Voxan Café Racer

Wrom met Hemelvaart klaar t,duitse treffen is toch wat later :+

k,vat um al...treffen bij Huub ?

Ik wil gewoon wat reservetijd inbouwen, en ook nog wat test rijden voordat ik naar het zwarte woud jaag met het ding..
 
Haha, maakt ook niet uit, maar nu snap je een beetje wat ik aan het doen ben.
 
Net nog even een uurtje rustig aan wat gedaan. Bevestiging luchtbak gemaakt, met buisje er omheen midden in het gat, om te voorkomen dat de electra doorslijt tegen het draadeind. Verlengmoer om er zo mooi een verzonken inbus in vast te kunnen zetten.

Ook even een rubber seal gelijmd onder de hamerkop. Kan niet in een keer dus dan maar mooi in fases. Hoeft er toch niet meer af en komt uit het zicht.

Foto-YE4QHA6O-D.jpg


Met slangetjes bezig geweest. Doorzichtige slang van radiateur overloop naar het vaatje gelegd, en het vaatje tot bijna de helft gevuld. Referentie bij koude motor is nu het slangetje. Dat moet groen blijven.

Foto-FHNRQIX4-D.jpg

Foto-7PB7XEA3-D.jpg


Kwaliteitje foto's weer _O-

Ook nog even de benzine slangen aan de injectors gezet.
 
Laatst bewerkt:
Toch jammer dat hij niet hapt ;(

Het is een overdruk systeem. In de radiateur dop zitten twee afdichtingen. Eentje die de radiateur afsluit, en eentje met een veerbelaste klep die open gaat als de druk door hogere temperatuur te hoog word in het gesloten systeem onder de dop (dus koelsysteem)

Via het doorzichtige slangetje gaat het teveel aan koelvloeistof naar het vaatje. Dat vaatje is drukloos. Mocht er onverhoopt teveel kvs in het vaatje ontstaan, dan kan dat via een overloopslangetje naar de straat.

Omdat het vaatje geen kijkglas heeft, heb ik voor een doorzichtig slangetje gekozen om zo te kunnen zien of er kvs boven de radiateur staat. All I need to know ;)
 
Laatst bewerkt:

Mooi, op basis van aannames of berekening?

Toch jammer dat hij niet hapt ;(

Het is een overdruk systeem. In de radiateur dop zitten twee afdichtingen. Eentje die de radiateur afsluit, en eentje met een veerbelaste klep die open gaat als de druk door hogere temperatuur te hoog word in het gesloten systeem onder de dop (dus koelsysteem)

Via het doorzichtige slangetje gaat het teveel aan koelvloeistof naar het vaatje. Dat vaatje is drukloos. Mocht er onverhoopt teveel kvs in het vaatje ontstaan, dan kan dat via een overloopslangetje naar de straat.

Omdat het vaatje geen kijkglas heeft, heb ik voor een doorzichtig slangetje gekozen om zo te kunnen zien of er kvs boven de radiateur staat. All I need to know ;)

De reden dat ik dit vroeg is, ik moet als ik wil zien of ik nog genoeg KVS heb de rubberen dop lichten en dan kijken tot welke hoogte de slang nat is. Dat is dus omslachtig, het is als een peilstok.
Misschien dat ik deze methode ook kan gebruiken om zo snel een visuele inspectie te doen.
Ik had al gedacht om een sensor in te bouwen in m'n reservoir die me zou waarschuwen wanneer het niveau te laag is. Alleen lijkt me dat net te onbetrouwbaar omdat tijdens het rijden het KVS in het reservoir blijft bewegen tijdens het rijden.

Thanks voor de uitleg.
 
Op basis van natuurkunde ;) Het is ipv een zwarte slang, dus het zou gewoon moeten werken.
 
Nou gewoon standaard doorzichtig slangetje wat ze hadden liggen bij de groothandel. Moet nog kijken hoe het zich houd. Het stukje is drukloos, dus zou hoogstens wat wit uit kunnen slaan maar dat zien we vanzelf wel.
 
Net nog ff achterremklauw + pomp weer gemonteerd. Spul was nog op druk en doe ik voorlopig ff niks meer aan. Wel nieuwe remblokken er in en boel goed schoon gemaakt.

Morgen maar eens kijken of ik de accu er in krijg, dan kan ik ff de electra zooi gaan testen.

Ga er wel vanuit dat ik de meeste draadjes goed aangesloten heb, maar het kan nog wel zijn dat er een knipperlicht verkeerd om zit.

Dan kan de accubak dicht en kan ook het binnenspatbord er weer in. Langzaam aan bouwen we naar het einde toe. Voorspatbord en kont gaan komende week naar de spuiter. Hopen dat hij er nu snel mee aan de slag gaat. Kan ik intussen zorgen dat dat het enige nog is wat er op moet komen.
 
waar word deze mooie machine voor het eerst gepresenteerd ? ik wil natuurlijk wel graag bij de onthulling zijn . ;)
 
Haha gewoon thuus ;)

Ik wil hem voor 7 juni helemaal af hebben, dan kan ik met pinksteren test rijden. Dan is clubweekend van onze motorclub dus mooie testrit voor de week er na.
 
Nou net naar de fysio geweest.. Kan je me weer drie dage opruimen _O-
Jongejonge die weet van wanten zeg. Zoals het er nu uitziet vinden ze een lang motorweekend naar zwarte woud nog geen goed idee. Wellicht korte stukjes, maar zeker geen lange einden..

Hmmmmmmmm......... :(
 
Nou net naar de fysio geweest.. Kan je me weer drie dage opruimen _O-
Jongejonge die weet van wanten zeg. Zoals het er nu uitziet vinden ze een lang motorweekend naar zwarte woud nog geen goed idee. Wellicht korte stukjes, maar zeker geen lange einden..

Hmmmmmmmm......... :(

Je moet ze niet alles vertellen. Je moet naar je eigen lichaam luisteren...

( En als je allemaal korte stukkies van 30minuten rijdt kom je ook een heel eind!)
 
Haha ja dat wel, maar laat een een goed advies ook maar niet in de wind slaan. Zien wel, duurt nog 6 week.
 
Accu zit er in, spanning er even op gezet. Voorste knippers idd verkeerd om, dus die nog ff wijzigen.
Maarrr... de ledjes in het dashboard doen het niet. Geen van allen -O-

Verdorie. Maar iets zegt mij dat het dan de massa moet zijn. Maar eens effen in de koplamp koekeloeren. Heeft niet zoveel prioriteit nog, komt wel.

Maar wel gewoon licht, en grootlicht *O*
 
Accu zit er in, spanning er even op gezet. Voorste knippers idd verkeerd om, dus die nog ff wijzigen.
Maarrr... de ledjes in het dashboard doen het niet. Geen van allen -O-

Verdorie. Maar iets zegt mij dat het dan de massa moet zijn. Maar eens effen in de koplamp koekeloeren. Heeft niet zoveel prioriteit nog, komt wel.

Maar wel gewoon licht, en grootlicht *O*

Je hebt toch wel op de polariteit van de ledjes gelet neem ik aan? O-)
 
Neuneu, dat heb ik afgeleerd :9

Voor vandaag ook de knollen op. Veel spierpijn van de fysio sjongejonge..
 
Eind van de middag nog wel even stukje abs kunsstof gerepareerd. Was wat barsterig op een plek die uit het zicht komt. Dus gerepareerd met mijn fijne zwarte superlijm kit en een plaatje alu. Is nu opgesloten in de bankschroef. Morgen weer klaar ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan