11, 25, 35 kw, alle vragen en bronnen

Dootjuh, doe wat je niet laten kan en ga lekker die GSXR rijden. Maar waar je nu mee bezig bent is het verhaal (de regel) naar je eigen straatje lullen.

Wil je echt zekerheid. Begin een proefproces bij de rechter.
 
Het is toch redelijk makkelijk?

Voor 19 januari waren er oude regels, die je op een 25kw lieten rijden (dus bijv een GSXR)

Echter met de nieuwe regels zijn die oude regels helemaal niet meer van toepassing voor de rijbewijzen die wij op dit moment hebben. Dus je moet 100% uitgaan van de nieuwe regels Dus 35kw.
 
Het is toch redelijk makkelijk?

Voor 19 januari waren er oude regels, die je op een 25kw lieten rijden (dus bijv een GSXR)

Echter met de nieuwe regels zijn die oude regels helemaal niet meer van toepassing voor de rijbewijzen die wij op dit moment hebben. Dus je moet 100% uitgaan van de nieuwe regels Dus 35kw.
`
ja maar dat er een nieuwe regeling is zegt niet hoe het zit met de 25kw goedkeuring voor motoren. Aangezien een gsxr600 niet goedgekeurd word op 35kw maar wel op 25kw dus wie weet mag je er wel op rijden. En voor de mensen die roepen dat het onzin is of vergezocht of dat het niet of dat het wel mag. Zeg dat alsjeblieft alleen als je het zelf zwart op wit hebt staan dat het niet zo is. Anders krijgen we teveel verhalen.
 
Ik denk dat je er voor het gemak van uit mag gaan dat het gewoon niet op gaat.. 25 kw bestaat niet meer inzoverre dat er niet nieuwe mensen er op gaan rijden, want origineel vermogen meer als 70kw :)
 
de motor die afgeleid word naar 35kw mag niet meer als 70kw hebben (dus afleiden naar 35kw) dat kan dus niet zonder goedkeuring, eentje op 25kw is al op 25kw gezet en heeft daar dan ook een goedkeuring voor. Zo zie ik het :P maarja
 
Dootjuh, doe wat je niet laten kan en ga lekker die GSXR rijden. Maar waar je nu mee bezig bent is het verhaal (de regel) naar je eigen straatje lullen.

Wil je echt zekerheid. Begin een proefproces bij de rechter.

Ik rij er allang op dus dat is het hele probleem niet. En je kan wel zeggen dat ik het verhaal naar mijn eigen straatje lul maar volgens mij heb ik heel duidelijk aangegeven dat ik gewoon als burger zijnde de vraag heb gesteld aan een wetshandhaver, of was dat niet duidelijk?
 
Ik denk dat je er voor het gemak van uit mag gaan dat het gewoon niet op gaat.. 25 kw bestaat niet meer inzoverre dat er niet nieuwe mensen er op gaan rijden, want origineel vermogen meer als 70kw :)

Dat ging ik ook eerst totdat de beste agent mij vertelde dat indien de motor een type goedkeuring voor 25 kw (of 35 kw kan ook) dit niet opgaat. Het originele vermogen is dan het vermogen van de type goedkeuring.

de motor die afgeleid word naar 35kw mag niet meer als 70kw hebben (dus afleiden naar 35kw) dat kan dus niet zonder goedkeuring, eentje op 25kw is al op 25kw gezet en heeft daar dan ook een goedkeuring voor. Zo zie ik het :P maarja

Kort omschreven bevestigd dat mijn lange verhaal.


Voor de duidelijkheid het komt niet uit mijn duim en ook niet uit mijn eigen straatje.
Ik heb gewoon als leek zijnde de vraag gesteld aan iemand die het hoort te weten en die mij verzekerde ervan op de hoogte te zijn.
 
Dat ging ik ook eerst totdat de beste agent mij vertelde dat indien de motor een type goedkeuring voor 25 kw (of 35 kw kan ook) dit niet opgaat. Het originele vermogen is dan het vermogen van de type goedkeuring.Kort omschreven bevestigd dat mijn lange verhaal.


Voor de duidelijkheid het komt niet uit mijn duim en ook niet uit mijn eigen straatje.
Ik heb gewoon als leek zijnde de vraag gesteld aan iemand die het hoort te weten en die mij verzekerde ervan op de hoogte te zijn.

Ik geloof geen reet van wat een agent zegt. Die lui zeggen allemaal wat anders
 
Ik geloof geen reet van wat een agent zegt. Die lui zeggen allemaal wat anders

hier heb je een punt, ook een agent is een mens en die kunnen het altijd verkeerd vertellen of wat dan ook. maar bij wie je moet zijn om echt een antwoord te krijgen? ik zou het niet weten.
 
hier heb je een punt, ook een agent is een mens en die kunnen het altijd verkeerd vertellen of wat dan ook. maar bij wie je moet zijn om echt een antwoord te krijgen? ik zou het niet weten.

Wat ik al zei, proefproces bij de rechtbank.
 
Maar die 25kw motor blijft dan toch ook gewoon meer dan 70kw origineel? en met A2 mag je geen 70kw+ origineel rijden.

Edit: als je een ongeluk maakt zal de verzekering er toch wel alles aan doen om eronderuit te komen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een klasgenoot die bijna 20 is en zijn rijbewijs wil gaan halen. Toen ik hem hielp met het bekijken van mogelijke motoren die hij zou kunnen aanschaffen zijn wij verhinderd door gebrek aan kennis. Wat nou als je een A2 rijbewijs hebt en je koopt een Kawasaki zx6-r uit 1995 die als vermogen 25kW op kenteken heeft. Mag je dan hiermee gaan rijden of komt het erop neer dat je geen motoren mag berijden met een A2 rijbewijs die meer dan 70kW origineel vermogen hebben?

Dit onderwerp is al meerdere malen hierboven besproken alleen is het niet echt duidelijk of het nou wel of niet mag :?.

Ik mag niet klagen met mijn Kawasaki zx6-r 2000 @~29kW :]
 
Volgens mij is het heel simpel. Een motor van max. 70kW moet teruggevoerd worden tot max. 35kW.

Het oorspronkelijke vermogen mag dus niet meer dan 70kW zijn. Voor wie nu zijn A2 haalt, is de oude 25kW regeling helemaal niet meer van toepassing.
 
Het mag idd niet, met het nieuwe A2 rijbewijs mag je niet op een 25kW motor rijden die origineel meer dan 70kW vermogen heeft. Die ZXR kan je dus op je buik schrijven, ook met 25kW.
 
Ik had het ook over die klasgenoot van je, vandaar 'met het nieuwe A2 rijbewijs', want jij hebt gewoon een oud 25kW rijbewijs, lucky you!
 
Ik wil misschien een fazer 600 kopen als ik m'n a2 heb, die is precies 70kw.
Kan ik die terug laten voeren naar 35kw of moet je echt onder de 70kw zitten ( dus 69,9kw ik las dit ergens op het forum ).

Bedankt alvast
 
Ik wil misschien een fazer 600 kopen als ik m'n a2 heb, die is precies 70kw.
Kan ik die terug laten voeren naar 35kw of moet je echt onder de 70kw zitten ( dus 69,9kw ik las dit ergens op het forum ).

Bedankt alvast

Niet meer dan 70kw origineel vermogen, dus 70kw is de grens. 70.1 kw is te veel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan