Kawasaki ER-6 topic part III

Mooiste ER6 model?

  • 2005-2008 ER-6N

    Stemmen: 2 9,1%
  • 2005-2008 ER-6F

    Stemmen: 0 0,0%
  • 2009-2011 ER-6N

    Stemmen: 10 45,5%
  • 2009-2011 ER-6F

    Stemmen: 1 4,5%
  • 2012+ ER-6N

    Stemmen: 2 9,1%
  • 2012+ ER-6F

    Stemmen: 7 31,8%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Om hier als mede Kawasaki rijder maar even koud binnen te vallen met een vraag. Mijn vriendin heeft een ER6n 2006 gekocht. Nou valt me het op dat de motor een hoge piep maakt. Volgens mij is dit de brandstofpomp. Hebben jullie dit ook, is dit bekend bij een ER6n en valt er iets aan te doen? Alvast bedankt voor de reacties!
 
Om hier als mede Kawasaki rijder maar even koud binnen te vallen met een vraag. Mijn vriendin heeft een ER6n 2006 gekocht. Nou valt me het op dat de motor een hoge piep maakt. Volgens mij is dit de brandstofpomp. Hebben jullie dit ook, is dit bekend bij een ER6n en valt er iets aan te doen? Alvast bedankt voor de reacties!

Had ik ook bij mijn ER-6je, is de tankontluchting.
Niks om je zorgen over te maken dus ;)
 
Zorgen maakte ik mij er niet echt om, het is alleen een irritant, soms overheersend geluid. Als de tankontluchting het probleem veroorzaakt zou het geluid weg moeten zijn als ik de motor laat lopen met de tankdop open. Ik zal het binnenkort eens proberen.
 
Man die koste veel Meer bij jullie
Voor 5 995 koop je in Belgie nieuwe met ABS
Wel model 2011
invoeren kost nog meer zeker? Of is het beterkoop in B te gaan shoppen?
 
Laatst bewerkt:
Weet ik, maar in NL komt er BPM bij... dus die betaal je alsnog als je invoert vanuit B ;)

Hier haal je een 'nieuwe' 2011 ER6N voor ongeveer 6.500 - 7.000
 
Laatst bewerkt:
Motorshopper: Kawasaki ER-6N ABS 2010 Wit 9.300 km

O-)

Heb de ER6 nu precies een jaar en hij bevalt nog steeds prima. Dus ik wil er niet persé vanaf, maar soms kriebelt het toch wel om weer eens wat anders te rijden. :+

Zolang hij niet verkocht is of ik hem niet inruil blijf ik er dus gewoon met veel plezier op rijden, zelfs naar Zweden eind juli!


Weet je al wat voor iets nieuws je wilt gaan rijden?
SCherpe prijs hoor! Ik heb 2006 modellen gezien voor dat geld (belachelijk) maar daarom staan ze nog altijd op het net
 
Zorgen maakte ik mij er niet echt om, het is alleen een irritant, soms overheersend geluid. Als de tankontluchting het probleem veroorzaakt zou het geluid weg moeten zijn als ik de motor laat lopen met de tankdop open. Ik zal het binnenkort eens proberen.


Ervaring had ik ook. Inderdaad tankdopje open en weg is het.
 
Weet je al wat voor iets nieuws je wilt gaan rijden?
SCherpe prijs hoor! Ik heb 2006 modellen gezien voor dat geld (belachelijk) maar daarom staan ze nog altijd op het net

Daarom, liever een realistische prijs!

Ik wil waarschijnlijk gaan voor een Honda VFR 800 vtec vanaf 2004/2005. Morgen proefritje maken
 
Valt tegen Silverster,
Ik krijg echt alleen maar kansloze biedingen op mijn motor en de garages vragen teveel bij betaling.
Ik hoop wel dat het snel lukt want raak er nu echt een beetje op uitgekeken.

Hoe zit het met jou dan ... nog even doorrijden?
 
Daarom, liever een realistische prijs!

Ik wil waarschijnlijk gaan voor een Honda VFR 800 vtec vanaf 2004/2005. Morgen proefritje maken
Nice , mooie tour/sportief.
Zelfde verhaal als bij mij.. in bouwjaar iets achteruit in kracht,uiterelijk en optie vooruit
 
Nice , mooie tour/sportief.
Zelfde verhaal als bij mij.. in bouwjaar iets achteruit in kracht,uiterelijk en optie vooruit

Yep, wil meer bescherming omdat ik toch wel erg veel rijd. Mag sportief zijn, maar geen supersport waar je op ligt. En in de stad ook handelbaar. Dan is een SS vaak niet echt de beste optie
 
Yep, wil meer bescherming omdat ik toch wel erg veel rijd. Mag sportief zijn, maar geen supersport waar je op ligt. En in de stad ook handelbaar. Dan is een SS vaak niet echt de beste optie

zitpositie van een nieuwe r6 vind ik zelfs "schandalig" te noemen
 
Yep, wil meer bescherming omdat ik toch wel erg veel rijd. Mag sportief zijn, maar geen supersport waar je op ligt. En in de stad ook handelbaar. Dan is een SS vaak niet echt de beste optie
Snap het gelijk.

Zelf zit ik te kijken voor een cbr600f of RR maar zelfs de RR vindt ik al te sportief. Ondanks deze wel mooier is voor het oog.
Ik vindt jou optie wel een mooie tour en toch sportieve motor ... hoe was je proefrit?
 
Nog iemand van hier met een zwarte N die vandaag door gouda reed...?

Had een extreem open uitlaat, alarmen van auto's gingen af en kon
mn eigen (toch niet echt stille) Z niet eens horen... _O-
 
Nog iemand van hier met een zwarte N die vandaag door gouda reed...?

Had een extreem open uitlaat, alarmen van auto's gingen af en kon
mn eigen (toch niet echt stille) Z niet eens horen... _O-
Had die wel een uitlaat er onder dan? _O- _O- _O- _O-
 
Snap het gelijk.

Zelf zit ik te kijken voor een cbr600f of RR maar zelfs de RR vindt ik al te sportief. Ondanks deze wel mooier is voor het oog.
Ik vindt jou optie wel een mooie tour en toch sportieve motor ... hoe was je proefrit?

Proefrit beviel goed! Ze hadden er twee staan dus kon ook goed vergelijken: een 2005 met 33.000 km en een 2004 met 10.000 km. Die 2005 bleek ook in de winter gebruikt te zijn (veeeeel corrosie) dus dat werd hem niet. De 2004 was heel erg netjes.

Qua rijden wel flink anders als met de ER-6, zithouding, vermogensopbouw (bij 7.000 toeren knalt de VTEC er lekker in), maar vooral veel meer wind bescherming.

Uiteindelijk met een kleine bijbetaling mijn ER-6N ingeruild! Zweden, here i come ;)

20120519_170625.jpg
 
Laatst bewerkt:
Proefrit beviel goed! Ze hadden er twee staan dus kon ook goed vergelijken: een 2005 met 33.000 km en een 2004 met 10.000 km. Die 2005 bleek ook in de winter gebruikt te zijn (veeeeel corrosie) dus dat werd hem niet. De 2004 was heel erg netjes.

Qua rijden wel flink anders als met de ER-6, zithouding, vermogensopbouw (bij 7.000 toeren knalt de VTEC er lekker in), maar vooral veel meer wind bescherming.

Uiteindelijk met een kleine bijbetaling mijn ER-6N ingeruild! Zweden, here i come ;)

[afbeelding]


Mooie aankoop.
Van harte gefeliciteerd en veel mooie en veilige kilometers gewenst
 
Iets wat er op leek... ;)
Als er bij mij zoveel geluid uit zou komen ga ik me toch afvragen of dat het niet teveel negatieve aandacht zal trekken ;-)
Enzo wel of je dat moet willen
 
Laatst bewerkt:
De laatst keer dat ik het hier plug, ff up-to-date met alle onderdelen die ik heb liggen (ER-6N model 2009-2011):

- 'fender eliminator' (klein spatbordje met LED kenteken verlichting van Evotech, hier kunnen de originele knippers op, maar ik heb er ook adapters bij voor andere, kleinere knipperlichten. Van CNC gefreesd aluminium en daarna gepoedercoat. In doos met alle schroeven, aanbouwdelen voor een reflector die erbij zit, etc. Alles bij elkaar 50 euro (nieuw incl adapters 120)
- smoke LED achterlicht met ingebouwde knipperlichten: 35 euro (nieuw 50)


meer fotos van de 'fender eliminator', hier


- Tour ruitje van ERMAX: 75 euro (nieuw 120)




- Afdekkapjes handvaten achter: de grote metalen handvaten achter kunnen eraf, maar dan houd je gaten over. Deze plaatjes passen er precies in. Moeten wel gespoten worden, ik was half begonnen maar heb dit nooit afgemaakt!, met 650R erin (de naam van de ER-6F in Azië dacht ik). Dit kun je natuurlijk dicht plamuren: 15 euro (nieuw ongeveer 40)

$(KGrHqN,!g0E45ylLJYMBOU6lYkJFg~~48_35.JPG


- O2 Sensor eliminator: als je een aftermarket uitlaat hebt waar geen lambda sonde in zit, dan hangt de stekker los en krijg je het FI lampje op het dashboard. DIt ding plug je in de los hangende stekker en die 'faket' waarden voor de injectie zodat je een beter (rijker) lopende motor krijgt, en je FI lampje brand niet meer: 15 euro (nieuw 25)

!Buz73JgBGk~$(KGrHqV,!hkEv1+0GBZ+BMB6BJz6gg~~_1.JPG


En dit zijn natuurlijk MF prijzen, het spul gaat voor meer op Marktplaats als ik het hier niet verkoop. :)
 
Laatst bewerkt:
Als er bij mij zoveel geluid uit zou komen ga ik me toch afvragen of dat het niet teveel negatieve aandacht zal trekken ;-)
Enzo wel of je dat moet willen

Hij trok idd wat negatieve aandacht, het was 10 sec leuk om erachter te
rijden---daarna begon het zelfs een motorriider (ik) te irriteren... :X
 
Hee jotwoo,

Proficiat man! Vette motor. Mijn volgende wordt dezelfde, tijdje geleden ook op proef gereden, rijd super! Eerdaags meer Honda rijders dan kawasakis hier, of nie vhv? Haha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan