Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk als je bij AVD hoort prima te rijden, en dan uiteindelijk; helaas kan ik je niet feliciteren. Ivm afstand op voorliggers.
Alsof ik er iets aan kan doen dat de rest traag is?

Das balen! :( Was dat het enige minpunt? Dan vind ik het nog best streng. Ik dacht dat ze dat dan als tip zouden meegeven :/
 
Dat laatste is trouwens niet het probleem. 4 wielen hebben meer grip, maar een motor heeft veel minder gewicht dus sta je veel sneller stil. Het zijn vooral dingen als voorwerpen op de weg die je veel te laat zien waar auto's overheen kunnen maar jij niet etc.
 
Das balen! :( Was dat het enige minpunt? Dan vind ik het nog best streng. Ik dacht dat ze dat dan als tip zouden meegeven :/
Ik heb ergens gelezen dat als je meerdere keren een zelfde fout maakt, dat ze je dan vaak laten zakken. Maar nog steeds vervelend. Weet ook niet wat de situatie was.
 
Laatst bewerkt:
Dat laatste is trouwens niet het probleem. 4 wielen hebben meer grip, maar een motor heeft veel minder gewicht dus sta je veel sneller stil. Het zijn vooral dingen als voorwerpen op de weg die je veel te laat zien waar auto's overheen kunnen maar jij niet etc.

Natuurlijk, dat zeker. Maar een auto (met ABS) kan je veel harder op de rem klappen dan met een motor, want ook met ABS kan je doorschieten en lig je op je gat...

Zeker op hogere snelheden, lagere snelheden rem je de auto eruit denk ik.
 
AVB examen heb ik €158,- voor moeten afrekenen... :o

ik kreeg net factuur binnen van de rijschool van 290eu :o

zit dan wel meteen nog eens 3.5u aan rijlessen bij een week voor examen,
en volgens mij ook half uurtje herhalen voor het examen.

Was er ook bij vergeten te berekenen dat je je Eigen Verklaring (dat blaadje met allemaal 'nee's) moest betalen je eerste Examenaanvraag (45eu ofzo).

Vette geldklopperij bij het cbr, 45eu voor een paar 'nee's :(
 
ik kreeg net factuur binnen van de rijschool van 290eu :o

zit dan wel meteen nog eens 3.5u aan rijlessen bij een week voor examen,
en volgens mij ook half uurtje herhalen voor het examen.

Was er ook bij vergeten te berekenen dat je je Eigen Verklaring (dat blaadje met allemaal 'nee's) moest betalen je eerste Examenaanvraag (45eu ofzo).

Vette geldklopperij bij het cbr, 45eu voor een paar 'nee's :(
Eigen Verklaring kost 23,40, alles wat je meer betaalt is geldklopperij van de rijschool. Niet van het CBR, je kan de Eigen verklaring bij de gemeente, je rijschool of het CBR halen. Grote kans dus dat je rijschool dat hele bedrag als winst noteerd. Eigen verklaring kunnen ze zo downloaden van de CBR site en wat kost een a4'tje printpapier nou.. :)

Ik heb overigens nooit iets betaald voor de Eigen verklaring. De rijschool heeft zo'n papiertje gelamineerd en kruist het met whiteboard marker aan, nadien vegen ze het weer schoon en kan het gebruikt worden voor de volgende examen kandidaat :)
 
Laatst bewerkt:
Eigen Verklaring kost 23,40, alles wat je meer betaalt is geldklopperij van de rijschool. Niet van het CBR, je kan de Eigen verklaring bij de gemeente, je rijschool of het CBR halen. Grote kans dus dat je rijschool dat hele bedrag als winst noteerd. Eigen verklaring kunnen ze zo downloaden van de CBR site en wat kost een a4'tje printpapier nou.. :)

Ik heb overigens nooit iets betaald voor de Eigen verklaring. De rijschool heeft zo'n papiertje gelamineerd en kruist het met whiteboard marker aan, nadien vegen ze het weer schoon en kan het gebruikt worden voor de volgende examen kandidaat :)

die oplossing is briljant.

Maar ik heb even zitten rekenen, en de prijzen kloppen wel aardig met wat het cbr rekent, huur van motor/instructeur voor het examen (tis een half uur heen, kwartier wachten, half uur terug) en die 3.5 lessen.

Moet zeggen dat ik er ook wel heel erg van schrok de toen ik het zag liggen
 
Eigen Verklaring kost 23,40, alles wat je meer betaalt is geldklopperij van de rijschool. Niet van het CBR, je kan de Eigen verklaring bij de gemeente, je rijschool of het CBR halen. Grote kans dus dat je rijschool dat hele bedrag als winst noteerd. Eigen verklaring kunnen ze zo downloaden van de CBR site en wat kost een a4'tje printpapier nou.. :)

Ik heb overigens nooit iets betaald voor de Eigen verklaring. De rijschool heeft zo'n papiertje gelamineerd en kruist het met whiteboard marker aan, nadien vegen ze het weer schoon en kan het gebruikt worden voor de volgende examen kandidaat :)

Ik snap m niet... je moet de EV toch opsturen naar het CBR, hoezo gelamineerd papiertje?
 
Ik heb ook die CD gedownload met die 1400 vragen, maar ik vond hem maar nutteloos.
9 van de 10 keer krijg je dezelfde vraag en dezelfde dia's. Mij lukte het na die CD Nog niet om te slagen, ik heb denk ik talent voor zakken haha.

Hopelijk is het pech geweest en gaat het dinsdag a.s. wel lukken!

Iedereen verder natuurlijk succes, ieder z'n ding en ik zal mezelf in ieder geval tijd moeten gunnen om m'n theorie te halen. Eerst dinsdag maar weer die poging! :) Ondertussen vrolijk door met AVB lesjes..
 
Ik snap m niet... je moet de EV toch opsturen naar het CBR, hoezo gelamineerd papiertje?

Ik weet niet wat er met die eigenverklaring gebeurd, is dat niet ook iets voor je rijschool en hun verzekering, dat jij verklaart dat jij gewoon kan rijden en niet half blind bent ofzo.. ? :P
 
Ik weet niet wat er met die eigenverklaring gebeurd, is dat niet ook iets voor je rijschool en hun verzekering, dat jij verklaart dat jij gewoon kan rijden en niet half blind bent ofzo.. ? :P
Nee, de EV is voor het CBR om te kijken of ze je op kunnen zadelen met extra kosten voor onderzoeken.
 
enkele uren geleden eerste rijles gehad nog nooit echt met een motor gereden en al meteen de baan op
men instructeur een nederlander die hier in belgie terecht gekomen is heeft me harstikke goed geholpen op het oefen terrein echt blij dat ik een goeie instructeur heb die weet wat ie doet

het was fantastisch
 
Laatst bewerkt:
enkele uren geleden eerste rijles gehad nog nooit echt met een motor gereden en al meteen de baan op
men instructeur een nederlander die hier in belgie terecht gekomen is heeft me harstikke goed geholpen op het oefen terrein echt blij dat ik een goeie instructeur heb die weet wat ie doet

het was fantastisch

Gecondoleerd, je komt er nooit meer van af ;)

Precies hoe het ging bij mijn eerste les, sindsdien denk ik er vrijwel elk moment van de dag aan.. Dat een motor in de schuur staat helpt er natuurlijk niet bij te voorkomen dat ik er aan denk :+
 
ja ik heb men moto een kawasaki ninja 250r al gekocht dus het is belangrijk dat ik men rijbewijs haal ook omdat ik geen wagen heb

enja ik denk dat ik naar een dokter moet want ik heb een motor microbe te pakken
kan niet wachten tot de volgende 4 uur maandag dan kan ik men voorlopig rijbewijs afhalen
 
Laatst bewerkt:
Ik ga aan het begin van de middag lekker scheuren :] Als het goed is ben ik over 7 dagen weer opgelicht door de roverheid bij het gemeentehuis O-)
 
Ik ga aan het begin van de middag lekker scheuren :] Als het goed is ben ik over 7 dagen weer opgelicht door de roverheid bij het gemeentehuis O-)

jij hebt het voor elkaar gekregen om niet meteen SPOED te schreeuwen bij het aanvragen van je RBW?

Was het eerste wat ik deed toen ik daar was;

Gemeentedoos: waar kan ik je mee helpen
Tom: SPOED!
Gemeentedoos: huh?
Tom: RIJBEWIS! SPOED!
Gemeentedoos: B|
 
jij hebt het voor elkaar gekregen om niet meteen SPOED te schreeuwen bij het aanvragen van je RBW?

Was het eerste wat ik deed toen ik daar was;

Gemeentedoos: waar kan ik je mee helpen
Tom: SPOED!
Gemeentedoos: huh?
Tom: RIJBEWIS! SPOED!
Gemeentedoos: B|

Zover is het nog niet :P Over 7 dagen ga ik afrijden. En ik ga trouwens ook niet met spoed aanvragen, aangezien ik 2 dagen later op vakantie ga en ik ook nog geen motor heb '(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan