11, 25, 35 kw, alle vragen en bronnen

niet om gevraagd.. ze zeiden er niks over dus het lijkt me niet dat dat nodig is. als je het perce wilt moet je even contact opnemen met 0900 0739 (rdw) 10ct p.m.dit lijkt mij logisch van wel.. vanaf 19 januari behoren we gewoon tot de categorie a2 en moeten we ons aan die regels houden..

Niet helemaal, jullie hoeven niet opnieuw op voor volledig A, dus wat je zegt klopt niet helemaal.

We wisten toch eigenlijk al dat je met 25 kw na januari 35 kw mag rijden? Schriftelijke bevestiging staat in het document in de openingspost.

Maar mag je nog een 25 kw motor rijden die origineel >70 kw had?

Als die al op 25 KW staat wss wel, anders zouden er opeens enkele honderden tot duizenden motoren van de ene op de andere dag illegaal worden. Bovendien zou dat nadeliger zijn voor de huidige 25 KW-rijders, en dat zou niet gebeuren. Maar ik geloof dat ik dat al zo'n vijf keer heb gezegd in 3 verschillende topics.

Het is meer de vraag of je een 25 KW motor die origineel meer dan 70 kw had om mag zetten naar 35 KW.
 
Niet helemaal, jullie hoeven niet opnieuw op voor volledig A, dus wat je zegt klopt niet helemaal.Als die al op 25 KW staat wss wel, anders zouden er opeens enkele honderden tot duizenden motoren van de ene op de andere dag illegaal worden. Bovendien zou dat nadeliger zijn voor de huidige 25 KW-rijders, en dat zou niet gebeuren. Maar ik geloof dat ik dat al zo'n vijf keer heb gezegd in 3 verschillende topics.

Het is meer de vraag of je een 25 KW motor die origineel meer dan 70 kw had om mag zetten naar 35 KW.

Als dit zo is, waar ik wel vanuit ga door bovenstaand argument dat anders honderden tot duizenden motoren illegaal worden, klap ik in mn handjes en hou ik stijf me mond dicht..

Die 10 kw extra vermogen voor 2 jaar is niet zaligmakend en degene die hier over gaat zeuren waardoor alle motoren alsnog illegaal worden omdat ze origineel meer vermogen hebben als 70kw is ontzettend kortzichtig
 
Als dit zo is, waar ik wel vanuit ga door bovenstaand argument dat anders honderden tot duizenden motoren illegaal worden, klap ik in mn handjes en hou ik stijf me mond dicht..

Die 10 kw extra vermogen voor 2 jaar is niet zaligmakend en degene die hier over gaat zeuren waardoor alle motoren alsnog illegaal worden omdat ze origineel meer vermogen hebben als 70kw is ontzettend kortzichtig

Dat is ook mijn redenering. Maar je weet het gewoon nooit met de overheid.
Stiekem ga ik van het ergste uit. Ben al naar 35kW motoren aan het zoeken :$
 
Als dit zo is, waar ik wel vanuit ga door bovenstaand argument dat anders honderden tot duizenden motoren illegaal worden, klap ik in mn handjes en hou ik stijf me mond dicht..

Die 10 kw extra vermogen voor 2 jaar is niet zaligmakend en degene die hier over gaat zeuren waardoor alle motoren alsnog illegaal worden omdat ze origineel meer vermogen hebben als 70kw is ontzettend kortzichtig

10kW extra = een stijging van 40% in vermogen hè. Zaligmakend is een groot woord, maar 40% loonsverhoging zouden een hoop mensen wel zaligmakend noemen, bij vermogen ineens niet, nee maar toch nog altijd wel uitermate gewaardeerd :Y
 
Als dit zo is, waar ik wel vanuit ga door bovenstaand argument dat anders honderden tot duizenden motoren illegaal worden, klap ik in mn handjes en hou ik stijf me mond dicht..

Die 10 kw extra vermogen voor 2 jaar is niet zaligmakend en degene die hier over gaat zeuren waardoor alle motoren alsnog illegaal worden omdat ze origineel meer vermogen hebben als 70kw is ontzettend kortzichtig

Ik snap je redenatie, maar ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen. Ik denk dat als je gaat zeuren vragen of je je 25 kw die origineel meer dan 70 kw hebt om mag zetten naar 35 kw, je op z'n slechts te horen krijgt dat het niet mag. Ik verwacht niet dat ze zeggen: Nee, dat mag niet, en omdat je zeurt, mag de 25 kw die je nu hebt ook niet meer
 
Jep, dat klopt

Edit: Dus tegen de tijd dat je het theorie & praktijkexamen van je brommer hebt gehaald, mag je al beginnen met maar lieft 75cc meer. En dat is nog niet alles, zodra
je dat felbegeerde 11 kw-rijbewijsje hebt, ben je al een tijdje verder, dus dan duurtje het een dik jaar en dan mag je alweer wat opfrislesjes doen voor je 35 kw. Zodra je die
hebt mag je weer een anderhalf jaar wachten, en dan kun je weer je rijschool bellen voor het volle vermogen. Om nog maar niet te beginnen over de auto.
 
Laatst bewerkt:
10kW extra = een stijging van 40% in vermogen hè. Zaligmakend is een groot woord, maar 40% loonsverhoging zouden een hoop mensen wel zaligmakend noemen, bij vermogen ineens niet, nee maar toch nog altijd wel uitermate gewaardeerd :Y

Als je het zo brengt :+

Maar wat ik wou zeggen is dat het maar voor de eerste 2 jaar is waarin je met 25 kw ook heel leuk uit de voeten kunt.

Ik snap je redenatie, maar ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen. Ik denk dat als je gaat zeuren vragen of je je 25 kw die origineel meer dan 70 kw hebt om mag zetten naar 35 kw, je op z'n slechts te horen krijgt dat het niet mag. Ik verwacht niet dat ze zeggen: Nee, dat mag niet, en omdat je zeurt, mag de 25 kw die je nu hebt ook niet meer

Was een beetje een ondoordachte post van me. Het zal inderdaad niet zo'n vaart lopen met het opeens illegaal worden van de huidige 25kw motoren.

Wat ik wel denk is dat de overheid het nog niet allemaal duidelijk op een rijtje heeft wat er allemaal gaat gebeuren na 19 januari.
 
Als je het zo brengt :+

Maar wat ik wou zeggen is dat het maar voor de eerste 2 jaar is waarin je met 25 kw ook heel leuk uit de voeten kunt.Was een beetje een ondoordachte post van me. Het zal inderdaad niet zo'n vaart lopen met het opeens illegaal worden van de huidige 25kw motoren.

Wat ik wel denk is dat de overheid het nog niet allemaal duidelijk op een rijtje heeft wat er allemaal gaat gebeuren na 19 januari.

Dat gevoel krijg ik ook, dat ze het zelf nog niet helemaal doorgedacht hebben
 
Laatst bewerkt:
Ik snap je redenatie, maar ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen. Ik denk dat als je gaat zeuren vragen of je je 25 kw die origineel meer dan 70 kw hebt om mag zetten naar 35 kw, je op z'n slechts te horen krijgt dat het niet mag. Ik verwacht niet dat ze zeggen: Nee, dat mag niet, en omdat je zeurt, mag de 25 kw die je nu hebt ook niet meer

Als ik er recht op heb en het is allemaal legaal, dan zou ik graag 40% meer hebben. Nee heb je, ja kun je krijgen, dacht ik zo :)

Als je het zo brengt

Maar wat ik wou zeggen is dat het maar voor de eerste 2 jaar is waarin je met 25 kw ook heel leuk uit de voeten kunt.

Zo breng ik het O-) *D
 
En wie heeft er zin en tijd om een brief aan het ministerie van Infrastructuur en Milieu te sturen?
Als hij erg netjes is, en alleen vriendelijk om wat opheldering over een aantal specifieke punten vraagt, dan krijg je waarschijnlijk antwoord.
 
Om mijn motor van 25kw naar 35kw te maken kost een kleine 700 honderd. En dat voor die 10kw meer en voor maar 1 jaar, dus ik blijf nog wel jaartje met mn 25kw cdi rond touren.
 
Komt er nog een speciaal onderwerp ipv 25kw? naam: lichte rijbewijs bijvoorbeeld?

Ook ik heb er zitten te twijfelen over dit nieuwe rijbewijs.
Helaas zit ik er nét in!
Eerst gedacht om pas op mijn 24e mijn rijbewijs te gaan halen.
Toch overhaalt dat ik dat niet vol ga houden. ( had diegene gelijk in )
Nu wil ik over een half jaar een Aprilia RS 125 2 takt aanschaffen.
Want ik heb al op een Honda CBR 125 gezeten, wat een bagger ding, dat ding weegt nog minder dan mijn bromfiets en is zelf stukken kleiner.
Toch getwijfeld alweer... omdat de Aprilia vol vermogen 22kw is.
Toch nagedacht later.. Aprilia RS 125 aanschaffen als ik 18 ben en als ik 24 ben een vol vermogen fiets!

Ik zou genoeg plezier kunnen hebben van die Aprilia..
 
Komt er nog een speciaal onderwerp ipv 25kw? naam: lichte rijbewijs bijvoorbeeld?

Ook ik heb er zitten te twijfelen over dit nieuwe rijbewijs.
Helaas zit ik er nét in!
Eerst gedacht om pas op mijn 24e mijn rijbewijs te gaan halen.
Toch overhaalt dat ik dat niet vol ga houden. ( had diegene gelijk in )
Nu wil ik over een half jaar een Aprilia RS 125 2 takt aanschaffen.
Want ik heb al op een Honda CBR 125 gezeten, wat een bagger ding, dat ding weegt nog minder dan mijn bromfiets en is zelf stukken kleiner.
Toch getwijfeld alweer... omdat de Aprilia vol vermogen 22kw is.
Toch nagedacht later.. Aprilia RS 125 aanschaffen als ik 18 ben en als ik 24 ben een vol vermogen fiets!

Ik zou genoeg plezier kunnen hebben van die Aprilia..

uit belgie haalen die rs, dan is die al 11kw
 
Ja, wat voor website kun je ze vinden?
Hebben ze in Belgie de motoren ook al in 11kw norm dan?
 
De Eu heeft de eisen voor het nieuwe rijbewijs in de koelkast gezet.

Directive 2006/126/EC on driving licences will introduce as from 19 January 2013 a single European driving licence model as well as new driving licence categories. Today's amendment covers four areas:

EU-wide harmonised codes on the driving licence indicate specific entitlements to drive. The amendment updates these codes on the driving licence and takes into account the 'acquired rights' under the previous rules.
It gives clarification for the driving test on categories C and D vehicles equipped with hybrid or semi-automatic transmission systems. This aims to avoid restrictions for such drivers in the future and to include certain elements related to eco-driving.
Non-professional drivers of C1 vehicles (i.e. craftsmen, firemen, motorhome drivers) will benefit from lighter testing than professional drivers. This means that non-professional drivers will not be tested on topics related to commercial transport operations, driving and resting time as well as the use of the tachograph.
It modifies the requirements for the motorcycles used for the practical driving test, taking into account the existing models of motorcycles on the market. This will enable for instance the use of electric motorcycles for the test. The Commission has initiated the necessary to adopt a legal provision by the first quarter of 2013 that gives Member States the possibility to continue to authorise the use of current category 'A' motorcycles until 31 December 2018, thus avoiding economic burden to the training industry.
Het is allen afwachten of onze minister, misschien met wat druk van buiten, gaat aanpassen. De Bovag doet tenslotte al flink haar best omdat de rijscholen ineens hun voertuigenpark moeten aanpassen.
 
vraagje,

mijn vriendin moet 9 januari afrijden voor AVD, :] nu vroeg ze zich het volgende af: wat nou als er op die datum een paar meter sneeuw ligt, en het examen afgelast wordt (verplaatst naar februari bijv.) geldt dan nog steeds de 'oude' regeling?

naar mijn idee heeft ze dan gewoon dikke vette pech, maar we kunnen dit nergens vinden, iemand een idee?

Yooo :W
 
vraagje,

mijn vriendin moet 9 januari afrijden voor AVD, :] nu vroeg ze zich het volgende af: wat nou als er op die datum een paar meter sneeuw ligt, en het examen afgelast wordt (verplaatst naar februari bijv.) geldt dan nog steeds de 'oude' regeling?

naar mijn idee heeft ze dan gewoon dikke vette pech, maar we kunnen dit nergens vinden, iemand een idee?

Yooo :W
pech idd
 
vraagje,

mijn vriendin moet 9 januari afrijden voor AVD, :] nu vroeg ze zich het volgende af: wat nou als er op die datum een paar meter sneeuw ligt, en het examen afgelast wordt (verplaatst naar februari bijv.) geldt dan nog steeds de 'oude' regeling?

naar mijn idee heeft ze dan gewoon dikke vette pech, maar we kunnen dit nergens vinden, iemand een idee?

Yooo :W

Tenzij ze voor 19 januari opnieuw kan heeft ze inderdaad pech... Helaas
 
Oke oke, thnks voor de snelle reacties. had ik inderdaad wel verwacht, maar toch apart dat er zo weinig over te vinden is hopen voor dr dat ze slaagt ghehe
 
Een 1000cc terug zetten naar 35 kw? is dat mogelijk? Maar volgensmij is dat niet heel erg fijn voor het blokje..
 
Terug
Bovenaan Onderaan