Voxan Café Racer

Ken mezelf.. Liggen malen.. Niet kunnen slapen.. Hoe dat te voorkomen :9
Toch nog ff de schuur in gedoken om electra om te pluggen. Nu voormekaar.

Vox had origineel twee aparte lampen voor groot en dimlicht. Deze branden allebei als er naar groot licht werd geschakeld. Probleem is nu bij inschakelen van groot licht, dat bij de H4 lamp die er nu in zit, de beide gloeidraden gaan branden. Lijkt mij dat normaal gesproken de dimlicht dan uit gaat? Ga ik morgen even testen bij de SV van truus.

Anders zou ik dat met een relais moeten oplossen, maar aan de andere kant boeit het me niet zo. Groot licht zal ik zelden of nooit voeren, en het is me belangrijker dat ik ff kan seinen, en dat kan wel gewoon met het pass knopje.

Abs kunststof delen kan ik na een probeersel dus perfect repareren met superlijm en aluminium.
Bepaalde delen die wat meer sterkte nodig hebben ga ik daar mooi mee fixeren zodat het beter tegen aandraaien bestand is. Dat spul is maar een mm dik maar wel erg sterk.
 
Dank u! Daarom blijft dimlicht dus aan bij groot licht voeren. Ik laat het voorlopig even zo.
 
....Toen had "iemand" alles voorzien van constante plus en massaschakeling....

Wellicht heb ik dat even niet "meegekregen" ofzo, en ik heb ook niet goed opgelet blijkbaar, want ik blijk inderdaad te maken te hebben met een gezamelijke plus. Baal ik stevig van, want nu moet de hele donderse bende weer uit elkaar :(

Wie heeft meer ervaring met aansluiten van dashboardlampjes?
De twee diode's van het richting lampje, zijn die dan nog steeds nodig?

Waar kan ik meer info vinden? Hellup!
 
quote:
jwillems schreef op 30 april 2014 @ 18:39:
....Toen had "iemand" alles voorzien van constante plus en massaschakeling....


Wellicht heb ik dat even niet "meegekregen" ofzo, en ik heb ook niet goed opgelet blijkbaar, want ik blijk inderdaad te maken te hebben met een gezamelijke plus. Baal ik stevig van, want nu moet de hele donderse bende weer uit elkaar :(

Wie heeft meer ervaring met aansluiten van dashboardlampjes?
De twee diode's van het richting lampje, zijn die dan nog steeds nodig?

Waar kan ik meer info vinden? Hellup!

Oei, dat was eigenlijk als grap bedoelt! :$ Tja, dan heb je bestwel wat te doen, want je hebt er leds ingezet als ik goed opgelet heb? Een gloeilamp maakt de polariteit niet zoveel uit namelijk - da's bij een led anders.

Toch is het niet echt hogere wiskunde, gewoon zorgen dat je weet welk plusje en minnetje op welke draad/schakelaar/led etc. moet staan, schema tekenen om het overzicht te bewaren en rustig aan de gang. Moet iemand als jou wel lukken volgens mij.

Wel balen natuurlijk...
 
Laatst bewerkt:
Het is zo dat de rode draden die van alle controle lampjes bij elkaar kwamen, automatisch door mij werden herkend als een gezamenlijke massa. Dat is dus niet het geval, dat is een gezamenlijke plus.

Die gezamenlijke plus zit nu op alle ledjes gesoldeerd aan de min kant.

Daar zal ik dus het dashboard al voor open moeten halen.

Zoals ik het nu bekijk, zal daar dus de weerstand in moeten, en aan de plus kant van de leds moeten worden gesoldeerd. De gekleurde draden zullen dan als massa moeten gaan fungeren. Ben alleen wel benieuwd of ik het dan voor elkaar heb. Vind het een beetje lastig om alles weer om te gaan zitten bouwen, zonder dat ik weet of het wel klopt allemaal.

Ga er gewoon weer mee aan de slag, tis niet anders!
 
bedrading..
full
 
Ben er al uit. Is heel simpel eigenlijk, had gewoon beter het schema moeten lezen.

Alle (druk) schakelaars schakelen naar de massa. Er blijft dus altijd spanning op het contact staan van bijvoorbeeld neutraalschakelaar, oliedrukschakelaar en watertemp. schakelaar. Als er een probleem is word de schakelaar gemaakt en gaat het lampje dus aan.
Het is dus wel redelijk goed om te bouwen.

cocpit moet hoe dan ook weer los :(
 
Koe maar bij de horens gevat. Tellerbak weer uit elkaar getrokken, en de boel om gesoldeerd. Op knipper indicator na alles aangesloten. Op contact heb ik al een olie en neutraalstand led, dus dat is ok!
 
Ja niet interessant kwa update, maar zo kan ik het gemartel nog eens terug lezen.

Knipper indicator heb ik gewoon een eigen massa gegeven.
De plussen van de voorste richtingaanwijzers gaan nu afgetakt naar 1 ledje toe.
Uiteraard met twee diodes er in, anders krijgen we alarm lichten ;)

Dat ga ik straks maken, dus ff kijken of dat wil. Theoretisch wel ;)
 
Alle ledjes zijn nu werkend. Dus boel dicht, luchtbak met filter er op en de kabelboom netjes op de plek. Even verder gegaan met wat kleinde Abs kunststof reparatie. Er waren wat kleine barstjes in het spul. Nu even laten drogen en morgen nog een stuk doen.

Kreeg wel een foutmelding uit de ecu. Het temperatuurlampje gaat dan knipperen. Vermoed dat het komt omdat ik alle electra nog niet aangesloten heb. We zullen het gaan beleven.
 
Haha, had je dit draadje nog niet ontdekt dan ;)

Het is ook gewoon een periode. Ik wil er nu volledig mee doorgaan, want ik wil het af hebben. Tweede kleine dient zich eind oktober aan, en moet nog vanalles doen. Slaapkamers enzo. Dus wil ik dit niet meer op de nek hebben.
 
Laatst bewerkt:
Kleine ditjes en datjes. Remlichtschakelaar achterrem er op, kettingscherm pas gemaakt, en verder druk met kunststof reparatie. Dat versterken met alu word wel een verbetering.

Volgende week nog even kettingscherm en wat andere kleine dingen naar de poedercoater brengen.
Deze week begint de spuiter aan de tank. Dinsdag breng ik kont en voorspatbord heen. Kleur die daar op komt hou ik nog even geheim :9 Moet toch een teasertje achter de hand houden ;)
 
Deze zijkap had aan de achterlicht zijde een barst die al een stukje door liep. Barst trek ik iets open, zodat de lijm er tussen kan, en plak er dan 1mm alu achter. Opsluiten, zodat het een goed verlijmd geheel word. Als alles is uitgehard kan je het gemakkelijk boren en vijlen. Is echt heel sterk en kan wat hebben, ook straks met aandraaien.

Foto-CK78MPFQ-D.jpg


Foto-NYHIQ7GZ-D.jpg


Andere kant:

Foto-XRDYKXAI-D.jpg


En de eerste die ik gedaan heb van de andere bevestigingen, haal ik net tussen de pers vandaan. Ziet er ook sterk uit. Gaatje moet er nog weer in.

Foto-ZCXZUO3C-D.jpg


Foto-GCIPV6EL-D.jpg
 
Nou, net de laatste versteviging aangebracht. Morgen middag de kont passen, en dan kan de boel naar de spuiter. Tevens de delen nog even goed nagelopen. In de Vox fabriek keek met niet zo nauw. (zijn ook geen jappen natuurlijk) :9

Ventilatie openingen in de kont bijvoorbeeld, die zijn er zo uit geslepen en niet meer naar omgekeken. Die randen zijn erg lelijk.. Valt in een geheel misschien niet op, maar dat kan veel beter. Als we het toch op een hoog afwerkings niveau gooien, dan moet dat niet achterblijven.

Die openingen en de verdere randen dus netjes nagelopen. Straks alles opnieuw in de filler en een prachtige kleur er op! Kan niet wachten.
 
Laatst bewerkt:
Heb voor de Voxan nog een stuk van die zwarte slang nodig.
Zo'n slangetje wat bijvoorbeeld van en naar een koel expansietankje loopt.
Zit vaak vast met zo'n ijzerdraad clipje. Iemand toevallig wat voor mij liggen?
 
Heb voor de Voxan nog een stuk van die zwarte slang nodig.
Zo'n slangetje wat bijvoorbeeld van en naar een koel expansietankje loopt.
Zit vaak vast met zo'n ijzerdraad clipje. Iemand toevallig wat voor mij liggen?


Bij de een autogarage o.i.d. een stuk brandstofslang halen, klemmetjes hebben de meeste garages ook wel, kost geen drol dat spul.
 
Ja weet ik, maar dat is meteen weer zo enorm dik en stug.
Ben al bezig met iemand in het zijspancafe. Denk dat dat wel gaat lukken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan