Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien mis ik wat maar de Versys heeft toch al een versnellingsindicator? Wat is dan de toegevoegde waarde van de losse indicator?

Vanaf modeljaar 2017 is de versnellingsindicator standaard in het display opgenomen. Oudere modeljaren hebben dat nog niet.
 
Misschien mis ik wat maar de Versys heeft toch al een versnellingsindicator? Wat is dan de toegevoegde waarde van de losse indicator?

De tourer nl edition heeft idd een gearindicator. Maar de Versys is ook zonder(dus standaard) leverbaar geweest. Geen handkappen, mistlampen etc. De 2018 heeft versnellingsindicator in dashboard verwerkt, wellicht 2017 ook al maar ben er niet zeker van.
 
Vandaag weer 'even' voor werk naar Kortrijk (België) op en neer geweest. 390 km retour, incl. stukje omleiding omdat ik dacht files bij Antwerpen te ontlopen. Blijft een groot feest: geen centje pijn :-).

Wat een fiets.
 
De tourer nl edition heeft idd een gearindicator. Maar de Versys is ook zonder(dus standaard) leverbaar geweest. Geen handkappen, mistlampen etc. De 2018 heeft versnellingsindicator in dashboard verwerkt, wellicht 2017 ook al maar ben er niet zeker van.

Ja, de versnellingsindicator in het dashboard (dus niet de losse) is vanaf MY 2017 aanwezig.
 
Onder toezicht van Frans (snarf61) een gear indicator geinstalleerd.

1tkayq.jpg

Origineel artikel besteld bij dealer, best wel duur. :')

2q020ci.jpg

De voorkant (windscherm gedeelte + dash) los en op de tank gelegd.

so47ee.jpg

Zoals je ziet krijg je dan ruimte om de gear indicator te plaatsen.
Grijze afdek klemmetje (naast de koelvloeistof) los maken.

29vcwn5.jpg

Gear indicator aansluiten op de aanwezig stekker en borgmoer vastdraaien.

314rq8n.jpg

Zo ziet het er aan de andere kant eruit.

w1plcn.jpg

Alles weer terug op zijn plek en op weg met gear indicator.

06.jpg

Dank je wel Frans voor je geduld. :t

2eaqwc0.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mijn Versys ook een verhoogde ruit, tot volle tevredenheid. Deze is van GiVi.

PS:
Deze bomvolle Versys is te koop ;)
full
 
Hallo allen binnenkort zal ik me hier wat vaker melden. Heb vanmiddag een versys 1000 nl edition besteld.

Ben zelf nog een beetje verbaast was vanochtend nog opweg voor een z1000 nx maar na 10 minuten op de versys was ik om. Wat is dat makkelijk rijden. Nu hopen dat dit gevoel blijft zodra ik 600 km in de week woon werk ermee ga doen. Mijn vorige motoren gsx600f, zx6r 2002, rsv mille factory 2003, er5, zx6r 2007, rsv mille factory 2004. Die laatste heeft me rennend terug naar de Japanners gejaagd.
 
Naast de versnellingsindicator was ik bezig met een ander zadel. Omdat een Corbin niet te betalen is en Sargent niets heeft voor de Versys 1000 heb ik verder gezocht. Ik kwam uit bij zelf om laten bouwen of een Bagster, het is een Bagster geworden. Wel even wennen omdat hij iets harder is maar de zit is voor de rijder flink verbeterd. Ik zit iets minder of niet meer naar voren en hij lijkt iets lager, maar dat weet ik niet zeker. Hij heeft een vulling van gel en Bultex op het voor en achter gedeelte. Nadeel van dit model is dat de originele buddy ingeleverd moet worden voor hergebruik. Ik heb dit zadel gekocht bij Premium Motors in Apeldoorn.

t8xh82.jpg

whzgnk.jpg
 
Hallo allen binnenkort zal ik me hier wat vaker melden. Heb vanmiddag een versys 1000 nl edition besteld.

Ben zelf nog een beetje verbaast was vanochtend nog opweg voor een z1000 nx maar na 10 minuten op de versys was ik om. Wat is dat makkelijk rijden. Nu hopen dat dit gevoel blijft zodra ik 600 km in de week woon werk ermee ga doen. Mijn vorige motoren gsx600f, zx6r 2002, rsv mille factory 2003, er5, zx6r 2007, rsv mille factory 2004. Die laatste heeft me rennend terug naar de Japanners gejaagd.

Welkom *O*

Aardig rijtje motoren zo. Maar de Versys ligt volgens mij niet helemaal in lijn wat je hiervoor hebt gereden? Kan de overstap wel begrijpen ;)


Naast de versnellingsindicator was ik bezig met een ander zadel. Omdat een Corbin niet te betalen is en Sargent niets heeft voor de Versys 1000 heb ik verder gezocht. Ik kwam uit bij zelf om laten bouwen of een Bagster, het is een Bagster geworden. Wel even wennen omdat hij iets harder is maar de zit is voor de rijder flink verbeterd. Ik zit iets minder of niet meer naar voren en hij lijkt iets lager, maar dat weet ik niet zeker. Hij heeft een vulling van gel en Bultex op het voor en achter gedeelte. Nadeel van dit model is dat de originele buddy ingeleverd moet worden voor hergebruik. Ik heb dit zadel gekocht bij Premium Motors in Apeldoorn.

[afbeelding]
[afbeelding]

Dus minder geschikt voor grote/lange mensen?
 
Gister avond proef gaan rijden op een demo van 2017 en wat rijd dat fijn zeg ,

360.jpg


Na jaren met een zx-9r te hebben gereden , een proefrit van 1,5 uur met deze versys , dan merk je toch wel een hoe comfortabel een versys is tegen over de zx-9r.

Dus gister avond heb ik mijn trots ingeruild op een 2018 verys 1000 nl edition , de groene

360.jpg


Ook ik meld me bij de Versys rijders, zodra ik hem heb
 
Enige is koplampafstelling denk ik, of is het een andere reflector?

Ik had er nog niet op gereageerd geloof ik, maar de reflector is meer "universeel".
Hij geeft een vlak lichtbeeld dus geen punt omhoog naar, in dit geval, links of rechts ( getest bij de RDW, omdat hij uit een "links rijdend" land komt . Stelletje eilandbewoners ;) ), zodoende kan hij origineel in alle landen zo de weg op. :t

Slimme jongens en meisjes( :? :? ) daar bij Kawa

Maar wat is het een lekkere machine om mee te rijden , toeren.
Lekker relaxed als het uit komt, en vlot als het moet :t :t *O* *O*

Gewoon in 3e of 4e het hoekje om, gas geven en, zonder tegen stribbelen, wegwezen :] 8-) *O*
 
Dag iedereen, heb een vraagje
Twijfel om als volgende motor de versys te nemen, twijfel tussen beide modellen 650 en 1000.
Dus zou graag vragen hier aan de rijders met de 1000 , waarom hebben jullie voor de 1000 gekozen?
Zijn er mensen die dagelijks veel snelweg ermee doen? Wat zijn jullie bevindingen hiervan?
Met duo op stap gaan, hoe bevalt dit jullie voor degene dat dit doen?
Alvsst hartelijk dank voor jullie feedback :-D
 
Dag iedereen, heb een vraagje
Twijfel om als volgende motor de versys te nemen, twijfel tussen beide modellen 650 en 1000.
Dus zou graag vragen hier aan de rijders met de 1000 , waarom hebben jullie voor de 1000 gekozen?
Zijn er mensen die dagelijks veel snelweg ermee doen? Wat zijn jullie bevindingen hiervan?
Met duo op stap gaan, hoe bevalt dit jullie voor degene dat dit doen?
Alvsst hartelijk dank voor jullie feedback :-D

Voor mij dus een 1000 vanwege de duo, meer kracht alsof er niemand achterop zit.
Op de snelwegen is de hoge zit van beide machines een +.
 
Dag iedereen, heb een vraagje
Twijfel om als volgende motor de versys te nemen, twijfel tussen beide modellen 650 en 1000.
Dus zou graag vragen hier aan de rijders met de 1000 , waarom hebben jullie voor de 1000 gekozen?
Zijn er mensen die dagelijks veel snelweg ermee doen? Wat zijn jullie bevindingen hiervan?
Met duo op stap gaan, hoe bevalt dit jullie voor degene dat dit doen?
Alvsst hartelijk dank voor jullie feedback :-D

Ik rijd 100 km per dag woon-werk met de 1000. De machine heeft power zat. Zorgt soms nog steeds voor een "oeps" momentje. Met of zonder duo, het maakt allemaal niet uit. Lui rijden? Dus een keer vergeten terug te schakelen...wordt moeiteloos opgepakt. Ik vind de Versys een fantastische motor. Nadeel? Hij is enorm vergevingsgezind...ofwel rijden met de Versys gaat bijna vanzelf waardoor de beleving soms wat minder lijkt. Maar ik zou hem er niet voor laten staan.
 
Laatst bewerkt:
Ik had er nog niet op gereageerd geloof ik, maar de reflector is meer "universeel".
Hij geeft een vlak lichtbeeld dus geen punt omhoog naar, in dit geval, links of rechts ( getest bij de RDW, omdat hij uit een "links rijdend" land komt . Stelletje eilandbewoners ;) ), zodoende kan hij origineel in alle landen zo de weg op. :t

Slimme jongens en meisjes( :? :? ) daar bij Kawa

Dat was me ook al opgevallen toen ik mijn led verlichting erin zette, maar was bang dat het mogelijk door vertekende lichtbeeld was, blijkbaar dus niet!
 
Dag iedereen, heb een vraagje
Twijfel om als volgende motor de versys te nemen, twijfel tussen beide modellen 650 en 1000.
Dus zou graag vragen hier aan de rijders met de 1000 , waarom hebben jullie voor de 1000 gekozen?
Zijn er mensen die dagelijks veel snelweg ermee doen? Wat zijn jullie bevindingen hiervan?
Met duo op stap gaan, hoe bevalt dit jullie voor degene dat dit doen?
Alvsst hartelijk dank voor jullie feedback :-D

Hallo bionic dude! Beetje voor de hand liggend misschien maar heb je al op beide gereden? Mijn ervaring is dat 95% van alles dat door anderen geschreven word (fora, motorblaadjes etc) pas echt op waarde geschat kan worden als je erop rijd. En dat kan bevestigen maar net zo goed ontkrachten.

Dus wat je ook leest, ga wel op beide rijden.

Ga je alleen rijden, in Nederland, snelweg, verbruik interessant?, geen speedfreak, houd je van karakter 2 cilinder en lagere gewicht en stuk vriendelijker voor je portomonee, dan is de 650 prima en doet alles wat je wil en meer.

Met de 1000 zit er wat meer gewicht en prijskaart in de deal, heeft wat meer "over" als het gaat om duo, dit heeft ook zijn weerslag als je de bergen in gaat (alleen of samen) bergop wil hij nog steeds als een lier. Verbruik zal iets slechter zijn maar ook niet schrikbarend. En een 4 cilinder rijd echt anders...

Ik durf te wedden dat als je gereden hebt op beide dat je zonder deze argumenten het ook weet welke jou het beste ligt.

Succes veel plezier en laat weten wat het geworden is!
 
Thanks voor de antwoorden
Nee heb nog niet met ze gereden maar ben dit van plan
Mijn gebruik. Veel snelweg kms aleja woon werk toch 40 heen en 40 terug waarvan 37kms snelweg zijn doe die nu met een sv650 dus iets meer bescherming is welkom.
Af en toe is de bedoeling om duo te rijden niet zo vaak maar met goed weer ofzo weekendjes kust of duitsland enz om te beginnen nog niks te extreems hehe
 
Ik heb nog niet echt de ervaring maar een week geleden op een 1000 , anderhalf uur proef gereden met zijn tweetjes .
Door dorpjes , buitenaf wegen stukje snelweg , ook in zijn 6 gereden met laag toe toerental en hij bokte niet , reed gewoon lekker en als je dan gas gaf was hij ook gelijk weg .
Ook die leuke drempels die we hier overal hebben daar kon je gewoon soepeltjes over heen .
Is misschien wel een iets grotere motor maar ik merkte er weinig van en ik was gelijk verkocht en na de rit heb ik ook een 1000 besteld .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan