Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Ik hoop dat ik ooit geld genoeg heb om dit hobby motortje ook te bezitten. Ik zat te denken om misschien eerst een frame te halen. En rustig aan op te bouwen.

Heeft de CBR ook een liggende motor?
 
Zo, m'n bamidax wordt weer dagelijks bereden :P Woon sinds vorige week in Arnhem. Naar m'n werk is het zo'n 10 minuten fietsen, met de Dax 5 minuten :P Nu het wat kouder is pak ik lekker de Dax. Ik durf 'm alleen niet in de achtertuin te starten, dat doe ik voor op straat pas _O-
 
Zo, m'n bamidax wordt weer dagelijks bereden :P Woon sinds vorige week in Arnhem. Naar m'n werk is het zo'n 10 minuten fietsen, met de Dax 5 minuten :P Nu het wat kouder is pak ik lekker de Dax. Ik durf 'm alleen niet in de achtertuin te starten, dat doe ik voor op straat pas _O-
let op voor mayonaise in je blok, deze komt zo totaal niet op temperatuur.
 
10 minuten fietsen naar het werk en dan de bamidax pakken. Mijn god, de luiheid... :]
M'n fiets heeft een lekke band, en ik heb nog geen tijd gehad om die te plakken :P Ik denk dat ik met de fiets net zo snel ben uiteindelijk, want met m'n Dax kan ik niet ff stiekem door rood rijden, plus zo met het koude weer 's ochtends heeft het ding soms opstart problemen :P
 
Dit weekend gewoon plakken. :+
Dat is wel een nadeel van fietsen; er ligt meer zooi op het fietspad, dan op de 'grote' weg voor auto's en motoren.
 
In Azië ontwikkelen ze een fietsband die niet lek kan. Ze zijn er al ver mee, kom maar op met dat ding. Echt een uitkomst.
 
Ik heb op mijn fiets een 'onplatbare' band van Schwalbe, meen ik. Heeft dikker rubber, kan je een punaise in duwen zonder problemen.
 
We zijn lekker off topic bezig hier. We fietsen zo toch niemand in de kleine wielen, hoop ik? :+
 
Mijn project begint ergens op te lijken.
Een motorblok is besteld en is een Zongshen 155 geworden, de laatste versie 3 en in de kleur zwart..
De bedoeling is om de kleurstelling van een oude XR of CR over te nemen.
Misschien laat ik het zadel overtrekken met blauwe stof. De wielen waarschijnlijk het geel van een honda gorilla sticker en het frame sowieso rood.

Een paar dingetjes zitten niet mee, het balhoofd lijkt langer dan standaard en heb een andere langere stuuras besteld via de Braap website. Die er nu in zit komt 1,5cm te kort....
In de voorvering lijkt geen demping te zitten maar dat komt op een later moment.
De achterveren zijn helaas niet die ik besteld had maar komen qua kleur wel goed uit, ik had Showa achterveren besteld en krijg goedkope Chinese kopieën opgestuurd pffff

De wielen zijn overigens 12 inch.

1425218157406_zpssldp7gkm.jpg
~[/URL]
 
Mijn project begint ergens op te lijken.
Een motorblok is besteld en is een Zongshen 155 geworden, de laatste versie 3 en in de kleur zwart..
De bedoeling is om de kleurstelling van een oude XR of CR over te nemen.
Misschien laat ik het zadel overtrekken met blauwe stof. De wielen waarschijnlijk het geel van een honda gorilla sticker en het frame sowieso rood.

Een paar dingetjes zitten niet mee, het balhoofd lijkt langer dan standaard en heb een andere langere stuuras besteld via de Braap website. Die er nu in zit komt 1,5cm te kort....
In de voorvering lijkt geen demping te zitten maar dat komt op een later moment.
De achterveren zijn helaas niet die ik besteld had maar komen qua kleur wel goed uit, ik had Showa achterveren besteld en krijg goedkope Chinese kopieën opgestuurd pffff

De wielen zijn overigens 12 inch.

[afbeelding]\[/URL]
Even controleren of er (genoeg) olie in zit. Geen olie= geen demping
 
Kan iemand mij zeggen hoe hard zo een standaard 125cc dax gaat, liefst gps snelheid? Hebben allemaal rond de 5kw zeker? Zit er kwaliteitsverschil tussen de verschillende chinese merken van daxen?
 
Standaard rond de 85km/h GPS, sterk afhankelijk van windrichting en gewicht van de bestuurder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan