Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vrouw ruilen ? mijn vrouw wilde absoluut geen rode of groene. :')

_O-

Bedankt voor het aanbod maar ik ga de mijne houden denk ik. De carrosserie is nog goed en zit een fatsoenlijke demper op, dus ze maakt niet te veel lawaai.

Ik heb ook wel een lichte voorkeur voor de zwarte Versys maar in het rood is ie ook niet lelijk. Het is gewoon een mooie fiets, ben er eigenlijk al verliefd op en heb nog maar alleen een proefrit gemaakt :+
Wie weet slaap ik binnekort wel in de garage ipv in mn bed
 
_O-

Bedankt voor het aanbod maar ik ga de mijne houden denk ik. De carrosserie is nog goed en zit een fatsoenlijke demper op, dus ze maakt niet te veel lawaai.

Ik heb ook wel een lichte voorkeur voor de zwarte Versys maar in het rood is ie ook niet lelijk. Het is gewoon een mooie fiets, ben er eigenlijk al verliefd op en heb nog maar alleen een proefrit gemaakt :+
Wie weet slaap ik binnekort wel in de garage ipv in mn bed

Hallo Patrick, ik las dat je voordat je de Versys kocht nog een proefrit zou maken op de Tracer 900. Hoe is die bevallen? Ikzelf heb een MT-09, maar vanwege mijn grote lengte en het feit dat de naked MT op lange touren qua zitcomfort eigelijk onvoldoende is,
heb ik ook interesse in de Versys en Tracer.
 
Laatst bewerkt:
O, dan heeft van vrouw ruilen met die van jou geen zin, bij mij was het precies hetzelfde _O- _O-

Ja leuk, sta je in de winkel en val je voor de groene en vraag je wat vind je er van ? Zegt ze opvallend kleurtje en die oranje/rode die daar staat is ook niet mijn smaak. Gelukkig is zwart/grijs metallic ook een favoriet (donker) kleurtje en die was ook nog 1000 euro goedkoper. Wij allebei grijnzend de winkel uit, ik mijn Versys 1000 in een donkere kleur en 1000 euro goedkoper uit en de vrouw blij dat ik geen groene of oranje/rode had gekocht. :W
 
Hallo Patrick, ik las dat je voordat je de Versys kocht nog een proefrit zou maken op de Tracer 900. Hoe is die bevallen? Ikzelf heb een MT-09, maar vanwege mijn grote lengte en het feit dat de naked MT op lange touren qua zitcomfort eigelijk onvoldoende is,
heb ik ook interesse in de Versys en Tracer.

Hey Kees. Die proefrit is er niet van gekomen omdat het weer wat tegenviel.. Verder is het feit ook dat ik heropstapper ben na meer dan 20 jaar niet meer gereden te hebben. Dus hoe ga ik kunnen vergelijken na enkele proefritjes op beide machines ? Voor mij gaan al die machines hard en rijden die allemaal vlot enz... Ik heb te weinig ervaring om na een ritje een gefundeerd oordeel te vormen. Ik ga in mijn beslissing dan ook vooral af op mijn gevoel en smaak, budget en vooral de recensies en commentaren.

Ik vrees dat ik je dus geen tips kan geven. Bovendien vond ik de Tracer wel mooi zonder koffers enzo maar met die zijbakken vond ik m persoonlijk maar niks. En de kawa vind ik ook mooi met koffers. Plus de prijs is goed. Miss hien zal ik ooit nog wel eens met een Tracer rijden, en misschien zal ik mij dan beklagen dat ik de Versys gekocht heb maar voor wat ik wil doen lijkt de kawa me beter.
Bovendien kan ik blijven twijfelen tot de zomer door is. En ik wil rijden :]
 
Laatst bewerkt:
Na een proefrit op de z1000sx en de Versys 1000 heb ik de knoop doorgehakt en een Versys besteld. Jongens, jongens, wat rijdt dat soepel. Nog twee weekjes wachten en dan zou hij binnen moeten zijn. Nu heb ik niet gekeken naar de ruimte onder het zadel, maar kun je daar een slot kwijt wat ook nog praktisch is in gebruik. Als extra kan je een vrij klein beugelslot kopen. Ik heb nu een vouwslot, maar die is niet ART goedgekeurd meer. Zijn er hier mensen met tips?
 
Na een proefrit op de z1000sx en de Versys 1000 heb ik de knoop doorgehakt en een Versys besteld. Jongens, jongens, wat rijdt dat soepel. Nog twee weekjes wachten en dan zou hij binnen moeten zijn. Nu heb ik niet gekeken naar de ruimte onder het zadel, maar kun je daar een slot kwijt wat ook nog praktisch is in gebruik. Als extra kan je een vrij klein beugelslot kopen. Ik heb nu een vouwslot, maar die is niet ART goedgekeurd meer. Zijn er hier mensen met tips?

Er past wel wat onder het zadel, beugelslot weet ik niet. Er is volgens mij een specifieke kawasaki maar weet het niet zeker. Als het gaat om een enkel goedgekeurd art 4 slot, voor verzekering dan gebruik ik deze:

762251.JPG_2.jpg


Oxford patriot, verpakt met beugel om ergens op de motor te monteren. Op mijn Versys 1000 uit 2012 (nog met apart kofferrek, waar hij aan zit) heb ik hem gemonteerd en bij de cb600f van mijn vrouw bij het passagiersvoetstepje gemonteerd. Redelijk klein maar art4 en heel goedkoop.
 
Na een proefrit op de z1000sx en de Versys 1000 heb ik de knoop doorgehakt en een Versys besteld. Jongens, jongens, wat rijdt dat soepel. Nog twee weekjes wachten en dan zou hij binnen moeten zijn. Nu heb ik niet gekeken naar de ruimte onder het zadel, maar kun je daar een slot kwijt wat ook nog praktisch is in gebruik. Als extra kan je een vrij klein beugelslot kopen. Ik heb nu een vouwslot, maar die is niet ART goedgekeurd meer. Zijn er hier mensen met tips?

33440_68_Yellow_voll_b_4.jpg
00903_37_60HB70Gelb_b_4.jpg
van Abus.

Ik heb 2 bovenstaande sloten onder mijn zadel liggen in hun eigen opberghoesje, no problem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de reacties. Als dit voldoende is voor de verzekering, zal het voor mij ook voldoende zijn voor regulier gebruik. Als hij een keer ergens aan vast moet, kan ik altijd nog een ander slot in de koffer gooien.
Ik heb het idee dat een schijfremslot alleen niet echt een belemmering voor het dievengilde is. Aan de andere kant. Als ze willen, nemen ze hem toch wel mee. Dan heb je dus meer aan een goede verzekering.
Ik ga me eens verdiepen in het actuele schijfslotenaanbod.
 
Bedankt voor de reacties. Als dit voldoende is voor de verzekering, zal het voor mij ook voldoende zijn voor regulier gebruik. Als hij een keer ergens aan vast moet, kan ik altijd nog een ander slot in de koffer gooien.
Ik heb het idee dat een schijfremslot alleen niet echt een belemmering voor het dievengilde is. Aan de andere kant. Als ze willen, nemen ze hem toch wel mee. Dan heb je dus meer aan een goede verzekering.
Ik ga me eens verdiepen in het actuele schijfslotenaanbod.

Ik heb bij mijn allrisk verzekering de plicht tenminste 1 ART gekeurd slot te gebruiken naast het standaard stuurslot, ik heb er 3 sloten waarvan er 2 altijd mee gaan. Ik gebruik thuis 2 schrijfremsloten op de voorkant en 1 beugelslot om het achtertandwiel en ketting, dit om optillen en rollen te voorkomen. Onderweg altijd de abus, 1 voor en 1 achter op het tandwiel + ketting.

21mthf5.jpg


Heb je dit trouwens gezien ? Is te bestellen bij de dealer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net terug van twee daagjes sturen in de Duitse Eiffel, Luxemburg en via de Ardennen terug naar huis. 1008 km en oneidig veel haarspeldbochten verder, wat een feest weer :] .

Nu aftellen naar weekje Schotland in september...
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook 3 daagjes gezeten vrijdag was het pokke weer maar gisteren en vandaag was het weer super. Heb je daarstraks een witte versys gezien want ik heb wel een zwarte gezien jij hebt een zwarte toch? En idd daar is het lekker sturen in de haarspeldbochten.
 
Duitsland is dus populair onder de Versysrijders. Ik ben ook net terug van het Westerwald e.o. 1460km heerlijk gestuurd :t
 
Heb je daarstraks een witte versys gezien want ik heb wel een zwarte gezien jij hebt een zwarte toch?
Wouwer, heb jij een witte of heb je een Witte gezien (mij met duo en Fazer1000 met duo) vanuit de Ardennen terug naar NL.
Ik ben nl. een oranje Versys 1 voorbij gereden op de weg terug naar huis. :W
 
Laatst bewerkt:
En ik vandaag een groene, reed richting de ronde venen.

9zwns1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ff 3 foto's met de LED verlichting erin
full



Voorlopig 1 dus, hij maakt er een foutmelding van :( :(

Nou snap ik hem: Er MOET iets van tekst bij staan, anders geeft hij een foutmelding :Y
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook 3 daagjes gezeten vrijdag was het pokke weer maar gisteren en vandaag was het weer super. Heb je daarstraks een witte versys gezien want ik heb wel een zwarte gezien jij hebt een zwarte toch? En idd daar is het lekker sturen in de haarspeldbochten.

Ik heb inderdaad een zwarte. Heb hem wel naast een witte 650 gezet, te midden van nog zo'n 50 andere motoren... ergens in noord Luxemburg of Duitsland was een tourtocht bezig en dit was een stoppunt. Was die toevallig van jou?
 
Duitsland is dus populair onder de Versysrijders. Ik ben ook net terug van het Westerwald e.o. 1460km heerlijk gestuurd :t

Vanmorgen zij we vanuit Vianden eerst een ronde van 150 km ofzo door Luxemburg gaan maken. Dat is toch ook echt wel een aanrader hoor! Heel anders weer dan de Eiffel, veelal wat stijler en minder glooiend.

Toch gaaf dat we al die mooie stukken zo dicht in de buurt hebben!
 
Ik heb inderdaad een zwarte. Heb hem wel naast een witte 650 gezet, te midden van nog zo'n 50 andere motoren... ergens in noord Luxemburg of Duitsland was een tourtocht bezig en dit was een stoppunt. Was die toevallig van jou?

Nee, daar zijn we vandaag niet geweest, alleen Ardennen.
Over Luik naar Marche/Durbuy met een omweg terug naar Luik en dan zeg maar ca. 20km uit de Nederlands-Limburgse grens omhoog naar Budel :] :]
Ik heb een Witte 1000 ( zie foto's iets hoger hierboven :Y )
 
en 3[afbeelding]

BTW 2 stuks LED H7 en 5 stuks W5W ( als in stadslicht) voor ca. €18,50 thuis geleverd *O* *O* :t

Ziet er goed uit , ik zit er ook over te denken maar hoe ziet het er bij jou aan de achterkant uit van jou unit zeg maar , zoveel plek heb je niet echt denk ik , wat voor type led/model heb je , achterkant gezien .
Kan je er zo bij of moet je alles demonteren .
Misschien een fototje .

Bij mijn 9 had ik genoeg ruimte en was het zo gebeurd.
360.jpg
 
Heb nu 720 km`s er op staan en rijd super , maar ik vind wel dat tegen over mijn 9 dat de temperatuur van de motor sneller op loopt als je rustig rijd (binnen de bebouwde kom) en richting de 100 graden gaat is dat bij jullie ook en heb ook al een paar keer gehad dat je met terugschakelen af en toe de versnelling niet pakt , krijg je ook streepjes op je indicator , ook hoor je als je schakelt (klak), maar neem aan dat dit nog een beetje moet inslijten op elkaar.
 
Ja hoor, zeker met dit weer zit ie zo op de 100 graden als je in de stad rijdt b.v.

Die streepjes krijg ik ook weleens, maar dat is vooral als ik niet goed schakel (bijvoorbeeld als ik te lui ben om goed op het pedaal te trappen ;-) ) of het toerental te ver afwijkt van waar het moet zitten. Overkomt me vooral als ik moe ben omdat ik te lang heb gereden of mijn pak uit zweet met 30 graden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan