BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Nee, helaas viel de operatie tegen en (veel botfragmenten die te klein zijn om te kunnen redden) dus moet ik er rekening mee houden dat ik mogelijk geen motor meer zal kunnen rijden ;(

Maar dat is het worst-case-scenario, over vier weken mag het gips er af en kan de revalidatie beginnen en mijn motivatie om daar hard aan te gaan werken mag duidelijk zijn. De R gaat dus nog niet in de verkoop.

@ Timothy: wat Alpenmeister zegt, ik vindt het verschil in gewicht erg mevallen, maar ik ben wat groter en vooral zwaarder dan de gemiddelde motorrijder. Het enige advies is daarom zelf proefrijden dat zegt meer dan 100 meningen van anderen.

Hoe is het nu met je elleboog en het herstel/revalidatie ?
 
Dank allen voor de tips en de belangstelling. Sinds een week ben ik vrij van gips, maar rechts moet ik nu een brace dragen die de beweging beperkt om te voorkomen dat de elleboog weer uit de kom schiet aangezien de kom een stuk ondieper is geworden.

full.jpg


De orthopedisch chirurg was wel positief verrast over het herstel het ziet er beter uit dan hij durfde hopen.

De komende maanden zal de maximale hoek van de brace steeds iets ruimer ingesteld worden en over ongeveer een half jaar zou bekend moeten zijn wat nog maximaal haalbaar is qua buig en strek-hoek en qua draaing van de rechter pols.

100% gaat het zeker niet worden maar motorrijden e.d. zou dan wel weer mogelijk moeten zijn.

Ik denk wel dat ik dan een puur recreatief motorrijder zal worden en mijn pogingen om mijn ega op de motor te krijgen kan ik nu definitief opgeven helaas.

Maar al met al staat het er dus wel behoorlijk positief voor *D
 
Dank allen voor de tips en de belangstelling. Sinds een week ben ik vrij van gips, maar rechts moet ik nu een brace dragen die de beweging beperkt om te voorkomen dat de elleboog weer uit de kom schiet aangezien de kom een stuk ondieper is geworden.

[afbeelding]

De orthopedisch chirurg was wel positief verrast over het herstel het ziet er beter uit dan hij durfde hopen.

De komende maanden zal de maximale hoek van de brace steeds iets ruimer ingesteld worden en over ongeveer een half jaar zou bekend moeten zijn wat nog maximaal haalbaar is qua buig en strek-hoek en qua draaing van de rechter pols.

100% gaat het zeker niet worden maar motorrijden e.d. zou dan wel weer mogelijk moeten zijn.

Ik denk wel dat ik dan een puur recreatief motorrijder zal worden en mijn pogingen om mijn ega op de motor te krijgen kan ik nu definitief opgeven helaas.

Maar al met al staat het er dus wel behoorlijk positief voor *D

Goed bericht en bedankt voor de update en verder hopen dat je straks weer nagenoeg volledig gebruik kunt maken van je arm en is ook nog je rechter...

Ben je nog/weer aan het werk?

Roelof.
 
Nee werken zit er voorlopig nog niet in aangezien ik daarvoor mobiel moet zijn en het toetsenbord intensief moet kunnen gebruiken, nu gaat dat nog met 1 vinger van de linkerhand en dus erg langzaam.

Mijn 'baas' en de bedrijfsarts geven ook aan dat hard werken aan het herstel nu prioriteit moet hebben dus dat geeft wel gemoedsrust.
 
Blij te horen dat het beter gaat en de orthopedisch chirurg zo positief was over het herstel.
Maar pfff, dat is nog een lange weg te gaan en ik wens je heel succes en sterkte de komende maanden.
 
Ziet er mooi uit die brace, maar daar zit je dus niet op te wachten uiteindelijk.
Goed dat er nog wel positief nieuws te melden is en je er zelf nu ook weer wat positiever naar kijkt.

Zo kan je door een ongeluk toch aardig je leven op zijn kop worden gezet.

Ik zie dit maar als een eyeopener voor ieder die nog "ongeschonden" op de motor zit.
Ongeluk zit in een heel klein hoekje.

Succes met je herstel.
 
Kan iemand vertellen wat deze toepassing voor mijn R zou kunnen zijn? http://www.wunderlich.de/shop/en/vario-plate-for-adjustment-of-footrests-26040-030-1.html


Klopt het dat ik hiermee mijn voetsteps lager kan positioneren? (bestuurder)

Indien ja, kan je niet te laag komen als je bijvoorbeeld te schuin door de bocht gaat en de grond eerder zal raken?
For fitting to the motorcycle you will require a footrest adapter, a Varioplate and a footrest of your choice.

ik denk dat je snel aan de grond zal zitten.
 
Zou een hoger zadel voor jou een optie kunnen zijn?

Roelof.

Heb ik al :)

Mijn R rijdt geweldig, het is alleen om het nóg beter te maken.

Mijn vering staat op "laag" en soepel. Heb ook een tijdje op "hoog" gereden maar dat is toch iets minder comfortabel.

Dus nu met verhoogd zadel op "lage" stand.

Laag is 1 helmpje, hoog 2 helmpjes in het scherm (jullie weten vast dan wat ik bedoel)
 
Kan iemand vertellen wat deze toepassing voor mijn R zou kunnen zijn? http://www.wunderlich.de/shop/en/vario-plate-for-adjustment-of-footrests-26040-030-1.html


Klopt het dat ik hiermee mijn voetsteps lager kan positioneren? (bestuurder)

Indien ja, kan je niet te laag komen als je bijvoorbeeld te schuin door de bocht gaat en de grond eerder zal raken?

Er staat op de website bij dit product: "Please note: Due to the nature of this conversion type the footrests are moved further out than standard. Depending on the chosen configuration/footrest position this may cause vastly reduced cornering clearances."
 
Ik heb het idee dat je een paar dingen door elkaar haalt.

Er is veervoorspanning, vervolgens trage of snelle demping, heeft beide geen invloed op je zit.

De hoek die je benen maken kan je beter regelen met de zadelhoogte dan met het naar beneden zetten van de voetsteunen die zelfs in de standaard configuratie al makkelijk aan de grond te rijden zijn. Maar dat heeft weer geen invloed op de vering.


maar misschien bedoel je heel iets anders.
 
Laatst bewerkt:
Vraag over het onder lading zetten van mijn R-LC de komende periode. (staat binnen, helaas niet warm)

Welke oplader is goed geschikt, zo niet het beste voor mijn R-LC ?

Ik zie verschillende voorbij komen. De originele BMW laders (€ 124,-) en die van optimate(optimate 4, € 69,- )

Welke geadviseerd? Beide geschikt voor de canbus.

Ik heb de aansluiting zoals op het plaatje.
full
 
Laatst bewerkt:
@ Rob:

Zit die aansluiting direct met de accupolen verbonden ?
Zo ja dan hoef je niet eens een CANBUS geschikte oplader te gebruiken.
Optimate of ander spul is dan ook gewoon te gebruiken.
 
~
Vraag over het onder lading zetten van mijn R-LC de komende periode. (staat binnen, helaas niet warm)

Welke oplader is goed geschikt, zo niet het beste voor mijn R-LC ?

Ik zie verschillende voorbij komen. De originele BMW laders (€ 124,-) en die van optimate(optimate 4, € 69,- )

Welke geadviseerd? Beide geschikt voor de canbus.

quote]

Ik gebruik de Optimate 4 dual en via het accessoire stopcontact (dus via de CAN bus) dmv een aansluitsnoer met BMW stekker (dure optie bij de Optimate a 19,- )

MotorWebinkel, De webshop met alles voor uw motor

De aansluiting die jij gebruikt heb ik nog nooit gezien; wat is dat?

Roelof.
 
dat is een ctek.

Die maken ook knappe laders. naar verluid beter dan de optimate.
 
De betreffende aansluiting zat standaard (vanuit de dealer, als demo model) op mijn R-LC. Dus zou het iets standaard van BMW kunnen zijn?

Inderdaad Ctek, staat op het stekkertje

Die Optimate 4 is nu in de aanbieding incl BMW verloopstekker. Zou die dan op mijn aansluiting kunnen passen? Of moet dat speciaal van Ctek zijn?

En/of ben ik nu "verplicht te gaan voor een Ctek oplader? Indien ja, welke type van Ctek?

full
 
Laatst bewerkt:
Het is geen BMW product dus de bmw stekker van die optimate gaat niet passen.

Je bent niks verplicht tenzij je per se die stekker die er nu op zit wil gebruiken.

Ctek 0.8 of 5.0 gebruiken dezelfde aansluiting volgens mij
 
CTEK - Startpagina

even op motor klikken en dan kan je alle laders zien,

je kan ze allemaal gebruiken uit die lijst, behalve die laatste, want je hebt geen lithium accu
 
Het is geen BMW product dus de bmw stekker van die optimate gaat niet passen.

Je bent niks verplicht tenzij je per se die stekker die er nu op zit wil gebruiken.

Ctek 0.8 of 5.0 gebruiken dezelfde aansluiting volgens mij

Als de Ctek ook uitstekende laders zijn dan gaat mijn voorkeur daar naar uit omdat ik dan niets hoeft te gaan verbouwen.

Weet even de accu spes van mijn motor niet, maar waar op te letten?? Maximaal ampere ?? Maximaal voltage??

Er staat heel wat info bij: CTEK - Startpagina
 
De betreffende aansluiting zat standaard (vanuit de dealer, als demo model) op mijn R-LC. Dus zou het iets standaard van BMW kunnen zijn?

Inderdaad Ctek, staat op het stekkertje

Die Optimate 4 is nu in de aanbieding incl BMW verloopstekker. Zou die dan op mijn aansluiting kunnen passen? Of moet dat speciaal van Ctek zijn?

En/of ben ik nu "verplicht te gaan voor een Ctek oplader? Indien ja, welke type van Ctek?

[afbeelding]

Je hebt toch nog steeds het originele accessoire "stopcontact" ? Dat zit meer naar achteren ter hoogte en boven de voetrust van de duopassagier. Er zit een klepje op.

Zie pagina 12, positie 10 van je gebruiksaanwijzing

Daar past de BMW verloopstekker zonder aanpassingen in.

De Ctek aansluiting is wellicht direct op de accu aangesloten buiten de CAN bus om.

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan