GSR900: de voltooing

Status
Niet open voor verdere reacties.

HAPO

MF veteraan
14 apr 2007
6.105
4
Deventer
Goedemorgen/middag/avond volgers van het vorige topic (RF900 ombouw naar GSR900):

ik zou een nieuw topic openen wanneer ik de tank terug zou hebben.
Zover is het dus nog niet, maar zonder een lopend topic vind ik er ook niks aan... :N

Is er wat gebeurd in tussentijd? Jazekers wel.
Eerder had ik gemeld dat de gsr een beetje (soms erg) vreemd stuurde, ik dacht zal wel komen omdat het een volkomen andere fiets is dan de 28jaar oude GS550.
Bleek dat de bandenspanning veel te laag was! Voor 50eurocent lucht gekocht en het reed meteen een heel stuk anders. Beetje dom ja, ik weet het... :$ Ik dacht eigenlijk aan al die dingen die ik veranderd had aan de RF.
Moet nog wel nieuwe olie in de voorvork doen en de achterschokdemper afstellen:
wartel staat op het laagste punt (heb geprobeerd deze omhoog te stellen, maar frame en uitlaat zitten in de weg. ik moet een haaksleutel aanpassen) en er zijn nog twee verstelmogelijkheden, daar moet ik nog naar kijken.

Verder heb ik de spatborden gespoten, eerst het voorspatbord om te kijken of de kleur mij aanstond.
Voorspatbord moet nog verder behandeld worden met blanke lak, dat was nl alweer op.

FF kijken hoe dat staat:



Toen verder gegaan met de achterspattert:






Als je goed kijkt, zie je een gaatje. Dat gaatje heb ik nodig om de spattert vast te kunnen zetten met een imbussleutel.








Zo staat ie er momenteel bij:




Verder ben ik onderweg van mijn werk naar huis :] gespot door een medeMotor-Forummer:





Leuk, he? *O*
Nou, dat was dan de openingspost.
Rest mij medetedelen dat de eerste 1000km erop staan. Als het aan mij ligt komen er nog vele bij!

:W
 
Laatst bewerkt:
Mooie kleur wel!

Waar komen die spiegels vanaf? Ik heb er nu de linkse, maar wil nog eens een rechter hebben...
 
Jimwoud, die komen van een GSR600. Gekocht op ebay.de Komen regelmatig langs. Ik heb ze ook op mn GS550, bevallen goed. Moet ze alleen nog een keer verder naar buiten brengen, dmv een langer stangetje (rond 10mm rvs).
 
Present weer!
Van de week heb ik een flink stuk van de tank afgelast, er is nu geen weg terug meer :+
De komende week hoop ik een knap stuk richting de finish te komen.

Greetzz,
Leo :W
 
Leo: *O* :}
En Leo, wat de herfst betreft: ik vind het heerlijk zo.
Ik ben nu ff op de zolder bezig om een split-airco aan te leggen.
Binnenkort krijgen we 8 stuks zonnepanelen op ons dak, dit heeft twee redenen:
de Kwh teller achteruit laten lopen en het bloedhete dak tegen te gaan.
Hopenlijk de komende zomer geen hete slaapkamer meer (35+).
 
Volgens mij gewoon een slinkse poging om de priemende blik van zijn schoonvader te ontwijken!
 
Lees deze uiteraard ook weer mee ;-)

Tis niet mijn kleur maar misschien word het als geheel toch wel heel mooi.
Respect!!!!
 
Deze week met de GS550E naar mijn werk geweest. Tjongejongezeg, wat een verschil.
Maargoed, het oude beestje ('84) rijdt best lekker.

Van de GSR stond de achterschokker op zn laagste stand, reed niet fijn.
Probleem was, dat ik met een standaard haaksleutel geen slag kon maken.
Natuurlijk heb ik daar een oplossing voor, kijk maar:









Onder de schokker zit een een stelschroef met stand 1 t/m 4, deze stond op 1.
Maar op stand 4 gezet...

Nu rijdt de GSR weer een stuk beter.
 
Achja, verstand komt met de jaren zeggen ze toch? Dat je er gebreken bij krijgt, vertellen ze je niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan