Het MV Agusta topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag allemaal :W

Sinds vandaag officieel de nieuwe bezitster van een F3 675 in het wit :9

Super super blij ermee *O*

Hiervoor een SF 848 gehad en nog steeds in het bezit van Aprilia RS250 :)

Fotootje volgt snel
 
Laatst bewerkt:
@ Liekie

Welkom, en als je foto in de openingspost moet, geef je maar even een seintje.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst. Al zullen de meeste km's gemaakt worden na de jaarwisseling. (vrees ik)
 
Dag allemaal :W

Sinds vandaag officieel de nieuwe bezitster van een F3 675 in het wit :9

Super super blij ermee *O*

Hiervoor een SF 848 gehad en nog steeds in het bezit van Aprilia RS250 :)

Fotootje volgt snel

Welkom! Mooie combinatie fietsen. Wellicht de twee best sturende ooit ;) En laten we zeggen dat ik beide grote broeders heb!
 
Ja thnx mannen!! En idd het wordt nu alleen maar kijken naar de motor, hopelijk begint de lente een beetje vroeg :Y

Ik heb al wel een fotootje dat hij op de brug staat bij de dealer.






Heb er een korter achterkantje op laten monteren, maar staat nog te ver af vd kont, dus hier in de schuur de verlichting enzo ertussen wegprutsen, zodat de kenetekenplaat er strak onder komt te zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ja thnx mannen!! En idd het wordt nu alleen maar kijken naar de motor, hopelijk begint de lente een beetje vroeg :Y

Ik heb al wel een fotootje dat hij op de brug staat bij de dealer.

[~[url="http://i828.photobucket.com/albums/zz204/liekie-38/8FD155E1-BADD-48B9-B816-7519A271F112.jpg"]afbeelding~][/URL]




Heb er een korter achterkantje op laten monteren, maar staat nog te ver af vd kont, dus hier in de schuur de verlichting enzo ertussen wegprutsen, zodat de kenetekenplaat er strak onder komt te zitten.

Mooi hoor! Fris kleurtje
 
Ja thnx mannen!! En idd het wordt nu alleen maar kijken naar de motor, hopelijk begint de lente een beetje vroeg :Y

Ik heb al wel een fotootje dat hij op de brug staat bij de dealer.

[~[url="http://i828.photobucket.com/albums/zz204/liekie-38/8FD155E1-BADD-48B9-B816-7519A271F112.jpg"]afbeelding~][/URL]




Heb er een korter achterkantje op laten monteren, maar staat nog te ver af vd kont, dus hier in de schuur de verlichting enzo ertussen wegprutsen, zodat de kenetekenplaat er strak onder komt te zitten.

Mooie fiets!
 
Dag allemaal :W

Sinds vandaag officieel de nieuwe bezitster van een F3 675 in het wit :9

Super super blij ermee *O*

Hiervoor een SF 848 gehad en nog steeds in het bezit van Aprilia RS250 :)

Fotootje volgt snel
Gefeliciteerd, eindelijk een klein half zusje erbij. :W

Gisteren de B3 op de aanhanger gezet en naar de veringboer gebracht. Daar nog even besproken wat er allemaal moet worden gedaan. Heb ook de uiteindelijke schokbreker in handen gehad. Echt een mooi afgewerkt degelijk ding. Alleen is die van mij custom built en krijg ik een rode veer om te matchen bij het frame en de wielen.
Voorvork krijgt de pakket B (500,-) behandeling voor circuit gebruik zodat we een mooi uitgebalanceerd en ruim instelbaar systeem krijgen. Hij heeft zelf het goedkopere pakket (350,-) aangeraden maar ik ben voor het zekere gegaan en de voorvork compleet laten ombouwen. Het plaatsen van een cartridge was ook mogelijk maar dan praat je over 1200,- euro en meer.
 
Ja thnx mannen!! En idd het wordt nu alleen maar kijken naar de motor, hopelijk begint de lente een beetje vroeg :Y

Ik heb al wel een fotootje dat hij op de brug staat bij de dealer.

[~[url="http://i828.photobucket.com/albums/zz204/liekie-38/8FD155E1-BADD-48B9-B816-7519A271F112.jpg"]afbeelding~][/URL]




Heb er een korter achterkantje op laten monteren, maar staat nog te ver af vd kont, dus hier in de schuur de verlichting enzo ertussen wegprutsen, zodat de kenetekenplaat er strak onder komt te zitten.


Schitterende fiets! 8-) 8-)
 
Gefeliciteerd, eindelijk een klein half zusje erbij. :W

Gisteren de B3 op de aanhanger gezet en naar de veringboer gebracht. Daar nog even besproken wat er allemaal moet worden gedaan. Heb ook de uiteindelijke schokbreker in handen gehad. Echt een mooi afgewerkt degelijk ding. Alleen is die van mij custom built en krijg ik een rode veer om te matchen bij het frame en de wielen.
Voorvork krijgt de pakket B (500,-) behandeling voor circuit gebruik zodat we een mooi uitgebalanceerd en ruim instelbaar systeem krijgen. Hij heeft zelf het goedkopere pakket (350,-) aangeraden maar ik ben voor het zekere gegaan en de voorvork compleet laten ombouwen. Het plaatsen van een cartridge was ook mogelijk maar dan praat je over 1200,- euro en meer.

Ben wel benieuwd wat de invloed is van dit veringpakket op het superlichte, (soms te :X ) 'snappy' stuurgedrag van de B3.
Ding stuurt zo extreem licht, weegt zo weinig en accelereert zo fel dat ik soms het gevoel heb dat-ie een eigen leven leidt. Een MM Corsaro bijvoorbeeld voelt als een 'stabiele, goeie lobbes' vergeleken met de B3 _O-

full
 
Ben wel benieuwd wat de invloed is van dit veringpakket op het superlichte, (soms te :X ) 'snappy' stuurgedrag van de B3.
Ding stuurt zo extreem licht, weegt zo weinig en accelereert zo fel dat ik soms het gevoel heb dat-ie een eigen leven leidt. Een MM Corsaro bijvoorbeeld voelt als een 'stabiele, goeie lobbes' vergeleken met de B3 _O-

[afbeelding]
Ik mis mijn Corsaro ook soms een beetje. Veel meer geschikt om een beetje op te toeren en soms even de piraat uit te hangen. Veel breder inzetbaar om maar zo te zeggen. Brutale is meer een streetfighter, gewoon een kuiploze F3 met een ander stuur.
Ik heb voornamelijk last met bochten op hoge snelheid. De fiets wordt dan een tikkie nerveus, dat ligt natuurlijk ook aan mijn lange lijf die veel wind vangt. Voordeel is wel dat je met de Brutale het idee hebt dat je hard aan het rijden bent hoewel dat in werkelijkheid best meevalt. Met de Corsaro is dit juist andersom, wat een stabiele fiets met enorm blok is dat.
 
Ik mis mijn Corsaro ook soms een beetje. Veel meer geschikt om een beetje op te toeren en soms even de piraat uit te hangen. Veel breder inzetbaar om maar zo te zeggen. Brutale is meer een streetfighter, gewoon een kuiploze F3 met een ander stuur.
Ik heb voornamelijk last met bochten op hoge snelheid. De fiets wordt dan een tikkie nerveus, dat ligt natuurlijk ook aan mijn lange lijf die veel wind vangt. Voordeel is wel dat je met de Brutale het idee hebt dat je hard aan het rijden bent hoewel dat in werkelijkheid best meevalt. Met de Corsaro is dit juist andersom, wat een stabiele fiets met enorm blok is dat.

Volgens mij ligt het deels aan vering, ik vond de b800rr ook te springerig in bochten, front is al licht en als vering dan niet dempt is stabiliteit snel weg. Vertel maar eens als je vering update gedaan is hoe het dan voelt
 
Hier is de Li Ion accu ook aangekomen... Die gaat er na de winter pas in. Nu staat de oude accu nog aan de druppellader, maar ik heb nog geen Li Ion lader. Dus blijft de nieuwe accu er nog even uit, want met het alarm overleeft de Li Ion het anders geen winter.
 
Laatst bewerkt:
Kenners, even een vraagje. Welk type ignition coils zitten er op de MV F4 1000 R van bouwjaar 2007?

Bij de Jappen heb je 2 verschillende typen. Denso en (volgens mij) Mitsubishi.

Het gaat mij met name om de compatibiliteit van de aansluitingen van de stekkers. Wellicht toch eens kijken voor een quickshifter ;)
 
Kenners, even een vraagje. Welk type ignition coils zitten er op de MV F4 1000 R van bouwjaar 2007?

Bij de Jappen heb je 2 verschillende typen. Denso en (volgens mij) Mitsubishi.

Het gaat mij met name om de compatibiliteit van de aansluitingen van de stekkers. Wellicht toch eens kijken voor een quickshifter ;)

Hoi Peter,

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar welke quickshifter heb je op het oog? Translogic?

Als ik het me goed herinner passen passen de HM plus en seamless shifter op de F41000R.
 
Ik ben me ook al enige tijd aan het oriënteren over een stand alone.

Ik twijfel tussen de Healtech of de Starlane.
Bij alle overige zit je aan een Rapide bike of Powercommender vast.
Hier heb ik nou net geen trek in want hij loopt perfect.

Ik ben benieuwd aan welke je zelf zit te denken.
 
Ik heb zowel een Rapid Bike QS als een standalone gehad op mijn vorige motor.

Een standalone heeft mijn voorkeur. Ik wil de nieuwe Healtech misschien wel proberen. Via smartphone in te stellen, leuke gimmick. Maar ik moet eerst weten welk type ignition coil de MV heeft, dan kan ik informeren of ze een passend kabelboompje hebben.
 
Ik ben me ook al enige tijd aan het oriënteren over een stand alone.

Ik twijfel tussen de Healtech of de Starlane.
Bij alle overige zit je aan een Rapide bike of Powercommender vast.
Hier heb ik nou net geen trek in want hij loopt perfect.

Ik ben benieuwd aan welke je zelf zit te denken.

Ik kwam deze QS onlangs tegen. Misschien is het wat voor je.

HM heeft sinds kort een nieuwe QS, de HM super lite quickshifter. Dit model is zeer aantrekkelijk geprijsd (275 excl). Volgens de omschrijving past deze QS op elke 4-takt met penbobines. Volgens de omschrijving past deze QS ook op de F4. Op mijn Brutale had ik een HM QS en die werkte erg goed.
 
Ik kwam deze QS onlangs tegen. Misschien is het wat voor je.

HM heeft sinds kort een nieuwe QS, de HM super lite quickshifter. Dit model is zeer aantrekkelijk geprijsd (275 excl). Volgens de omschrijving past deze QS op elke 4-takt met penbobines. Volgens de omschrijving past deze QS ook op de F4. Op mijn Brutale had ik een HM QS en die werkte erg goed.

Volgens mij is het probleem met deze QS dat de sensor uitgaat van een duw/treksysteem, terwijl de F4 bij de standaard remschakelset het schakelpedaal direct op de schakelas heeft bevestigd waardoor de sensor er niet tussen kan. Dat geldt voor bijna alle QS... Vandaar dat de Healtech wel interessant is doordat deze een geheel ander type sensor gebruikt wat wel direct past op de F4.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan