11, 25, 35 kw, alle vragen en bronnen

Maar wat is er nou nieuw aan dat bericht? Dit was toch al bekend? Ik kan geen nieuwe gegevens vinden... maar eigenlijk hadden ze A1 voor 16 jaar moeten doen (en dan stoppen met brommers of al het grut echt de rijbaan op om niet gevaarlijk hard langs fietsers te knallen, snorfietsen laten bestaan, mits niet opgevoerd, anders linea recta de vermaler in), A2 vanaf 18 jaar en dan vanaf 22 jaar vol vermogen. 4 jaar op 35kW rijden is geen straf.

Maargoed, zo heeft iedereen wel een eigen mening of idee er over, maar de mensen die er geen reet mee te maken hebben, maken de beslissing.
 
Hoi allemaal,

Ik rij zelf op een 35kw yamaha diversion (600)
Ik vindt het heerlijk en prima rijden :)
alleen ik heb me er niet echt mee bezig gehouden met alle regels ik had gewoon mijn rijbewijs gehaald en hem op 35kw laten begrenzen...
maarja tot nu toe nog niet aangehouden
 
Ik val nog onder de oude 25kw regeling, vanaf augustus heb ik deze 2 jaar en mag ik vol.
Ik heb vandaag m'n auto-rijbewijs gehaald. En moet nu een nieuw pasje aanvragen.
Wat gebeurt er nu? Mag ik gewoon vanaf augustus vol vermogen rijden?
 
Hoe zit het eigenlijk als je een 11kw rijbewijs hebt en je wilt bijvoorbeeld een ±1975 Honda CB250 rijden. Die hebben zo'n 12-13kw. Ik denk dat je zo'n motor nauwelijks hoeft te begrenzen, of het begrenzen simpel zelf te doen is.

Is hier een vermogensuitdraai de enige mogelijkheid?
 
Mijn vraag zal vast all 683x beantwoord zijn... maar snap het nog niet helemaal.. haha.
op 11.01.2013 heb ik mijn motorrijbewijs gehaald, nog in de oude regeling, lichte klasse dus; tot 25kw.

Nu weet ik dat ik dus vanaf 11.01.2015 geheel onbegrensd en dus zwaar mag rijden.

Maar hoe zit het met die 35kw klasse...? kom ik hier nu automatisch al in terecht of hoe zit dat?

bedankt alvast!
 
Jij mag nu gwn 25kw motoren en A2 motoren (max 35kw, max 0,2kw/kg, niet teruggevoerd van meer dan het dubbele vermogen) rijden.
 
Ik zat ook nog te denken, en volgens mij is dit ook mogelijk want ik heb het ergens gelezen maar kan het zo 123 niet meer vinden, dat de mensen net zoals mij er ook voor kunnen kiezen (aangezien we al ouder als 20 zijn) om nog 3 jaar op 125 cc te rijden en dan meteen op ons 24e meteen voor vol te gaan? Weet niet of ik dit ook echt ga doen maar het zou een optie zijn toch?
 
Ik zat ook nog te denken, en volgens mij is dit ook mogelijk want ik heb het ergens gelezen maar kan het zo 123 niet meer vinden, dat de mensen net zoals mij er ook voor kunnen kiezen (aangezien we al ouder als 20 zijn) om nog 3 jaar op 125 cc te rijden en dan meteen op ons 24e meteen voor vol te gaan? Weet niet of ik dit ook echt ga doen maar het zou een optie zijn toch?

Natuurlijk is dat mogelijk :)
Wel moet je dan opnieuw AVB én AVD doen (en ook nog theorie dacht ik?).
 
Nee dat is het juist waarom ik het opnoem dat ik het had gelezen, volgens mij hoef je dan ook alleen AVD te doen

Dan mag je wel even zoeken waar je dat hebt gelezen, voordat je mensen valse hoop geeft ;)
Voor rijbewijs A is (nu) de voorwaarde dat je minimaal 24 bent, waarbij je alle examens nog moet doen. Of dat je minimaal 2 jaar in het bezit bent van rijbewijs A2, waarbij je dan alleen AVD examen hoeft te doen.
 
Dan mag je wel even zoeken waar je dat hebt gelezen, voordat je mensen valse hoop geeft ;)
Voor rijbewijs A is (nu) de voorwaarde dat je minimaal 24 bent, waarbij je alle examens nog moet doen. Of dat je minimaal 2 jaar in het bezit bent van rijbewijs A2, waarbij je dan alleen AVD examen hoeft te doen.


Haha ja ik ben bezig ja maar kan het niet meer vinden :?
Ik wil mensen ook geen valse hoop geven hoor, laten we maar van jou verhaal eerst uitgaan totdat ik het tegendeel heb gevonden :P
 
Ja dat weet ik, maar ik heb mijn A1 nu al..
Dus je vraag is eigenlijk:
Wat is goedkoper?
Wat kost minder tijd?
In het geval dat je nu als 19 jarige al je A1 heb gehaald.

  • AVD x 2 = A (23 jaar*)
  • theorie + AVB + AVD = A (24 jaar)
  • theorie + AVB A2** + AVD A2** + AVD A = A (22 jaar)


* In jou geval, als je je A1 had gehaald op je 19de leeftijd en je bij elke categorie netjes 2 jaar wacht)
** Als je dan gelijk in mag stromen in de A2, wanneer je 20 jaar bent, vanaf 2014. Maar dit is enkel nog een wetsvoorstel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan