BMW R 1100RS deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren heb ik met nog drie clubleden (R1100RT, R1200GSA en 1600GT) meegedaan aan de Koude Novemberrit van de MC Kraats in Ede. 's Morgens in het staartje van het front weggereden, 5 graden en 'waterkoud', maar bij Veghel zag ik al blauwe lucht. Op een enkel spettertje na is het de hele dag verder droog gebleven....dwz wel natte wegen, bladeren, wat modder, maar verder goed te doen. Een hartelijke ontvangst, een mooie rit oa via Amersfoort en aan het eind een kop snert. Wij schreven laat in om 12 uur en toen waren er al 93 voor ons. Ik zie normaal gesproken maar zelden een RS in het wild, maar daar stonden er twee: een groen-blauwe 1100 zoals de mijne, met Laser uitlaat, een volle kuip en een wit zadel, en een 1150 twinspark in een heel bijzondere (custom) kleur: eigele volle kuip in het patroon van bijgaande foto,
full

de lichte vakjes waren heel licht geel en afgebiesd met bruin/oranje. Heel apart en nog nooit eerder gezien.
Vandaag ga ik mijn motoren maar eens schoonspuiten en mogelijk later (de laatste kans?) het gras maaien.

PeterD
 
Laatst bewerkt:
@ Jeroen,

Jij vroeg lang geleden eens naar beschermende folie voor je koffers en toevallig zag ik dit als dealer optie voor de R1200RT LC en de 1600 Gt(L):
Beschermfolie bovenkant zijkoffers

• Bekend van en beproefd op de K 1600 GT en K 1600 GTL
• 2 zelfklevende beschermfolies per kant
• Beschermt de lak van de koffers van boven en van opzij tegen b.v. strepen van laarzen
• Kleur: transparant

Wie weet past dat ook op RS koffers...

PeterD

@ Jeroen, mogelijk is er ook maatwerk via boxerpower, geen idee wat 't kost...
VentureShield - Boxerpower.nl

Groeten, Thijs
 
He Thijs, hoe bevalt je stuurverhoging? Geen last meer van je rug? Karin heeft op haar R sinds een paar weken ook stuurverhogers, zij is er blij mee, ik zit op haar R nu rechterop dan ik weer lekker vindt. Nu dus weer een voorkeur voor mijn eigen RS!

Ik hoop dat jij nu onderrugpijnvrij (veel punten met Scrabble) kan blijven genieten van je RS met stuurverhogers!

Groet,

Jeroen
 
Over Navigatie systemen.
Voor de rit in Ede (zie eerder bericht) kregen wij, zoals gebruikelijk de route in '.gdb' formaat toegestuurd voor de Garmin systemen. Met Campfire (.gpx) en dan Tyre zet ik dat dan om in TomTom formaat (.itn). Ik heb nog zo'n ouderwetse dikbuik (Go 300) die wel veel kan. Ik moet vaak de route in stukken knippen omdat het aantal waypoints per route in de TomTom beperkt is. Ook controleer en corrigeer ik alle punten, soms staan ze aan de overkant van de weg, of net naast de weg, en dan haalt TomTom allerlei fratsen uit om toch dat punt op te halen. Vaak, achter anderen met Zumo rijdend, blijkt er toch verschil in interpretatie te zijn over hoe bij het volgende punt te komen. Ik heb nu ontdekt dat als ik 'Fietsroute' kies in het rijtje 'snelste route, kortste route, snelwegen vermijden etc., dan wordt de correcte route aangegeven.
Uiteindelijk, mocht ik aan een nieuw systeem toe zijn (wat kun je nog meer voor leuks aan je motor doen voor 500 Euro?) dan zou ik Garmin kunnen overwegen juist omdat in de (BMW) toer gemeenschap daarin alles (routes, maar ook kennis) beschikbaar is.
Nog een nieuwtje: mij werd verteld dat er een optie is om de bandenspanning te kunnen meten met het door BMW gemonteerde (Garmin) systeem. Het vereist twee zendertjes op de ventielen. Iedereen weet hoe goed het voelt om met nieuwe banden te rijden, maar afwijkende bandenspanning kan ook het rijgedrag behoorlijk beïnvloeden, ik zie dit dan ook als een potentieel nuttig 'gadget'.
De komende dagen ga ik eens wat spelen met de injectoren en reinigers, mogelijk zelfs een ultrasoon bad. Vooraf en achteraf eens kijken hoe hij 'nevelt' en dan het effect op de motorloop beoordelen.
Peter D
 
Laatst bewerkt:
Om de routes in TomTom te controleren kun je ook gebruik maken van Truecrypt in combinatie met TomTom Home. Truecrypt kan op de PC een SD-kaart simuleren waarop je een kopie van je TomTom device plaatst. Als je dan TomTom Home opstart denkt deze dat hij je TomTom ziet en kun je daar je route controleren alsof het op de TomTom zelf draait. Op de PC werkt het veel sneller dan op je echte TomTom en kun je ook gewoon met de muis werken in plaats van met je vinger over het TomTom scherm.

Mvg Arno
 
He Thijs, hoe bevalt je stuurverhoging? Geen last meer van je rug? Karin heeft op haar R sinds een paar weken ook stuurverhogers, zij is er blij mee, ik zit op haar R nu rechterop dan ik weer lekker vindt. Nu dus weer een voorkeur voor mijn eigen RS!

Ik hoop dat jij nu onderrugpijnvrij (veel punten met Scrabble) kan blijven genieten van je RS met stuurverhogers!

Groet,

Jeroen

Om de verhogers goed te kunnen testen moet ik iets meer kilometers in korte tijd rijden. De afgelopen twee weken heb ik door het weer en door de bandenwissel niet veel gereden. Deze week hoop ik weer alle dagen op de motor te forensen, dus dan heb ik een beter beeld. De zithouding en rijcomfort is echter al sterk verbeterd, samen met het nieuwe rubber ben ik bijna een gevaar op de weg. }) Gek genoeg heb ik, kennelijk door de andere zithouding, nu ook geen last meer van 'tintelend scrotum', om het maar zo te stellen. Ook dat is een fijne bijkomstigheid.
Dat nieuwe rubber is trouwens echt lekker, waar ik met de vorige set elk (langs)ribbeltje, streep en teerrups voelde, lijkt het nu wel of de weg gewoon veel gladder is geworden, heerlijk.
 
Heb van Kenny precies hetzelfde rubber gekregen, vandaag wel heul erg plat de laatste bocht naar Lage Vuursche genomen; alsof de motor een magnetische aantrekkingskracht met het wegdek heeft: geen centje pijn, nix niet schuiven of slippen nie.

Suc6 met de forensweek, ben benieuwd hoe je rug het houdt.

Groet,

Jeroen
 
Winterstalling? Nee daar wil ik nog even niet aan. Ben van plan tot de laatste snik door te rijden...(maar 't moet wel leuk blijven natuurlijk) In ieder geval hoop ik nog een paar weken te genieten van die fijne RS, zodat ik dit jaar 10.000 km (vanaf 25-5) kan bijschrijven in het logboek. Zodra 'ie de garage in gaat gaat er ook weer het een en ander aan gebeuren. Nieuwe remleidingen, vloeistoffen en filters vervangen, goede poetsbeurt en wie weet wat nog meer.
Zo wil ik bijvoorbeeld graag mijn koffers laten spuiten in kleur voor een zacht prijsje, weet iemand een goed en goedkoop adresje? Of krijg ik dan hetzelfde probleem als Jeroen, met krassen e.d. en kan ik het beter niet doen...?
 
Wie, heeft voor mij het adres en tel.no van die Kenny ?.
En wat vraag hij voor:
Kleppenstellen, alle olie verversen + filter (s) (olie+lucht), synchrone afstellen ?.

Mvgr. Jan
 
Motor service Amersfoort, Fornheselaan 224, Den Dolder,

030 229 47 20

Ik weet alleen wat ie voor beurten rekent: niets te veel.

Suc6
 
Laatst bewerkt:
Allen,

Wij zijn nu nog 2 posts verwijderd van het eind van deel 2. De forumregels schrijven voor dat bij het bereiken van pagina 100, een nieuw deel dient te worden aangemaakt.
Ik heb deel 3 alvast aangemaakt. Die is hier te vinden:

Deel 3

Ik heb tevens aan Bert gevraagd of hij een slotje aanvraagt voor deel 2.

Groet en tot ziens bij deel 3!

Angelo
 
Om de routes in TomTom te controleren kun je ook gebruik maken van Truecrypt in combinatie met TomTom Home. Truecrypt kan op de PC een SD-kaart simuleren waarop je een kopie van je TomTom device plaatst. Als je dan TomTom Home opstart denkt deze dat hij je TomTom ziet en kun je daar je route controleren alsof het op de TomTom zelf draait. Op de PC werkt het veel sneller dan op je echte TomTom en kun je ook gewoon met de muis werken in plaats van met je vinger over het TomTom scherm.

Mvg Arno

Daarin ben ik zeer geïnteresseerd omdat ik altijd op mijn BMW met een GIVI-tasje aan/op de kroonplaat rij met daarin mijn TomTom GO 710.
En net wat ze al schreven het beperkte aantal way-point t.o.v. Garmin.
En nog een nadeel als ik hem instel als auto i.pv. fietsroute zijn soms de way-point ergens in een weiland?, rij ik die dus gewoon voorbij , blijft hij maar roepen keer om/keer om net zolang ik toch de way-point gepasseerd bent (hoe).
Is er dan een mogelijkheid in / op de Tom Tom om dat/die way-point te beschouwen als gepasseerd en waar ik nu rij pakt daar de draad weer op ?.

Ik hoop dat jullie die een Tom Tom hebben het snappen wat ik bedoel.
De route moet in het bestand .itn zijn.

Mvgr. Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan