Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat ik het wel snap;
3 voorsorteerstroken voor rechtsaf, jij stond op de middelste. En na de bocht kwam je niet op de middelste uit, maar op de linker. Toch?
Ja, daar kan je iemand lelijk mee afsnijden. Vooral omdat je het niet in de gaten had en dus waarschijnlijk ook geen richting naar links aangaf (ivm wisselen van strook) of over je linker schouder keek.

Wel sneu om zo te zakken. Zoiets is mij weleens in de les gebeurd en sindsdien kijk ik heel goed hoeveel voorsorteerstroken er zijn en waar ik uit moet komen.

Klopt als een bus! Ik heb me er echt op verkeken! Ik kwam aanrijden en het verkeerslicht sprong op groen. ben toen gelijk doorgereden want ik dacht echt dat ik op de meest linkerbaan zat in mijn wereld, echter was dit niet zo.

Het meest klote is nu, dat ik pas 10 oktober weer af kan rijden :S:S CBR rijswijk zit tot die datum helemaal tjokvol. Ik baal echt als een stekker!
 
Ja daar is weinig aan te doen, tenzij je de hele kuip wil verbouwen. Het ziet er in ieder geval beter uit dat die uitsteeksels van dat type dat ik liet zien.

Ja, als ik die dingen zoals op jouw foto had, zou ik ze wel verbouwen ja :P Maar deze laat ik ff zitten.. Er zijn wel ombouwsetjes, maar daar staat niet specifiek voor mijn motor op, dus nog maar ff niet gekocht...
 
Ook niet zo raar, je mag gewoon niet zonder kennis van theorie de openbare weg op met zo'n verantwoordelijkheid. Ik moet een heel stuk door eindhoven rijden voor ik bij het oefenterrein ben. Een andere rijschool die heeft een eigen terrein waar ze de motoren hebben staan. Hier hoeven de motoren dus geen kenteken te hebben en jij geen theorie. Wel raar dat deze mensen dan wel theorie moeten hebben voor hun avb examen. CBR maakt namelijk gebruik van hun terrein.
In Arnhem wordt het AVB examen afgenomen op het parkeerterrein van het Gelredome, dus geen eigen terrein. Maar ik denk dat het vooral is omdat je geen AVD lessen mag volgen als je nog geen theorie hebt.

Denk gewoon boete voor het niet bij je hebben van je rijbewijs ofzo? :P
Zoiets denk ik ook. Maar als je niks bij je hebt waarmee je je kunt indentificeren heb je wel kans dat ze moeilijk gaan doen. Zelf heb ik iig altijd rijbewijs bij me.

Vandaag AVD gehad.. Jammer genoeg gezakt omdat ik 1x bij een 3baansweg naar rechts vanaf de middelste baan links uit kwam.. Onbewust want ik daht echt dat ik op de linkerbaan stond voorgesorteerd.

Dit was mijn enige fout op heel het examen. Verder een goede rit gereden maar dit was een CRUCIALE fout volgens de examinator.. Nu ff een nieuwe datum plannen *zucht*
Balen. -O- Vervelend dat je door een fout gezakt bent.
 
@Simon:
Ik heb nu eindelijk ook een foto voor de OP. :)

Motorpak.jpg
 
Zoiets denk ik ook. Maar als je niks bij je hebt waarmee je je kunt indentificeren heb je wel kans dat ze moeilijk gaan doen. Zelf heb ik iig altijd rijbewijs bij me.

Ja, ik normaal ook.. Maar zal hem met motorles ook maar ff in mijn jas stoppen..
 
[off topic mode on] Pffff.....net ff stukkie op mn Diversion gecruised en op weg naar huis ff geraced tegen een andere motorrijder maar mn Divje gaat best hard nog. :o
Ik zat zo op de 180/190 maar ik denk dat 200 wel zn max is.
Werd door de andere motorrijder wel vlot ingehaald helaas. :/
Wel kikkuh hoor. :P [off topic mode off]
 
En je was bijna meteen weer je rijbewijs kwijt?

On-topic: vanmiddag stond ik netjes te wachten bij het stoplicht tijdens alweer mijn tweede rijles van die dag. Aan de overkant kwamen 3 dikke choppers aangereden, en bij het voorbijgaan groeten alle 3 mijn tegelijk!!
I officially joined the fray ;)
 
Vandaag AVD gehad.. Jammer genoeg gezakt omdat ik 1x bij een 3baansweg naar rechts vanaf de middelste baan links uit kwam.. Onbewust want ik daht echt dat ik op de linkerbaan stond voorgesorteerd.

Dit was mijn enige fout op heel het examen. Verder een goede rit gereden maar dit was een CRUCIALE fout volgens de examinator.. Nu ff een nieuwe datum plannen *zucht*
Oh, wat jammer! Maar wel een fout, stel dat er een auto gereden had op die linkerbaan, waren we je mooi kwijt geweest, en dat willen we niet. Dus nog ff goed oefenen, dan gaat het volgende keer perfect.
 
Ben benieuwd of er een 2de datum kan worden aangemaakt voor AVD, 'voor het geval dat'. Zal het woensdag even doorgeven aan m'n rijschool.

Natuurlijk ga ik ervan uit dat ik in 1x slaag, maar mijn AVB heb ik op 20-10-2011 gehaald en die zijn maar 1 jaar geldig. Dus voor het geval dat er iets mis gaat op de 13e, heb ik een herkansing voor 20-10-2012 al aangevraagd.
 
Gewoon laten zitten, zit toch mooi zo? Best een stoere motor. Nodigt erg uit om heeel hard te rijden, maar daar moet je als je net je rbw hebt erg mee uitkijken.

Ja, die knippers voor blijven voorlopig zoals ze zijn.. Tenzij ik iets vind dat gemaakt is om in deze kuip te passen en wat er ook beetje knap (Lees: OEM'ish) uitziet...

En hardrijden.. Sja, op een motor heb je veel meer last van de wind, dus denk dat ik meer lekker bochtjes ga rijden, als hardrijden oid.. Maarja, tijd zal het leren.. })
 
Laatst bewerkt:
En hardrijden.. Sja, op een motor heb je veel meer last van de wind, dus denk dat ik meer lekker bochtjes ga rijden, als hardrijden oid.. Maarja, tijd zal het leren.. })
Iemand zei tegen me, "dat nodigt wel heel erg uit tot hard rijden hoor!" en ik heb inmiddels gemerkt dat dat 100% waar is. Terwijl het ook heel anders stuurt dan je lesmotor, en je eigenlijk een tweede avb zou moeten halen met je eigen motor. Ben dus zondag lekker langs de dijk naar Monnickendam gereden, om de kleine bochtjes te oefenen. En ja, met 160 vang je meer wind dan met 80. Maar het is wel heel leuk :-)
 
Iemand zei tegen me, "dat nodigt wel heel erg uit tot hard rijden hoor!" en ik heb inmiddels gemerkt dat dat 100% waar is. Terwijl het ook heel anders stuurt dan je lesmotor, en je eigenlijk een tweede avb zou moeten halen met je eigen motor. Ben dus zondag lekker langs de dijk naar Monnickendam gereden, om de kleine bochtjes te oefenen. En ja, met 160 vang je meer wind dan met 80. Maar het is wel heel leuk :-)

Had je wel ff langs kunnen rijden Christine ;) Nouja, zag ik nou wel, maar ik zat in Twente vakantie te vieren trouwens.. :P haha

Zal zeker wel uitnodigen tot harder rijden, zeker omdat dat ding erg snel, erg hard wil/gaat/kan denk ik... :P Maar, mijn motor heeft een kuip+windscherm, dus wind zou je minder last van moeten hebben als op de lesmotor...

Als ik mijn papiertje heb ga ik iig eerst beetje hier in het industrieterrein sturen, beetje die motor leren kennen.. Voordat ik het drukke verkeer ermee inga..
 
Pagina 100 alweer, gaat hard. :W deel 3

Vind je dat verstandig als je net je rbw hebt? Het forum groeit heel hard, maar dat zou een beetje lullige manier zijn om het forum weer te laten uitdunnen.

Ach een keertje moet kunnen toch? Ruime tweebaansweg, weinig verkeer, gewoon een keertje proberen, waarom niet?
Als je maar weet wanneer je normaal moet doen, je aan de regels moet houden en niemand anders onnodig in gevaar brengt.
 
Ach,we gingen samen de snelweg op en gelijk de (Velser) tunnel in en ik schat in dat ik binnen 10 sec die snelheid had en daarna ging t gas er af en reedt ik weer "normaal" en als ik daar zelf nooit reedt of gereden had ik t wel even gelaten ja. ;)
En dat was net om half 9 dus weinig verkeer ook,anders had ik t wederom niet gedaan.

Verstandig is het niet maar mn rijbewijs gelijk kwijt,dat zal wel mee vallen. :+


Vind je dat verstandig als je net je rbw hebt? Het forum groeit heel hard, maar dat zou een beetje lullige manier zijn om het forum weer te laten uitdunnen.
 
Hahaha,jij gaat zeker wel hard rijden met die 600F. :P
Kijk je juist uit met het snelle bochten werk.
Voor je het weet lig je ondersteboven en lig je in de kreukels.
Kan je beter ff een sprintje doen met een andere motor. :+


En hardrijden.. Sja, op een motor heb je veel meer last van de wind, dus denk dat ik meer lekker bochtjes ga rijden, als hardrijden oid.. Maarja, tijd zal het leren.. })
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan