Het loopt! Na 10 jaar!

Zonder jou te hebben genoemd kreeg ik bijgevoegde foto van George, lijkt mij dat het jou tellers zijn...
😂
full
 
Koppakking inspuiten met vht copper gasket, vaak genoeg gebruikt en werkt perfect.
 
Laatst bewerkt:
Koppakking inspuiten met vht copper gasket, vaak genoeg gebruikt en werkt perfect.

Zal ik onhouden als de kop er eventueel weer af moet.

Vandaag heb ik de vlotternaald van carb #2 vervangen, het kleppendeksel gelicht en de kopbouten nagetrokken tot 30 Nm. Alles weer gemonteerd en dat in ongeveer 1,5 uur. Gaat al met mijn ogen dicht nu. Als de kop eraf moet is het misschien een uur extra werk, haha.
Afijn, de carburateur loopt vooralsnog niet meer over, en het blok draaide netjes rond zonder ook maar een druppeltje olie te verliezen...op de hefbrug...
Als het weer het toelaat weer een proefritje maken, daarna eweet ik meer.

Bij snel gas open vanaf stationair verslikt de motor zich een beetje, mogelijk komt dit doordat de naald te laag staat met de powerfilters erop. Maar goed, dat is voor latere zorg.

Verder is een voorspatbord en kettingkast onderweg. Daarna alleen nog spuiten van de tank en zijkappen en klaar is kees. Tenminste, met het grote werk. *O*
 
...

Bij snel gas open vanaf stationair verslikt de motor zich een beetje, mogelijk komt dit doordat de naald te laag staat met de powerfilters erop. Maar goed, dat is voor latere zorg.

...

Probeer eerst eens de stationair mengsel schroeven eens een kwart meer in. Mijne heeft het ook en het is echt een typisch 350 f verschijnsel dus of je het helemaal weg krijgt?
 
400f heeft dat ook.
En een aantal andere types vast ook.

Is simpelweg omdat de gasschuiven rechtstreeks aan de gaskabel hangen.
CV carbs of injectie werken indirect waarbij dit effect niet optreedt.

Maar kan inderdaad stuk meer worden als carburatie afstelling niet goed is.
Je zou op de testbank kunnen kijken hoe de afstelling ervoor staat.

(Of alles helemaal standaard maken inclusief luchtfilter)
 
Bedankt voor jullie reacties! Aangezien het 15 jaar geleden is ben ik dat vergeten!
 
Vandaag alweer de carburateurs eraf gehaald en alwéér de werking van vlotters en vlotternaalden gecontroleerd i.v.m. overlopen van carb #2. Zelfs met 4 bar luchtdruk bleven ze goed dicht. De vlotter zelf nog gecontroleerd op drijven in benzine, ook langere tijd. Niks aan het handje. Vlotter niveaus nog iets bijgesteld, alle kelkjes er weer op, testen: niets aan de hand, werkt prima, lopen niet over.
Carburateurs weer gemonteerd, en motor gestart. Oppakken van stationair naar in 1 keer volgas gaan nu wel goed! Morgen nog maar eens kijken of hij dicht is.

IMG_3424.JPG


Verder nieuwe kettingkast gemonteerd, deze liep eerst nog tegen de ketting aan, maar na wat buigen zit er nu ongeveer 1 mm tussen.
Ook het voorspatbord erop gezet, maar zonder de beugels voor en achter. Hij is nu al ruimschoots sterk genoeg en het ziet er veel mooier uit! Doordat het voorwiel er even uit moest ook gelijk de Km-teller kabel aan kunnen sluiten, maar nog niet getest. Ik ben erg benieuwd!

Aan de voorzijde de steeltjes afgedraaid waar de knippers aan vast zitten zodat deze minder lang zijn en de M10 naa M8 gedraaid zodat hiermee gelijk de koplamp vastgezet kan worden.

IMG_3413.JPG


De koplamp is niet origineel, en heeft een extra 5W lampje die nog niet was aangesloten. Deze heb ik nu aangesloten zodat deze aangaat zodra het contact aangaat. Op die manier hoeft ik ook niet altijd met licht aan te rijden wat voorkomt dat de accu mogelijk niet bijlaad.

IMG_3423.JPG


Het komt nu echt nog aan op kleine dingen: Kleppen moeten nog nagesteld worden, nokkenasketting spannen, rechterknipperlicht vooraan monteren, middenbok laten coaten en tank en zijkappen laten spuiten.
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor!

Mocht je trouwens nog van plan zijn je voorspatbord in te korten; ik heb hier een 350 staan waar aan de voorkant een stuk is afgezaagd en ik zoek juist nog een hele :)
 
Klopt, zijn mijn tellers! :)

Ik heb ze zelf aangepakt en ze zien er best wel weer netjes uit. De schijven zijn voorzien van sticker. Alleen constant condens aan de binnenzijde. Je krijgt ze toch niet meer goed dicht. Bovendien is dit vakmanschap. Eigenlijk gelijk moeten doen :/

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze zelf aangepakt en ze zien er best wel weer netjes uit. De schijven zijn voorzien van sticker. Alleen constant condens aan de binnenzijde. Je krijgt ze toch niet meer goed dicht. Bovendien is dit vakmanschap. Eigenlijk gelijk moeten doen :/

[afbeelding]

Je hebt niet toevallig led-lampjes in de tellers gezet?
 
Lang geleden gepost op dit topic, maar still going strong!
Vandaag een filmpje gemaakt op de brommer. *O*

 
Terug
Bovenaan Onderaan