BMW R1200R deel 4 Let's go naked again

Goed om te horen.
Bij je voorrem ontluchten helpt het vaak ook om de vuldop er even af te halen en je stuur zodanig te draaien dat het hoogste punt je reservoir is.

Als je dan rem inknijpt en rustig loslaat zie je vaak nog hele kleine luchtbelletjes ontsnappen.
 
voorzichtig tikken met een sleuteltje 8 op de banjobouten wil ook nog wel eens helpen.

En eigenlijk aan een dealerPC om de pomp via die weg te ontluchten... :+
 
Ik kreeg via de 911 de pomp niet geactiveerd maar Stukje rijden helpt ook :-)


Binnenkort een keer langs een dealer-achtige met een dure ontluchter.
**
Afgelopen nacht de voorrem ingetrokken laten staan, alles lijkt nu goed.
 
Laatst bewerkt:
Harry,
Nog buiten geweest vandaag met de motor ?
Ik heb je nog een PM gestuurd.
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen, net nieuw op het forum.
Ik en men vrouw zijn deze middag gaan kijken bij Ludwig motors voor een nieuwe r1200r.
We vroegen ons af wat jullie zeker aanraden kwa opties?
Momenteel hebben we een configuratie laten maken met het volgende:
- Comfort pack (uitlaat chroom, verw handgrepen & RDC)
- Dynamic pack (DRL, Rijmodi PRO, sportwindscherm, LED knipperlichten & ABS PRO)
- DTC (tractie controle)
- ESA dynamic
- koplamp pro
- Schakelassitent pro
- middenbok
- comfort dupzadel

Hebben jullie nog tips omtrent de aankoop?
Tips omtrent het wel of niet nemen van paketten?
Geven alle BMW dealers dezelfde prijs?
Ik heb me namelijk laten vertellen dat BMW in Sint Martens Latem betere prijzen zou kunnen geven...
Bij ludwig +/- 500 € korting en europlus 24m gratis.

Bedankt alvast!
 
-verwarde handvatten is wel prettig (doen)
-windscherm heb ik er van af (niet doen)
-uitlaat lekker mat (mooier vind ik) (geen chrome doen)
-DTC (is toch rain en dynamic etc..) mooie optie als je nog geen grootere vermogens gewend ben. (lees: veiliger) (doen)
-ESA (is toch je veer strakker/slapper stellen) als je geregeld met moeders de vrouw op pad gaat. (doen)
-koplamp pro (was dah?? Heb ik dat ook?? ) Niet doen anders.
-schakelassistent pro. leuk maar heb er niks aan en gebruik t niet. Tenzij je gaat racen. (niet doen)
-middenbok. (zeker doen!!!!)
-comfort duozadel. ken ik niet. Hoe hoog is dat en hoe ziet dat er verder uit? Hangt ook van je eigen lengte af uiteraard. Wat wil je wat ben je gewend etc.. (wel/niet doen dus)


Wat ik zo gauw effe niet zie staan:

-keyles ride. Ik zou zeggen doen. Stukje gemak :)
-cruisecontrole (doen!!)


ABS is zo wie zo standaard (en goed). Nu alleen in de pro versie.

Succes voor zover, want er zullen ongetwijfeld vele meningen kunnen volgen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo iedereen, net nieuw op het forum.
Ik en men vrouw zijn deze middag gaan kijken bij Ludwig motors voor een nieuwe r1200r.
We vroegen ons af wat jullie zeker aanraden kwa opties?
Momenteel hebben we een configuratie laten maken met het volgende:
- Comfort pack (uitlaat chroom, verw handgrepen & RDC)
- Dynamic pack (DRL, Rijmodi PRO, sportwindscherm, LED knipperlichten & ABS PRO)
- DTC (tractie controle)
- ESA dynamic
- koplamp pro
- Schakelassitent pro
- middenbok
- comfort dupzadel

Hebben jullie nog tips omtrent de aankoop?
Tips omtrent het wel of niet nemen van paketten?
Geven alle BMW dealers dezelfde prijs?
Ik heb me namelijk laten vertellen dat BMW in Sint Martens Latem betere prijzen zou kunnen geven...
Bij ludwig +/- 500 € korting en europlus 24m gratis.

Bedankt alvast!

Ik zou nog even nadenken over het (toekomstig) meenemen van bagage; dus zou zeker een bagagerek doen (koffers kunnen dan later)
Navigatie?
Keyless ride bevalt me ook wel....
Diefstalalarm?

En zorg dat je een modeljaar 2017 fiets krijgt want die heeft een versnellingsbak modificatie en bochten ABS. De productie van 2017 is begonnen in augustus 2016

Je zou een RS kunnen overwegen vanwege de betere bescherming tegen de elementen; zie ook MotoPlus van 2017/01 met een 50000 km duurtest en reacties van gebruikers

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
En zorg dat je een modeljaar 2017 fiets krijgt want die heeft een versnellingsbak modificatie en bochten ABS. De productie van 2017 is begonnen in augustus 2016


Wat is er gemodificeerd aan de versnellingsbak?

Bochten ABS is de Pro idd.
 
Wat is er gemodificeerd aan de versnellingsbak?

Bochten ABS is de Pro idd.

Dit zijn de modificaties aan de versnellingsbak voor model 2017 en de aanpassing naar EU4:

"Alle vloeistofgekoelde boxermodellen krijgen een trillingsdemper op de uitgaande transmissie-as. In deze transmissies wijzigde bovendien de bediening van de schakeltrommel, de transmissie-assen en transmissielagering.

Daarnaast is een OBD (onboard diagnostics) indicatielamp op de display toegevoegd om aan EU4-eisen te voldoen."

De diagnose stekker is ook gewijzigd van "BMW" rond, naar EU gestandaardiseerd plat.

En extra's op het gebied van veiligheid:

"Met het oog op verbeterde veiligheid introduceert BMW Motorrad optionele veiligheidsvoorzieningen, waaronder een geoptimaliseerd ABS Pro systeem en dynamic brake light (beide in combinatie met de optie Rijmodi Pro)."

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Geven alle BMW dealers dezelfde prijs?
Ik heb me namelijk laten vertellen dat BMW in Sint Martens Latem betere prijzen zou kunnen geven...
Bij ludwig +/- 500 € korting en europlus 24m gratis.

Bedankt alvast!

In het algemeen wel voor de verkoopprijs, maar niet voor de eventuele inruilprijs.

Roelof.
 
Aangezien nog niemand het hier gemeld lijkt te hebben een felicitatie aan alle LC eigenaren!

De LC haalde in de 50.000 km duurtest van Motoplus een meer dan uitstekend resultaat: de eerste plaats overall! De enige problemen waren problemen met de GPS geweest, dus effectief 0 en alle onderdelen zaten ruim binnen de toleranties.

Een heel verschil met de GS LC destijds, toch fijn dat de R bij model upgrades er altijd 1 of twee jaar achteraan komt.Daardoor zijn we dus gelijk verlost van de kinderziekten van de eerste generatie van de vernieuwde motorblokken e.d. })

spruit89 welkom hier en sterkte met de beslissing.
 
Aangezien nog niemand het hier gemeld lijkt te hebben een felicitatie aan alle LC eigenaren!

De LC haalde in de 50.000 km duurtest van Motoplus een meer dan uitstekend resultaat: de eerste plaats overall! De enige problemen waren problemen met de GPS geweest, dus effectief 0 en alle onderdelen zaten ruim binnen de toleranties.

Een heel verschil met de GS LC destijds, toch fijn dat de R bij model upgrades er altijd 1 of twee jaar achteraan komt.Daardoor zijn we dus gelijk verlost van de kinderziekten van de eerste generatie van de vernieuwde motorblokken e.d. })

spruit89 welkom hier en sterkte met de beslissing.

Daarom heb ik even gewacht met het kopen van een LC en heb en person maar even de 2017 upgrade meegepakt.

Roelof.
 
Bedankt iedereen voor de vele reacties en tips!
Deze week verder speurwerk en config werk :)
Nog een vraagje, zou iemand me kunnen zeggen hoe breed dat het motorblok is?
Het is om te weten of deze motor door men tuinhuis deur kan. (78cm)
 
Bedankt iedereen voor de vele reacties en tips!
Deze week verder speurwerk en config werk :)
Nog een vraagje, zou iemand me kunnen zeggen hoe breed dat het motorblok is?
Het is om te weten of deze motor door men tuinhuis deur kan. (78cm)

Incl spiegels is ie 880mm, het blok is uiteraard smaller, maar je zal er toch schuin in moeten.
Ik heb jaren lang met drie boxers door een voordeur moeten manoeuvreren. Je went er aan.

Wat al die opties betreft.
Alles weg laten en los bijbestellen:
- led koplamp (aanzienlijk beter licht)
- handvatverwarming (als je gauw koude handen hebt)
Al die andere opties zijn leuke gadgets waarbij ESA de kroon spant qua kosten.
Voor de helft van het geld laat je er een set progresieve veren van Hyperpro onder zetten en je hebt meer plezier voor veel minder geld en het kan niet kapot ;-)
 
Aangezien nog niemand het hier gemeld lijkt te hebben een felicitatie aan alle LC eigenaren!

De LC haalde in de 50.000 km duurtest van Motoplus een meer dan uitstekend resultaat: de eerste plaats overall! De enige problemen waren problemen met de GPS geweest, dus effectief 0 en alle onderdelen zaten ruim binnen de toleranties.

Een heel verschil met de GS LC destijds, toch fijn dat de R bij model upgrades er altijd 1 of twee jaar achteraan komt.Daardoor zijn we dus gelijk verlost van de kinderziekten van de eerste generatie van de vernieuwde motorblokken e.d. })

spruit89 welkom hier en sterkte met de beslissing.

Beetje jammer dat bij 50000 de zuigers wel versleten waren :X
 
Laatst bewerkt:
Beetje jammer dat bij 50000 de zuigers wel versleten waren :X

Da's wel een beetje vreemd verhaal:

"versleten" volgens R toleranties
"midden in de tolerantie" volgens GS-LC toleranties.

Terwijl de blokken hetzelfde zijn.....

Belangrijker is de slijtage van de zuigerveren en die waren "ruim binnen tolerantie"

Overigens wel jammer dat BMW niet inhoudelijk heeft gereageerd waarom er een verschil zit tussen de tolerantiewaarden voor de R en de GS.

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Welk bouwjaar GS vergelijk je dat dan mee?

Dat vermeldt het artikel niet, maar wel dat het om GS-LC gaat; heb m'n post op dit punt aangepast.

Tenzij dat je informatie hebt dat het bouwjaar van de LC belangrijk is.

Voor de R geeft BMW technical manual op: tolerantiegroep A en de maat 100,975 +0,012 tot -0,015 en slijtagegrens 100,950

Voor de GS heb ik geen BMW technical manual en moet het met Haynes doen:

Voor de LC serie, dus R en GS geeft Haynes op: Piston to piston clearance: 0,005 to 0,015 en Service limit: 0,025
Om eerlijk te zijn begrijp ik de specificatie zoals Haynes die opgeeft niet. Mag aannemen dat MotoPlus betere informatie heeft gekregen om zo'n conclusie te trekken.

Voor de cilinderboring maatvoering zit er geen verschil tussen BMW en Haynes.

Zoals eerder gezegd is de zuigerslijtage niet zo belangrijk; hij moet natuurlijk niet gaan kantelen in de cilinder, maar de zuigerveermaten zijn belangrijk.

Een nihil olieverbruik zeg ook iets; dat kom je bij de airheads niet tegen. Mijn oude DOHC R had een "olieverbruik" van ongeveer 1 op 16000.

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
1 op 16000km kan je trouwens net zo goed niks noemen, want bij 10k doe je er weer verse olie in :+
 
1 op 16000km kan je trouwens net zo goed niks noemen, want bij 10k doe je er weer verse olie in :+

Klopt maar er zit maar 0,5 l tussen min. en max. oliepijl; dus bij 8000 km zou je moeten bijvullen.

De LC heeft ca. 1 l tussen min en max.

Roelof.
 
Beste motor liefhebbers,


even kort spammen, wegens verkoop van dit mooi staaltje BMW NAKED Power!

Indien iemand nog een mooie dikke BMW zoekt, dan is onderstaande misschien een optie....


DSCN5173_zpsrbfofmkc.jpg



Contact over foto's en verdere gegevens kan via email: qwiktune81@hotmail.com

omgeving midden Limburg

groetjes Danny :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan