KTM 690 Duke IV Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zal sowieso, als ik het spul eenmaal heb, een net filmpje proberen te maken met de Contour. Hopelijk is het geluid dan iets beter dan de gemiddelde mobiel.
 
Mijn duke.. gister even heerlijk rondje gereden..
full
 
Heb een filmpje gevonden van iemand met een Leovince katvervanger, Akrapovic einddemper zonder db-killer.

Jammer dat hij niet exact hetzelfde doet mét db-killer :)
 
Verkocht ! :) vet geluidje... eerst even wachten tot ik mijn rijexamen kan doen, alvorens een ijverige medewerker dare me niet zou laten uitrijden :)

BTW na een kleine 4000 km met eerste onderhoud op 1200 toch gemerkt dat ie graag olie lust. Stond nog net boven het minimum. Toen ik naar mn dealer reed zei die dat je best regelmatig kon controleren omdat blijkbaar de olie zich soms op andere plaatsen bevindt dan aan het kijkglaasje ? Daarom kan je beter enkele dagen op rij checken alvorens olie aan te vullen..

Daarnaast gooien ze er bij het eerste onderhoud Motul 10WD40 (halfsyntetisch ?) , ipv de aangegeven 10wd60 of 50.. Waar het verschil in zit weet ik niet, maar net een litertje gekocht (gevraagd naar hetzelfde als wat zij erin doen) en dat meegekregen. Kan iemand me een beetje uitleggen wat die cijfers net zeggen en waar het verschil in zit ?

Ben nog altijd zeer content met mn fiets, soms hoor ik wel wat 'getik ' in het blok, maar dat zal wel niets te erg zijn... ?
 
Persoonlijk denk ik ook dat een cat vervanger met e1-keur een moeilijke bevalling gaat worden ttz Fresco: :N ,Leovince: :N ,Akra: :N ...

Enkel GPR heeft volledige keuring.
Benieuwd hoe de Leovince KVV klinkt icm standaard demper???
En wat met mapping?
 
Zondag nog even wezen rijden in de buurt van Keulen. Polizei was aan het controleren en hield alle motoren aan. Wij reden net aan de andere kant dus konden doorrijden. Aangezien we graag in Duitsland rijden en liever geen gedoe willen proberen we alles legaal te houden. Of te laten lijken, zolang we maar door kunnen rijden.

Ik ga het alsvolgt doen: 40 mm db killer in de Akra en tzt wellicht de kat bewerken cq leeg halen oid. Dan ziet alles er nog origineel uit en hoop ik een Duke waardig, maar toch beschaaft geluid te hebben.

Later misschien nog luchtfilter iets verder open maken, dat zal ook wel meer geluid geven.

Bij rustig rijden weinig geluid, bij gas open flinke klappen, dat is wat ik wil.
 
Is er ook iemand niet tevreden van zijn Powerparts-zadel?
Dit zal een van de volgende aankopen worden.

Na 1.5 uur lijkt het gewone zadel te klein te worden.
ik ben uiteindelijk maar boven op de achterrand gaan zitten.
 
Ik heb hem sinds een week of 2 en al best wat uurtjes erop gezeten.. voor mij (de wat langere personen) is hij perfect je zit naar mijn idee toch een centimeter ofwat hoger.. dus vanuit mij geen klachten!
 
Oh.. kijk toch eens waar de postbode vandaag mee kwam! :9
lekker grote doos voor zo'n klein pijpje

full



Volgende week zaterdag gaat ie op de bank bij JR Tuning! Even netjes laten afstellen tot hoeverre dat mogelijk is, ben erg benieuwd! :]

Zet hem er wel direct onder, kan geen kwaad volgens JR.. (zolang ik maar niet een rondje europa ga doen waarschijnlijk :) ).
Ben wel benieuwd hoe dat gaat klinken zonder db-killer.. en dan waarschijnlijk snel de db-killer erin :+

Zal kijken of ik ook direct wat filmpjes kan maken vandaag.. hmm..
 
Laatst bewerkt:
JR gaat kijken met een wat andere mapping (hij had wel wat om te proberen zei hij), en anders de lambda waardes (CO zeker) wat aanpassen. Anders zou hij iets te arm kunnen lopen.
Maarja.. meten is weten, vandaar even op de bank om te testen.
 
Laatst bewerkt:
@zwien: Nee, ik heb de powerparts Sebring uitlaat.

Vandaag een stuk zonder db-killer gereden.. Dat geeft toch wel een hoop (in mijn beleving mooi) geluid/lawaai! Echt bizar gewoon wanneer je vol het gas open trekt. })

Met de db-killer erin klinkt het al wat meer beschaafd, alhoewel het natuurlijk nog steeds aan de harde kant is. Het klinkt vooral een stuk scherper zonder de kat.
Zonder db-killer durf ik het niet aan om zo rond te rijden, met db-killer erin durf ik het wel aan (alhoewel niet even Duitsland in gok ik zo :) ).

Zowel mét als zonder db-killer klinkt het allemaal nog heel beschaafd wanneer je rustig rijdt (dus de buren hoeven er niet per se last van te hebben :+ ). Toen ik rustig met koude motor weg reed uit de straat dacht ik nog "oh.. dat valt nog best mee". Maar toen ik later even wat op het gas ging was dat snel voorbij :) (zonder db-killer).

Morgen zal ik filmpje uploaden. 60km/h met en zonder db-killer rustig voorbij, met en zonder db-killer flink op het gas voorbij. Kun je een beetje het verschil horen.

achteraf jammer dat ik het bovenstaande ook niet heb gedaan met de kat er nog onder.. ach ja..
 
@zwien: Nee, ik heb de powerparts Sebring uitlaat.

Vandaag een stuk zonder db-killer gereden.. Dat geeft toch wel een hoop (in mijn beleving mooi) geluid/lawaai! Echt bizar gewoon wanneer je vol het gas open trekt. })

Met de db-killer erin klinkt het al wat meer beschaafd, alhoewel het natuurlijk nog steeds aan de harde kant is. Het klinkt vooral een stuk scherper zonder de kat.
Zonder db-killer durf ik het niet aan om zo rond te rijden, met db-killer erin durf ik het wel aan (alhoewel niet even Duitsland in gok ik zo :) ).

Zowel mét als zonder db-killer klinkt het allemaal nog heel beschaafd wanneer je rustig rijdt (dus de buren hoeven er niet per se last van te hebben :+ ). Toen ik rustig met koude motor weg reed uit de straat dacht ik nog "oh.. dat valt nog best mee". Maar toen ik later even wat op het gas ging was dat snel voorbij :) (zonder db-killer).

Morgen zal ik filmpje uploaden. 60km/h met en zonder db-killer rustig voorbij, met en zonder db-killer flink op het gas voorbij. Kun je een beetje het verschil horen.

achteraf jammer dat ik het bovenstaande ook niet heb gedaan met de kat er nog onder.. ach ja..
Om 00:42 is morgen dezelfde dag nog! Vrijdag dus! Kom op met dat filmpje! *O*
 
Maar is die akrapovic volledig van voor tot achter.. (die is die kit zit met die nokkenas en openluchtbak) niet toegestaan op de openbare weg.. ik wil dat allemaal wel gaan aanschaffen namelijk..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan