MF Flevoland Topic LXVIII

Wij zijn tussen alle bezigheden door bezig met het huis binnen schilderen en behangen. Het gaat niet snel met een klein spookje om je heen. De soes wordt momenteel heel weinig bereden.
 
Iedereen dus aan het "projecten" geslagen!

Samen met Harry (Mr TXE) paar kleinere projecten gedaan; nu al bijna jaar bezig met het ombouwen van een Suzuki 650 naar Café racer. Komt toch altijd weer veel meer bij kijken dan in eerste instantie gedacht; maar lekker om even niet achter je PC te zitten.
We beginnen nu een beetje in de opbouw fase te komen.

@Hank; nog foto van de chopper?

[edit]...of optisch niet veel gewijzigd?[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Las op het nieuws dat er woensdag een dodelijk motorongeval is geweest in Almere Stad. 26-jarige bestuurder. Eenzijdig op de spoordreef ter hoogte van Leaseplan (kutbocht). Triest hoor. Er was vanavond blijkbaar een 'herdenking' waar veel andere motorrijders bij aanwezig waren.

Hoop niemand van hier?
 
Die stoet ziet er uit als het Tupperware clubje van de vrijdagavond bij de Mac. Geen bekende van mij.
 
Afgelopen vrijdag is er ook een almeerse motorrijder omgekomen in Oostenrijk. Was een bekende van een vriend van mij. Heel triest ook....
 
Was ook een bekende van mij. Jaren met z'n dochter bevriend geweest, kwam ook regelmatig bij ze thuis. Denk je naar een leuke meeting te gaan.
 
Ik heb gisteren meegereden met de rit naar zijn laatste rustplaats.... Meest bijzondere motorrit ever.
 
Grote-herdenkingstocht-voor-overleden-motorrijder-6.jpg


Was bij de aankomst ook bij de Ooster, moest helaas weer weg.
Was daar puur persoonlijk, maar men vroeg me al direct of ik ook voor de uitvaart er was. Niet dus, kom er al (helaas) al veel langer.

Zijn aankomst bij Nieuwe Ooster was inderdaad indrukwekkend,.
[me] Brok in keel moment[/me]
 
Laatst bewerkt:
wow, ik zocht foto´s van mijn bandit om aan een collega te laten zien en kwam ik hier terecht. Leuk om te lezen dat iedereen weer even zijn gezicht laat zien. Goed om te lezen dat bepaalde mensen nog in leven zijn (en hoop dat het nu voorspoedig gaat )

Zelf zit ik sinds nov 2012 in Portugal. Eerst in een callcenter nu sinds 5 maanden weer in de IT. Mis de Kawa!! achteraf had ik toch een aanhanger moeten scoren en hem meenemen. Zal vanavond wel uitgebreider reageren.
 
Laatst bewerkt:
wow, ik zocht foto´s van mijn bandit om aan een collega te laten zien en kwam ik hier terecht. Leuk om te lezen dat iedereen weer even zijn gezicht laat zien. Goed om te lezen dat bepaalde mensen nog in leven zijn (en hoop dat het nu voorspoedig gaat )

Zelf zit ik sinds nov 2012 in Portugal. Eerst in een callcenter nu sinds 5 maanden weer in de IT. Mis de Kawa!! achteraf had ik toch een aanhanger moeten scoren en hem meenemen. Zal vanavond wel uitgebreider reageren.

Joentje !! :W
 
de onderste, anders kan ie er niet bij ! :+

_O- bijna onderste tak he!, ben tenslotte nog steeds groter dan anton :X

Tyl, simpel systeembeheer voor een bedrijfje met ongeveer 10 vestigingen en < 300 man. Niets bijzonders.. Maar wel in het Portugees :P Ben zegmaar weer opnieuw begonnen. Is mijn eerste echte baan hier. Dat callcenter werk was voor BlackBerry en Philips in ENG/NLDs. Toen zag ik deze vacature langskomen en dacht : No guts no glory, wat is het ergste wat er kan gebeuren? dat ik nog wat langer in het callcenter blijf? Maar kennelijk is mijn Portugees inmiddels goed genoeg :+
 
Laatst bewerkt:
Zo dat is zeker een aantal jaartjes geleden.
Ondertussen twee kinderen rijker maar rij geen motor meer.

Wel grappig dat iedereen hier zo nu en dan nog rond hangt.

Groetjes,

remco
 
Trouwens, wat Anton altijd zei is in Portugal een zekerheid: "Het is niet de vraag of, maar wanneer je je RBW kwijtraakt"

ik ben in afwachting van mijn bezwaarschrift. Als je hier binnen 1 jaar 2 zware overtredingen maakt ben je al de pineut. Daaronder vallen:
- niet stoppen voor een stopbord
- overschrijden doorgetrokken streep (Present)
- overschrijden vmax >20km/h op autowegen en >30km/h op snelwegen (present, 127 waar je 80 mocht)
- parkeren op zebrapad
- niet gebruiken van richtingsaanwijzers

Vervolgens zit je 5 jaar aan een voorwaardelijke straf vast. de eerste keer is het 1 to 12 maanden zonder RBW. 2e keer 2 tot 24 maanden. etc.. etc.. Kan het me echt niet veroorloven om hem in te leveren.

Aan de andere kant heb ik in 130k km maar 3 boetes te pakken, dat had ik in NL op ten duur per maand :X

Vaste flitspalen zie je hier zelden. Eigenlijk alleen maar in grote steden zoals lissabon
Er rijden wel veel smerissen op de tolwegen maar als je onder de 150km/h rijd houden ze je niet aan (limiet is 120)
Als je al aangehouden word, dan krijg je niet een ellenlange preek maar heb je gewoon een normaal gesprek (nouja voor zover dat kan met een smeris die je bekeurt)
Iedereen seint als er een mobiele flitser staat.
De gemarkeerde auto´s zijn ´s avonds verplicht om de sirenes te voeren. Deze knipperen dan niet, maar hebben een zachte blauwe gloed, waardoor je ze van mijlenver ziet aankomen en van het gas af kan :P

Zal kijken of ik van de week een filmpje kan uploaden van mijn dagelijkse route (nouja een stukje dan. Ga geen 2,5 uur filmen :P ) daar zitten zulke lekkere bochten in dat ik iedere keer weer denk: Reed ik hier maar met de motor!
 
Leuk toch Jeroen. Onderaan beginnen en lekker naar boven klimmen. Top man.

@Hank: :)
 
Hey, jullie leven allemaal nog!

Leuk om eens even te horen hoe het met de een en ander gaat.

Ook ik had na jaren hier niet meer geweest te zijn even zin om te kijken of hier nog wat loos is.
Officieel ben ik nu al jaren motorloos, dat verklaard ook mijn afwezigheid hier, denk ik.

Echt grappig om dan veel van de oude groep weer voorbij zien te komen!
 
Zeker leuk! Nog leuker als we elkaar weer eens zien allemaal! Een soort MF Flevo reünie 2015?
 
Terug
Bovenaan Onderaan