Kawasaki ER-6 topic part III

Mooiste ER6 model?

  • 2005-2008 ER-6N

    Stemmen: 2 9,1%
  • 2005-2008 ER-6F

    Stemmen: 0 0,0%
  • 2009-2011 ER-6N

    Stemmen: 10 45,5%
  • 2009-2011 ER-6F

    Stemmen: 1 4,5%
  • 2012+ ER-6N

    Stemmen: 2 9,1%
  • 2012+ ER-6F

    Stemmen: 7 31,8%

  • Totaal aantal stemmers
    22
Status
Niet open voor verdere reacties.
leren rijden met een Honda CB600, onmiddellijk voor een ER6-n gegaan omdat de garagist me eerder een ER6 aanprees dan een Z750..
na bijna 20k kms ben ik de ER6 nog steeds niets beu ...

---

iemand ervaring met dat voorwiel omhoog te gooien? en dan liefst ook gecontroleerd blijft wheelie'en?
 
Hier ook een nieuwe Kawasaki rijder en forum lid.

Sinds vandaag van beperking rijbewijs af (na 1 jaar Honda PCX 125 hebben gereden) en zaterdag hopelijk m'n nieuwe Kawasaki ER-6F 2012 model ophalen. Kan echt niet wachten :)

Voor de mensen die ook hun motor nieuw hebben gekocht, hebben jullie een all-risc verzekering afgesloten of alleen WA+diefstal? Scheelt 650 per jaar voor een 22 jarige zonder schade vrije jaren maar dus wel een beginner. Het blijft een gok natuurlijk.

En over het inrijden. Hier zeggen ze de eerste 1000km niet boven de 5000 toeren (kan ik me voorstellen) maar daarna bij elke 1000km ook 1000 toeren extra. Is dit niet erg voorzichtig ?

Inrijden is best belangrijk, zoals zij het voorschrijven is wel erg voorzichtig ja, maar rijd zeker de eerste 1000 km rustig. Zo voorkom je dat de motor later olie gaat verbruiken en een slecht ingereden motor heeft soms minder vermogen.

Hou anders zeker 500 km tot maximaal 5000 toeren, en bouw daarna een beetje op.

Maak het de motor makkelijk, dus ook niet te laag in toeren rijden.
 
leren rijden met een Honda CB600, onmiddellijk voor een ER6-n gegaan omdat de garagist me eerder een ER6 aanprees dan een Z750..
na bijna 20k kms ben ik de ER6 nog steeds niets beu ...

---

iemand ervaring met dat voorwiel omhoog te gooien? en dan liefst ook gecontroleerd blijft wheelie'en?

Rijd in zn 1, bouw langzaam op tot heeft (ca 6500 toeren , zorg dat de ketting blijft aangedreven), zit een beetje naar achteren en geef dan vol gas.

Zie
voor mijn mini-wheelie
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip mbt de sigarettenaansteker, ik ga dan denk ik toch voor de optie om het op het groot licht aan te sluiten. Ik hoef eigenlijk alleen de navigatie op te laden. Het enige waar ik nog mee zit is dat ik graag aansluitingen wil die water kunnen hebben, een standaard usb lijkt mij daarvoor niet geschikt. Iemand hiervoor een oplossing?

mbt de banden: De standaardbanden zijn goed, maar afhankelijk van je gebruik wil je misschien een zachtere compound of juist een snelwegband. Ik heb Michelín Pilot roads, die zijn geschikt voor snelwegritten en gaan als het goed is iets langer mee. Over de grip ben ik erg te spreken, maar ik rijd over het algemeen voorzichtig dus de limieten weet ik nog niet te vinden.

mbt de wheelie: gaat om de plotselingen opbouw van kracht waardoor het zwaartepunt naar achter wordt geduwd. Het gebeurt mij af en toe als ik naast een andere motor sta of een snelle auto, niet expres maar soms heb je dat. Ik doe dan niets speciaals behalve veel gas en de koppeling relatief snel laten opkomen. Succes, maar doe alsjeblieft voorzichtig!!!
 
mbt de wheelie: gaat om de plotselingen opbouw van kracht waardoor het zwaartepunt naar achter wordt geduwd. Het gebeurt mij af en toe als ik naast een andere motor sta of een snelle auto, niet expres maar soms heb je dat. Ik doe dan niets speciaals behalve veel gas en de koppeling relatief snel laten opkomen. Succes, maar doe alsjeblieft voorzichtig!!!

plaats genoeg, vooral s maandags.. dan is alles gesloten... voorzichtig in elk geval.. nooit alleen met dat soort toestanden... :-)


24fW
 
Dunlop Roadsmarts. Ik koop ze altijd bij Jos Smit in Haarlem.

Voor mij juist nooit geen Dunlop's meer. Vind ze niet lekker 'voelen', echt het idee dat ze weinig grip hebben in vochtige / natte situaties. Mijn volgende wordt denk een Conti Roadattack. Maar wat voor de ene werkt (Lady D) is voor de ander niets. Veel mensen zweren bij Michelin, terwijl daar regelmatig het opgeblazen-banden-effect voorkomt....

wanneer doe je het goed, laat je informeren bij de bandenhandelaar, en vraag welke garantie-voorwaarden hij handhaafd. :]
 
Tibor en Dutch13 allebei proficiat met jullie aanwinsten! Tibor: vette kleurstelling haha. Gooien we meteen maar de vraag erin: uit welke provincie komen jullie? Brabant staat namelijk met 2 man mager....:-(

Heb inmiddels al op jullie profiel gekeken! Weer 2 van die hollanders VHV1! Man, wat is dat toch. Zal wel door het betere weer in het zuiden komen dat die brabanders allemaal aan het rijden zijn, en geen tijd voor forum's hebben! :N
 
Laatst bewerkt:
...
mbt de wheelie: gaat om de plotselingen opbouw van kracht waardoor het zwaartepunt naar achter wordt geduwd. Het gebeurt mij af en toe als ik naast een andere motor sta of een snelle auto, niet expres maar soms heb je dat. Ik doe dan niets speciaals behalve veel gas en de koppeling relatief snel laten opkomen. Succes, maar doe alsjeblieft voorzichtig!!!

Dat klopt inderdaad! Die schrik en daarna 'euforie' als je toch niet op je smoel bent gegaan heb ik ook al een paar keer per ongeluk mogen meemaken. Ik durf hem eigenlijk niet expres te doen omdat je dan zal zien dat het altijd mis gaat.

Ook een keer een klemmende gashendel gehad (te strak aangedraaid) toen was het 3 stoplichten achter elkaar raak. Et beestje gaat vrij eenvoudig op het achterwiel.

Succes met proberen, maar probeer niet als semi-grappig filmpje op youtube te eindigen ;-)
 
Tibor en Dutch13 allebei proficiat met jullie aanwinsten! Tibor: vette kleurstelling haha. Gooien we meteen maar de vraag erin: uit welke provincie komen jullie? Brabant staat namelijk met 2 man mager....:-(

Heb inmiddels al op jullie profiel gekeken! Weer 2 van die hollanders VHV1! Man, wat is dat toch. Zal wel door het betere weer in het zuiden komen dat die brabanders allemaal aan het rijden zijn, en geen tijd voor forum's hebben! :N

Dank je wel :P, vandaag gebeld en het wordt echt morgen ophalen. Hopen op een beetje weer dan. Geen Brabander inderdaad, maar wel groot PSV fan. Misschien helpt dat :D.
 
Dames en heren.
Ik heb geenn Kawasaki ER6 meer.
Ben dus niet langer meer officieelmember of this crew. :W
 
Laatst bewerkt:
Mijne komt ook wel eens 10cm omhoog, richt daarentegen wel enorme schade aan! Ca. een jaar geleden lag mijn vrouw ervan in het ziekenhuis.... _O- Sorry dames onder ons, mannengrapje!
Doe je zeker geen tweede keer hé met je vrouwtje _O-
 
Tibor en Dutch13 allebei proficiat met jullie aanwinsten! Tibor: vette kleurstelling haha. Gooien we meteen maar de vraag erin: uit welke provincie komen jullie? Brabant staat namelijk met 2 man mager....:-(

Heb inmiddels al op jullie profiel gekeken! Weer 2 van die hollanders VHV1! Man, wat is dat toch. Zal wel door het betere weer in het zuiden komen dat die brabanders allemaal aan het rijden zijn, en geen tijd voor forum's hebben! :N

Spijttig dat wij zo in de minderheid blijven.
Ik zie er toch echt zo veel rijden hier in de omgeving ... heee rijden ja je hebt gelijk die hebben dus geen tijd voor een topic.
Als ik weer een motor durf je dan mee sil om de wegen hier weer onveilig te maken
 
Heb begrepen dat de nieuwe en trotse eigenaar (soms) mee leest.
Dus heel veel plezier en mooie kilometers gewenst.
 
Thx Vhv ;-)

terug rit begon helaas met wat regen maar het laatste stuk goed weer... helaas wel druk op de weg!
 
Je zou de nieuwe eigenaar bijna vragen om een foto te plaatsen.
Waren het niet dat dan eigenlijk alleen de omgeving veranderd de motor zelf is al bekend hier _O-

:W
 
~
Voor mij juist nooit geen Dunlop's meer. Vind ze niet lekker 'voelen', echt het idee dat ze weinig grip hebben in vochtige / natte situaties. Mijn volgende wordt denk een Conti Roadattack. Maar wat voor de ene werkt (Lady D) is voor de ander niets. Veel mensen zweren bij Michelin, terwijl daar regelmatig het opgeblazen-banden-effect voorkomt....

Bedankt voor de bandentips! :)
Mijn huidige banden hebben genoeg profiel maar vertonen scheurtjes en onregelmatigheden.
Lady-M, ik heb je het inderdaad al eerder met volle tevredenheid over de Dunlops zien hebben. Opvallend het verschil van mening, waar kan dat aan liggen? Gewicht? Rijstijl? Snelweg/N-weg?
Wat moet ik me voorstellen bij een 'opgeblazenbandeneffect' :?
 
\
Voor mij juist nooit geen Dunlop's meer. Vind ze niet lekker 'voelen', echt het idee dat ze weinig grip hebben in vochtige / natte situaties. Mijn volgende wordt denk een Conti Roadattack. Maar wat voor de ene werkt (Lady D) is voor de ander niets. Veel mensen zweren bij Michelin, terwijl daar regelmatig het opgeblazen-banden-effect voorkomt....

Bedankt voor de bandentips! :)
Mijn huidige banden hebben genoeg profiel maar vertonen scheurtjes en onregelmatigheden.
Lady-M, ik heb je het inderdaad al eerder met volle tevredenheid over de Dunlops zien hebben. Opvallend het verschil van mening, waar kan dat aan liggen? Gewicht? Rijstijl? Snelweg/N-weg?
Wat moet ik me voorstellen bij een 'opgeblazenbandeneffect' :?

Hee Pijltje,

opgeblazenbandeneffect: is het effect als de band niet op ieder punt even sterk is, verkeerde samenstelling van rubbers en/of lijmen kan de oorzaak zijn. Hierdoor krijg je een soort kamelen-bult op je band, die bij te veel druk kan klappen. Ziet er een beetje uit als een binnenband van een fiets die gedraait gemonteerd is. Dit is volgens michelin onstaan doordat de productie tijdelijk is verhuist naar lage-lonen-landen, althans dat vernam ik van mijn overbuurman (eigenaar bandenhandel). Inmiddels is de productie van die banden al lang stilgelegd natuurlijk, maar ze zijn nog wel in omloop.

Hee VHV1,

Tuurlijk gaan we een stukske rijden als je weer een motor hebt! Wordt het definitief een Honda CBR600F, of bende nog aan het rondkijken?

Alle nieuwe motor-bezitters: proficiat! En die 2012 -F ziet er heel strak uit!!! :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan