KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mjah dan piept hij dus ook niet als je hem op slot zet, dus dan zou je het moeten weten.
Spatbord van 320? Carbon?
 
Hoi Allemaal

Na afgelopen week een onverwachte proefrit te hebben gemaakt op een 990 SM uit 2008 ben ik eigenlijk al verkocht.. Ik was nu mijn TLR afgeschreven was op zoek naar een RC8 maar ga mijn plannen toch maar eens wijzigen. Ik heb een paar vragen die jullie misschien wel kunnen beantwoorden. (ik heb geprobeerd alle SM topics te lezen maar het zijn er wel heel veel..)

Ik had tijdens het proefrijden het gevoel alsof het voorwiel weinig ‘druk’ had. Hierdoor had ik vooral het gevoel dat de motor niet hard door de bocht zou moeten kunnen. (ik weet dat ie dat wel kan, maar het voelde toch vreemd) Ik ben gewend aan een supersport en dus op ’t stuur hangen met je gewicht geeft wat dat betreft een heel ander gevoel. Kan de vering van een SM voor iets omlaag? Of is dat geen goed idee..

Is het verschil met een SMR duidelijk merkbaar? Het vermogen e.d. is gelijk dacht ik, maar is het echt een betere motor? of zal ik als beginnend SM rijder hier weinig van merken?

Ook zie ik advertenties langskomen met 130 pk etc. Standaard heeft deze motor 115 pk voor zover ik weet. Zijn er zoveel dingen redelijk makkelijk aan te passen voor zulk vermogen of is het verkopers onzin?

Weten jullie een mooi adres voor aftermarket spullen? Ik kom vooral op websites waar ik mijn geld niet aan toevertrouw uit..

Bedankt!!
 
Ik denk dat je toch even moet wennen aan het gevoel. Je hangt niet zoveel op je polsen dus je hebt iets minder gevoel in het stuur. Maar daaraan wen je snel genoeg.

Er zijn manieren om de motor te tunen, maar die leveren geen 15 pk winst. Heb je ook helemaal niet nodig, al is het wel fijn als de motor iets soepeler rijdt. Standaard is ie aardig bokkig.
 
Ah ducati dat verklaart ;)

Wat anders:
We hadden het over de prijzen van de beurten laatst :
Net bij brouwer voor een kleine beurt, nog geen honderd euro. *O*
 
Laatst bewerkt:
Iemand van jullie die interesse heeft in een setje Akra dempers? Het zijn de EVO dempers en ze zaten onder m'n superduke. Normaal ging ik deze monteren op de SMR990, maar heb nu besloten dit niet te doen.
Let wel op; Je zal een ander Y-stuk moeten bestellen om ze te laten passen. Geïnteresseerden sturen maar een PM bericht.
Voor de geïnteresseerden:
full
 
weet iemand waar ik de aanhaalmomenten voor de vooras, remschijven en remklauwen kan vinden voor een '12 SM-T? kan nergens een wphb vinden
 
weet iemand waar ik de aanhaalmomenten voor de vooras, remschijven en remklauwen kan vinden voor een '12 SM-T? kan nergens een wphb vinden


Te lui om te zoeken Stephan? ;) Nieuwe schijf inmiddels gevonden begrijp ik?
http://www.ktm.com/uploads/tx_ktmproduct/techdocs/13_3211957_nl_OM.pdf
Is weliswaar 2013 model maar dat maakt niet uit.
Die onderdelen zijn immers hetzelfde gebleven.
Hoofdstuk 23 staan de aanhaalmomenten.
Hoop dat die jij zoekt er tussen staan.
 
Laatst bewerkt:
Daar staat ie niet tussen Harry. Er staat wel overige schroeven, maar neem dat dit daar niet onder valt toch?

In het laatste overzicht vlak voor hoofdstuk 24 staan ze.
Bladzijde 109 zie je uitleg en foto's etc. van de remklauwen.

Schroef remklauw voor M10x1,25 45 Nm
Schroef steekas voor M25x1,5 45 Nm
Schroef remschijf voor M8 30 Nm Loctite ® 243™
 
Laatst bewerkt:
In het laatste overzicht vlak voor hoofdstuk 24 staan ze.
Bladzijde 109 zie je uitleg en foto's etc. van de remklauwen.

Schroef remklauw voor M10x1,25 45 Nm
Moer steekas achter M25x1,5 90 Nm Schroefdraad ingevet
Schroef steekas voor M25x1,5 45 Nm
Schroef remschijf voor M8 30 Nm Loctite ® 243™


Ik zie ze nu ook staan |(
Bedankt voor de hulp :}
 
aankomende zaterdag gaan ik en mijn pa 8 dagen richting Oostenrijk, Italië en Slovenië. we blijven in Oberdrauburg en maken dan elke dag een rit een andere kant op. Ik neem de gopro en een externe harde schijf mee, dus er komt zeker een leuk filmpje. Heb er zin in!

Wij gaan zondag die kan op , maar wij gaan in 3 dagen binnendoor en verblijven 9 dagen , zit in de buurt , http://www.gailtalerhof.com/

De terug weg staat nog vrij van hoe we terug gaan , misschien wel ff door zwitserland en frankrijk weer omhoog :]

Wel ff zwaaien als we je tegen komen :W
 
Had per ongeluk ook de achteras geknipt en geplakt.
Is nu weggehaald.

die boutjes die de as klemmen aan de voorkant, hoe noem je die? ik zie in de lijst wel: schroef asopname staan zijn dat ze? ik weet dat het in het engels axle clamp bolts genoemd worden, maar zie dat verder nergens terug
 
die boutjes die de as klemmen aan de voorkant, hoe noem je die? ik zie in de lijst wel: schroef asopname staan zijn dat ze? ik weet dat het in het engels axle clamp bolts genoemd worden, maar zie dat verder nergens terug

Op zijn duits noemen ze dat klemmschrauben en die moeten met 15 Nm aangedraaid worden...
 
Gister 2 sessies op CPZ mogen doen, weer heerlijk genoten. De Sportsmart 2s hebben zich bewezen, geen enkel stapje opzij of 'oh shit' moment. Ik wil weerrrr :]
 
Wij gaan zondag die kan op , maar wij gaan in 3 dagen binnendoor en verblijven 9 dagen , zit in de buurt , http://www.gailtalerhof.com/

De terug weg staat nog vrij van hoe we terug gaan , misschien wel ff door zwitserland en frankrijk weer omhoog :]

Wel ff zwaaien als we je tegen komen :W

Gaaf man, we komen er een paar keer langs, dus je weet het maar nooit.
Ben wel blij dat ik een doorwaai-jas heb gekocht als ik die weerberichten zo zag, 34, 32, 37, 35 enz graden. Eigenlijk iets teveel van het goede.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan