Vespa px 150 aanschaffen-

Ja Martin eens maar wel niet een grijze muis motorscoot waar jan en alleman op rondrijdt.... en dat heeft ook wel weer wat vind ik....
Volgens mij heb je in Nederland niet snel een "grijze muis scooter". Van alle motoren, zie je ze nog steeds maar weinig, in verhouding.

full
 
Hey Vox dat klopt inderdaad! Nederland is nou niet bepaald een land waar veel scoots worden gereden! Alleen zware motorscooters zijn favoriet. Vreemd eigenlijk en dat terwijl we bekend staan om onze zuinigheid.
 
Ik rijd al een flink aantal jaren op een PX 150 (2003 met sinds kort een 200 cc blokkie eronder met groot scherm met zelfgemonteerde ruitenwisser). Er zit inderdaad niet veel vermogen in, maar daar heb ik totaal geen last van. Kan goed met het verkeer meekomen. Ook op een stukkie N-weg. In en om Den Haag kan ik me geen leuker en beter vervoersmiddel voorstellen :)

Groeten Boy
 
Laatst bewerkt:
Hey Vox dat klopt inderdaad! Nederland is nou niet bepaald een land waar veel scoots worden gereden! Alleen zware motorscooters zijn favoriet. Vreemd eigenlijk en dat terwijl we bekend staan om onze zuinigheid.
Voor de meeste motorrijders is het winnen, belangrijker denk ik zo. Dat gaat nu eenmaal niet altijd met een lichte scoot.Alhoewel...sommige dingen dan weer wel:

full
 
Voor de meeste motorrijders is het winnen, belangrijker denk ik zo. Dat gaat nu eenmaal niet altijd met een lichte scoot.Alhoewel...sommige dingen dan weer wel:
]]

Hahaha ik heb daar al super lang een plaatje van op mijn laptop. Even heb ik gedacht het hier te posten maar dacht... nee dat kan niet en nu doe jij het wel haha.
 
Een nieuwe standaard PX150 doet ongeveer 1:30.

Mijne doet nu 1:27/1:28 met een Sitoplus en bijbehorende afstelling.

Een PX200 gaat al snel richting 1:20.
 
aha dat zijn toch leuke waarden voor de hedendaagse benzineprijzen.....

Komt wel nog wat tweetaktolie bij maar volgens mij is dat maar een litertje op de duizend..., en ook niet aL te duur
 
Hallo mensen,

Ik rij op dit moment een suzuki gsr 600. Ik ben op zoek naar een wat praktisere vorm van motorrijden. Ik kwam dan ook bij het rijden op een motorscooter als optie. Nu ben ik helemaal weg van de nieuwe vespa PX150. Ik vraag me nu af of dit een verstandige overstap is? Ik begrijp dat het vermogen van de vespa vele malen lager is dan nu. Echter het rijden op een dergelijke vespa heeft volgens mij heel andere charmes.

Niet langer meer een driedelig lederen motor pak. Maar een casual lederen jas met kevlar jeans.

Iemand ervaringen of tips?

denk dat het vermogen je vies gaat tegenvallen als je overstapt, ik zou zeggen neem dan een GTS300 rijdt vele malen comfortabeler en sneller. Maar ik begrijp dat het schakelen meer trekt he. PX is leuk voor de kleine ritjes en niet voor het echte motorrijden. Ik heb 6 jaar op een GTS gereden en zocht steeds meer snelheid, vandaar overgestapt op een Gilera GP800 en dat is echt lekker motor(scooter) rijden. Met een PX 150 kruis je toch het beste rond de 80km/u want je gaat niet steeds volgas.
 
denk dat het vermogen je vies gaat tegenvallen als je overstapt, ik zou zeggen neem dan een GTS300 rijdt vele malen comfortabeler en sneller. Maar ik begrijp dat het schakelen meer trekt he. PX is leuk voor de kleine ritjes en niet voor het echte motorrijden. Ik heb 6 jaar op een GTS gereden en zocht steeds meer snelheid, vandaar overgestapt op een Gilera GP800 en dat is echt lekker motor(scooter) rijden. Met een PX 150 kruis je toch het beste rond de 80km/u want je gaat niet steeds volgas.


oh en je komt uit Maastricht zie ik, kijk ff op mijn homepage, ik ben bestuurslid van die club. Als je op een zondagmorgen binnenstapt kunnen we wel iets voor je betekenen. Maasmechelen is vlakbij ;)
 
aha dat zijn toch leuke waarden voor de hedendaagse benzineprijzen.....

Komt wel nog wat tweetaktolie bij maar volgens mij is dat maar een litertje op de duizend..., en ook niet aL te duur


Zoiets ja, als je een beetje oplet koop je fatsoenlijke olie al voor 6-7euro per liter.
 
Olifant mag ik vragen welke olie je gebruikt? Hoeveel kilometers heb je al gereden op je px? Bevalt hij nog? Komt hij een beetje mee met het hedendaagse verkeer? Wat ben je kwijt aan onderhoud / beurtjes?

Bedankt alvast voor de antwoorden.
 
Ik gebruik nu Agip volsyntheet, omdat die in de aanbieding was. Half-syntheet voldoet ookit

Heb er pas 1500km mee gereden, bevalt prima.

Je komt wel mee met het verkeer, zeker in de stad. Maar ff gauw inhalen zit er niet in.

Het eerste beurtje was gratis. Verder heb ik er nog niks aan gedaan, maar het stelt niks voor.

Onderhoud is alleen af en toe carterolie en remvloeistof verwisselen en slijtagedelen, maar die kosten bijna niks, zijn alleen remblokjes en bandjes. Zit verder niks op.
 
Zuunig / Oliffant bedankt voor de tips! Ik ben inmiddels binnengelopen in de Vespa Store in Maastricht. Het enige dat hij mij kan aanbieden is letterlijk een rondje om de kerk tegenover de zaak, een behoorlijke proefrit zit er dus niet in... Beetje jammer. Verder hebben ze er nergens een staan...
 
Metalpe, bedankt voor de tip. Ben vandaag eens binnengelopen. Had helaas geen px meer staan. Krijgt wel volgende week twee 125 cc''s binnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan