Projekt GS500RS

Thnx

Heeft iemand al eens een superbike stuur met stuurklemmen op een originele kroonplaat gemonteerd (hol van onder).
Ik denk er aan om hem voor de stevigheid van onder op te vullen, met een hars oid en dan een grote ring te gebruiken om de druk aan de achterzijde goed te verdelen. Denken jullie dat dit voldoende is?
Een complete set is voor mijn motor niet in de handel (ik kan het iig niet vinden), en zelf een kroonplaat maken gaat me een beetje ver.

Ja ik heb dat gedaan.
nog geen moment spijt van gehad :Y
bij een proffesioneel metaalbewerker aangegeven wat ik wilden en waar voor het was en binnen een week had ik mijn kroonplaat terug met gaten voor stuurklemmen.
Grote ring en zelfborgend moertje en klaar :]
 
Gister is het stuur binnen gekomen, dus vanmorgen snel even gekeken hoe het straks word.

52EEF5F5-8BC9-4E10-B36A-CEA1D1E668EB_zpsma7tlc0b.jpg


1CDD95ED-C8FD-482F-9DF5-5E56F19C1E1F_zpsasepzji4.jpg


Dat scheelt dus behoorlijk in hoogte, komend weekend even kijken of de kabels allemaal lang genoeg zijn en zoveel mogelijk vast monteren.
 
De kroonplaat is inmiddels verstevigd en ook heb ik meteen het ingevreesde aprilia letters aan de bovenzijde opgevuld.
Nu even laten drogen en morgen gaten boren etc.
 
Hoppa foto's!
Ik moet een beetje wennen maar ben erg tevreden met het resultaat, zeker als het op de rijhouding aankomt.






Na de foto's heb in de spiegel en de voorrem nog even afgesteld.
 
Ziet er goed uit! *O*
En het rijd uiteraard stukken comfortabeler.(beetje platter stuur zou nog mooier staan,een dragbarstuurtje met alleen 2 knikjes er in. O-) )
 
Staat niet verkeerd. Alleen de spiegel mag wel een cm of 10 naar beneden. Niet de meest duidelijke foto maar zoiets;



Edit. Al geregeld lees ik...
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het echt een supertoffe motor, maar eerlijk gezegd vind ik het nieuwe stuurtje de lijn van de motor wel een beetje verknallen. Ik snap dat het lekkerder zit, maar eerst was er niets wat de duikende lijn naar voren verbrak. Nu eindig je de lijn aan de voorkant met iets hoogs.

Mvg Thijs
 
Vind persoonlijk meer die grote schijnwerper voorop wat storend.Wat lomp t.o.v.de rest.
Als de baas het maar mooi vind,blijft uiteraard een unieke fiets. :Y
 
Tja, de lijn is nu misschien iets minder sportief, maar goed lange stukken het reed niet echt tof.
Wat de koplamp betreft, ik heb naar de MT03 (LSL) koplamp gekeken maar die vind ik eigenlijk te duur en verder heb ik nog niet iets kunnen vinden wat ik mooi vind.
 
Mooi projectje hoor. Chapeau!

Waar voor merk/model stuur en stuurklemmen zijn dat?
Ik ben namelijk ook opzoek naar zoiets.
 
Ja clipons staat mooier, maar je rug/polsen willen ook wat. Ik zou me op mijn fiets niet anders dan clipons kunnen voorstellen.
 
Persoonlijk vind ik de clip-ons ook mooier, maar het zei zo. Ze kunnen iig zo weer terug gemonteerd worden.

Ik loop eigenlijk al een poosje met de vraag in mijn hoofd of het niet eens tijd word voor iets anders.
De Gs is eigenlijk wel een keer "af" nu. En hoewel ik heel blij ben met het resultaat en er ook echt altijd met plezier op rij, is de uitdaging een beetje weg. Ik mis het project een beetje en het sleutelen, natuurlijk blijft er wel het onderhoud maar dat is toch anders.
Uiteraard staat de GS me niet in de weg en hij gaat dus ook zeker niet voor een prikkie de deur uit, mocht er echter een geïnteresseerde zijn dan kan hij zich altijd melden met een goed bod.

Ik denk dat het volgende project weer een Suzuki gaat worden maar dan het laatste model SV650, we houden uiteraard voorlopig alle opties nog open.
 
Dan zou ik toch voor een 1000 gaan. Vind 650cc op een 2 pitter wat te tam... Raak je snel op uitgekeken
 
Persoonlijk vind ik de clip-ons ook mooier, maar het zei zo. Ze kunnen iig zo weer terug gemonteerd worden.

Ik loop eigenlijk al een poosje met de vraag in mijn hoofd of het niet eens tijd word voor iets anders.
De Gs is eigenlijk wel een keer "af" nu. En hoewel ik heel blij ben met het resultaat en er ook echt altijd met plezier op rij, is de uitdaging een beetje weg. Ik mis het project een beetje en het sleutelen, natuurlijk blijft er wel het onderhoud maar dat is toch anders.
Uiteraard staat de GS me niet in de weg en hij gaat dus ook zeker niet voor een prikkie de deur uit, mocht er echter een geïnteresseerde zijn dan kan hij zich altijd melden met een goed bod.

Ik denk dat het volgende project weer een Suzuki gaat worden maar dan het laatste model SV650, we houden uiteraard voorlopig alle opties nog open.

Oe dat zou gaaf zijn.
Ben zelf zeer tevreden over de SV als fighter basis :Y
 
Begint het toch weer te kriebelen ja. _O-
Tis verslavend die motorenbouw,weet er alles van. :+
 
Haha ja kriebelen doet het zeker, bovendien ben ik wel een keer aan wat meer pit toe.
Ik denk trouwens wel dat de SV vermogen genoeg heeft, ik ga er iig flink op vooruit en mocht het gaan vervelen.... dan hebben we weer wat te doen.

Het is allemaal nog erg toekomstmuziek maar de 1e plannen zijn redelijk simpel; het moet iig een echte naked worden met een sjieke USD.
Of ik ook weer aan een ander kontje begin weet ik nog niet, ik vind de SV op zich al een heel strak kontje hebben. Maar de uitlaat zal wel van Gerard moeten komen denk ik.

Eerst maar eens zien of ik een liefhebber voor de GS kan vinden ;-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan