Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe gaat zo een AVB in zijn werk? Meld je je ook eerst bij het CBR waar je de examinator ontmoet, of rij je rechtstreeks naar het examen terrein?

Ik ging zelf rechtstreeks naar het examen terrein en binnen 5 minuten gefeliciteerd je bent geslaagd. *D
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geslaagd voor mn theorie hoor :D :D.
ik had niet zo goed geleerd.
de eerste 15 vragen had ik echt vern**kt maar daarna ging het gelukkig beter.
totaal 6 fout :D.

en idd geen pasfoto nodig gehad.
 
Ik ging voor avb gewoon naar de rijschool, met hem reed ik naar het examen, daar aangekomen nog een halfuurtje rijden, en toen door voor het examen
 
Moet je aan je rijschool vragen.
CBR vraagt maar 46.70, maar je moet erheen + motor + instructeur (soms brengt de rijschool de motor op een aanhanger) enz enz enz en dan wordt het vanzelf weer duurder.

oh valt mee, reken ik wel voor het gemak op een totaal van 90eu, cbr+ lesuur ofzo
 
Ik neem aan dat een 600cc ook wel begrensd moet zijn voor een licht rbw, en anders rijd hij ook vast wel op de onbegrensde motoren van zn rijschool als ie voor zwaar gaat.

Alsnog ga ik er gewoon vanuit dat je eigen motor een stuk lekkerder rijdt, al is het maar om het idee ^^

Ik rijdt op een zware motor, ook met lessen, en ga ook met een zware motor afrijden...

Mijn 600cc motor levert 100pk, dus dat is wel redelijk zwaar ja ;)
 
oo was mij even ontschoten dat hij voor lichte rijbewijs leste. Maar ik moet zeggen dat ik nog niet echt onder de indruk ben van de motoren van mijn eigen rijschool. Ik les zelf zwaar, maar tot dusver een keer 120 +- 120 gereden, en ik merkte toen dat ik em flink moest uitmelken! Kan aan mijn ervaring gebrek liggen hoor.

Maar als ik soms zie hoe snel zo een 600 gaat, dan denk ik gelijk" dat heb ik nog niet gehad''

het is wel een naked bike, zoals bijna alle lesmotoren!

Dit merk ik ook, als ik 120 wil rijden op mijn 'zware' lesmotor moet ik ook echt wel aardig gasgeven...

Ik les iig op een zware motor... wel een 500cc
 
Dit merk ik ook, als ik 120 wil rijden op mijn 'zware' lesmotor moet ik ook echt wel aardig gasgeven...

Ik les iig op een zware motor... wel een 500cc

Dat klopt ja. Ik les op de XJ6, en hij is zeerzeker vlot, en als je hem de toeren in jaagt gaat ie ook echt goed van zn plek. Maar boven de 120 valt het een beetje tegen...
Acht de 32 pk meer die ik onder mijn kont heb zodra ik het rijbewijs heb zal dat wel wegwerken :)
 
Ik betaal €40,- per uur, dus € 60,- voor 1,5 uur motorles...

AVD examen is €243,-

Waarom AVD examen zo duur is weet ik niet, maar zit misschien ook wel een rijles aan vast...
 
Dit merk ik ook, als ik 120 wil rijden op mijn 'zware' lesmotor moet ik ook echt wel aardig gasgeven...

Ik les iig op een zware motor... wel een 500cc

Ok, je lest ook zwaar. Was me dus niks ontschoten haha.

Ja als jij dat ook al hebt dan bevestigd dit mijn vermoeden dat ook de zwaardere lesmotoren begrensd zijn, of in iedergeval beperkt voorzien zijn in het aantal PK's.
 
1 lesuur 60 minuten: € 38,-
10 rittenkaart: € 370,-
AVB: € 105,- inclusief motorfiets
AVD: € 190,- inclusief motorfiets
 
Ik betaal €40,- per uur, dus € 60,- voor 1,5 uur motorles...

AVD examen is €243,-

Waarom AVD examen zo duur is weet ik niet, maar zit misschien ook wel een rijles aan vast...

AVD is ruim 2x zo duur bij het CBR als AVB, zit iets over de 100 euro. Daarnaast is een AVD examen langer dan een AVB. Dus meer kosten aan de motor :)

Ok, je lest ook zwaar. Was me dus niks ontschoten haha.

Ja als jij dat ook al hebt dan bevestigd dit mijn vermoeden dat ook de zwaardere lesmotoren begrensd zijn, of in iedergeval beperkt voorzien zijn in het aantal PK's.

Dat hangt helemaal af van de rijschool. Lesmotoren die voor zwaar bedoelt zijn moeten minimaal 35kw aan vermogen hebben, er zit geen beperking aan de hoogte van het vermogen voor rijles/examen. Een rijschool kan er wel voor kiezen om deze te begrenzen op 35kw en de lichte motor bijv. op 34kw.

De motor waar ik mijn (zwaar) rijbewijs op gehaald had, was zeker niet begrenst. Had alle PK's beschikbaar en daar heb ik ook goed gebruik van gemaakt toen :+
 
Leuk als je bij AVD hoort prima te rijden, en dan uiteindelijk; helaas kan ik je niet feliciteren. Ivm afstand op voorliggers.
Alsof ik er iets aan kan doen dat de rest traag is?
 
Leuk als je bij AVD hoort prima te rijden, en dan uiteindelijk; helaas kan ik je niet feliciteren. Ivm afstand op voorliggers.
Alsof ik er iets aan kan doen dat de rest traag is?

Wat heeft het ermee te maken dat je voorliggers traag zijn? Het maakt niet uit wat de snelheid is, je moet gewoon voldoende afstand houden :)
 
Leuk als je bij AVD hoort prima te rijden, en dan uiteindelijk; helaas kan ik je niet feliciteren. Ivm afstand op voorliggers.
Alsof ik er iets aan kan doen dat de rest traag is?

Dat is echt zonde. Maar, dit heb ik dus ook bijna gehad met de auto, ze zagen het alleen nét door de vingers. Dus ik heb mijn ogen wel geopend als ik over 2 weken op moet. Zal er duidelijk op letten.
Ik heb er mee geleerd, ook al rijdt je ergens waar je 60 mag, en je voorganger rijdt 50, en er is geen mogelijkheid om in te halen, gewoon netjes 50 rijden en genoeg afstand houden...
En ook opletten met de snelweg als je wil gaan inhalen (daar ging t met de auto bijna op fout...)

Ik heb wel een paar keer gehoord dat men bij het CBR bijna een harde plassert krijgen van afstand houden, dus ja... dan doen we dat maar. En 4 wielen remmen harder dan 2, dat weet je ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan