijn zoon 3a400 euro per 15000 km als ik me niet vergis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan