Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Zealot

MF veteraan
7 feb 2003
6.595
13
Harderwijk
Beste Forumers,

Als vervolg op het Grote kleine wielen topic deel 1:

Honda 4-takt replica, grote en kleine wielen topic, deel 2

Iedereen met een chineese repica van de Honda Dax,Monkey,Ape, Gorilla, PBR(ZB). t-rex, supercub en nog veel meer kunnen hun vragen, foto's, verhalen, en mededelingen hier kwijt. Ook mensen die er geen een hebben en er aan denken een aan te schaffen.

Het oorspronkelijke eerste topic van Gerdien:
Skyteam : Dax, Monkey, Gorilla en PBR 125cc

deel 1:
Het grote kleine wielen topic - Deel 1

Handige links:

....................

Heb je fotos, plaats ze gerust
full
 
Mag ik hier ook een fototje plaatsen van mijn originele Honda CT70? O-) Er zitten tenslotte genoeg Chinese onderdelen aan... :+

2cqnnra.jpg

alt0js.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zag op YouTube een leuk filmpje van een Honda brommer meeting.

Linkje

http://www.reismotor.nl/ op de site van Marcus' staan de 2 delen van de Honda meeting in vechten
 
Rustig hier.veel van jullie op vakantie?
Wie van jullie neemt zijn mini mee op vakantie?
Ik zit er wel eens aan te denken.
Ik denk wel dat je dan een hele stevige drager nodig hebt op je camper/caravan.in de auto zelf meenemen is met de c100 geen optie in de caravan gaat ook niet. Ik hoor graag jullie ervaringen/suggesties
 
Mijn skyteam pbr wel maar 49cc maar dat is ook minder dan 25kw :+
Met ander voorlicht en dubbele uitlaat :)

fncx0g.jpg
 
Zo,

weer een beetje bijgelezen. en nog steeds van de partij.. wel een hele tijd geen tijd gehad...

mooie dingen gezien.. ook heel handig zo je dax aan de voorkant hangen.. niet bang voor vliegen?


mijn daxje staat al weer klaar.. en ik heb er ook al weer op gereden.. nieuw blokje, nieuwe langere achterbrug.. grotere remschijf voor... extra tankje..

nog te doen... mwah.. komt later eerst rijden..

groeten,
 
Inmiddels heb ik een nieuwe baan, tenminste, daar begin ik binnenkort... het is een 6km van m'n huis af en vind het zonde om mijn 500cc twin daarvoor te pakken. Nu zal ik vast wel regelmatig op de trapfiets gaan, maar een keer op de motor is ook wel lekker... nu dus een beetje aan het twijfelen of ik er een 125cc motortje bij moet kopen of misschien gewoon een brommer om er heen te tuffen af en toe. Enige is wel dat ik eerst m'n proeftijd door wil komen, als dat goed is ga ik op zoek.. dus of een Skyteam, of een YBR of een CBR of een 49cc dingetje. Daarnaast zit ik al een paar weken met een overbelaste knie die herstellende is, maar dat duurt ook een eeuwigheid en motorrijden is wat minder met zo'n knie, autorijden zelfs nog minder.

Ben alleen dus weer bang als ik er een 2e lichte motor bij koop, de 500cc nooit meer zal rijden.. ;)
 
Ja is de 170 cc 4V charger.. met dirtmax carb.. (23 Hp..) moet wel ff genoeg zijn.. :-)
Nu nog 12" wielen, en diskbrake achter...

blok is perfect!.. heeft ruim voldoende power.. (bijna te veel...) trekt ook onderin heel goed.
heb er nu all wat kilometers mee gemaakt, en geen lekkages, geen gerammel etc..
Ook de "jongens " in engeland zijn zelf heel enthousiast.. rijden er zelf ook mee, welliswaar onder een monkey, maar hebben met een blok al ruim 5200 mijl mee gereden zonder problemen. kleppenstellen nog niet nodig geweest.. werkt op dit blok met shims (vulplaatjes)
op de dyno met dit blok rond de 110 mijl (~ 170-180Km/h) op op de weg makkelijk 80 (~130)
wordt netjes geleverd met Carb naar keuze.. (23 of 28 Pk is Dirtmax of Mikuni VM26) oliekoeler, spruitstuk, schakelarm, kickstarter, CDI ~14000 Rpm., ontsteking met of zonder lichtspoel en spanningsregelaar..
Cylinder is NiCaSil..

zijn ook met een turbo blok bezig, op basis van dit blok, en die geeft op dit moment ~ 40 PK.. komt ook geregelde brandstofinjectie op, wat later in een kit op de markt gebracht gaat worden..

enthousiaste mensen, en werken netjes..

mocht je meer willen weten, laat me maar horen..

heb ook een filmpje op youtube waar je kan horen hoe snel die op gas reageert..

Groeten,
 
Laatst bewerkt:
Je moet het maar durven, met zo'n blok onder een Monkey! Kost zoiets eigenlijk? Al gauw richting 1000 euro of er overheen?

Eens ff voor verzekeringen zitten kijken, bij een 50cc Monkey kost het me +/- 9 euro per maand (met diefstal), voor een 125cc kost het me 2,29 per maand (ook met diefstal)... wat een verschil. Enige nadeel is dan de wegenbelasting van 100 euro per jaar, maar voor die 16 euro verschil per jaar wel 75cc meer en geen last van de politie met rollenbanken etc. .
 
Bij mij was de afweging replica (dus belasting betalen) of oldtimer Honda. Ik koos voor de laatste. Daxje kost me 2,50 per maand en meer niet. *D
 
Nu is een oldtimer Dax denk ik wel beter te vinden dan een oldtimer Monkey. ;)
Maar wel goedkoop zo, vrij van belasting en dan maar 2,50 en ook nog eens een echt Honda blok er onder, of heb je er een ander blok onder hangen? Blokje van oehoeboeroe er onder en gaan met die banaan. :]
 
Die site ken ik ja, is hier eens eerder gepost in een vorig topic.
Voornamelijk brommer-Monkeys.. heb je bij de RDW geen problemen dat er een groter blok in hangt dan de 70cc op papier?
 
Nee hoor, was geen enkel probleem. Maar in Duitsland was hij ook al op 125cc gekeurd, dus dat kan schelen. Het enige wat ze mbt het blok hebben gedaan is het motorbloknummer genoteerd.

Misschien als je Jan belt dat hij je meer info kan geven of het mogelijk is een Z50 op motorkenteken te krijgen? Of dat hij een Z50 op 125cc in Duitsland gekeurd kan vinden? Hij heeft zelfs een motomonkey op de site staan zie ik nu: http://www.korff-design.com/~honda/?soortID=100

En misschien heb je iets aan dit topic: http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=8&t=22255
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan