Super tevreden over mijn T-Max 530

Hallo,
ik heb inderdaad ook een 530 max, en die heeft nu al weer 6200 km op de teller staan,
ik heb hem sinds 1-3-12 dus het gaat hard.
Super tof, dan moet jij wel de eerste geweest zijn die er mee reed!
En hoe bevalt hij je? Blijkbaar niet stil gezeten; nu al 6200 km!!!!!!!! :}
Als je zin hebt om een fotootje te posten, ik hou je niet tegen!
Noteer gerust je ervaringen; na al die kilometers weet jij als geen ander wat hij allemaal kan!!!
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
ik heb inderdaad ook een 530 max, en die heeft nu al weer 6200 km op de teller staan,
ik heb hem sinds 1-3-12 dus het gaat hard.

hoi nippy so dat gaat goed met de km heb hem van 16-3 en staat nu op 1500km
allen vrijetijds km en heb al niet zo veel vrij dus gaat niet echt snel
heel erg tevreden over me T-MAX alleen op snelheid vind ik hem een beetje tegen vallen kwa stabieliteit heel erg zoekerig maar dan heb ik het wel over snelheden boven de 120

voor de rest niets anders dan lof

:W
 
raar.

Bij mijn tmax 2011 ging ik tot 170 per uur en was de stabiliteit super.

Met mijn nieuwe 530 ben ik nog in roddage.
 
Jongens het is Mippy,

De max van mij is wel stabiel, bij allen snelheden, misschien moet je erg wennen aan het snelle stuurgedrag? als je maar naar een bocht kijkt, dan ben je er bijna doorheen.
Ik lease deze max via mijn werk, ik rij 600km per week, en zit 2 uur per dag op dat ding, dus ben er al helemaal aangewend.
Ik denk alleen niet dat ik met deze max even lang met mijn banden ga doen als met het 2010 model, die paar pk's hakken er toch wel in.
verder helemaal top, lekker door de bochten knallen, andere brommers gek maken ;) je kan er een heleboel mee hebben alleen de echte kanonnen zijn te snel ,maar ja wat wil je met deze pk's.maar zodra er bochten in het spel zijn krijgen ze het moeilijk.

PS: hebben jullie al een nederlandse handleiding ? ik heb een duitse :(
 
Hoi, ik ben zonet mijn TMax 530 (type witte ijscokar) gaan afhalen... rijdt al héél aangenaam, maar er staan wel DUNLOP Sportmaxen onder, waarvan ik "in principe" niet wild ben.. (ik heb onder mijn 2008 TMax steeds de Bridgestones gehad).

Enige ervaring met deze rubbertjes, iemand ?

Zal morgen wel een fotootje plaatsen, maar met uitzondering van het Rizomastuur, staan er geen gekke dingen op ... (wel verwarmde handvatjes, metalen treeplaatjes, topkoffertje, enz. maar dat roept geen waauw-reacties op zoals bij de stealth-bommenwerper van Linus, bijvoorbeeld... ;) )
 
Laatst bewerkt:
Jongens het is Mippy,

De max van mij is wel stabiel, bij allen snelheden, misschien moet je erg wennen aan het snelle stuurgedrag? als je maar naar een bocht kijkt, dan ben je er bijna doorheen.
Ik lease deze max via mijn werk, ik rij 600km per week, en zit 2 uur per dag op dat ding, dus ben er al helemaal aangewend.
Ik denk alleen niet dat ik met deze max even lang met mijn banden ga doen als met het 2010 model, die paar pk's hakken er toch wel in.
verder helemaal top, lekker door de bochten knallen, andere brommers gek maken ;) je kan er een heleboel mee hebben alleen de echte kanonnen zijn te snel ,maar ja wat wil je met deze pk's.maar zodra er bochten in het spel zijn krijgen ze het moeilijk.

PS: hebben jullie al een nederlandse handleiding ? ik heb een duitse :(
Hahaa, helemaal met je eens Mippy, vandaag nog een ritje gemaakt, en langs één van deze slingerwegen kwam 1 van deze superkanonnen in mijn wiel hangen.
Deze is mij ongeveer 5km gevolgd, alsof hij wilde weten wat er voor hem reed, en wat deze scooter in z'n mars heeft.
Gevolg; ik bleef netjes binnen de lijntjes in de bocht, terwijl hij er in één bepaalde bocht wel 1m over ging.
Toen ik wat verder gas minderde om rechts af te slaan( hij ging rechtdoor), stak hij mij voorbij EN stak hij het vriendelijke voetje uit! Alsof hij wilde zeggen: RESPECT!
 
http://www.yamaha-motor.eu/eu/services/owner-manuals/index.aspx

XP500 2012 ingeven en dan de onderste van de vier pdf nemen U59CDA
die is van 10-2011
Super bedankt Linusje, was ook al op zoek naar die Nederlandstalige versie, want die staat blijkbaar niet op de Belgische site. ( en idd ook boekjes in allerhande talen bijgekregen maar niet in het Nederlands)

Btw: wat lees ik in die manual: Inrijperiode 1600 Km!!!!!!!!!!!!!!!! :o
Dat meen je niet, doen jullie daar ook zo lang over?

Volgens mijn dealer was het maar 500km
 
Hoi, ik ben zonet mijn TMax 530 (type witte ijscokar) gaan afhalen... rijdt al héél aangenaam, maar er staan wel DUNLOP Sportmaxen onder, waarvan ik "in principe" niet wild ben.. (ik heb onder mijn 2008 TMax steeds de Bridgestones gehad).

Enige ervaring met deze rubbertjes, iemand ?

Zal morgen wel een fotootje plaatsen, maar met uitzondering van het Rizomastuur, staan er geen gekke dingen op ... (wel verwarmde handvatjes, metalen treeplaatjes, topkoffertje, enz. maar dat roept geen waauw-reacties op zoals bij de stealth-bommenwerper van Linus, bijvoorbeeld... ;) )
Proficiat!!! Dat hoor ik graag zi, iemand die al direct over de rijervaring praat!!!
Wees gerust, die banden plakken aan de grond!!! ( nog niet getest bij nat weer)
Neeeeeeeeeeee, toch geen topkeeeeeeeeeeeeeeeeees! :+
 
Sommigen onder ons moeten met dat ding ook gaan wérken ... en dan moet daar ook een dossier enzovoort in... dus idd een topkéééééééés.....

Trouwens, naast Vlamingen lezen nu eenmaal uitsluitend topkezen dit Forum.... :+
Dit forum mist een vind ik leuk knop _O-
 
Sommigen onder ons moeten met dat ding ook gaan wérken ... en dan moet daar ook een dossier enzovoort in... dus idd een topkéééééééés.....

Trouwens, naast Vlamingen lezen nu eenmaal uitsluitend topkezen dit Forum.... :+
Jij moet nogal wat dossiers hebben zeg, als die niet meer onder het zadel passen! :)
 
Hoi,
ik heb de eerste 1000 km rustig aan gereden onder de 4000 toeren valt niet mee als je alleen maar 80 km wegen rijd.
Je moet hem ook weer niet lui maken, hij gaat nu nog steeds zuiniger rijden, 1 op 22/22.8 daar tussen zit ik altijd wel.
Maar ik rij dan ook bijna altijd tussen de 80 en 110 met niet al te veel stoplichten, zou je die wel veel hebben dan ben je de sjaak. volgas bij het stoplicht heeft 1 op 2.6 km als gevolg.
het grappige is of je nu volgas of heel rustig weg rijd dit bijna niet zo veel verschil uit maak in het verbruik, het is gewoon de massa die in beweging moet worden gebracht.
Dat verhaal van het voetje RESPECT gevoel is herkenbaar, ik probeer de meesten voor te blijven en zie dat dan als een soort reclame rijden voor de motorscooter, zo van zie je wel dat een scooter helemaal niet zaai hoeft te zijn, zeker met een akra zonder db killer er op _O-
 
Jongens het is Mippy,

De max van mij is wel stabiel, bij allen snelheden, misschien moet je erg wennen aan het snelle stuurgedrag? als je maar naar een bocht kijkt, dan ben je er bijna doorheen.
Ik lease deze max via mijn werk, ik rij 600km per week, en zit 2 uur per dag op dat ding, dus ben er al helemaal aangewend.
Ik denk alleen niet dat ik met deze max even lang met mijn banden ga doen als met het 2010 model, die paar pk's hakken er toch wel in.
verder helemaal top, lekker door de bochten knallen, andere brommers gek maken ;) je kan er een heleboel mee hebben alleen de echte kanonnen zijn te snel ,maar ja wat wil je met deze pk's.maar zodra er bochten in het spel zijn krijgen ze het moeilijk.

PS: hebben jullie al een nederlandse handleiding ? ik heb een duitse :(

de snelheden zijn ook niet het probleem opzich maar zo gauw ik de de buurt van een auto kom en dan niet heel erg kort er op gewoon mooi op afstand heb ik last van de werveling van de auto nu ik het weet hou ik nog meer afstand
maar was in het begin toch wel van wat is dit was bij de vorige een 2009 niet zo

en nee heb geen last van het snelle stuur werk })
dat is nu net wat er zo leuk aan is
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan