Motorrijles: kletsen over lessen -> Deel 5 'Bananenbende'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, mijn eerste post maar ff opgeofferd om daar de planning maar in te zetten, maar er staat nu een lijstje! :)

Mocht ik nog wat vergeten zijn, moeten jullie het maar ff posten hier :)
 
Geloof dat ik mijn instructeur ook wel is wat heb horen zeggen dat ze de 11kW stap misschien ook wel gaan overslaan...

Ik zei dat mijn school 1 25kW motor had, maar ik heb me vergist. Die suzuki gs500e stond gewoon op vol vermogen, alleen dat is 33kW :P

Ik denk dat rijscholen er goed aan doen om niet aan die bullshit mee te doen en mensen te laten blijven lessen op cb500 en gs500tjes. De bevolking zelf zou ook gewoon massaal niet mee moeten doen aan die waanzin, gewoon normale motoren rijden!
 
Ik zei dat mijn school 1 25kW motor had, maar ik heb me vergist. Die suzuki gs500e stond gewoon op vol vermogen, alleen dat is 33kW :P

Ik denk dat rijscholen er goed aan doen om niet aan die bullshit mee te doen en mensen te laten blijven lessen op cb500 en gs500tjes. De bevolking zelf zou ook gewoon massaal niet mee moeten doen aan die waanzin, gewoon normale motoren rijden!

Sja, een massale burgelijke ongehoorzaamheid... Klinkt leuk, maar ik zie het helaas zo 123 niet gebeuren...
 
Zeker niet omdat je dan onverzekerd rond rijdt, schrikt een hoop mensen af.

Trouwens een weekend ofzo hier niet geweest, 7 pagina's van het nieuwe topic gemist en nog een hoop van het oude waarschijnlijk, gekken haha :p
 
Zeker niet omdat je dan onverzekerd rond rijdt, schrikt een hoop mensen af.

Trouwens een weekend ofzo hier niet geweest, 7 pagina's van het nieuwe topic gemist en nog een hoop van het oude waarschijnlijk, gekken haha :p

Ja, modjes waren er dus ook niet zo blij mee..

Enne, rijden zonder verzekering is inderdaad niet zo slim... Ik doe dat ook niet, motor staat al 3,5 maand in de tuin, kan er zo op gaan rijden.. Maar dan ben je gewoon dom bezig...
 
Zeker niet omdat je dan onverzekerd rond rijdt, schrikt een hoop mensen af.

Trouwens een weekend ofzo hier niet geweest, 7 pagina's van het nieuwe topic gemist en nog een hoop van het oude waarschijnlijk, gekken haha :p

Als de verzekeraars ook meedoen met de burgerlijke ongehoorzaamheid is er niks aan de hand hoor....
 
Ja, modjes waren er dus ook niet zo blij mee..

Enne, rijden zonder verzekering is inderdaad niet zo slim... Ik doe dat ook niet, motor staat al 3,5 maand in de tuin, kan er zo op gaan rijden.. Maar dan ben je gewoon dom bezig...

Rijden zonder RBW of rijden met rbw maar dan vol rijden op licht rbw is toch anders.
 
Eerste rijles: 18 september 2012
Theorie: 4 oktober
AVB: 16 oktober
AVD: Onbekend
Rijschool: FunDrive (Amersfoort)
Lesmotor: Honda CBF500A
Eigen motor: Honda CBR600F
iNsg4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zal hem ook maar even invullen!

Anaszi


Eerste rijles: 10 September 2012
Theorie: 3 oktober
AVB: ✓
AVD: Onbekend
Rijschool: Selling Amsterdam
Lesmotor: BMW F650GS

Anaszimotor.png



:W
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat rijscholen er goed aan doen om niet aan die bullshit mee te doen en mensen te laten blijven lessen op cb500 en gs500tjes. De bevolking zelf zou ook gewoon massaal niet mee moeten doen aan die waanzin, gewoon normale motoren rijden!
Vanaf 2014 moeten motoren in de categorie A onbeperkt minimaal 50 kW hebben, dus CB(F)500 en GS500 mogen dan niet meer. En rijscholen kunnen wel met die motoren blijven rijden, maar het CBR accepteert die niet op het examen.
Maar ik snap het wel als rijscholen geen motoren met beperkt vermogen aanschaffen. Ik vraag me ook af wie twee jaar lang op een 125 cc'tje wil rijden en drie keer opnieuw examen wil doen. Nu heeft mijn rijschool 1 begrensde motor en 5 onbegrensde, ik heb geen idee wat ze volgend jaar willen doen.
 
Vanaf 2014 moeten motoren in de categorie A onbeperkt minimaal 50 kW hebben, dus CB(F)500 en GS500 mogen dan niet meer. En rijscholen kunnen wel met die motoren blijven rijden, maar het CBR accepteert die niet op het examen.
Maar ik snap het wel als rijscholen geen motoren met beperkt vermogen aanschaffen. Ik vraag me ook af wie twee jaar lang op een 125 cc'tje wil rijden en drie keer opnieuw examen wil doen. Nu heeft mijn rijschool 1 begrensde motor en 5 onbegrensde, ik heb geen idee wat ze volgend jaar willen doen.

Voor die rijscholen, die dus een hoop motoren hebben, is het dus een grote kostenpost.. Want die motoren zijn in 1 klap allemaal 'waardeloos'...
 
Hoe meer zielen hoe beter *O*

1 uur AVD vind ik echt kort hoor. Ik had 1,5 uur en vond het soms te kort. Maar af en toe kreeg ik ook hoofdpijn van het rijden haha.
 
Voor die rijscholen, die dus een hoop motoren hebben, is het dus een grote kostenpost.. Want die motoren zijn in 1 klap allemaal 'waardeloos'...
Klopt ja, is dus weer lekker handig bedacht door die mongolen in Den Haag. Maar om de rijscholen tegemoet te komen gaat die regel pas in 2014 in en niet in 2013.
 
Klopt ja, is dus weer lekker handig bedacht door die mongolen in Den Haag. Maar om de rijscholen tegemoet te komen gaat die regel pas in 2014 in en niet in 2013.

Welke regel gaat pas het jaar daarna in? Laat maar, ik lees niet goed |(
 
Laatst bewerkt:
Sommige hebben hier AVD lessen van 1 uur. Ik had 1,5 en vond het soms te weinig. Wel knap dat mensen met zo'n 10 - 15 lessen van 1 uur AVD lessen het goed doen.
 
Sommige hebben hier AVD lessen van 1 uur. Ik had 1,5 en vond het soms te weinig. Wel knap dat mensen met zo'n 10 - 15 lessen van 1 uur AVD lessen het goed doen.

Dat vind ik ook wel erg kort, zeker omdat ik ook nog naar een andere stad moet voor AVD zegmaar :P (ik moet afrijden in een andere plaats als waar de rijschool gevestigd is)

1,5 uur vind ik soms ook al te kort... Ik heb nu ook 1 of 2 lessen van 2 uur staan dacht ik...

Hoeveel uur voor AVD heb jij gehad dan? Ik heb straks 10,5 uur AVD les gehad totaal... Hoop dat dat genoeg is...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan