Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed bezig mannen! De fiets zal zich vast op beide plekken prima naar zijn zin hebben (en berijders uiteraard).

Wat dat betreft zijn we in Nederland met toch wat minder bedeeld als andere gebieden.

Hoewel ik uiteraard bij lange na nog niet overal geweest ben :-)

Heb gisteren een mra tour+ X creen en 25mm stuur risers gemonteerd. Ga die vandaag eens even uitproberen. Korte ritje voor de 1000 km beurt gaf al goede resultaten voor het nieuwe scherm in de eerste stand. Dat bied perspectieven. Nu al tot bijna 100 met de helm open kunnen rijden.

Nog wat beschermfolie voor de metalen platen bij de hiel en een 12v stekkerdoos liggen, maar die moeten maar even wachten. Het is nu meer weer om te rijden als te sleutelen.
 
Voor de mijne heb ik zo'n tourruit gekocht bij RAD... Was toen een actie voor 65 EUR of zoiets... Beter dan het originele in ieder geval.

Handvatverwarming, GPS-mount en 12 volt steken er al op. Nu nog een automatisch kettingsmeersysteem en dan is mijn ros helemaal klaar om de trip naar Griekenland aan te vangen.


Ik ben wel benieuwd naar de kostprijs voor een groot onderhoud. Iemand al een idee?
 
Mogge allen,

vroeg me af of één van jullie al de standaard uitlaat heeft vervangen? Vind hem qua geluid en looks nou niet echt je van het.

Overigens heb ik vorige week de andere mogelijke kandidaat gereden, de Tiger 1050 Sport. Mooie looks, heerlijke wegligging, goed afgewerkt, zeer soepele bochtenridder maar ik miste toch één ding en dat was beleving, sensatie of kick van het blok zelf. Iets wat ik wel had bij de grote Versys. Die Tiger is zó lineair dat het gewoon nooit echt spannend wordt :?

Vind overigens de zwarte omranding rond de koplamp ipv grijs, zoals edjeuh hem heeft, wel een stuk mooier.
 
Mogge allen,

vroeg me af of één van jullie al de standaard uitlaat heeft vervangen? Vind hem qua geluid en looks nou niet echt je van het.

Overigens heb ik vorige week de andere mogelijke kandidaat gereden, de Tiger 1050 Sport. Mooie looks, heerlijke wegligging, goed afgewerkt, zeer soepele bochtenridder maar ik miste toch één ding en dat was beleving, sensatie of kick van het blok zelf. Iets wat ik wel had bij de grote Versys. Die Tiger is zó lineair dat het gewoon nooit echt spannend wordt :?

Vind overigens de zwarte omranding rond de koplamp ipv grijs, zoals edjeuh hem heeft, wel een stuk mooier.
ik heb na een weekend Eifel gemerkt dat ik de redelijke stilte van de uitlaat helemaal niet erg vindt. Als je echt doortrekt komt de "kawa-huil" echt wel tevoorschijn.
Nee, ik ga mijn geld besteden aan een andere vering, zowel voor als achter.
De fiets reageert erg zenuwachtig in de bocht als hij randjes e.d. tegenkomt, daarnaast is de vermogensafgifte in standje "power" en zonder traction-control zó groot, dat de fiets regelmatig een bandje achter opschuift. Goed voor het gevoel, maar slecht voor het vertrouwen.
 
De uitlaat klinkt standaard inderdaad niet echt spannend, had zelf ook al naar iets vervangends gekeken, maar ben met fulleke eens dat als ik waarschijnlijk 400 euro "over" had ik waarschijnlijk eerder naar een setje hyperpro's zou gaan kijken. Ik hoor echt van iedereen die het heeft laten doen (niet op de V1000 helaas, die ervaring hoor ik graag nog;) ) dat het de beste investering is die ze gedaan hebben.

Het mra x-creen scherm bevalt overigens erg goed, kan tot lang met visier open rijden en het klapperen is alleen nog maar zijwind, ik heb ook de givi airflow overwogen maar vond die ....euh optisch niet echt optimaal.

Misschien de meest opzienbarende ervaring deze week, ik zat altijd relax op het ruime zadel, beetje in het midden, beetje tegen de buddy maar ben voor mijn gevoel overdreven voorop gaan zitten, maar dat scheelt een bak in gevoel en handling zeg (beginnende rijder, dus misschien voor anderen gesneden koek) veel beter "in" de motor. Meer in attack mode.
 
@Fulleke en de anderen die wat aan de vering willen laten doen, misschien wat stomme vragen maar doen jullie dit om hem juist strakker te laten sturen of juist dat ie soepeler onregelmatigheden opvangt?

Ik lees in reviews dat je bij oneffenheden en hard bochten nemen niet meer goed in het voorwiel voelt wat ie doet, zo ja, dan hoef je toch alleen de voorkant aan te pakken?

Leovince is wel een optie inderdaad.

Maarre waarom zou je standje power inschakelen zonder traction control?
 
Vering veranderen? Ik moet eerlijk zeggen dat die bij ons de schokken en de bochten heerlijk opvangt. Geen enkel moment heb ik het gevoel dat de boel begint te deinen ofzo...
 
veel plezier! kga zelf donderdag naar de Eifel...

Ben er in de dolomieten wel achter gekomen dat ik stalen remleidingen aan ga schaffen. Vering is ook niet zo geweldig. Daarvoor maar eens een keer naar Hyperpro. Verder was het goed vertoeven in de Doloos. Alleen jammer dat we in 10 dagen nog geen 900 km gereden hebben terwijl we er eigenlijk 2300 á 2500 hadden willen doen.
 
Vering veranderen? Ik moet eerlijk zeggen dat die bij ons de schokken en de bochten heerlijk opvangt. Geen enkel moment heb ik het gevoel dat de boel begint te deinen ofzo...

In de Dolomieten er toch achter gekomen dat hij bij snelle bochten met slecht wegdek naar buiten wil.
 
In de Dolomieten er toch achter gekomen dat hij bij snelle bochten met slecht wegdek naar buiten wil.
hij "wipt" inderdaad over de groeven heen, ik noem dat dus "nerveus...
stalen leidingen is ook wel een aardige suggestie trouwens, hoewel ik geen problemen heb gehad met de voorremmen, achter lijkt wel een spons...
 
Als beginnend motorrijder kan ik niet putten uit ervaring en is het zeker moeilijker te benoemen wat er mogelijk beter zou kunnen, maar komen jullie deze "tekortkomingen" tegen als je echt aan het stampen bent ( zoalsje vaak in de reviews leest)?

En in hoeverre zou een goede veersetup (het is allemaal te verstellen maar ik zou niet weten waar te beginnen) van het standaard materiaal hierbij al kunnen helpen? Hebben jullie al ge-expirimenteerd?

Daarbij meende ik ook al te lezen hier en daar dat bandenspanning an sich en de keuze van de band ( de standaard scorpions schijnen zeker niet de beste band te zijn?) Ook wel een bekkie verschil kon brengen.
 
Laatst bewerkt:
Als beginnend motorrijder kan ik niet putten uit ervaring en is het zeker moeilijker te benoemen wat er mogelijk beter zou kunnen, maar komen jullie deze "tekortkomingen" tegen als je echt aan het stampen bent ( zoalsje vaak in de reviews leest)?

En in hoeverre zou een goede veersetup (het is allemaal te verstellen maar ik zou niet weten waar te beginnen) van het standaard materiaal hierbij al kunnen helpen? Hebben jullie al ge-expirimenteerd?

Daarbij meende ik ook al te lezen hier en daar dat bandenspanning an sich en de keuze van de band ( de standaard scorpions schijnen zeker niet de beste band te zijn?) Ook wel een bekkie verschil kon brengen.
ik ga iig naar Hyperpro in Alphen, en ze vragen of het zin heeft de standaard vering bij te stellen. Ik weet dat zij niet alleen maar gaan voor hun eigen verkoop...
 
Ik ben erg benieuwd naar hun bevindingen, mocht je een idee hebben wanneer je gaat en geen probleem hebben met gezelschap ga ik graag met je mee.
 
Vandaag weer een uur gereden op een V1000. Wat is het toch een heerlijke fiets! Stond erg veel wind hier aan de kust maar zo veel minder last van dan op de V650. Ben nu toch wel overtuigd dat hij qua motor karakter en stuurgedrag beter bij mij past dan de Tiger 1050.

Ga nu maar eens serieus werk maken van mijn jacht op een V1000. Nadeel is dat de spiegels weliswaar heel goed zijn maar behoorlijk uitsteken. Verder dan het stuur dus, waardoor ik hem nauwelijks mijn kelder in krijg zo. Zou andere spiegels of die van de V650 bijvoorbeeld er tijdelijk op kunnen doen (?) totdat ik verhuisd ben.
 
Mogge allen,

Als het een beetje meezit ben ik vanaf komende woensdag eigenaar van een V1000 :Y
Met de spiegels van de V650 krijg ik hem een stuk eenvoudiger de kelder in dus dat probeem is opgelost! De standaard spiegels zet ik weer terug als we verhuisd zijn.

Verder voorlopig geen accessoires, dat komt later wel. Wel MPR3's erop, Osco en een zwarte omranding van de koplamp en zwarte radiator cover.
 
Gefeliciteerd Andrew, ga je geen spijt van krijgen! En net op tijd het mooie weer komt eraan.

De motor is zeker niet de smalste, mijn schuurdeur moet er ook voor worden verbreed, jammer dat het niet alleen de spiegels zijn anders had jou oplossing er ook een voor mij geweest.
 
Hallo allemaal,

Sinds afgelopen donderdag ben ik ook de trotse eigenaar van een Versys 1000, een witte!

Even kort hoe het tot dit punt is gekomen. Vijf jaar geleden heb ik mijn rijbewijs gehaald, op m'n 21ste dus zonder stomme beperking qua vermogen. Als student had ik niet veel geld dus die mooie nieuwe V-strom 650 ging aan mijn neus voorbij. Ik heb uiteindelijk een Bandit 600S uit 1999 gekocht en heb daar bijna vijf jaar lang met enorm veel plezier op gereden. Na een bermexcursie die eindigde in een ritje per ambulance was de Bandit weer opgelapt als naked en dat gebrek aan windbescherming was de reden om nu maar eens naar een nieuwe motor te kijken. Ik ben namelijk alweer een tijdje afgestudeerd en wil lekker gaan toeren door Europa. Wat meer bescherming is dan wel welkom. Na een ritje op zowel een V-Strom 650 als 1000, CBF1000F en Pan-European (van m'n pa) wist ik wat ik wilde. Ik wilde een allroad (achtige) met een vier-in-lijn.

Gelukkig was Kawasaki zo aardig om een jaar geleden precies zo'n motor op de markt te zetten. Na een korte zoektocht op internet kwam ik terecht bij Goedhart Motoren en na één belletje kon ik een proefrit gaan maken. 'De tank is vol, zie maar wanneer je weer terug komt. Veel plezier!' aldus de verkoper. Zo gezegd, zo gedaan. Ik rijden, enorm verdwaald natuurlijk want m'n gps-je kon niet mee maar na ruim was ik weer terug en was de keuze gemaakt. Dit is 'm!

Dus zie hier, mijn nieuwe speeltje:
Versys.jpg

Compleet met kofferset en Versys-tankpad. Een middenbok is al besteld.
 
Laatst bewerkt:
Dezelfde als de mijne... Enkel nog een Leovince uitlaat, gps steun, handvatverwarming en verhoogd windscherm :-)
Veel plezier gewenst.

Hoe is jullie gemiddeld verbruik ondertussen.
De mijne zit met deze temperaturen rond de 6 a 6,2 liter. Veel autosnelweg en af en toe sportief rijden.
Wat ik wel merk is dat als je sportief rijdt dat het verbruik dan echt wel exponentieel stijgt... Ik reed (voor windscherm te testen) eens 170 km/h en het gemiddelde verbruik was toen rond de 10 liter... Dan moest ik wel even slikken.
Ik dacht zo door Duitsland te cruisen op weg naar Italië deze zomer. Maar dan sta ik alle 200 kilometer aan de kant voor te tanken.

+ nog een vraagje.
De mappings van de motor kan je op 70 en 100% zetten. Maar die 70% vermogen welke meerwaarde biedt die eigenlijk? Verbruik minder of net niet?
 
Thanks Vincent! Ach ik rij ook in de regen hoor, sterker nog, de laatste proefrit was in een hagelbui ;)

@ zois
meerwaarde van 70% is toch dat het de regenstand is?

@marofthymen
Gefeliciteerd! gaat ineens hard met de Versys 1000 verkoop _O-
Ik ga zelf ook een witte ophalen.

Ik denk overigens dat ik op termijn ook een Leovince er op zet. Staat tot nu toe het mooist bij de V1000. Er worden overigens niet veel V1000's verkocht, althans niet in Nederland,begreep ik van een Kawa directeur. In Duitsland daarentegen loopt ie erg goed. Vind ik niet zo erg, stel je voor dat je hem net zo vaak zou tegen komen als een GS :r
 
@zois
Zag tijdens de proefritten dat als je relaxt boemelt, 80 of 100 in zijn 6, dat ie gewoon 1:20 rijdt. Maar als je gas geeft zag ik inderdaad dat het verbruik omhoog schiet! Maar ach, dat is nou eenmaal met 4 cilinders. Zal wel gemiddeld 1 op 17 max 1 op 18 zijn vemoed ik. Zodra ik hem heb zal ik het verbruik eens goed bijhouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan