BMW R 1100RS deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Bolten 88,

Je kan speciale setjes kopen die op een eenvoudige maar betrouwbare manier je draad weer vernieuwen, dit is denk ik wel de meest veilige manier.

Misschien zijn er nog lezers die een ander idee hebben maar ik heb persoonlijk goede ervaring hiermee.

je kan die setjes in alle maten en prijsklassen krijgen, ik adviseer koop wel een kompleet set met boor en montage gereedschap, dan de handleiding volgen is het een fluitje van een cent/euro ;)

groet, Ton :]


http://www.buitelaar.nl/comasy/temp...chroefdraad Reparatie Sets / V-Coil&catid=228
 
Dat klinkt heel goed! Heb daar zelf helemaal geen ervaring mee. Vind het wat tricky om het zo gewoon even te proberen en het misschien erger te maken. Of is die kans niet zo heel groot?

Hoi Bolten 88,

Je kan speciale setjes kopen die op een eenvoudige maar betrouwbare manier je draad weer vernieuwen, dit is denk ik wel de meest veilige manier.

Misschien zijn er nog lezers die een ander idee hebben maar ik heb persoonlijk goede ervaring hiermee.

je kan die setjes in alle maten en prijsklassen krijgen, ik adviseer koop wel een kompleet set met boor en montage gereedschap, dan de handleiding volgen is het een fluitje van een cent/euro ;)

groet, Ton :]


http://www.buitelaar.nl/comasy/temp...chroefdraad Reparatie Sets / V-Coil&catid=228
 
Laatst bewerkt:
hoi,

nee hoor als je het set in de juiste maat besteld als aangegeven in deze link,(is nog goedkoop ook) en je doet het gewoon volgens de handleiding en met beleid, dan kan het niet verkeerd gaan, mocht je om wat voor reden dan ook de fout in zijn gegaan ga je 1 maatje groter en doe het nog een keer, :Y maar het kan niet fout als je het rustig bekijkt. en het zit muurvast,

wat het beste hieraan is dat je de bout gewoon weer kan los en vast draaien zo vaak nodig is.

gewoon doen zou ik zeggen!!! :9 :9 :9


groet, ton :]



http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=&productid=3306
 
Helicoils gebruiken ze hiervoor.
Gat overmaats boren. Draad tappen. Helicoil plaatsen zodat je de oorspronkelijke maat weer hebt.
Dit is sterker als het originele draad.
full
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed, dat gaan we wel proberen!

Nog een andere vraag, mijn excuses daarvoor...

Ik ben mijn uitlaat bochten flink onder handen aan het nemen maar krijg deze vlekken/plekken nauwelijks weg.

IMG_1315.jpg


Door wat schuren en het gebruik van staalwol sponsjes ben ik zover gekomen maar dit krijg ik echt niet weg. Wat kan ik hiervoor het makkelijkst gebruiken?


Helicoils gebruiken ze hiervoor.
Gat overmaats boren. Draad tappen. Helicoil plaatsen zodat je de oorspronkelijke maat weer hebt.
Dit is sterker als het originele draad.[afbeelding]
 
Ik heb van HG een spuitflacon/geen spuitbus nemen!!!! RVS Chrome Recovery/reiniger gehaald en dat werkte op zich ook wel, ik weet niet of het zo goed is als het product wat Bert aanbeveel, maar HG kan je wel overal snel kopen.

groet, Ton :]
 
Klinkt goed, dat van Bert is wel agressief spul volgens mij. Daar wordt wel aangeraden om andere delen te bedekken om chemische reacties te voorkomen. Ik zag het niet zitten om de uitlaatbochten helemaal te demonteren dus denk dat ik dat maar als laatste ga proberen. Dat van HG vind ik wel een goede en de chrome poets ga ik ook proberen.
 
Klinkt goed, dat van Bert is wel agressief spul volgens mij. Daar wordt wel aangeraden om andere delen te bedekken om chemische reacties te voorkomen. Ik zag het niet zitten om de uitlaatbochten helemaal te demonteren dus denk dat ik dat maar als laatste ga proberen. Dat van HG vind ik wel een goede en de chrome poets ga ik ook proberen.


Is inderdaad super agressief, met een schuursponsje goed te doen, emmer water en een doekje erbij om geknoeid spul weg te vegen gaat prima.
Erna goed afspoelen. maar werkt super.

Belga chroompoets is goed spul, alleen voor de staat van jou uitlaatbochten te zwak.
Is goed als bescherming nadat je ze schoon hebt.

HG heb ik geen ervaring mee.
 
Heren,

Irritant probleem: van één van mijn knipperlichten achter trilt om de haverklap het lampje los. Heeft iemand anders dit ook, en zo ja, wat hebben jullie gedaan om het te verhelpen. Ik ken iemand die het lampje letterlijk heeft vastgesoldeerd, maar dat vind ik wat radikaal. Ooit gaat zo'n lampje namelijk ook kapot.
 
Heren,

Irritant probleem: van één van mijn knipperlichten achter trilt om de haverklap het lampje los. Heeft iemand anders dit ook, en zo ja, wat hebben jullie gedaan om het te verhelpen. Ik ken iemand die het lampje letterlijk heeft vastgesoldeerd, maar dat vind ik wat radikaal. Ooit gaat zo'n lampje namelijk ook kapot.

der_joachim, wat ik doe aan dit probleem dat heb ik n.l. ook vaak met mijn bromfietsen:

Dan neem ik aliminium folie en dat draai ik maar één/twee keerom de fitting heen dan blijft de bajonet sluiting in takt en je heb net de speling weg gehaald.

Succes verzekerd.

Mvgr. Jan
 
Sinds vrijdag in het bezit van een rode van '94. Als opvolger van een Honda NTV voor woon-werk. Het is even wennen vooral kwa afmetingen tussen de file door. Eigenlijk is een kleine motor daar veel geschikter voor. Zij het niet dat ik in de weekenden vaak lange afstanden afleg. Dat is slecht voor de nekspieren op zo'n kleine Honda.

Naast wat bekende probleempjes loop ik nog tegen het volgende aan: de zijkappen kunnen er niet af omdat de schroefjes in de tank er niet uit gaan! Er zitten een soort moertjes ingegoten maar die zitten los en draaien mee. Aan beide zijden!

Is dit iemand bekend? Is er een nette oplossing voor (deze motor wil ik toch een beetje netjes houden)? Geen risico op lekkage bij het verwijderen van die moertjes uit de tank?
 
Welkom op het forum!

Ik heb die van mij er nog niet af gehad sinds ik de motor heb (sinds oktober vorig jaar) dus ik heb er geen idee van. Maar ik weet heel zeker dat hier een aantal cracks op het forum zijn die je snel van een antwoord voorzien!

Groeten,

Bert
 
De schroefjes hebben maar een kwart slag nodig om los te komen (en blijven op de kap zitten) en je zet ze weer vast door ze in te drukken of lukt dat niet?

Groet,
Edwin
 
Als ik over een klinkerweg rijd rammelt er altijd iets aan de voorkant van de machine terwijl alles naar mijn idee goed vast zit. Het enige wat ik mij voor kan stellen is dat de remschijven dit geluid maken omdat die een zijdelingse speling hebben. Herkennen jullie dit?

Groet,
Edwin
 
Edwin,

het "rammelen" van de remschijven herken ik wel, met name als je wat langzamer rijd op een ongelijk wegdek. Echter vind ik dit bij mij minimaal en heb er eigenlijk geen last van..
 
Had er ook last van. Er was bij de remschijven niet alleen zijdelingse speling, maar ook spelling op een verticale manier. Bleek dat de busjes die in de remschijf zitten te veel slijtage hadden. Ben naar de dealer geweest en heb een setje opgehaald om het te maken. Hierin zitten de zogenaamde rolpinnen, ringen en borgpennen. Was zo'n € 90,- kwijt en anderhalf uur werk. Maar is nu weer helemaal klaar.
 
Dat is een snelle reactie! Je vraagt je wel eens af wat je hoort normaal is of niet. Technisch lijken de de schijven in orde en blijkbaar horen er dus wat bijgeluiden bij. Maar zo zijn er wel meer dingen op de BMW die net even anders zijn dan bij de andere merken. Overigens bevalt de RS prima, en waarschijnlijk juist daarom!

Groet,
Edwin
 
@Japsertje,
Dus nu rammelen ze helemaal niet meer? Was daar speciaal gereedschap voor nodig om ze te vervangen?
 
Ik had er ook een beetje last van en moest toevallig naar Kenny in den Dolder voor een beurt voor de RS daar bleek dat de bussen versleten waren maar ook de schijven de wettelijke slijt marge hadden bereikt, dus het werd kompleet nieuwe schijven.

Het verschil is wel duidelijk te voelen met remmen, en Kenny heeft er geen orginele BMW schijven op gezet maar een merk ? waar hij zelf wel 100% achter staat, ze moeten net zo goed zijn als orgineel alleen ze kosten ongeveer 150/175 euro minder per set.

Misschien is dit ook nog een idee? alleen 90 euro voor busjes is ook niet niks vind ik.

groetjes, Ton 8-)
 
Ik durfde het toch niet zelf aan om aan de schroefdraad te zitten dus ben vanmorgen langs de dealer geweest. Een simpelere oplossing had ik mij niet kunnen bedenken:

"Deze bout die er in zit is wel erg kort... Ik pak even een langere...." Zit nu weer moervast

Helicoils gebruiken ze hiervoor.
Gat overmaats boren. Draad tappen. Helicoil plaatsen zodat je de oorspronkelijke maat weer hebt.
Dit is sterker als het originele draad.[afbeelding]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan