Kawasaki ER-6 topic part III

Mooiste ER6 model?

  • 2005-2008 ER-6N

    Stemmen: 2 9,1%
  • 2005-2008 ER-6F

    Stemmen: 0 0,0%
  • 2009-2011 ER-6N

    Stemmen: 10 45,5%
  • 2009-2011 ER-6F

    Stemmen: 1 4,5%
  • 2012+ ER-6N

    Stemmen: 2 9,1%
  • 2012+ ER-6F

    Stemmen: 7 31,8%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hee jotwoo,

Proficiat man! Vette motor. Mijn volgende wordt dezelfde, tijdje geleden ook op proef gereden, rijd super! Eerdaags meer Honda rijders dan kawasakis hier, of nie vhv? Haha
Haha inderdaad die kans is aannemelijk!
Zijn jou plannen nu ook concreet? Wanneer ga je hem halen.
 
Weet niet wat iedereen loopt te zeuren over vermogen, maar heb net even gereden en ding heeft zat vermogen toch :Y zeker voor op straat :P
 
Haha inderdaad die kans is aannemelijk!
Zijn jou plannen nu ook concreet? Wanneer ga je hem halen.

Haha inderdaad! Maar ik wil heel graag, maar ach ja....kosten he! En ben nu volop met fotografie bezig en dat kost ook veel, een kleine van pakweg 11 maanden, op vakantie over 2 weken, huis te koop....Je kent t wel. Dus kort: geen concrete plannen, maar wel wensen. haha :] Komt goed VHV1! :9
 
Haha inderdaad! Maar ik wil heel graag, maar ach ja....kosten he! En ben nu volop met fotografie bezig en dat kost ook veel, een kleine van pakweg 11 maanden, op vakantie over 2 weken, huis te koop....Je kent t wel. Dus kort: geen concrete plannen, maar wel wensen. haha :] Komt goed VHV1! :9

Ik ben weer vrijgezel dus vandaar dat ik dit soort 'domme' aankopen kan doen :P
 
Is toch al een paar keer voorbijgekomen dacht ik ;)

sowieso vhv1

Niet dat er iets mis is met meer vermogen hoor *O*
Ik heb inderdaad een vraagstelling gehad, tevens dus vervuiling van het topic omdat het niet kawa georineteerd was. _O- _O- _O-
 
Wow, ff een weekendje weg geweest, lees het forum weer ff bij, en weer 2 ER6-rijders minder ! Stelletje overlopers !!

Misschien kan ik de gelederen weer wat aanvullen?

Kijk hier al een tijdje op het forum rond maar heb nog weinig gepost. Nu eens tijd om me voor te stellen denk ik:

Sinds begin dit jaar ben ik ook een ER6-N rijder, daarvoor 2 1/2 jaar op een Suzuki Intruder uit 1986 gereden, maar na de stepjes genoeg door het asfalt getrokken te hebben was het toch tijd om een fiets te kopen die wat eenvoudiger door de bochten gaat. Nu rijdt ik een in mijn ogen beeldschone glanzend zwarte ER6N uit 2008.

Hieronder een foto van mijn motor voor het kasteel in Vianden 3 weken geleden.
IMG125.jpg
 
Misschien kan ik de gelederen weer wat aanvullen?

Kijk hier al een tijdje op het forum rond maar heb nog weinig gepost. Nu eens tijd om me voor te stellen denk ik:

Sinds begin dit jaar ben ik ook een ER6-N rijder, daarvoor 2 1/2 jaar op een Suzuki Intruder uit 1986 gereden, maar na de stepjes genoeg door het asfalt getrokken te hebben was het toch tijd om een fiets te kopen die wat eenvoudiger door de bochten gaat. Nu rijdt ik een in mijn ogen beeldschone glanzend zwarte ER6N uit 2008.

Hieronder een foto van mijn motor voor het kasteel in Vianden 3 weken geleden.
[afbeelding]

Welkom op het ER6 topic.
Bij deze wil ik je dan ook veel mooie en veilige kilometers wensen op je pracht aanwinst.
Leuke foto trouwens, als je wil even Sender vragen voor in de OP
 
Misschien kan ik de gelederen weer wat aanvullen?

Kijk hier al een tijdje op het forum rond maar heb nog weinig gepost. Nu eens tijd om me voor te stellen denk ik:

Sinds begin dit jaar ben ik ook een ER6-N rijder, daarvoor 2 1/2 jaar op een Suzuki Intruder uit 1986 gereden, maar na de stepjes genoeg door het asfalt getrokken te hebben was het toch tijd om een fiets te kopen die wat eenvoudiger door de bochten gaat. Nu rijdt ik een in mijn ogen beeldschone glanzend zwarte ER6N uit 2008.

Hieronder een foto van mijn motor voor het kasteel in Vianden 3 weken geleden.
[afbeelding]

Welkom!
Mooie ER, goede keus, zeker als je van bochten houdt.

Als je beloofd hier regelmatig te komen/posten zal ik je foto in de OP zetten :P
 
Haha dat maakt vast inderdaad een hoop dingen meer mogelijk.
Toch ruil ik er niet graag mijn meisie voor in ;)

Inderdaad! Ik ruil er mijn vrouwke ook niet voor in. Dan maar ER-6je tuffen :P ;)

Welkom Scimitar! Veel veilige en leuke KM's gewenst op een fantastische motor :] Nog wel een vraagje die ik aan ieder 'nieuw lid' stel: waar kom je vandaan :9 Misschien weer eens een brabo VHV1! hahaha _O-
 
Inderdaad! Ik ruil er mijn vrouwke ook niet voor in. Dan maar ER-6je tuffen :P ;)

Welkom Scimitar! Veel veilige en leuke KM's gewenst op een fantastische motor :] Nog wel een vraagje die ik aan ieder 'nieuw lid' stel: waar kom je vandaan :9 Misschien weer eens een brabo VHV1! hahaha _O-

In zn profiel staat Utrecht
 
Dank voor het warme welkom!

Ik kom inderdaad uit Utrecht zoals mijn profiel aangeeft. Mijn favoriete terrein om te rijden is dan ook vooral op de dijkjes rond Utrecht, Schoonhoven, Culemborg en Wijk bij Duurstede.

Ik zal proberen met zo min mogelijk loze berichten toch een plekje in de OP te veroveren ;-)

Meteen een vraag voor jullie ervaren ER6N rijders. Ik heb al op het forum en Google gezocht maar kan weinig 'directe' antwoorden vinden. Rond welke toerentallen schakelen jullie op (en terug)? M'n vorige motor had geen toerenteller en op 80 zat je al in z'n hoogste versnelling. Deze ER6 heeft een veel ruimer bereik en een versnellinkje meer. M'n gevoel met de motor zegt nu tussen de 5k en 6k op en tussen de 4,5k en 3,5k omlaag, maar omdat ik weinig vergelijkingsmateriaal heb en nog niet helemaal weet wat ik uit deze motor kan halen ben ik benieuwd hoe meer ervaren ER6N rijders dat zien.
 
Dank voor het warme welkom!

Ik kom inderdaad uit Utrecht zoals mijn profiel aangeeft. Mijn favoriete terrein om te rijden is dan ook vooral op de dijkjes rond Utrecht, Schoonhoven, Culemborg en Wijk bij Duurstede.

Ik zal proberen met zo min mogelijk loze berichten toch een plekje in de OP te veroveren ;-)

Meteen een vraag voor jullie ervaren ER6N rijders. Ik heb al op het forum en Google gezocht maar kan weinig 'directe' antwoorden vinden. Rond welke toerentallen schakelen jullie op (en terug)? M'n vorige motor had geen toerenteller en op 80 zat je al in z'n hoogste versnelling. Deze ER6 heeft een veel ruimer bereik en een versnellinkje meer. M'n gevoel met de motor zegt nu tussen de 5k en 6k op en tussen de 4,5k en 3,5k omlaag, maar omdat ik weinig vergelijkingsmateriaal heb en nog niet helemaal weet wat ik uit deze motor kan halen ben ik benieuwd hoe meer ervaren ER6N rijders dat zien.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de toerenteller niet gebruik, maar echt 'op gevoel' schakel. Maar als ik af en toe spiek, tik ik toch vaak tussen de 8k en 9k omhoog. Op de snelweg wel vaker tussen de 5k en 6k. De ER-6 draait bij 135km/u ca. 5k toeren op de snelweg.

Eigenlijk heb je dus niet zoveel aan dit antwoord, maar de manier van schakelen die jij benoemt valt meer onder 'het nieuwe rijden', en daar houd ik niet echt rekening mee
 
Welkom hier, voor de verandering lees ik ook weer eens mee :)

Geen idee wanneer ik opschakel, nooit op gelet waar de teller dan staat. Terug schakellen ben ik heel lui in, als ik de bebouwde kom in rij dan laat ik hem meestal gewoon in zijn 6. Bij 50km/h zit hij dan net onder de 2000 toeren. Dat is zo ongeveer de limiet, daar onder gaat hij toch wel protesteren :D
 
Het liefst trek ik de touren flink door om vervolgens rond de vijf/zes k te blijven.
Echter denk ik inderdaad zoals hier is aangeven je dit echt op gevoel moet gaan doen en beleven.
 
Dank voor het warme welkom!

Ik kom inderdaad uit Utrecht zoals mijn profiel aangeeft. Mijn favoriete terrein om te rijden is dan ook vooral op de dijkjes rond Utrecht, Schoonhoven, Culemborg en Wijk bij Duurstede.

Ik zal proberen met zo min mogelijk loze berichten toch een plekje in de OP te veroveren ;-)

Meteen een vraag voor jullie ervaren ER6N rijders. Ik heb al op het forum en Google gezocht maar kan weinig 'directe' antwoorden vinden. Rond welke toerentallen schakelen jullie op (en terug)? M'n vorige motor had geen toerenteller en op 80 zat je al in z'n hoogste versnelling. Deze ER6 heeft een veel ruimer bereik en een versnellinkje meer. M'n gevoel met de motor zegt nu tussen de 5k en 6k op en tussen de 4,5k en 3,5k omlaag, maar omdat ik weinig vergelijkingsmateriaal heb en nog niet helemaal weet wat ik uit deze motor kan halen ben ik benieuwd hoe meer ervaren ER6N rijders dat zien.

Het blokje van de ER6 is erg flexibel, je kan prima rijden vanaf 2500 toeren maar blokje trekt door tot 11.000 toeren.

Ikzelf trek meestal lekker op en schakel bij 6-7000 toeren, en als ik de gewenste snelheid heb bereikt probeer ik hem rond 3500-4000 toeren te houden. Op dijkes en toeren rijd ik vaak 80 in zn zes, als er een bochtje komt soms even eentje terugschakelen.
 
Het blokje van de ER6 is erg flexibel, je kan prima rijden vanaf 2500 toeren maar blokje trekt door tot 11.000 toeren.

Ikzelf trek meestal lekker op en schakel bij 6-7000 toeren, en als ik de gewenste snelheid heb bereikt probeer ik hem rond 3500-4000 toeren te houden. Op dijkes en toeren rijd ik vaak 80 in zn zes, als er een bochtje komt soms even eentje terugschakelen.

Sluit ik mij geheel bij aan!
 
De laatst keer dat ik het hier plug, ff up-to-date met alle onderdelen die ik heb liggen

Let op: alléén voor ER-6N model 2009-2011, behalve de O2 sensor eliminator

- 'fender eliminator' (klein spatbordje met LED kenteken verlichting van Evotech, hier kunnen de originele knippers op, maar ik heb er ook adapters bij voor andere, kleinere knipperlichten. Van CNC gefreesd aluminium en daarna gepoedercoat. In doos met alle schroeven, aanbouwdelen voor een reflector die erbij zit, etc. Alles bij elkaar 50 euro (nieuw incl adapters 120)
- smoke LED achterlicht met ingebouwde knipperlichten: 35 euro (nieuw 50)


meer fotos van de 'fender eliminator', hier


- Tour ruitje van ERMAX: 75 euro (nieuw 120)




- Afdekkapjes handvaten achter: de grote metalen handvaten achter kunnen eraf, maar dan houd je gaten over. Deze plaatjes passen er precies in. Moeten wel gespoten worden, ik was half begonnen maar heb dit nooit afgemaakt!, met 650R erin (de naam van de ER-6F in Azië dacht ik). Dit kun je natuurlijk dicht plamuren: 15 euro (nieuw ongeveer 40)

$(KGrHqN,!g0E45ylLJYMBOU6lYkJFg~~48_35.JPG


- O2 Sensor eliminator: als je een aftermarket uitlaat hebt waar geen lambda sonde in zit, dan hangt de stekker los en krijg je het FI lampje op het dashboard. DIt ding plug je in de los hangende stekker en die 'faket' waarden voor de injectie zodat je een beter (rijker) lopende motor krijgt, en je FI lampje brand niet meer: 10 euro (nieuw 20)

!Buz73JgBGk~$(KGrHqV,!hkEv1+0GBZ+BMB6BJz6gg~~_1.JPG


En dit zijn natuurlijk MF prijzen, het spul gaat voor meer op Marktplaats als ik het hier niet verkoop. :)
 
Laatst bewerkt:
- smoke LED achterlicht met ingebouwde knipperlichten: 35 euro (nieuw 50)

- O2 Sensor eliminator: als je een aftermarket uitlaat hebt waar geen lambda sonde in zit, dan hangt de stekker los en krijg je het FI lampje op het dashboard. DIt ding plug je in de los hangende stekker en die 'faket' waarden voor de injectie zodat je een beter (rijker) lopende motor krijgt, en je FI lampje brand niet meer: 10 euro (nieuw 20)

En dit zijn natuurlijk MF prijzen, het spul gaat voor meer op Marktplaats als ik het hier niet verkoop. :)~[/quote]

Interesse maar wel met een paar vragen!
Ik heb model 2006, kan dat achterlicht daarop? Ik heb al led-knippers dus in principe hoef ie alleen als remlicht gebruikt, is dat mogelijk?

Over die O2 sensor eliminator: mijn FI lampje ging ook af en toe branden voordat ik een nieuwe uitlaat had, inmiddels er een Leovince onder en nu doet hij het soms weer. Motorisch merk ik niets, stop dan altijd even en dan is het lampje weer uit. Tot op heden heeft niemand mij kunnen helpen dus alvast bedankt voor de tip! :}
Heb ik het ding nodig of maakt het niet uit?
Thanks!!
 
Achterlicht past helaas niet want jij hebt het eerste model, dit is voor het facelift model, maar op ebay is er genoeg te krijgen! Deze bijvoorbeeld: http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-CLEAR-LED-REAR-TAILLIGHT-INTEGRAL-INDICATORS-KAWASAKI-ER-6N-F-/170797877208?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item27c458c7d8#ht_761wt_1163

Dat je FI lampje SOMS brandt is wel vreemd, bij mij brandde hij zonder dit ding en met een Two Brothers uitlaat constant omdat hij niet aangesloten was op de sensor. Met dit ding was hij weer tevreden en brandde het lampje nooit. Heb jij een stekker aan moeten sluiten op je Leo uitlaat? Of kon dat niet?
 
Laatst bewerkt:
Achterlicht past helaas niet want jij hebt het eerste model, dit is voor het facelift model, maar op ebay is er genoeg te krijgen! Deze bijvoorbeeld: http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-CLEAR-LED-REAR-TAILLIGHT-INTEGRAL-INDICATORS-KAWASAKI-ER-6N-F-/170797877208?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item27c458c7d8#ht_761wt_1163

Dat je FI lampje SOMS brandt is wel vreemd, bij mij brandde hij zonder dit ding en met een Two Brothers uitlaat constant omdat hij niet aangesloten was op de sensor. Met dit ding was hij weer tevreden en brandde het lampje nooit. Heb jij een stekker aan moeten sluiten op je Leo uitlaat? Of kon dat niet?

Thanks again allereerst, prijsje van het achterlicht maakte hem uiteraard erg aantrekkelijk :9 MDI heeft er ook een, je zit alleen meestal rond de 100 euro.
Toen ik de motor kocht deed het lampje het op een van mijn eerste ritten, schrok ik toen van maar werd gerustgesteld. Sindsdien af en toe en na het plaatsen van mij nieuwe uitlaat weer af en toe. Toevallig vd week bij Motoport gevraagd en ze wilden hem een keer doormeten. Het kon ook een oude storing zijn werd me gezegd.
 
Slim die weer ff te melden JotWoo!

Ik ben namelijk wel geïnteresseerd in de fender eliminator en het achterlicht. Echter passen die ook op een 2008 model?

Terugkomend op de toeren. Dank voor jullie reacties!
Ik had inderdaad al gemerkt dat hij erg vergevelijk is mbt het aantal toeren en de versnelling waar je in zit. Leuk te lezen dat Sender hem in 6 met 80 over de dijkjes gooit, ik doe dat zelf in 3 met 80 (6-7K) en de motor accepteert het allemaal.

De ER-6 draait bij 135km/u ca. 5k toeren op de snelweg.
Dat lukt me alleen niet, dan zit ik in de 6 en maak ik 6k tot 7k toeren.

van't weekend maar weer eens de dijkjes over om te experimenteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan