BMW R 1100RS deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmorgen mijn wielen weer opgehaald bij Kenny, tjonge wat zijn die nieuwe banden glad zeg.
Even een rondje gereden, maar achter glijd wel erg makkelijk weg, pas 25 km erop, dus nog even de rest van de waslaag eraf 'gummen' voor de volledige grip. De fiets voelt wel al veel stabieler.
 
@ton

Bij het benzine pompje. Zit een benzine pompfiltertje/ korfje.
Niet te verwarren met het benzine filter. Ik koop relatief veel bij on2weels benzine filter 18 euro, dynamorien en luchtfilter en remblokken zijn daar goed en goedkoop. Ik koop ook altijd 4 l motorex olie en krijg dan gratis oliefilter.
Iridium bougie en rempomp moet je in de uk zijn. De halo bougie bij de jong in Enkhuizen
Voor chineese startmotor of benzine pompje moet je op eBay-de zijn.
Voor de speciale cardanlagertjes bij qwispel
 
@jp61,
Bruikbare tips. However.....Ik heb 4 liter Motorex 15 W50 Boxer besteld bij oliehandel.nl a 49.95, geen verzendkosten en de volgende dag bezorgd. Het oliefilter kost 9.10 (ex verzendkosten) = 59.05. Deze 4 liter kosten bij on2wheelsr 53.95 plus 6,95 verzendkosten, maar dan met gratis filter = 60,70
Ik wil maar zeggen dat je pas voordelig uit bent als je alles meeneemt en wat bestellingen combineert.

Mijn broer wil ook meedoen met de bestelling van de 30 Euro benzinepomp, dus de score is nu vier.

Peter D
 
@ Jan Pieter,
bedankt we zijn weer een stuk wijzer, dat pompje vind ik wel handig om te hebben voor dat geld, en de rest bestel ik dan inderdaad wel bij 2 on wheels, en de Halo Bougie's heb ik ook van de Jong daar rij ik nu voor het 2e jaar mee, heerlijk zo een forum, ik word met de dag slimmer.
 
Vanmorgen mijn wielen weer opgehaald bij Kenny, tjonge wat zijn die nieuwe banden glad zeg.
Even een rondje gereden, maar achter glijd wel erg makkelijk weg, pas 25 km erop, dus nog even de rest van de waslaag eraf 'gummen' voor de volledige grip. De fiets voelt wel al veel stabieler.

Thijs, ik had precies hetzelfde met de nieuwe PR3 banden. Kwam gelukkig snel weer goed. Vindt het nu (3.000 km verder) heerlijke banden. De 2.800 km daarvoor ook trouwens ;-)
 
Allen,

Wat betreft het forum naderen wij de 100 pagina's. In overleg met Kees, Roelof en Bert hebben we besloten dat ik deel 3 zal opstarten.
Ik had reeds willen starten met de introductiepagina, maar het bedrijf waar ik werk is aan het reorganiseren en mijn baan staat op de tocht... Ik heb op dit moment even andere dingen aan mijn hoofd.
Hoe dan ook, zodra het moment daar is zal ik deel 3 aanmaken, zodat wij in ieder geval verder kunnen.

Tevens wil ik polsen in hoeverre interesse is in een introductiepagina en wat de algemene mening is wat daarin zou komen te staan. Het forum is tenslotte van ons allemaal.

Mijn idee in het kort is (gebaseerd wat ik zie op andere forums): een algemeen verhaal over R11XX (in het bijzonder voor nieuwkomers), links naar websites en een fotootje v/d motor (met vermelding van eventuele modificaties) van de leden.

Ik hoor het graag!

Groet,

Angelo
 
Laatst bewerkt:
Angelo:

1. Ik ga hier ff de duimen stuk maken voor je en me suf duimen dat je baan behouden mag blijven. Smerige rot crisis!

2. Goed idee, deel 3 met intro, invulling klinkt goed!

Groet uit Moskou,

Jeroen.
 
Afgelopen dagen toch op de motor geforensd, ondanks het weer, om mijn bandjes maar in goede conditie te gummen. De eerste 250 km zit er nu op, en de bandjes voelen erg goed, ook met het natte weer. Al rem ik (achter) nog wel erg voorzichtig.....
 
@Angelo,
Dank dat je dit forum je diensten aanbiedt voor het volgende 'chapter' :deel III. Spannende tijden dus op je werk. Wat overheerst is een gevoel van machteloosheid en het vermoeden dat het ook anders had gekund. Sterkte en ik hoop er toch het beste van.
PeterD
NB @Jan vSoelen,
Nog nieuws over de koffers?? Ik zag deze advertentie: http://www.speurders.nl/overzicht/m...=4737&local-postcode=&local-distance_value=25

Popopeter;
Wat ik allemaal gedaan heb om de vinder(s) ! ?, maar te bewegen: Van breng ze terug, want wat moet JIJ ermee !.
Op de lokale radio, lokale Kabelkrant, in ons streekblad een 1/5 pagina groot, Marktplaats/Speurders, op div. Forums maar tot op heden NIETS gehoort.
Hoe kan dat nou ???????.
Verzekering gebeld: Netjes uitgelegd hoe het was gebeurt, en dat ik nu na zoveel jaar de claim op de "ALLES in één polis ( Interpolis) ",maar na 5 keer doorgeschakeld te zijn en 5x mijn verhaal verteld, was hun antwoord NEE, dat zit er niet in ??????????????????????.
Ik heb het waarschijnlijk te eerlijk verteld ik had het ..........
Dus ook daar niets, wat nu hebben jullie nog ideeën?.

Mvgr. Jan
 
@Jan,
Dat is erg teleurstellend. Een beetje cynisch, maar heb je op Speurders/Marktplaats etc. ook gekeken of ze jouw koffers te koop aanbieden??
Mocht het niets worden dan zul je nieuwe (tweedehands) moeten kopen; vandaar de advertentie met als dubbel doel: zijn dat de jouwe en zo nee, kunnen ze de jouwe vervangen?

Vanavond weer clubavond van de BMW club met een veiligheids-briefing. Ik zou dat eerder in het voorjaar doen, nu heeft iedereen nog het rijgevoel denk ik zo. Ik zal daar ook kijken wie meerijdt op zondag in Ede (MC Kraats, koude Novemberrit) en wie dit weekend mee gaat kijken in Rosmalen naar oa de RnineT op de Big Twin Bike Show. Ik denk dan altijd aan Harleys, maar er horen klaarblijkelijk ook andere Twins bij.
PeterD
 
Laatst bewerkt:
@ Allen,
Voordat dit 'chapter' gesloten wordt: Roelof en ik hebben al een route klaar voor onze volgende 'get together' oftewel RS samenkomst. Deze route start bij Campagnile in Gorinchem en loopt via Vianen naar een McDonalds bij Tiel. Veel kleine (dijk) weggetjes. Wat dachten jullie van een dag in het weekend van Pasen, 18 tm 21 April 2014??
PeterD
 
Goed idee, 18 of 19 april voor mij dan, de 20e wordt mijn dochter 19, voor de zekerheid er maar ff van uitgaan dat ze het leuk vindt dat haar pa en moe ook ff langs komen (of ze is bij ons, zou ook zo maar kunnen).

Groeten uit de simulator PH-BDQ, B737-400 (examentje afnemen, de jongens zitten op downwind een approach in de FMS te kloppen met AP aan, kan ik wel ff mijn mail checken ;))
 
Laatst bewerkt:
@ Allen,
Voordat dit 'chapter' gesloten wordt: Roelof en ik hebben al een route klaar voor onze volgende 'get together' oftewel RS samenkomst. Deze route start bij Campagnile in Gorinchem en loopt via Vianen naar een McDonalds bij Tiel. Veel kleine (dijk) weggetjes. Wat dachten jullie van een dag in het weekend van Pasen, 18 tm 21 April 2014??
PeterD

Mooi gaan we inplannen.

Hoezo chapter sluiten ???????????????????????.

Mvgr. Jan
 
Ik heb vier benzine pompjes binnen, inclusief gedeelde verzendkosten 33,65 per stuk. Ik zal Jos en Ton morgen een PB sturen.

PeterD
 
@ Allen,
Voordat dit 'chapter' gesloten wordt: Roelof en ik hebben al een route klaar voor onze volgende 'get together' oftewel RS samenkomst. Deze route start bij Campagnile in Gorinchem en loopt via Vianen naar een McDonalds bij Tiel. Veel kleine (dijk) weggetjes. Wat dachten jullie van een dag in het weekend van Pasen, 18 tm 21 April 2014??
PeterD

Ik heb de data al in mijn agenda staan.

Leuk!
 
@ Jeroen,

Jij vroeg lang geleden eens naar beschermende folie voor je koffers en toevallig zag ik dit als dealer optie voor de R1200RT LC en de 1600 Gt(L):
Beschermfolie bovenkant zijkoffers

• Bekend van en beproefd op de K 1600 GT en K 1600 GTL
• 2 zelfklevende beschermfolies per kant
• Beschermt de lak van de koffers van boven en van opzij tegen b.v. strepen van laarzen
• Kleur: transparant

Wie weet past dat ook op RS koffers...

PeterD
 
Bedankt voor de tip Peter! Ergens wel logisch dat dit spul bedacht is. En als het op de RS koffers niet past, dan later op de R1200RS (ST modified).

Groet,

Jeroen
 
@ Jeroen,

Jij vroeg lang geleden eens naar beschermende folie voor je koffers en toevallig zag ik dit als dealer optie voor de R1200RT LC en de 1600 Gt(L):
Beschermfolie bovenkant zijkoffers

• Bekend van en beproefd op de K 1600 GT en K 1600 GTL
• 2 zelfklevende beschermfolies per kant
• Beschermt de lak van de koffers van boven en van opzij tegen b.v. strepen van laarzen
• Kleur: transparant

Wie weet past dat ook op RS koffers...

PeterD


Wellicht dat een "car wrapper" je ook een oplossing kan aanbieden.

Roelof.
 
@ Allen,
Voordat dit 'chapter' gesloten wordt: Roelof en ik hebben al een route klaar voor onze volgende 'get together' oftewel RS samenkomst. Deze route start bij Campagnile in Gorinchem en loopt via Vianen naar een McDonalds bij Tiel. Veel kleine (dijk) weggetjes. Wat dachten jullie van een dag in het weekend van Pasen, 18 tm 21 April 2014??
PeterD

Lijkt me leuk, ik plan hem in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan