Cagiva Mito ONLY Part 3!

Eindelijk istie er dan! Nouja, volgende week ophalen: een SP525!


Vrij zeldzame kleur: wit
2007
9500km
compressie was prima, koud 9.5 bar
open, 25kw
arrow uitlaatsysteem en daarop afgesteld
net over de grens in belgie tk dus was een buitekans
liep prachtig mooi rond gelijk al stationair. Ondanks de kou

 
Laatst bewerkt:
Eindelijk istie er dan! Nouja, volgende week ophalen: een SP525!
[~[url="http://i145.photobucket.com/albums/r208/yana_044/IMG_4743%20Large_zpsh8ygflnx.jpg"]afbeelding~][/URL]

Vrij zeldzame kleur: wit
2007
9500km
compressie was prima, koud 9.5 bar
open, 25kw
arrow uitlaatsysteem en daarop afgesteld
net over de grens in belgie tk dus was een buitekans
liep prachtig mooi rond gelijk al stationair. Ondanks de kou

[~[url="http://i145.photobucket.com/albums/r208/yana_044/IMG_4744%20Large_zpsgom0yxbh.jpg"]afbeelding~][/URL]

Mooi ding!

Is Nederland weer een SP525 rijker, wel knap dat hij uit 2007 komt terwijl ze pas vanaf 2008 gemaakt werden.

geniet ervan :]
 
Heb de data vd verkoper overgenomen. Kan best zijn dat die er een dag naast zit. Of dat het een hele vroege is. 1e eigenaar was een dealer kennelijk. Lancering van het model was al in 2005 op de motorshow.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar dat was een race versie die was niet voor op de straat, misschien heb je wel iets heel bijzonders, bv een pre produktiemodel ofzo, dat doen sommige merken wel eens. Volgens het stukje hieronder zijn ze met de SP525 wegversie gestart in 2008.



"Cagiva Mito SP525
In 2005, at the EICMA motorcycle show, Cagiva launched a limited production tuned competition version of the Mito known as the SP525. This is something of a homage to the Cagiva GP500 (C594) racing bike. Front and rear fairings were modified to look more like the C594, eight-spoke forged aluminium wheels were added, while speedometer, lights and mirrors were removed to reduce the overall weight. The bike is not road-legal.

For 2008, Cagiva added the Mito SP525 road bike (not to be confused with the racing SP525 above) alongside the Mito Evo II. In terms of looks, the new bike inherits some stylistic traits from the competition SP525, essentially similar front and rear fairings.

On a technical level, the bike retains much the same rolling chassis as the Evo and the engine is still a 125 cc two-stroke, but has had several changes, notably a new Electronic Carburetion System (developed in conjunction with Dell'Orto) governing both fuel-air, oil-mix and ignition, allowing it to pass tougher Euro 3 emissions regulations"

Cagiva Mito - Wikipedia
 
Laatst bewerkt:
Ja idd erg informatief, vond ik ook. Daarom had ik hem ook ff geplaatst.
Teamheronsuzuki, we gaan het zien. Morgen ophalen. Kan ook een latertje zijn van december ofzo. Misschien had zoiets in dn belgen wel voordeel boven 2008.
Of misschien was het nog een demo die die dealer had staan van tussen 2005 en 2008.
 
Voorlopig niet Robert. Eerst deze rijklaar maken, reviseren (zuiger), inrijden, en kijken hoe deze bevalt. Evt schors ik er voorlopig 1.
Vlg verkoper was hij trouwens van 2010 ipv 2007 hij had verkeerd gekeken (zij hij met ophalen).
SP is veilig tuusgekomen. Nu kunnen we aan het werk. RDW ed.
 
Ja, volgens kenteken is hij van 2010.
Ook leuk: CO emissie vlg CvO: 0.165 g/km :)
Benieuwd wat de Evo doet. Moet ik nog steeds keer laten meten ;)
Wat klein werk an uiteraard, maar er is nog tijd zat.
(PV werkt misschien niet, heb geen PV check op contact, en remcilinder achter rem blijft hangen, verder wat check/stelwerk). En revisie tegen die tijd ivm 10.000km
 
Heeft iemand het dekseltje van rempotje achter vd Mito (EV/SP)? Of het complete rempotje mits dekseltje heel is

Tevens ontvangende moer-in-rubber van het zadel (waar je zadel moer in vestschroeft)
 
Laatst bewerkt:
Nu nog uitvinden:
Hoe het met de SP powervlave zit; heb geen pv check nl met contact aan. Vraag me af of deze ook gezekerd is net als bij de EV.
MIL (motormanagement lampje); weet niet of die moet branden bij contact aan ter check? Hij zou vlg mij zwz moeten branden nu de pv het niet doet.
Erg lastig, is erg weinig kennis voorhanden over de SP

Volgende week naar de rdw voor kenteken
 
Nu nog uitvinden:
Hoe het met de SP powervlave zit; heb geen pv check nl met contact aan. Vraag me af of deze ook gezekerd is net als bij de EV.
MIL (motormanagement lampje); weet niet of die moet branden bij contact aan ter check? Hij zou vlg mij zwz moeten branden nu de pv het niet doet.
Erg lastig, is erg weinig kennis voorhanden over de SP

Volgende week naar de rdw voor kenteken

Laatste generatie Evolution en SP525 zijn precies het zelfde, met alles behalve uiterlijkt en Euro 3 restricties.

Dus antwoord op je vraag;
ja er zit een zekering bij de powervalve.
zo ver ik mij herinner brand dit lampje kort als je de SP525 op contact zet,
en als de powervalve defect is zou ik even in de manual kijken wat de volgorde van knipperen betekend (als hij dat doet).

Maar dus als je iets moet opzoeken en kan niet vinden over de SP525..
is de info van de laatste generatie Evolution het zelfde :)

Veel plezier ermee als hij op kenteken staat :]
 
Hij brand niet met contact aan. Geeft dus ook geen storings knippercode. Vermoed dat ze die MIL lamp uitgezet hebben. Weet alleen niet hoe.
Ombouw van 11kw naar fullpower vd SP is idd complete uitlaat en carb settings zo te zien:
Ripotenziamento

Tevens erg leerzaam stukje over alle uitlaten (met/zonder bocht) vd Mitos. Zowel origineel als aftermarket. Hun kwaliteit en effect op powerband etc. Zelden zo'n informatief stukje hierover gezien! Vertaald uit italiaans naar het engels:
Sistemi di Scarico
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan