BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Ja, voor de stuurverhogers moet je je koppelingsleiding even aanpassen. Terug halen en weer doorsteken. Is zelf heel goed te doen.

Ik heb inmiddels andere verhogers er op en de leidingen zaten al goed vanaf de eerste aanpassing.

Verhoging is 25mm (die ik verkoop)

Ik zat zelf nog eens te denken aan dat wrappen. (Zeg ik dat goed??) dan dat mat zwarte laagje er over. Lijkt me ook wel stoer.

Spiegels houd ik "hoog" vind ik wel wat.

Zo'n hugger zoek ik dus nog.
 
Laatst bewerkt:
Rob-Z,

maak een R mooier dan ooit maar laat die velgstriping weg....Niet voor mij maar voor iedereen die niet op die motor zit.

Ik was een tijdje niet op dit forum maar m'n R doet 't superbest!

fagus
 
Rob-Z,

maak een R mooier dan ooit maar laat die velgstriping weg....Niet voor mij maar voor iedereen die niet op die motor zit.

Ik was een tijdje niet op dit forum maar m'n R doet 't superbest!

fagus

Nee joh, lijkt me wel (nog) sportiever. Is t niks dan gaat t er weer van af.

Lange trip gedaan (je afwezigheid hier)

De R rijdt echt geweldig. Nog steeds heel blij mee. Dat naked is tot nu toe wel mijn ding. Ik vergelijk het met vroeger toen ik mijn brommer nog had (laaaaaang geleden ;) ) Ik had toen een zündapp. Lage toeren, geen jankmonster. :+
 
yup, brommer anderhalve maand niet gebruikt. voor straf een Abs-storing. Morgen ergens uit laten lezen.


Ik begrijp dat dat eigenlijk een beetje te verwachten was? (ik meen eerder al eens iets hier over gelezen te hebben)

Stond 'ie aan de lader? Of juist niet?
 
Zodra je de brommer op het contact zet meet de computer de weerstand over de onderdelen. Bij een afwijkende waarde wordt het onderdeel uitgeschakeld en krijg je een VAUDmelding.

Elders in het forum staat heel veel over abs-storing bij de eerste serie R1200's met bouwjaar 2006-2007.
Naar ik begrepen heb komt dit bij de latere weer bijna niet meer voor.
Het is een combinatie van de canbus-meetcontrole en minder wordende koolborstels, eventueel gecombineerd met een mindere accu.

Maar, deze doet het weer. Oscar heeft de pomp gedwongen te werken door de ontluchtingscontrole te doen. Voorlopig opgelost dus.
 
foutcodes 24048 / 24049 (Power supply to the pumpmotor) ?

Zo ja, dan verwacht ik dat je binnenkort weer aan de beurt bent.
Als je de voorrem gebruikt en het ABS lampje gaat aan, dan is het bingo.
Op dat moment moet de pompmotor draaien om wat remkracht naar je achterrem te sturen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, voor de stuurverhogers moet je je koppelingsleiding even aanpassen. Terug halen en weer doorsteken. Is zelf heel goed te doen.

Ik heb inmiddels andere verhogers er op en de leidingen zaten al goed vanaf de eerste aanpassing.

Verhoging is 25mm (die ik verkoop)

Ik zat zelf nog eens te denken aan dat wrappen. (Zeg ik dat goed??) dan dat mat zwarte laagje er over. Lijkt me ook wel stoer.

Spiegels houd ik "hoog" vind ik wel wat.

Zo'n hugger zoek ik dus nog.

Die van mij komt van Wunderlich, via dealer besteld scheelt weer verzendkosten. 8-)
 
Wat bedoel je? Stuurverhogers?

Ps: ik heb ook mijn belangrijke "pimps" (zeker uit veiligheidsoverwegingen) ook van Wunderlich.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou dan voor deze gaan, volgens mij iets anders dan die van jou. Rear hugger light

full
 
Ik zou dan voor deze gaan, volgens mij iets anders dan die van jou. Rear hugger light

[afbeelding]


Dit is exact dezelfde als die ik heb. 'k Heb alleen het kunststof spatbord laten spuiten in Thundergrau metallic. De matzwarte huggersteun heb ik in de standaardkleur gelaten. Je kunt steun en spatbord gemakkelijk van elkaar scheiden. Spuiten staat erg mooi, en is bij de spuiter om de hoek met enkele tientjes ook niet kostbaar.

Bij het monteren er wel op letten dat je het beugeltje/geleider waar het ABS kabeltje doorheen loopt ter hoogte van de huggersteun je deze iets naar achteren verbuigt. Zodat deze de huggersteun niet raakt. Dit voorkomt dat de ABS kabel tegen de huggersteun gaat schuren en leidt tot ABS problemen. Dit werd nl. gemeld op Amerikaanse weblog van de R1200R lc.

Succes. :t
 
Laatst bewerkt:
foutcodes 24048 / 24049 (Power supply to the pumpmotor) ?

Zo ja, dan verwacht ik dat je binnenkort weer aan de beurt bent.
Als je de voorrem gebruikt en het ABS lampje gaat aan, dan is het bingo.
Op dat moment moet de pompmotor draaien om wat remkracht naar je achterrem te sturen.


Bij de zelftest bij het contact aan is het al duidelijk. pomp no. 34517715109
Als abs lamp niet knippert is het systeem al in storing gezet.

Bedrijf in Helmond reviseert ze, en jij toch ook?
revisie bij ecu repair 450 euro, of een nieuwe : 34517715109 BMW Pressure Modulator, Integral Abs, Gen. 2 genuine new Preis€1267,01
 
Laatst bewerkt:
Bij de zelftest bij het contact aan is het al duidelijk. pomp no. 34517715109
Als abs lamp niet knippert is het systeem al in storing gezet.

Bedrijf in Helmond reviseert ze, en jij toch ook?
revisie bij ecu repair 450 euro, of een nieuwe : 34517715109 BMW Pressure Modulator, Integral Abs, Gen. 2 genuine new Preis€1267,01

Bij speedautoteile 'maar' 1.096 euro :X

Bij de Jong motoren in Alphen aan den Rijn doen ze het voor nog minder dan 450 (zou mijn factuur moeten zoeken van 2015 :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik had dit jaar tijdens mijn vakantie ook steeds het ABS lampje dat ging branden, en dat bleek een sensor te zijn die in de cardan zit. Dit was een relatief goedkope reparatie. Maar door dit forum ging ik wel naar de dealer met het gevoel "de pomp zal toch n iet kapot zijn?" ;-)
 
Bij de zelftest bij het contact aan is het al duidelijk. pomp no. 34517715109
Als abs lamp niet knippert is het systeem al in storing gezet.

Bedrijf in Helmond reviseert ze, en jij toch ook?
revisie bij ecu repair 450 euro, of een nieuwe : 34517715109 BMW Pressure Modulator, Integral Abs, Gen. 2 genuine new Preis€1267,01

Ik vervang de pompmotor (als het tenminste de beruchte foutcodes 24048/..49 zijn) omdat de koolborstels blijven hangen.
Motor revisie is lastig, omdat de motor lastig te openen is en ook het lager in de weg zit voor een echt goede revisie.
Ik doe het voor de helft! :) (Tenminste voor een MFer)
 
Dank allen voor het meedenken.

Omdat duality al boven de ton zit, kilometerwijs dus, neig ik naar nieuw . Niet dat het me uitkomt.. Omdat het de snelste weg is, denk ik .
Ik weet nu al zeker dat ik de oude pomp zelf krijg. Die wil ik dan doneren aan damted, zodat er een gerepareerde pomp klaar ligt voor de volgende (mocht je dat willen doen, dus)

Uiteindelijk heeft tot nu toe niet meer dan 9-12% van de genoemde (2005-2008) pomp de geest gegeven. Na 2008 komt het euvel alleen nog sporadisch voor.
Juist brommers met veel kilometers en frequent gebruik lijken er geen/minder last van te hebben.

Ik ga volgende week beslissen..
 
reparatie van de oude pomp is maar iets langer werk dan een nieuwe plaatsen.

Bij mij kwam het omdat ik twee nog andere motoren heb staan en deze net iets te lang heb stil laten staan.
Reparatie was iets van anderhalf uur
 
Dank allen voor het meedenken.

Omdat duality al boven de ton zit, kilometerwijs dus, neig ik naar nieuw . Niet dat het me uitkomt.. Omdat het de snelste weg is, denk ik .
Ik weet nu al zeker dat ik de oude pomp zelf krijg. Die wil ik dan doneren aan damted, zodat er een gerepareerde pomp klaar ligt voor de volgende (mocht je dat willen doen, dus)

Uiteindelijk heeft tot nu toe niet meer dan 9-12% van de genoemde (2005-2008) pomp de geest gegeven. Na 2008 komt het euvel alleen nog sporadisch voor.
Juist brommers met veel kilometers en frequent gebruik lijken er geen/minder last van te hebben.

Ik ga volgende week beslissen..
Laat maar weten tzt.
Voor 225,- zorg ik dan voor een goede motor op je unit, die dan ook vast geschroefd wordt i.p.v. geklonken.
Ik heb al een pompmotor klaar liggen.
Als er een nieuwe unit op je motor gaat, zullen ze de ABS unit moeten in programmeren op de CANBUS. Waarschijnlijk krijgt die dan de VIN code van je motor.
Ik weet alleen niet wat dat betekent als je ooit de oude unit wilt terug plaatsen.
Waarschijnlijk gaat dat omdat die dezelfde VIN code al heeft.
Eventueel kun je de stuur elektronica unit (4 schroeven) ook overzetten.
Het probleem zit toch in het hydraulische gedeelte en dat is (alleen) mechanisch.

Als je voor nieuw gaat, betekent dat qua budget wel een aardige meerprijs.
Mijn huidige pompmotor gaat al weer bijna 3 jaar mee en al 31k.
 
nomnomnom.. de montagebeugelschroeven zitten nogal onbereikbaar, terwijl ze volgens filmpjes gewoon bovenop moeten zitten.. ofwel, de tank is er af en zo..
 
Valt mee hoor :+

Je moet in ieder geval de stationair regelaars van je inspuiting afhalen, dan kun je er van de zijkant best aardig bij.
Het is gelukkig al weer even geleden, maar ik heb het al 3 keer gedaan.
Ook hier en daar wat strakke ty-raps die je voorzichtig moet doorknippen.

De leidingen kunnen ook aardig vast zitten, dus gebruik goed gereedschap en maak de leidingen als eerste een beetje los.
Succes!

P.S. Iedereen hier de beste wensen en een goed en gezond 2017. :W
(Wel of niet op de motor) :]
 
Laat maar weten tzt..


Wanneer komt het uit?

Ik denk dat ik morgen de unit er af heb, die blijkt met maar 1 (bereikbare, aanzuigbuis eraf)) torq + de olieleidingen vast te zitten.
+ dat ik deze week nog geen betaalde klussen heb staan.

edit : toch 2 lastige en het is er af.
 
Laatst bewerkt:
Stuur maar even een PM met je naam en telefoonnummer.
Dan kunnen we verdere afspraken maken.
Van de week heb ik wel een paar uurtjes over en kan ik de voorbereidingen treffen voor als je langs komt.
Met 1,5 á max 2 uur moet de klus wel geklaard zijn.
Groetjes,
Ted
 
Laatst bewerkt:
Modulator gemonteerd, ontlucht.. Rem is nog wat zacht, straks stukje rijden en nog eens ontluchten. Alles lijkt verder in orde. Bedankt !
 
Terug
Bovenaan Onderaan