MF Gooi en Vechtstreek deel * 121 * Weer ongezond voer tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.
yo yo yo....

Ik denk dat ik er maar eens op uit moet om een fatsoenlijke foto van m'n motor te gaan maken.

Iemand suggesties voor een mooie spot?
 
Presenti :W

Mooi verhaal bartezzz, toch wel mooi dat hij na 5 jaar weer thuis staat *D
 
@Xtra, voor in de OP:

full


tis trouwens een CBR900RR SC44 Fireblade uit 2000

*O*
 

Heel luguber.. :/

Nee, dit dan:

FOK.nl cookie-informatie

Ipv simpelweg de wagens die er niet aan voldoen simpelweg zwaarder te belasten, gaan ze weer cadeautjes uitdelen.. *zucht* ze snappen het nog steeds niet in Den Haag.. -O-
Het mag dan in 2008 toegezegd zijn, maar juist die regering heeft mede de recessie in de hand gewerkt.. tijd voor vernieuwing zeg ik :Y
 
Leuk verhaal djbarthezz!

Ook wel de leukste foto he,
IMGP0519.jpg


Mijn 2007 Aprilia RS50 *D Deze foto is dan wel vlak voordat ie gestolen werd gemaakt, want die RS50 heb ik niet zo lang gehad :') De TZR was toch vele malen lekkerder om mee te rijden O-)

*brommerhistorie*
Aprilia RS50 Extrema '93
Aprilia RS50 2007
Yamaha TZR 2007

*MotorHistorie*
Aprilia RS125 '99
Yamaha FZR400 '88

En nu Aprilia RSV Mille 2002

Ben blijkbaar toch een grote fan van aprilia EN yamaha :+
 

kleinebeer.jpg

De zeven sterren van de Kleine Beer vormen samen - net als bij de Grote Beer - een steel-pannetje. De laatste ster van de lange staart is heel helder. Het is de Poolster, of Polaris. Die naam geeft aan dat deze ster de noordpool aanwijst. Eeuwenlang vormde deze ster dan ook het kompas van de zeevaarders.

De wintersterrenbeelden, zoals Grote Beer,Kleine Beer, Cassiopeia, Cepheus en de Draak, draaien rond de Poolster. De eerste drie zijn het makkelijkst te vinden.

Daarom besteden we daar meer aandacht aan.



HET OUDE VERHAAL VAN KLEINE BEER



Het verhaal van Kleine Beer begint bij de Grote Beer.

Grote Beer was eerst een jonge, mooie vrouw, uit de oude Griekse verhalen. Ze heette Callisto en was de vriendin van Artemis, de godin van de jacht. Ze werd door Zeus, de oppergod, op een slinkse manier verleid. Ze kreeg van hem een zoon: Arkas. Hera, de vrouw van Zeus, die wel begreep wat haar man had uitgespookt, werd woedend. Maar in plaats van haar man Zeus te straffen, strafte ze de onschuldige Callisto. Ze veranderde haar in een beer, of liever gezegd in een berin. En zo zwierf de ongelukkige Callisto daarna jarenlang, door iedereen verlaten, door de bossen van Griekenland.

Haar zoon, Arkas groeide voorspoedig op. Net als alle jongens toen, leerde ook hij goed jagen. Op een dag ging hij met zijn pijl en boog het bos in en stond plotseling oog in oog met een berin. Je begrijpt het al: dat was Callisto, zijn moeder. Maar Arkas wist natuurlijk niet dat die berin zijn moeder was.

Maar Callisto herkende hem wel als haar zoon. Blij liep ze op hem toe, maar Arkas richt zijn pijl, schiet ......... en mist. Gelukkig maar. Callisto weet niet anders te doen dan te vluchten. Uitgeput komt ze aan bij de tempel van Zeus, nog steeds achterna gezeten door Arkas. Zeus, de oppergod, die het helemaal niet leuk vindt weer herinnerd te worden aan wat er jaren geleden gebeurd is, laat een verschrikkelijke storm opsteken en door een wervelwind worden zowel Callisto als Arkas de lucht ingezogen. Sindsdien staan ze beiden als de Grote en de Kleine Beer aan het hemelgewelf en komen ze iedere avond en nacht weer terug.


8-)
(altijd al een nachtmens geweest :z )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan