Super tevreden over mijn T-Max 530

Dat van de zuigers klopt idd. Maar dat zegt niks over de remschijf, want die constructie is ongewijzigd Als ik rem en dan de scoot in de tegengestelde richting duw en weer rem, hoor ik ook een klik. Dat geeft niks.
En als je vervolgens de laatste richting nogmaals volgt, dan geen klik? Uit de berichten van SlijkMoto begrijp ik dat hij de klik altijd heeft, of niet SlijkMoto?
De blokken schuiven dan in de klauwen tussen de rails waar ze over schuiven. Daar zit ongeveer 1 mm speling tussen, dus dan kan je een klikje horen. Totdat de remmen na een aantal kilometers vervuild zijn met remstof, dan is die speling minder, en hoor je vrijwel niks.
Probeer het maar eens met de auto, rij naar achter en rem, en dan naar voren en remmen, dan hoor je het zeker ook.
Als je om het te proberen heel hard knijpt, dan lukt het niet, want dan schuiven de blokken niet over de remzuigers...
full

full

2004

full

full

2008

Bedoel je de glijpen(nen) of het steunplaatje?
 
Laatst bewerkt:
De schijf hoort niet in de draairichting te bewegen. Alleen haaks op de rijrichting.
Al kan het niet echt kwaad, maar het is niet netjes.

De nieuwe constructie heeft een glijpen, zoals je ziet is de pen rond. en het gat een sleufgat, dus er zou wat ruimte op kunnen zitten.
 
Laatst bewerkt:
@mippy

Ik hoorde je vandeweek optrekken bij het stoplicht toen je me tegemoet kwam op de n207
Supertof geluid man!!!!
Volgens mij was dat 5000 tpm?
Ik moet toch eens gaan proberen zonder dB killer.... maar ik ben bang dat ik dan snel een bekeuring krijg...
 
De schijf hoort niet in de draairichting te bewegen. Alleen haaks op de rijrichting.
Al kan het niet echt kwaad, maar het is niet netjes.

De nieuwe constructie heeft een glijpen, zoals je ziet is de pen rond. en het gat een sleufgat, dus er zou wat ruimte op kunnen zitten.


Hoe "nieuw" is de "nieuwe constructie" ?

Toch al van voor het 2012-model ?

Vreemd dat mijn 2008 die klik dan niet had...
 
De schijf heeft dezelfde constructie sinds de injectiemax met dubbele remschijf.
De remklauw is identiek van constructie als die van de 530
Ik heb het probleem ook niet kunnen constateren bij mijn 2007 max.

Misschien interessant om eens op het duitse Tmaxforum te kijken of ze er daar wat van weten.
 
In de buurt van Grasse... bij de Route Napoléon... waar ik op de secundaire baantjes occasioneel door een TMax word voorbijgestoven... als ik een off-dagje heb.... :+
Haha, vlak bij de gorges du verdon.
Mooie streek, bon voyage! :]
 
Ik heb mogen proefrijden op de 530 tijdens de meeting.
Dat was een waar genot,heel soepel,heel fijn stuurgedrag en vermogen zat.

Absoluut een wereld ding,maar veel te duur voor mij ;)
 
@mad masc,
ik heb geen idee hoeveel toeren dat was, gewoon een goededraai aan het gas.
Ik rij 120km per dag +- 2 uur en kom regelmatig politie tegen, vorige week ben ik een deel van de N207 gelijk opgereden met een motoragent.
Het mooie van de Akra is dat hij alleen luid is bij het optrekken, daarna bromt hij gewoon lekker, als je aan het gas gaat hangen, of in de binnen stad, daar zal het wel wat lastiger worden.
Probeer het gewoon eens, ik heb de db killer onder de buddy liggen voor noodgevallen _O- .
 
Hehehe, het valt niet mee de verleiding te weerstaan. Ik ben 1x van Alphen naar Katwijk gereden, over de N207 en A44. Een collega reed achter mij aan met een CBR600F uit 2004 met een BOS-uitlaat.
Hij kon zijn eigen motor maar nauwelijks horen, vooral tijdens het accelereren was het geluid bruut.En het ploffen in de uitlaat met gas dicht is wel apart....
Maar zelf hoorde ik boven de 80-90kmu alleen nog maar de rijwind. Toch nog eens proberen dan ...
Alleen het starten om 6:10u s'ochtends zal even wat gordijntjes doen openschuiven ben ik bang...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bijna aan mijn eerste 1000 km.

Volgende week eerste onderhoud. (en wave remschijf achteraan en lightech remhendels)

Tot nu toe nog altijd super tevreden over de tmax 530.
 
Ik ben bijna aan mijn eerste 1000 km.

Volgende week eerste onderhoud. (en wave remschijf achteraan en lightech remhendels)

Tot nu toe nog altijd super tevreden over de tmax 530.
Volgende week gaat de mijne ook binnen voor z'n eerste beurt.
Dan kan ik eindelijk die gashendel opendraaien! *D
Helaas komt er dan ook een rugsteuntje op, maar ja, het vrouwtje mag ook comfortabel zitten hé. O-)
 
Laatst bewerkt:
Sjonge Linus, heb jij de Lotto gewonnen?
Ik ging vandaag effe kijken voor nieuwe schijven voor mijn max.
Kost over de €500,- voor+achter+remblokken........
Passen die schijven van jou niet op de mijne, ik geef er dan de helft voor :)
Ze zijn tenslotte gebruikt....
 
Hallo Mad masc.

Van mij mag je ze hebben hoor voor de helft.
Ze liggen momenteel wel bij mijn dealer maar volgende week ga ik naar daar.

Maar of ze passen.....ik weet het niet hoor.

Laat maar iets weten.
 
Laatst bewerkt:
Schiet mij niet dood......enkele foto's met update (carbon cover riem) en uitlaattip Rizoma.

SAM_0181.jpg


SAM_0183.jpg


SAM_0184-1.jpg


SAM_0185.jpg


SAM_0187.jpg


SAM_0188.jpg


En 'k zal ze niet meer verwijderen.....was stom van mij.

Is inderdaad beter om alles in verband met de tmax 530 hier verder te posten.
Geen aparte topics meer.

DOEI ...en nu gaan werken. ('t regent....voor de verandering)
 
Terug
Bovenaan Onderaan