Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 5 'Bananenbende'

Status
Niet open voor verdere reacties.
sv 650 2005 Naked .


Owja had ik gezegd, ALS NIEUW, echt waar. je moet hem zien blinken. :z


vorige eigenaar kreeg bijna een hart verzakking toen ik zei dat die buiten komt te staan onder een hoes :X Maar hé, als (ex)student kan je niet alles hebben
 
Laatst bewerkt:
hehe ik ben ook nog met me ouders in gevecht over het verwarmde 'verf' hok ik blijf maar zeggen dat ding is maar 80cm breed nog niet eens en jullie verfen toch niet in de winter dan kan me brommer der best staan, maar dat willen ze maar niet geloven :(
 
sv 650 2005 Naked .


Owja had ik gezegd, ALS NIEUW, echt waar. je moet hem zien blinken. :z


vorige eigenaar kreeg bijna een hart verzakking toen ik zei dat die buiten komt te staan onder een hoes :X Maar hé, als (ex)student kan je niet alles hebben

Ik ben van naked motoren afgestapt na traumatische turbulentie ervaringen :p

Wel leuk ding met twee cilinders en weinig gewicht, kun je lekker los gaan.
 
Ja, maar als het nou ook over lessen ging... Mod's hebben nu vriendelijk gevraagd hier wat minder OT te posten, dus geef dat aub ook gehoor aan. Tuurlijk, gezellig kletsen vind ik ook leuk, maar laten we dat dan in het andere topic doen, dan kunnen we het hier hebben over rijles en alles daaromheen.

Anders word dit topic straks gesloten en heb je helemaal niets meer.
 
Soms oefen ik beneden in de garage wel eens met de motor, maar wat me opvalt is dat het keren naar links een stuk beter gaat dan keren naar rechts... :? Durf ook niet zo erg schuin te hangen want 't is geen asfalt... |( Als ik naar rechts keer dan raakt m'n stuur het frame zodat ik neig om te vallen, naar links is dit niet het geval. Weet ook niet zo goed waarom links nou wel goed gaat en rechts niet. :/ Heb zitten vergelijken maar kan niet echt iets vinden... 't Gevoel naar links is er blijkbaar wel. :9
 
Is dat ook niet al met AVB zo, dat de meeste mensen minder moeite hebben met naar links de halve draai dan naar rechts? Is dat later misschien niet ook net zo?

Ik had het in het in het begin een beetje, net voor mijn AVB vond ik naar rechts soms nog wel fijner als naar links :P
 
Meestal gaat naar rechts slechter omdat je dan je gashendel naar beneden duwt. Dan wordt je gas vaak onstabiel, dus je motor ook. Oplossing: armen losser aan het stuur hangen, benen steviger tegen de motor. In theorie dan he.. ;)
 
Meestal gaat naar rechts slechter omdat je dan je gashendel naar beneden duwt. Dan wordt je gas vaak onstabiel, dus je motor ook. Oplossing: armen losser aan het stuur hangen, benen steviger tegen de motor. In theorie dan he.. ;)

Ook in praktijk! :Y Had is AVB les, was toen heel relaxed aan het sturen en deed zo de ene halve draai en 8je na de andere...
 
Ook in praktijk! :Y Had is AVB les, was toen heel relaxed aan het sturen en deed zo de ene halve draai en 8je na de andere...

Bedoelde eigenlijk dat het zo makkelijk klinkt, maar het uitvoeren nog best kan tegenvallen. Misschien verkeerd verwoord. :P
 
het aller aller belangrijkste van die oefeningen is KIJKEN ;) kijk waar je heen wilt, dit heeft de grootste invloed op je bochtjes. Ik probeerde bijna over dreven ver over mijn schouder heen te kijken en niet te vroeg naar voren gaan kijken.. Je stuurt waar je heen wilt (kijkt)
 
het aller aller belangrijkste van die oefeningen is KIJKEN ;) kijk waar je heen wilt, dit heeft de grootste invloed op je bochtjes. Ik probeerde bijna over dreven ver over mijn schouder heen te kijken en niet te vroeg naar voren gaan kijken.. Je stuurt waar je heen wilt (kijkt)
En hoe! Als ik even stiekem wil kijken of ik die stoep (vangrail, vul maar in) niet ga raken straft de motor gelijk af. Ik dacht altijd dat ze overdreven (net zoals met spiegelen). Niet dus!
 
Meestal gaat naar rechts slechter omdat je dan je gashendel naar beneden duwt. Dan wordt je gas vaak onstabiel, dus je motor ook. Oplossing: armen losser aan het stuur hangen, benen steviger tegen de motor. In theorie dan he.. ;)

grappig, u-turn naar links is bij mij totaal geen probleem. Sterker nog, ik kan em met fikse snelheid maken en dan hou ik nog ruimte over. Maar rechtsom is voor mij een stuk moeilijker. Het lukt wel, maar prettig voelt anders. Ik zal komende donderdag eens extra op m'n houding letten. Het achtje daarentegen gaat als de brandweer.
 
het aller aller belangrijkste van die oefeningen is KIJKEN ;) kijk waar je heen wilt, dit heeft de grootste invloed op je bochtjes. Ik probeerde bijna over dreven ver over mijn schouder heen te kijken en niet te vroeg naar voren gaan kijken.. Je stuurt waar je heen wilt (kijkt)
Klopt, toen ik dat leerde ging alles veeel en veel fijner en beter!
 
Kwam even terug om wat info te zoeken voor een vriend die gaat beginnen met lessen, kom ik die foto van AdyF tegen _O- geniaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan