Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
1100km en lek :( , maar liggen nieuwe op nu ik heb toch voor bridgestone gekozen de T31 , nu hopen dat ik er langer mee doe
 
Op mn Zrx1200 had ik set Pirelli Angel GT laten monteren , die bevielen toen al goed .
Nu zitten op deze Versys toevallig dezelfde banden ,en bevallen ook erg goed .
Voor mn gevoel doen ze het op deze motor misschien nog wel beter .
 
Laatst bewerkt:
Ik ga deze week voor mn eerste onderhoud, en denk eraan om de radiator beschermrooster te laten plaatsen. Nu heb ik gemerkt dat vooral bij traag rijden in de stad enzo de temperatuur snel kan oplopen totaan de 100°
Zijn er hier mensen die die radiatorrooster geplaatst hebben ? En merken jullie een verschil in temperatuur dan zonder rooster ? Ik maak mij wat zorgen dat de temperatuur te hoog zal oplopen.
 
Zo vandaag ff een "nieuwe uitlaat " gemaakt.
Gewoon de oem demper eraf geschroefd en een klein stukje RVS rond 51mm, schuin afgeslepen, van 15cm onder "zijn buik" parallel met de achterbrug erin gezet. :Y
Geluid lijkt best mee te vallen. Nog ff een keer testritje maken om te proberen of het in de praktijk ook te doen is, en hij nog probleemloos lekker rond draait. :t
 
Ik ga deze week voor mn eerste onderhoud, en denk eraan om de radiator beschermrooster te laten plaatsen. Nu heb ik gemerkt dat vooral bij traag rijden in de stad enzo de temperatuur snel kan oplopen totaan de 100°
Zijn er hier mensen die die radiatorrooster geplaatst hebben ? En merken jullie een verschil in temperatuur dan zonder rooster ? Ik maak mij wat zorgen dat de temperatuur te hoog zal oplopen.

Maakt bij mij het weinig uit, vorige week in Amsterdam rondgereden, het raster is vrij grof. Ik heb 102 graden graden gezien als je stil gaat staan, als je gaat rijden zakt het snel weer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo vandaag ff een "nieuwe uitlaat " gemaakt.
Gewoon de oem demper eraf geschroefd en een klein stukje RVS rond 51mm, schuin afgeslepen, van 15cm onder "zijn buik" parallel met de achterbrug erin gezet. :Y
Geluid lijkt best mee te vallen. Nog ff een keer testritje maken om te proberen of het in de praktijk ook te doen is, en hij nog probleemloos lekker rond draait. :t


Vergeet ook niet ff aan de buren te vragen wat zij er van vinden O-)

:+
 
Maakt bij mij het weinig uit, vorige week in Amsterdam rondgereden, het raster is vrij grof. Ik heb 102 graden graden gezien als je stil gaat staan, als je gaat rijden zakt het snel weer.

Is toch normaal ik zit ook op 100 graden ,het is onder hoge druk .
Je heb ook een radiatorkoeler er op .
En zolang er geen stoom uit komt 🤪
 
Is toch normaal ik zit ook op 100 graden ,het is onder hoge druk .
Je heb ook een radiatorkoeler er op .
En zolang er geen stoom uit komt 🤪

Idd, vandaag ook weer 102 graden gezien, even rijden en het zakt snel naar 85 graden.
Ik heb hem maar weer op buitentemperatuur gezet, 27 graden is veel leuker. ;)
 
Ik ga deze week voor mn eerste onderhoud, en denk eraan om de radiator beschermrooster te laten plaatsen. Nu heb ik gemerkt dat vooral bij traag rijden in de stad enzo de temperatuur snel kan oplopen totaan de 100°
Zijn er hier mensen die die radiatorrooster geplaatst hebben ? En merken jullie een verschil in temperatuur dan zonder rooster ? Ik maak mij wat zorgen dat de temperatuur te hoog zal oplopen.


Bij mijn 1000km beurt heb ik deze ook gelijk laten plaatsen , maar hij word er niet warmer door onder het rijden , vind zo en zo dat de Versys bij rustig rijden sneller warmer word dan mijn zx-9r .
Dus als ik rustig rijd of stil sta bij verkeerslichten dan ga de temp sneller omhoog richting 102 maar de ven doet zijn werk .
Bij gewoon kunnen rijden , ligt er aan waar ik rijd dan is de temp rond de 69 a 72 graden .
 
Vergeet ook niet ff aan de buren te vragen wat zij er van vinden O-)
:+

Die zijn vorige week al verhuisd _O- (echt waar :t )

Nee wat het geluid betreft lijkt het heel erg mee te vallen, moet komende week ff een proefrit maken.
Wou er ff een foto bij zetten, maar lukte niet, mss is deze te groot ( .JPG 184 kB ). :/
 
Laatst bewerkt:
Idd, vandaag ook weer 102 graden gezien, even rijden en het zakt snel naar 85 graden.
Ik heb hem maar weer op buitentemperatuur gezet, 27 graden is veel leuker. ;)

ja inderdaad, bij traag rijden zit je rap aan 100°
leuk als 't wat frisser is, maar bij deze temperaturen zit je toch snel te smeken dat 't licht maar gauw terug op groen springt.
 
Nieuwe bagster gemonteerd. Langzaamaan weer wat meer eigen.😁
full
 
Naar aanleiding van incidenten op de overvolle wegen heb ik een GoPro Hero 5 Black op mijn Versys gemonteerd, voor als het (bijna) fout gaat. Als bewijs voering als het echt een keer fout gaat.

2lj6atg.jpg

Met deze opstelling kan ik ook mijn 12 volt aansluiting gebruiken.

5862056050_6bcb170845.jpg

Deze opstelling ga ik nog proberen als ik de mount binnen heb, is besteld.
 
Vind het beide mooie zadels om te zien , bagster en de top sellerie , zien er eigenlijk wel redelijk het zelfde uit , zit er nu veel verschil in of misschien stiekem zelfde fabrikant maar andere naam .
Vind wel , of lijkt het zo dat waar de bestuurder zit , een diepe zit en dat het gedeelte van de passagier lijkt zo hoog of is dit gezichts bedrog omdat er nu versys staat .
 
Jij hebt ook die korte dempers toch? Ik ben erg benieuwd naar hoeveel geluid dat produceert.

@ Rik: Bedankt voor het plaatsen van de foto's *O* :t

Nou, ik vind de de "onder-zijn-buik dempers heel mooi. 8-)
Op de foto is gewoon een open buis van rond 51mm zonder iets erin.
Hij bromt wel zwaar, maar niet echt heel veel herrie.
Wel liep hij niet meer zo mooi omdat hij te weinig tegendruk had. :/
Ik heb er nu schuin, evenwijdig met het afgezaagde deel mee, een geperforeerde plaat in gelast. Het oppervlak van de gaten is iets meer als het opp. van de buisjes van de oem einddemper aan uitlaatzijde, maar omdat deze schuin staat heeft hij toch iets meer lucht(uitlaatgas)weerstand t.o.v. haak erin. Haaks erin zou de doorlaat capaciteit te klein (veel kleiner als origineel)zijn, en dat werkt zeker niet :N
Ik had verwacht dat hij iets meer zou dempen, maar dat maakt weinig uit.
Hoe hij nu loopt heb ik nog niet geprobeerd. :/
 
Vind het beide mooie zadels om te zien , bagster en de top sellerie , zien er eigenlijk wel redelijk het zelfde uit , zit er nu veel verschil in of misschien stiekem zelfde fabrikant maar andere naam .
Vind wel , of lijkt het zo dat waar de bestuurder zit , een diepe zit en dat het gedeelte van de passagier lijkt zo hoog of is dit gezichts bedrog omdat er nu versys staat .
Van de Topsellerie is de zit hoogte van de bestuurder hetzelfde als origineel, de duo zit iets hoger waarbij de voorste rand hoger is opgetrokken en de duo dus niet zo snel naar voren schuift. :t
 
De bagster zit voor de bestuurder lager dus de passagier lijkt hoger te zitten. Voor de bestuurder vind ik het wel prettiger door de verlaging creër je een soort ruggesteun die mij erg goed bevalt. Origineel zadel loopt namelijk iets omhoog naar de passagierszit toe. Het is wat sportiever en meer gestroomlijnd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan