MF 't Gooi Deeltje 122

ok.. noodpoll

  • wet t-shirt

    Stemmen: 17 63,0%
  • speedo

    Stemmen: 4 14,8%
  • opzouten, ik wil enkel vreten!

    Stemmen: 6 22,2%

  • Totaal aantal stemmers
    27
Status
Niet open voor verdere reacties.
3399d1332430398-ducati-848-evo-corse-first-ride-848-evo-corse-2.jpg
Bedankt voor alle GS-ers uit Italie, Frankrijk, Nederland, Zwitserland, Oostenrijk en Duitsland.

Ze vroegen erg bezorgd aan mijn mede-rijders die wel een GS hadden of het niet lastig was om iemand met een KTM erbij te hebben en of dat niet een beetje op hield.....


B|
_O- :P
















Plaatjes *O*
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moeten agenten gepast geweld gebruiken. Iemand een paar keer in zijn kloten schoppen vind ik niet erg gepast.
 
Gelukkig hebben we hier onze mening ook al klaar voor die agente :P
En dat na een half filmpje van iets meer dan een minuut.

Die pannekoek schijnt ervoor ook al peperspray hebben mogen ervaren.
Had geen zin niet. Gek ook :+
Dan heb je meerdere opties :Y
Met zijn 2-en en pannekoek richting ramen :N
Neerschieten :N
Knietje :Y Of desnoods 2 :Y
En er zijn nog wel meer optie's.

Dus zolang het hele verhaal nog niet boven tafel is, geef ik haar het voordeel van de twijfel.
En dan ook meteen op i-net Rodney King erbij noemen :N

Als ze niets doen is het niet goed. Agenten moeten harder optreden...
Als ze het wel doen is het ook niet goed. Aso agente, ontslaan, tuchtraad...

Ben benieuwd naar de waarheid :Y

Het is duidelijk dat de politie baat heeft bij meer Krav Maga law inforcement lessen. ;)
Er zijn zoveel meer efectievere manieren om dit voor elkaar te krijgen waarmee je dit soort gezeur niet hebt.

Ik ben erg benieuwd hoe je die eerste schop denkt te kunnen verantwoorden als toelaatbaar geweld.
 
Laatst bewerkt:
Het is duidelijk dat de politie baat heeft bij meer Krav Maga law inforcement lessen. ;)
Er zijn zoveel meer efectievere manieren om dit voor elkaar te krijgen waarmee je dit soort gezeur niet hebt.

Ik ben erg benieuwd hoe je die eerste schop denkt te kunnen verantwoorden als toelaatbaar geweld.
De arrestatie- en zelfverdediging lessen op de politieacademie bestaan uit een combinatie van meerdere vechtsporten met een blauw randje. Er is, volgens mij, ook een kleine invloed van krav maga. Als de politie puur en alleen krav maga zouden leren en toepassen is het al gauw niet meer proportioneel. Daarnaast is het in sommige situaties ook echt niet toe te passen.



Maar het leren en toepassen is natuurlijk iets heel anders, de beste stuurlui staan immers aan wal :P
 
Laatst bewerkt:
De arrestatie- en zelfverdediging lessen op de politieacademie bestaan uit een combinatie van meerdere vechtsporten met een blauw randje. Er is, volgens mij, ook een kleine invloed van krav maga. Als de politie puur en alleen krav maga zouden leren en toepassen is het al gauw niet meer proportioneel. Daarnaast is het in sommige situaties ook echt niet toe te passen.



Maar het leren en toepassen is natuurlijk iets heel anders, de beste stuurlui staan immers aan wal :P

Ik denk dat je niet helemaal volgt wat law enforcement krav maga is. :)
Toevallig is er laatst een seminar gegeven aan een aantal politie functionarisen, maar law enforcement krav maga gaat ook over het overmeesteren van een verdachte zonder dit soort geweld. Tuurlijk komt er wel pijn bij kijken, maar dat hoeft niet zo uitbundig te zijn als wat deze mevrouw liet zien. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat Taco (bondscoach Ju Jitsu) les geeft op de politieacademie in Ju Jitsu en Judo, dussehm dat ook :Y
 
Ik had ff over het stukje law-enforcement heen gelezen.. My bad ;)

Geeft niet joh. ;)

Als ik het goed begrijp van mijn instructeur (en wat ik als demo's heb gezien) komt het erop neer dat law-enforcement krav maga bedoeld is om je functie goed uit te kunnen voeren 'zonder erna aangeklaagd te kunnen worden' ;) (of zoals hier naar op youtube te komen). Denk hierbij aan een bepaalde grip of houding een verdachte geweldloos (niet pijnloos) naar de grond kan werken, of ontwapenen (maar dan met iets meer geweld).

Wat ik ook begreep is de politie hier erg geinteresseerd in. Omdat ik zelf geen inzichten heb in wat nu eigenlijk de huidige politie training is (behalve wat ik kan vragen aan politie agenten :+) weet ik niet in hoeverre dit al gebruikt wordt.

Ik denk dat het erg goed is dat de politie meerdere vechtstijlen in haar functioneren inzet. Krav zal ook niet alles bedekken. Ik neem aan dat jullie ook BJJ leren?

Uiteindelijk is Krav ook alleen maar een resultaat van meerdere gevechtsporten.

Je bent dus al echt begonnen met de academie Robin? Hoe bevalt het? :)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat Taco (bondscoach Ju Jitsu) les geeft op de politieacademie in Ju Jitsu en Judo, dussehm dat ook :Y

Maar dan in aangepaste vorm mag ik hopen. ;) Jezelf vastleggen in een greep is mooi omdat de verdachte geen kant meer op kan... maar jij ook niet. Lijkt mij niet wenselijk voor een politie agent.
 
Gelukkig hebben we hier onze mening ook al klaar voor die agente :P
En dat na een half filmpje van iets meer dan een minuut.

Die pannekoek schijnt ervoor ook al peperspray hebben mogen ervaren.
Had geen zin niet. Gek ook :+
Dan heb je meerdere opties :Y
Met zijn 2-en en pannekoek richting ramen :N
Neerschieten :N
Knietje :Y Of desnoods 2 :Y
En er zijn nog wel meer optie's.

Dus zolang het hele verhaal nog niet boven tafel is, geef ik haar het voordeel van de twijfel.
En dan ook meteen op i-net Rodney King erbij noemen :N

Als ze niets doen is het niet goed. Agenten moeten harder optreden...
Als ze het wel doen is het ook niet goed. Aso agente, ontslaan, tuchtraad...

Ben benieuwd naar de waarheid :Y
Dus omdat hij niet zoals gehoopt op pepperspray reageert is een trap in het kruis gewoon prima :?

WTF :? ben jij nou nog mens of ben je enkel met je politie-hobby bezig :?


De man kan nauwelijks staan, zo dronken is hij.
Heeft geen wapen :N
2 agenten naast elkaar.

Naar mijn idee mag je als agent een opleiding hebben om in deze situatie iemand onder controle te krijgen. Kun je dat niet doe je het verkeerde werk.



In een dreigende situatie is het iets heel anders ja, dan aanpakken en is dit in mijn ogen dan ook zeker geoorloofd.
 
edit op verzoek ;)
 
Laatst bewerkt:
Dus omdat hij niet zoals gehoopt op pepperspray reageert is een trap in het kruis gewoon prima :?

WTF :? ben jij nou nog mens of ben je enkel met je politie-hobby bezig :?


De man kan nauwelijks staan, zo dronken is hij.
Heeft geen wapen :N
2 agenten naast elkaar.

Naar mijn idee mag je als agent een opleiding hebben om in deze situatie iemand onder controle te krijgen. Kun je dat niet doe je het verkeerde werk.



In een dreigende situatie is het iets heel anders ja, dan aanpakken en is dit in mijn ogen dan ook zeker geoorloofd.
:^

tenzij de man niet alleen verbaal, maar ook fysiek agressief reageerde voor de pepperspray. Daar zit het verschil in mijn ogen. Iemand die jou b.v. schopte moet je gewoon terug schoppen, maar als ie bijt (denk aan Els) kan ie wel iets meer krijgen.
 
Het filmpje ff snel gekeken thuis voordat ik naar t werk ging. Eerste fout in mijn ogen: de mannelijke agent staat te kijken en het vrouwtje moet die vent naar de grond krijgen :P
 
:^ :Y er zijn ook andere manieren om hem op de grond te krijgen

Meteen met je dienstwapen knallen is ook zo wat .. dan maar "gepast geweld" bij iemand die geen gehoor wil geven aan een bevel, dronken of niet. Wat "gepast" is kun je over discussieren.
 
Laatst bewerkt:
Het filmpje ff snel gekeken thuis voordat ik naar t werk ging. Eerste fout in mijn ogen: de mannelijke agent staat te kijken en het vrouwtje moet die vent naar de grond krijgen :P

Emancipatie ;)

Maar lijkt me dat ze deze man toch wel gewoon in de boeien hadden kunnen slaan. Wat vooraf ging is natuurlijk ook van belang, lijkt me nu toch ietwat ongepast geweld.
 
Ja, goeie.
Zo gaan we alle dronkaards aanpakken.


10.000Volt op je flikker en ontnuchteren maar

Ach iig geen blauwe ballen ;) Andere vraag dan: wat zou jij doen als deze man niet mee wilde werken?

Ze leren toch houdgrepen enzo bij de politie? Lijkt mij dat ze die konden toepassen op de een of andere manier
 
Laatst bewerkt:
:^

tenzij de man niet alleen verbaal, maar ook fysiek agressief reageerde voor de pepperspray. Daar zit het verschil in mijn ogen. Iemand die jou b.v. schopte moet je gewoon terug schoppen, maar als ie bijt (denk aan Els) kan ie wel iets meer krijgen.

Iemand pas terugschoppen nadat je pepperspray in zijn ogen hebt gesprayed lijkt me ook niet profesioneel te rechtvaardigen. ;)

Als burger mag je je verdedigen, maar als iemand op de grond ligt mag je hem ook niet meer schoppen (onnodig geweld wat los staat van de verdediging). Tenzij er nog steeds een dreiging is (hij pakt een mes oid).
 
Tja, of het professioneel is...
En wil ook niet zeggen dat het de juiste manier is :N
Het is een manier :Y

Wat zou zij, of de twee agenten samen dan moeten doen?
Kom is met een paar ideeën :Y

Tip: Met zijn tweeën er vol in gaat hem niet worden. (lees: glas)
Vragen aan die pannekoek of die rustig zijn handen wil spreiden waren ze/ was ze al voorbij ;)
 
Niet alle dronkaards hoeven een schok te krijgen :P Als ze niet meewerken na pepperspray en alles moet je toch wat.
 
Laatst bewerkt:
Tja, of het professioneel is...
En wil ook niet zeggen dat het de juiste manier is :N
Het is een manier :Y

Wat zou zij, of de twee agenten samen dan moeten doen?
Kom is met een paar ideeën :Y

Tip: Met zijn tweeën er vol in gaat hem niet worden. (lees: glas)
Vragen aan die pannekoek of die rustig zijn handen wil spreiden waren ze/ was ze al voorbij ;)

De hurticane lijkt mij acceptabel. :Y
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan