KTM 690 Duke IV Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo daar iedereen, terug van 2 korte tripjes, 4 dagen motor in Duitsland, 5 dagen mini in Italië.
Helaas de meeste dagen van beide vakanties een vrij natte bedoeling maar vooruit, we waren er even uit.
We sliepen bij Motorhotel GuS in Hoxtel, gezellig nederlands jong stel, zeker voor herhaling vatbaar.
De Duke deed het geweldig, al kon je dat alleen op de echt droge dagen bepalen en die waren zeldzaam helaas.
Maar goed, zo'n 600 km heen en daarna ook weer terug in het powerpartszadel Zadel zit heel goed en normaal gesproken krijg ik behoorlijk pijn in m'n reet tijdens zulke km aan een stuk, maar dit zit zeker goed, en is lekker stroef ook. Op de MV had ik vorig jaar nog een dood schaap liggen, werkt een beetje, maar op dit zadel is het echt niet nodig.
Afijn, duozadel erop, tasje erop en gaan.
Alleen een tip voor de liefhebbers van het korte nummerplaat houdertje...
Je wordt er errug vies van mannen! :Y
Ik dacht tijdens de natte ritten dat het zo nat regende dat het water achter onder mijn helm kwam, gevolg:
natte helmbekleding en kolletje (brrr)
modderrug
maar vooral, een modderDuke!!
Veel poetswerk na de trip, gelukkig spontaan schoon terug gevonden op z'n plekkie na de Mini vakantie.
Maar al met al, soort van goede vakantie en misschien later dit jaar nog eens.
Overigens doet de mijne het ook al best goed vanaf 3000 toeren, je trekt de klinkers er niet uit
natuurlijk maar rustig tokkelen gaat prima.
@DafalganHooligan, bij de R zitten duo-steps èn de losse uitlaatbeugel, een duo-zitje èn witte afdekplaat
Hieronder wat vieze fotootjes.....
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Klinkt als een leuk tripje! Motorhotel GuS was ik afgelopen zomer ook. Prima motor hotel met aardige eigenaren!
En dat opspattende water was ik ook al achter, maar heb gelukkig nog niet zo erg als jou gehad :+
 
vandaag bezig geweest om het zadel aan te passen
ik heb nog al eens last van mijn stuitje het gaat met de duke beter dan met
mijn sv 650
maar nu staat onder op het zadel : drivers low (of zoiets)
is dat bij jullie ook hetzelfde???
of zit er op die van mij per ongeluk een lage op ???
dan ben ik een beetje dom geweest want ik heb er wat schuim uit gehaalt
en dan zou ik deze niet meer in kunnen leveren
bedankt
 
*gaat even naar zolder op zoek*

Gevonden! Op mijn standaard (niet powerparts) zadel staat 'DRIVER LOW SEAT'. Dus denk niet dat je per ongeluk een lage hebt dan gelukkig :)

Wel was er ergens een review van een Fransman die behoorlijk wat km's op een Duke heeft gereden. Zijn enige klacht op het standaard zadel was dat er een plekje zo rond je stuitje erg hard werd. En het net was of er iets van onder het schuim doorheen zat te drukken. En dat het zo pijnlijk werd dat hij moest stoppen.
Weet niet meer of hij de oplossing nou had gevonden in het powerparts zadel, geloof het wel.

Maar, na al het bovenstaande, is het dan wel handig om er schuim uit te halen? Of stop je er weer juist wat anders onder?
 
Laatst bewerkt:
bedankt
ik heb er wat uit gehaalt
ik weet niet of dat handig was , zal toch wat moeten
nu alleen nog wat mooier weer zodat ik het kan proberen of dit beter gaat
en ik heb ook al eens op powerparts zadel gezeten van een "r" maar omdat die wat ronder staat
denk ik dat ik daar nog eerder last van ga krijgen
eerst maar eens uit proberen
 
Yep, GuS is een mooi tentje, met genoeg garageruimte (2x) en gezelligheid.
Dat gaan we dus zeker nog een keer doen. Hoop alleen dat ik niet meer die motor problemen meer heb de hele vakantie.....
 
Iedereen is natuurlijk lekker aan het rijden op z'n Duke! :)

En ik wacht op onderdelen.. Ga eens proberen zo'n Loobman kettingsmeer ding erop te zetten (nog geen 3 tientjes, dus het proberen waard). Ga het slangetje netjes onder de achterbrug wegwerken. En ga dan een zwart beugeltje maken die vastgehouden wordt door de bobbin, daar kan dan het ding aan worden gemonteerd die de olie op het tandwiel gaat brengen.
Als het goed is zie je er dan uiteindelijk bijna niks van :)

En verder heb ik de LeoVince kat vervanger besteld, even wachten tot die er is. En dan maar laten afstellen! En dan.. :]
 
Iedereen is natuurlijk lekker aan het rijden op z'n Duke! :)

En ik wacht op onderdelen.. Ga eens proberen zo'n Loobman kettingsmeer ding erop te zetten (nog geen 3 tientjes, dus het proberen waard). Ga het slangetje netjes onder de achterbrug wegwerken. En ga dan een zwart beugeltje maken die vastgehouden wordt door de bobbin, daar kan dan het ding aan worden gemonteerd die de olie op het tandwiel gaat brengen.
Als het goed is zie je er dan uiteindelijk bijna niks van :)

En verder heb ik de LeoVince kat vervanger besteld, even wachten tot die er is. En dan maar laten afstellen! En dan.. :]
Okee! Ik ben benieuwd, ook naar je ervaring als ie opnieuw is afgesteld :]
 
Sinds een week ben ik ook een trotse bezitter van een Duke. Een super fijne motor die ik naast een Super Enduro gebruik. De Duke is uiteraard een stuk minder bruut, maar stuurt heerlijk en voelt superlicht aan. Nog aan het inrijden, maar ik kan niet wachten om een weekendje Sauerland te doen.

Om de Duke nog lichter te maken, maar legaal te houden in Duitsland, ben ik op zoek naar een katvervanger met e1 nummer. Ik ben al flink aan het spitten geweest in ktmforum.eu maar ik kom er nog niet helemaal uit. Weet iemand zo welke opties er zijn? Ik rij nu met een Akra slip-on.
 
Zover ik heb gevonden alleen die Akrapovic katalysator, of de Remus uitlaat (die onderop op de plaats van de kat komt).
Weet niet of je die Akrapovic katalysator los kunt krijgen of alleen bij de hele kit. Ben bang voor het laatste.

edit, hmm.. keek toevallig net op KTM Moto Pabst Düsseldorf en daar staat dat het geen e-keur heeft. Dus nog steeds niet echt legaal.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen is natuurlijk lekker aan het rijden op z'n Duke! :)

En ik wacht op onderdelen.. Ga eens proberen zo'n Loobman kettingsmeer ding erop te zetten (nog geen 3 tientjes, dus het proberen waard). Ga het slangetje netjes onder de achterbrug wegwerken. En ga dan een zwart beugeltje maken die vastgehouden wordt door de bobbin, daar kan dan het ding aan worden gemonteerd die de olie op het tandwiel gaat brengen.
Als het goed is zie je er dan uiteindelijk bijna niks van :)

En verder heb ik de LeoVince kat vervanger besteld, even wachten tot die er is. En dan maar laten afstellen! En dan.. :]


Nice!!
Ik ben benieuwd hoe de duke met de Leovince katvervanger klinkt!
Heb zelf de Fresco gehad, maar deze vond ik net te luid.....
Ben erg benieuwd of deze pijp, door dat kleine dempertje wat er nog tussen zit, net iets minder en voor mij dus beter klinkt......
 
Hehe, anders ik wel :). Moet zeggen dat ik juist door jouw ervaring met de Fresco best heb getwijfeld. Als een Akra met db-killer al zoveel herrie maakt dat je hem gelijk weg doet (de kat vervanger), hoe moet het dan wel niet klinken met de Sebring uitlaat :X

Maar we gaan het binnenkort horen :)
 
Laatst bewerkt:
}) Hallo rijders uit omgeving Heerenveen ( rvl raptor)de buienrader ziet er goed uit vanavond
Dus wie vanavond een stukje wil rijden, ik ben vanavond rond 19,30 bij de Mac in Joure.

Mvg Frank
 
Deadline.. Moet werken ;( Nadeeltje van eigen baas zijn soms.. Gaat nog een laaange nacht worden :)

edit, is dat overigens een vaste plaats bij de mac?
 
Laatst bewerkt:
Om de Duke nog lichter te maken, maar legaal te houden in Duitsland, ben ik op zoek naar een katvervanger met e1 nummer. Ik ben al flink aan het spitten geweest in ktmforum.eu maar ik kom er nog niet helemaal uit. Weet iemand zo welke opties er zijn? Ik rij nu met een Akra slip-on.
Persoonlijk denk ik ook dat een cat vervanger met e1-keur een moeilijke bevalling gaat worden ttz Fresco: :N ,Leovince: :N ,Akra: :N ...
 
Oh, omdat ik dat wel eens vaker voorbij zie komen, dat men bij de mac afspreekt. :)
Toch goed dat ik niet ben gegaan, was pas om 4 uur klaar vannacht. Bah..
 
Hehe, anders ik wel :). Moet zeggen dat ik juist door jouw ervaring met de Fresco best heb getwijfeld. Als een Akra met db-killer al zoveel herrie maakt dat je hem gelijk weg doet (de kat vervanger), hoe moet het dan wel niet klinken met de Sebring uitlaat :X

Maar we gaan het binnenkort horen :)


Ik kom graag een keertje bij je luisteren als je hem hebt!!
Welke omgeving kom je vandaan?

Nog anderen die rijden met een combi Leovince katvervanger en Akra einddemper?
 
Laatst bewerkt:
Ik woon ook in leeuwarden, als je wil mag je mijn sc projects wel eens horen (690enduroR). zonder DB killer is dat echt hard naar mijn idee.
 
Rijdt goed klinkt goed.
Dus moet het toch mogelijk zijn de kat te vervangen door een buis à la fresco en goed afgesteld.
Welke mapping zou er dan hiervoor beschikbaar zijn?
Tenzij in die akrademper een kat verwerkt zit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan