Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Kan iemand mij zeggen hoe hard zo een standaard 125cc dax gaat, liefst gps snelheid? Hebben allemaal rond de 5kw zeker? Zit er kwaliteitsverschil tussen de verschillende chinese merken van daxen?
Die vna mij loopt op een goede dag tegen de 95 km/h aan op de GPS, zit wel een dikke herriepijp op, en een Mikuni carburateur. Een dikke 85 km/h halen ze allemaal wel
 
Is het 'verantwoord' om een (chinese) dax te kopen als je totaal niet technisch onderlegd bent? Ik lees op verschillende fora dat de standaard onderdelen heel snel kapot gaan en dat sommigen al met een kapotte schakelbak zitten na een dikke 1000 km. Voor onderhoud zou ik dan ook sowieso naar de motorzaak gaan maar ik wil daar natuurlijk niet elke maand staan.
 
Als totale leek zou ik er niet zo snel een aanschaffen. Ik zou 'm ook niet aanschaffen als serieuze A1 motorfiets ofzo. Het is in feite gewoon een legaal opgevoerde brommer, puur voor de fun.
Het blokje is opzich prima, maar je moet er ook maar net geluk mee hebben. Die van mij wordt nu al zo'n 6000 km mishandelt (waarvan zo'n 1500 km door mij, veel korte ritjes, en zo is het bij de vorige eigenaren ook gegaan), en hij houdt het aardig uit. Blokje schakelt vrij aardig (alleen de neutraal is niet te vinden, maar ook dat verschilt per blok). Maar er trilt wel eens iets los ofzo, en eigenlijk draai je bijna altijd wel een boutje of moer aan stront als je gaat sleutelen.
 
Ik zou het ook meer als funbike willen kopen, alleen voor kortere ritjes met mooi weer en heb ook mijn pcx nog die ik ook gebruik voor ritjes en soms woon/werk verkeer. Alleen denk ik dat het misschien beter is in mijn geval om een honda msx ipv een dax erbij te kopen omdat die een stuk degelijker zijn?
 
Ik heb meerdere chineesjes (skyteam) gehad. De laatste was een Pbr 125 met 2 jaar garantie. In die 2 jaar tijd ongeveer een halve nieuwe pbr gekregen aan onderdelen dus ik zou een Chinees niet aanbevelen als je niet van knutselen houd.

Ik ben uiteindelijk bij de Kawasaki Ksr uitgekomen welke net een slagje groter is (12" velgen).

Er staat heel toevallig een knap exemplaar te koop op het forum :9

Te koop: Kawasaki KSR 110
 
Laatst bewerkt:
ben er zojuist achter gekomen dat me broertjes 50cc 2t sneller is dan mijn 125cc 4t XD

als ik weer werk heb gaat er dus een 150 of 200 cc onder XD
 
IMG-20150504-WA0027_zpssu4pbwca.jpeg

Ik heb er ook 1 :Y Eentje uit 2009, klein beetje aangepast *D

IMG-20150504-WA0029_zpsxmqs1shi.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Klopt, renthal stuurtje :Y Wat rijd dat ook supergeinig _O- Teller is alleen wel héél optimistisch :9
 
Op de teller 100, maar vertrouw het niet zo. Wou het vandaag ff proberen met gps maar het regent me te hard. De remmen zijn ook geupgrade dus als ik m inknijp lig ik al zo'nbeetje :+

Zit overigens een mikuni vm24 carb op dus zal misschien iets sneller als standaard zijn?
 
De Zhenhua Dax die ik heb gehad reed 105 op de teller en nog geen 80 in het echt. Meten is weten. ;)
 
Met die grotere wielen zal de afwijking minder extreem zijn. Wind mee en tegen zal wel een groot verschil zijn op een dag als vandaag!
 
Heb er galespeed velgjes onder zitten. Verschilt geloof ik niet gek veel met normaal, als het al scheelt :P
 
ik heb een 5 ampere landport accu in mn 125 cc zhenhua dax. Die heeft dezelfde afmetingen als de originele 4 ampere, maar is sterker.

Zoeken
 
Laatst bewerkt:
Mijn project gaat niet rap maar gaat nu beetje vaart in komen, moet wel want mijn motorrijbewijs heb ik pas gehaald :-)

Lekker aan het boren / vijlen / schuren geweest om de velgjes wat te pimpen, ze moeten nog wel geel gespoten worden.
Hier wat foto's, per wiel ook nog eens 100 gram lichter geworden :)
DSC00073_1_zps9rmda3ht.jpg


DSC00076_1_zpslilj3srs.jpg


DSC00059_1_zpslrg9mktj.jpg


DSC00058_1_zpsukkvfbbt.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan